3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammondisch:

Så du fick ett kort från Inet skickat till dig på 2 dagar efter att du beställt?

Trollar du eller kan Inet verkligen vara såhär dåliga?

Beställningen gjordes 17:30 i Torsdags så kortet skickades igår.
Bra att få det levererat på en Lördag.

Permalänk
Skrivet av bosteed:

Beställningen gjordes 17:30 i Torsdags så kortet skickades igår.
Bra att få det levererat på en Lördag.

Fy fan. Aja, det här är ett jävla lotteri med andra ord.

Rip Inet's kundbetyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammondisch:

Fy fan. Aja, det här är ett jävla lotteri med andra ord.

Rip Inet's kundbetyg.

Fast vänta lite nu, varför skulle detta vara dåligt? Kortet las upp till försäljning 2021-01-07 16:16 och han/hon lyckades knipa ett av dom få dom hade i lager av detta kort? Varför är detta rip Inet?

Folk spamrefreshar sidor varje dag och lyckas klippa hem kort som kommer in i lager/blivit returnerade, vi är många som fortfarande väntar på våra kort men vi kan ju knappast bli arga på en återförsäljare för att någon är snabbare än oss på att klippa ett nytt kort som läggs upp till försäljning.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Skrivet av krushy:

Fast vänta lite nu, varför skulle detta vara dåligt? Kortet las upp till försäljning 2021-01-07 16:16 och han/hon lyckades knipa ett av dom få dom hade i lager av detta kort? Varför är detta rip Inet?

Folk spamrefreshar sidor varje dag och lyckas klippa hem kort som kommer in i lager/blivit returnerade, vi är många som fortfarande väntar på våra kort men vi kan ju knappast bli arga på en återförsäljare för att någon är snabbare än oss på att klippa ett nytt kort som läggs upp till försäljning.

Var det det första kortet av sin typ som såldes på Inet? Alltså: Var det en ny, icke-tidigare såld produkt? I så fall ser jag inget problem alls.

Men om det finns en etablerad kö för det specifika kortet, som ännu inte var avarbetad när de la upp "nya" kort för försäljning, så tror jag att du förstår vad som är dåligt med det. Visst, det är bra för den enskilde kunden som vinner på lottot, men om det sker innebär det med köande kunder så innebär det att löftet mellan alla kunderna i kön och säljaren bryts (löftet om kösystemet) och förvandlas till en lögn. Hade köerna dessutom fungerat så hade det inte krävts av en att man behöver jobba heltid med att F5:a för att ha en chans att få kortet.

Så är det värt att göra en kund nöjd samtidigt som man ljuger 10-100-tals andra kunder i ansiktet?

Jag tycker inte det.

Men om så ej är fallet, så betyder mina inlägg ingenting mer än rationalistiskt flex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Fast vänta lite nu, varför skulle detta vara dåligt? Kortet las upp till försäljning 2021-01-07 16:16 och han/hon lyckades knipa ett av dom få dom hade i lager av detta kort? Varför är detta rip Inet?

Folk spamrefreshar sidor varje dag och lyckas klippa hem kort som kommer in i lager/blivit returnerade, vi är många som fortfarande väntar på våra kort men vi kan ju knappast bli arga på en återförsäljare för att någon är snabbare än oss på att klippa ett nytt kort som läggs upp till försäljning.

Sedan var det ju inget vanligt eaglekort eller liknande heller, jag såg kortet i lager när det tipsades om det här i tråden, men 12000:- är "a little too rich for my blood".

Permalänk
Medlem

Eller så gör ni som jag gjorde och ger killen bakom disken 1000:- vid sidan om så får ni kortet direkt och slipper stå i kö.

Allt handlar om vad man är beredd till.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammondisch:

Så du fick ett kort från Inet skickat till dig på 2 dagar efter att du beställt?

Trollar du eller kan Inet verkligen vara såhär dåliga?

Kortet i fråga var ett kort som inte var upplagt tidigare (tror jag) och därmed saknade kö. Såg själv det hade ca 6 st i lager, och de låg kvar ganska länge när jag såg det länkat.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Eller så gör ni som jag gjorde och ger killen bakom disken 1000:- vid sidan om så får ni kortet direkt och slipper stå i kö.

Allt handlar om vad man är beredd till.....

Korten finns väl inte i någon butik? Hur kunde du det?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

Weren't you against scalping? Why not cancel your Amazon order?

Just because of this pic below And I’m not ready yet to go with another case.
TUF is shorter, and I only need 2-3 centimeters to fit my res back
Anyway if I get TUF also the card I will decide to get rid if will go to sweclockers market without any additional interest - for the same price I paid

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Diskussion gällande grafikkort och garantiärende utbruten*

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1622323-garantiarende-...

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Korten finns väl inte i någon butik? Hur kunde du det?

Finns nog små lager av kort på många butiker för garanti-ärenden och sånt skulle jag tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Verkar inte som att NoN fått in några TUF 3080 OC idag iaf.
Fick mail där dom skriver;
"Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara och finns för tillfället inte på vårt lager. Vi har beställt produkten från vår leverantör men vi har inte fått något bekräftat leveransdatum än."

Återstår att se om dom får något nästa vecka.

Fick samma mail.

Beställde 22/12

Permalänk
Skrivet av Kisame81:

Fick samma mail.

Beställde 22/12

Samma här!

Permalänk

Goda nyheter för min del. Beställde 3080 Gaming x trio 5 januari, och fick för ca en halvtimme sen leveransdatumet 21-25 januari.
Var osäker om jag skulle få något, då alla 3080-kort försvann från Amazon typ en timme efter jag la min beställning.

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Goda nyheter för min del. Beställde 3080 Gaming x trio 5 januari, och fick för ca en halvtimme sen leveransdatumet 21-25 januari.
Var osäker om jag skulle få något, då alla 3080-kort försvann från Amazon typ en timme efter jag la min beställning.

Beställde MSI Ventus 3X 3080 den 4:e från Amazon, inte fått besked än men detta inger hopp. Min är en i för sig billigare modell, så blev kanske fler som hoppade på den.

Permalänk
Skrivet av Kittaman:

Ser att du sitter i samma kö som mig, det rör inte mycket på sig!

2020-11-25: 142 köplats,
2021-01-05: 114 köplats.

28 kort på 6 veckor... ok... många röda dagar visserligen

Jag beställde 2020-09-28.. får vi korten lagom till nästa jul kanske?

Haha, vet inte om nästa juls tomte skulle få en kyss eller en spark i bakändan vid det laget 😅👍

Har gett upp på att bry mig mentalt längre. Finns massa backloggar av spel man kan underhålla sig med med stackars 1080:an tillsvidare 😊 Men larvigt är det.. Lördagsskål på er alla tålmodiga kämpar!

Permalänk
Skrivet av hazelgrouse86:

Beställde MSI Ventus 3X 3080 den 4:e från Amazon, inte fått besked än men detta inger hopp. Min är en i för sig billigare modell, så blev kanske fler som hoppade på den.

Så kan det säkert vara, eller att leveranserna helt enkelt skiljer sig några dagar mellan modeller. Men om din beställning gick igenom lär det inte vara några problem och du får säkert besked snart. De flesta här i tråden verkar ha beställt Eagle-kortet från Amazon, och det var också en av de billigare modellerna som fanns uppe.

Det jag undrade över i min väntan på leverandatum var vad som skulle hända med ordern om de inte skulle få in några kort inom en relativt snar framtid, och om de då skulle meddela en om det. Men återigen så kan jag inte minnas att jag läst något sånt här i tråden; alla som har beställt verkar så småningom antingen ha fått ett leverandatum eller kortet levererat.

Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YazorBlaZZ:

Haha, vet inte om nästa juls tomte skulle få en kyss eller en spark i bakändan vid det laget 😅👍

Har gett upp på att bry mig mentalt längre. Finns massa backloggar av spel man kan underhålla sig med med stackars 1080:an tillsvidare 😊 Men larvigt är det.. Lördagsskål på er alla tålmodiga kämpar!

Önskar att jag ändå hade ett fungerande grafikkort så att jag kunnat köra backlog
Mitt 980ti brann upp i början av December, lagom till att alla nya kort är slut och perfekt inför julledigheten.
Hela semestern gick åt att sitta hemma i karantän utan ett grafikkort. Hade velat laga det då det enbart var två induktorer som var trasiga, men det var inte så lätt att hitta rätt komponenter på Digikey.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är inget 3080 som alla ni väntar på men mitt 3060ti har äntligen kommit fram och fungerar väldigt bra, enorm uppgradering från mitt gamla 980ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Vad jag vet gäller garantin från första köp, även efter utbyte.

^ Detta gäller. Med säkerhet

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Är det någon som har forskat eller fått information om vad vi förväntar oss gällande Asus strix 3080 OC nu i år?

Tror man att det släpper och fler kort trillar in på lager i större mängder? Informationen känns svår att följa så jag hade önskat lite klarhet

Lagerstatus har jag tagit med en nypa salt hos ÅF, men däremot så har jag sett att strix 3090 dykt upp med grön bock! Är kösystem rensat för dessa och kan man förvänta sig att få ett kort snabbare än ett strix 3080?

Permalänk

RTX 3080 Gaming X Trio uppdatering från Inet? Skulle dom inte få en leverans av korten 15 januari

Permalänk
Medlem

Finns massa 3080/3090 på tradera nu. Marknaden börjar mättas. Snart vänder det

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Herr Kantarell:

Finns massa 3080/3090 på tradera nu. Marknaden börjar mättas. Snart vänder det

Hoppas kan man ju, men jag tror det när jag ser det.
Försökte hitta nån som helst Nvidia-gpu i lager till grabbens dator, och det är fanimej helt omöjligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Har observerat två gånger nu senaste 2 dagarna att statusen för Asus 3080 TUF OC på inet hoppar mellan "i lager 2021-03-15" och "levererars inom 22 vardagar". Hur ska man tolka detta?
Jag tänker mig att det kanske är något kort som har returnerats och tillfälligt kan skickas med kort varsel. Men å andra sidan är det inte än väldig massa som redan står i kö och väntar på sina kort? Och om det nu betyder att de levereras direkt, kan man känna sig trygg i att det inte är kort som returnerats p.g.a. coilwine?

Har för övrigt beställt ett EVGA 3080 FTW3 från Amazon 5:e Januari, några timmar innan alla korten togs bort från sökmotorn. Ville ju egentligen ha ett TUF OC men eftersom det varit så sparsmakat med dem sneglade jag istället på det näst tystaste av alla 3080 korten och det har ju varit många lovord om Amazon från detta forum under julen och nyår. Har inte kommit några uppdateringar sedan den ursprungliga orderbekräftelse. Statusen är fortfarande att de återkommer via e-mail när datum fastställts.
Någon annan som beställt EVGA på amazon och fått sina kort eller leverans datum den senaste tiden?

förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelevink:

Har för övrigt beställt ett EVGA 3080 FTW3 från Amazon 5:e Januari, några timmar innan alla korten togsbort från sökmotorn. Ville ju egentligen ha ett TUF OC men eftersom det varit så sparsmakat sneglade jag istället på det näst tystaste av alla korten och det har ju varit många lovord om Amazon från detta forum under Julen och nyår. Har inte kommit några uppdateringar sedan en ursprunglig orderbekräftelse. Statusen är fortfarande att de återkommer via e-mail när datum fastställts. Någon annan som beställt EVGA på amazon och fått sina kort eller leverans datum den senaste tiden?

Beställde samma kort den 26e och har inte fått leveransdatum än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Kan inte hela kryptomarknaden bara krascha, få alla miners att tvingas sälja sina 3080 och att efterfrågan återgår till att bestå av kunder som vill använda korten för vad de är tänkta till...

Ja, fortsätter elpriset att raketstiga 2021 i samma takt framöver så... Men just nu är Bitcoin uppe i $40 000 så det hjälper kanske inte. https://www.cnbc.com/quotes/?symbol=BTC.CB=

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Ja, fortsätter elpriset att raketstiga 2021 i samma takt framöver så... Men just nu är Bitcoin uppe i $40 000 så det hjälper kanske inte. https://www.cnbc.com/quotes/?symbol=BTC.CB=

Ska bli spännande att se om en kommande krasch följer samma mönster som 2017. Det började ju med en exponentiell uppgång och den kurvan är ju ganska lik den nuvarande, om än lite mer uttdragen. Ett annat tecken är att bitcoin börjat uppmärksammas i media p.g.a. rekordökning, också ett tecken på en förestående krasch. Hoppas det händer snart så att mining blir olönsamt och folk börjar sälja sina kort. Känner ingen större sympati för miners, deras grafikkortsbehov eller deras onödiga elkonsumtion.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen håll er till topic. Observera även att uthängning, personuppgifter o.l. ej tolereras.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...