3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Men för helvete! Missade skiten med 1-3 minuter då jag chattade med kundsupport om en jävla nyckelring jag beställt. Kom igen alltså. Spammat F5 hela dagen men nu när det var action så missar jag

Klassiker! Synd, verkar vara ett prisvärt kort!

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av bofink:

Fick precis ett paket registrerat från Elgiganten C/O Play Nöjesdistribution.
Har inga jätteförhoppningar men det enda jag har beställt ifrån de är mitt Strix 3080 OC, beställt 16:25 17/9.
Håller alla tummar

Jag fick också samma sms. Jag väntar på ett 3080 strix och tuff. Vet ej vilket av dom som skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Gratulerar! Beställde samma kort 5/1, och har fått förväntat leveransdatum 21-25/1 - också från Amazon.

kan komma med lite positiva nyheter kring leveransdatum, amazon kan få för sig att sänka datumet om du har tur. Mitt gick ifrån 25 jan till 13 jan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Väntar på ett Gaming X trio 3080 från inet... någon annan som också gör de?

Yes, haft plats 151 båda gångerna jag varit i kontakt med deras support. Ca 1.5v mellan gångerna jag kollat, senast var i torsdags. Beställde 24/12.
Verkar inte ha hänt så mycket än

Permalänk

Kommer inga fler 3080 på NoN i kväll iaf. Så där får man sluta hoppas nu! Frågan är om det ens är lönt att spamma vidare med F5

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på update from webbis/Asus om när 3080 EKWB hamnar i lagret då Asus själva sagt att det skulle komma en leverans i Januari, tyvärr är den senaste updaten 12/12 2020 på webbis sida

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Fy fan va Elgiganten är sämst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Men för helvete! Missade skiten med 1-3 minuter då jag chattade med kundsupport om en jävla nyckelring jag beställt. Kom igen alltså. Spammat F5 hela dagen men nu när det var action så missar jag

Varit sådär en hel månad för mig Uppdaterar hela dagarna men när man gör något annat i 2 minuter då händer det grejer.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Grymt ju. Äntligen ett kompakt kort, passar nästan alla chassin på marknaden och ser dessutom inte ser ut som en transformer.

Kan förstå att det kanske är mer "kompakt" men 3090 är ju nästan lika stort som en lådbil redan
Min poäng var mer ljudnivån men man kanske slipper köpa högtalare om man ska köra Microsoft Flight Simulator 2020 med den här lösningen

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av Old Insight:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

I lager på NoN. Beställde ett precis, får hoppas det blir något av det.

EDIT: Slut.

Skrivet av Rikardfr:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC

Hos netonnet varit uppe ett par minuter nu.

Edit:
15:52 borta.

Skrivet av Staffe79:

Skulle precis skriva att det fanns i lager, la en best'llning jag med. Sitta och hoppas nu!

Stort Grattis till er som var på rätt plats och tidpunkt! Måste erkänna att det gör ont att ha missat detta med några minuter.
Personligen tycker jag TUF OC är det enda kortet som är värt att äga, och av köerna på just detta kort att dömma (t.ex. här: https://www.proshop.de/RTX-30series-overview) så är jag inte ensam om det. Beställde EVGA FTW3 från Amazon men kommer nog ställa in den beställningen. Varför acceptera ett kort som är 10 grader varmare, inte har silent mode, drar 25% mer ström, kostar en eller två tusen mer, har överdrivet stor form-factor när jag dess utom inte har intresse av varken RGB eller överklockning.

Å andra sidan, ni som stått i kö sedan September förtjänar ju era kort först. Tråkig situation att man inte kan få tag i rätt kort - bara för att man väntade på reviews så att man inte ska behöva stå ut med ett kort som låter som en borrmaskin och värmer datorn som ett oljeelement...

Permalänk
Skrivet av bofink:

Fick precis ett paket registrerat från Elgiganten C/O Play Nöjesdistribution.
Har inga jätteförhoppningar men det enda jag har beställt ifrån de är mitt Strix 3080 OC, beställt 16:25 17/9.
Håller alla tummar

Du kan nog vara hoppfull.
Samma sak hände mig förra veckan, sedan dagen efter fick jag hemleverans med mitt RTX 3090 TUF OC.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Varit sådär en hel månad för mig Uppdaterar hela dagarna men när man gör något annat i 2 minuter då händer det grejer.

Bäst är när man är hemma och trycker F5 i en månad, från 4dec till 4jan. Bröt foten, men ingenting hände någonstans.

Men nu, när man är på jobbet varje dag så verkar skiten dundra in och dundra slut varenda dag mellan och efter mina raster.

Men jag tror inte på det här längre.
Troligare att man köper ett ti före sommarn.

Eller slutar vara gamer. Sitter på ett GTX 670 från 2012... Kunde knappt lira på det 2014 men som tur var kom många optimerade spel därefter.

Lär bli en kännbar ändring, om. 😁

Permalänk
Skrivet av Motava:

Yes, haft plats 151 båda gångerna jag varit i kontakt med deras support. Ca 1.5v mellan gångerna jag kollat, senast var i torsdags. Beställde 24/12.
Verkar inte ha hänt så mycket än

151?! Beställde 16/12 och har plats 176 när jag fråga förra veckan. Ger upp asså

Permalänk
Skrivet av AndreasRTX:

151?! Beställde 16/12 och har plats 176 när jag fråga förra veckan. Ger upp asså

Hur stora batchar får de in? Webhallen skriver alltid "50+ på väg", men det är svårt att veta om de får in precis 50 eller 200.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

3070
Gigabyte Geforce RTX 3070 MASTER 8GB
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

--
All gone now! with updated stock: "Förväntat datum: 2021-01-19"

Permalänk

NetOnNet ser ut att ha skickat mitt Asus TUF 3080 nu. Fick orderbekräftelse 19:e september, så nästan 4 månaders leveranstid. Blev ju iaf introduktionspriset på 7825:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiddelius:

NetOnNet ser ut att ha skickat mitt Asus TUF 3080 nu. Fick orderbekräftelse 19:e september, så nästan 4 månaders leveranstid. Blev ju iaf introduktionspriset på 7825:-

Vad man läst det senaste så känns det i alla fall som att det har släppt lite här och där!
Grattis till kortet! Väntar än på mitt för introduktionspris.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Rog strix 3080 OC beställt 2020-10-10 är påväg till mig från Elgiganten. De va ju på tiden!

Permalänk
Medlem

Synd att man är så kåt på Strix. För väl fortsätta vänta. Non-OC dessutom
Men det ser verkligen ut som att fler och fler kort trillar in nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Grymt ju. Äntligen ett kompakt kort, passar nästan alla chassin på marknaden och ser dessutom inte ser ut som en transformer.

Jag blev förvånad av storleken då jag fick min MSI Ventus 3090 x3 OC - den var exakt samma storlek som
min Asus Rog Strix 1080 Ti OC. Nästan samma design med, knappast nån skillnad, bortsett från att det är ett 3090 kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staffe79:

Congrats!

tack! Lycka till med kortet

Visa signatur

AMD FX8320 | MSI Gaming X Trio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Woohoo!! Fick precis mail om att NoN skickat mitt Asus 3080 tuf oc. Beställdes 22/12 😊

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk

3080 TUF Gaming OC beställt från NoN 22/12. Skickades från dom idag fick jag precis mail om, för de som kan tänkas vara intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Kan förstå att det kanske är mer "kompakt" men 3090 är ju nästan lika stort som en lådbil redan
Min poäng var mer ljudnivån men man kanske slipper köpa högtalare om man ska köra Microsoft Flight Simulator 2020 med den här lösningen

3090 med Turbo-kylaren är 267mm lång, dvs 18mm kortare än det relativt lilla 3080 FE. Alltså sjukt kompakt för ett 350W-kort. Det lär absolut låta skapligt mycket mer jämförelsevis, men tänk bara hur optimal den är för chassi-lufttemperatur (varmluften går ur chassit direkt), hur tight man kan sätta flera samtidigt för renderingsjobb, eller för den delen rymma i ett mindre chassi. Min poäng är bara den att du menade att det skulle vara att 20t är mycket för att få en blower-kylare men jag tror rimligtvis att det finns en målgrupp som *vill* ha en blower och gladeligen betalar för engi-jobbet att göra ett 3090 så pass litet.

Skrivet av JoOngle:

Jag blev förvånad av storleken då jag fick min MSI Ventus 3090 x3 OC - den var exakt samma storlek som
min Asus Rog Strix 1080 Ti OC. Nästan samma design med, knappast nån skillnad, bortsett från att det är ett 3090 kort.

Galet stort mao

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Finns ett 3070 hos NetonNet i Arlöv! Där jag bor. Hade fan tagit en löptur i kväll om det gällt 3080!

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Bitcoinras 😁👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Woohoo!! Fick precis mail om att NoN skickat mitt Asus 3080 tuf oc. Beställdes 22/12 😊

Grattis!
Vilken tid beställde du?
Även jag beställde 22/12 (ca 9.30)

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX GAMING OC WHITE 10GB

Skickad från netonnet nu 🙂

Edit - de mailade i morse och sa att kortet var försenat och inte hade något datum för leverans.

Permalänk
Medlem

Kul att se att folk äntligen börjar få sina kort :), själv så hoppas jag bara på nåt utav 3060ti,3070 eller 3080 på alla ställen jag beställt från xD

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz