Det tråkiga är ju att det enkla vann, även om jag inte hann klart med bidraget som skulle bli en kvinnlig cyberpunk karaktär så var det flera timmar som krävdes för att skulptera och skapa tileable normals maps för bygga upp på egen hand. Majoriteten av de urvalen skulle jag kunna göra hur enkelt som helst, likt förregående vinnare, användes flera nu bara en texture displacement eller low poly metoder vilket det kryllar tutorials av. Bidrag 1 är den enda som gjorts på egen påhittighet. Rätt unket att kreaktivteten undermineras. Inte 'sur' för att jag inte blev nominerad - MEN- lite trist för de som vill sticka ut och ta egna vägar.
Här är ett exempel på vad jag menar med tutorials och som får chansen att plocka hem ett stort pris som skulle unnat mig fint karriärsmässigt.
https://www.youtube.com/watch?v=hGc7MPllNas
Men sök på JSplacement så kommer flera exempel på hur lätta de flesta är och displacement map är inte direkt enkelt att skapa, det är något som måste "bakas" i 3D program om man inte är proffisonell på att förstå gråskalor.