Speltest: Thief
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Thief |
Genre | Stealth |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2014-02-25 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Fördefinierade "Very High" (1920), Fördefinierade "Normal" (1280) |
Senaste delen i välrenommerade serien Thief väljer att i någon mån börja om från början, precis som för bland annat Tomb Raider. Användaren är mästertjuven Garret, som med allehanda knep ska smyga utan att synas i skuggorna. Förutom ny spelmekanik bjuds även på en färsk grafikmotor med stöd för bland annat DirectX 11 och AMD Mantle.
Med Thief i sin höga upplösning slår merparten av de högpresterande processorerna, inklusive Haswell-E, i taket där grafikkortet blir flaskhals. Resultatet blir i känd stil raka staplar utan någon prestandaskillnad mellan modellerna i topp.
I den lägre upplösningen blir spridningen mellan modellerna marginellt bredare, men det är fortfarande ingen större skillnad i toppen. Processorerna i familjen Haswell-E toppas av Core i7-5930K och följs sedan upp av åttakärniga flaggskepp Core i7-5960X, vars flertrådade karaktär inte gör någon större skillnad för spel.