3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Tack igen för detta tips! Beställde 8 Januari och fick mail från NetOnNet att de skickats det nu, så datumet var inte tagit i luften med andra ord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dioxys:

Avbeställde mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra från inet och beställde istället ett Gigabyte 3080 Auros Xtreme Waterforce från inet i fredags, anlände igår.

Jag har ett 3080 Strix OC som tydligen är på G nu, men vettefan om jag inte blir mer sugen på det där 3080 WF-kortet alltså Men fråga när ju när det kommer gå att köpa igen..

Har du hunnit testa det? Vad ligger på du för maxtemp vid belastning, hur är ljudvolymen?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Duder:

Tack igen för detta tips! Beställde 8 Januari och fick mail från NetOnNet att de skickats det nu, så datumet var inte tagit i luften med andra ord!

Jag beställde också detta i fredags, hoppas verkligen jag får samma mail snart!

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag har ett 3080 Strix OC som tydligen är på G nu, men vettefan om jag inte blir mer sugen på det där 3080 WF-kortet alltså Men fråga när ju när det kommer gå att köpa igen..

Har du hunnit testa det? Vad ligger på du för maxtemp vid belastning, hur är ljudvolymen?

Får man fråga vart du beställde 3080 Strix oc?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spidercat12:

Får man fråga vart du beställde 3080 Strix oc?

Beställde från Proshop, 2020-10-07. De ska få in 25 denna vecka och verkar som om mitt kort är ett av dem. Brutal väntetid...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som alltid så gör vi vårt bästa för att hålla alla väntande beställningar uppdaterade med de bästa datum vi har att tillgå. Så det mest korrekta datumet för just din beställning ser du på din ordersida.
Men liten update för de som väntar på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING. Vi har över 100 kort på väg från ASUS som skulle skickas redan förra veckan. Men leveransen från ASUS blev framflyttad till att skickas i går, det innebär en liten försening men att vi bör ha korten i vårt lager på måndag nästa vecka

//Erik

Grymt med uppdateringar, uppskattas! Fortsätt gärna med det vid tillfälle och tid. Skönt att få någon typ av vetskap att det faktiskt rör på sig i den här djungeln till lansering.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Beställde från Proshop, 2020-10-07. De ska få in 25 denna vecka och verkar som om mitt kort är ett av dem. Brutal väntetid...

Japp.. beställde den 17 september på Webhallen.. man börjar bli riktigt otålig.. hoppas du får din snart!

Permalänk
Skrivet av griid:

Jaha, kommer Ti att lanseras idag, hade för mig det skulle dröja?
Har du någon sida eller mer info om detta?

Inte lanseras, annonseras. På CES. Nvidia har sitt event kl 18 ikväll. Sweclockers hade en artikel i mitten av december om att 3080Ti förmodligen försenats till februari men har sett spekulationer om att det ska annonseras ikväll på CES. Vi får väl se.

https://www.trustedreviews.com/news/nvidia-ces-2021-date-time...

Exempel på artikel. Finns hundratals du kan hitta via Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Inte lanseras, annonseras. På CES. Nvidia har sitt event kl 18 ikväll. Sweclockers hade en artikel i mitten av december om att 3080Ti förmodligen försenats till februari men har sett spekulationer om att det ska annonseras ikväll på CES. Vi får väl se.

https://www.trustedreviews.com/news/nvidia-ces-2021-date-time...

Exempel på artikel. Finns hundratals du kan hitta via Google.

Tack.
Intressant ska se om man kan kika lite ikväll då.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Jahopp... ska det komma upp några 3080 på NetOnNet eller inte i dag är frågan. Har varit en jäkligt seg dag hittills :/ Kanske inte borde vara så besatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Grattis^^
Hade de flyttat fram leverans datumet på din order med några dagar i taget de senaste veckorna? På EVGA FTW3 kortet alltså, för det har de på mitt liiiite störigt.

Ja, skrev ett inlägg om det här för ett tag sen. Trodde jag skulle få den innan årsskiftet iaf.

Skrivet av Lagerlöf:

Jag har ett 3080 Strix OC som tydligen är på G nu, men vettefan om jag inte blir mer sugen på det där 3080 WF-kortet alltså Men fråga när ju när det kommer gå att köpa igen..

Har du hunnit testa det? Vad ligger på du för maxtemp vid belastning, hur är ljudvolymen?

Fick det igår, så har inte hunnit testa det speciellt mycket.
Maxtemp efter typ 10-15min spelande med ca 97-100% gpu-användning är runt 57-60*C.
240 radiatorn sitter i fronten på ett define 7-case, kan inte säga om det låter högre eller mindre än mitt tidigare luftkylda MSI 1080ti.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med 3080 TUF OC hos Webhallen? Helt utgråad lagerstatus nu (kunde se förut om det var på väg in eller 0 i lager). Texten "Lång leveranstid" har även försvunnit från ordern, nåt Patrik @Webhallen kan svara på?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Beställde från Proshop, 2020-10-07. De ska få in 25 denna vecka och verkar som om mitt kort är ett av dem. Brutal väntetid...

Låter som rena drömmen jämfört med Non-OC som beställts 17/9 och ingen har sett röken av någonsin

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Forbidden:

Vad har hänt med 3080 TUF OC hos Webhallen? Helt utgråad lagerstatus nu (kunde se förut om det var på väg in eller 0 i lager). Texten "Lång leveranstid" har även försvunnit från ordern, nåt Patrik @Webhallen kan svara på?

Då marknaden är orolig och priser höjs så vill vi inte fastna i en situation där vi eventuellt säljer kort till förlust när vi når slutet av kön, så för att minimera den risken så har jag valt att stoppa bokningar på kort med sådan risk. Att sätta meddela mig är enda rimliga utvägen för detta tyvärr. Dock har jag hållt tråden uppdaterad om antal tidigare så det är här man får söka informationen isåfall på iaf TUF som är hetast av alla kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Då marknaden är orolig och priser höjs så vill vi inte fastna i en situation där vi eventuellt säljer kort till förlust när vi når slutet av kön, så för att minimera den risken så har jag valt att stoppa bokningar på kort med sådan risk. Att sätta meddela mig är enda rimliga utvägen för detta tyvärr. Dock har jag hållt tråden uppdaterad om antal tidigare så det är här man får söka informationen isåfall på iaf TUF som är hetast av alla kort.

Tack för snabbt svar Då hänger jag med.
Gått tre månader snart sen min beställning på detta kort så blev bara lite nyfiken vad som händer (kollade igenom dina posts men såg inte att/om du svarat på detta tidigare)

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Avstängd

We are probably lucky that Swedish Amazon had landedalready here and Sweden is relatively small (I’m not sure if it serves all Nordics though).
I subscribed for notifications for multiple 3080 on Amazon.de (initially thought that it might be easier to get - DE is much bigger hub). Today’s morning 10:15 got notified that TUF 3080 is opened for order but when I checked at ~ 11:15 it was already gone. For comparison it was opened for days (not hours) on SE site.
Still a good sign seems that they have not exhausted their order pool.

Permalänk

På franska Amazon säljs det 3080 till hutlöst pris, 14K €!

https://www.amazon.fr/Gigabyte-Carte-Graphique-GeForce-Vision...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

På franska Amazon säljs det 3080 till hutlöst pris, 14K €!

https://www.amazon.fr/Gigabyte-Carte-Graphique-GeForce-Vision...

Nope it is not Amazon

Sender - Computer web'in
Seller - Computer web'in

PS:
Disclosure: I work for Amazon related org (although not e-commerce) so please expect me to biased a little bit

Permalänk
Skrivet av BlackPH:

Nope it is not Amazon

Sender - Computer web'in
Seller - Computer web'in

PS:
Disclosure: I work for Amazon related org (although not e-commerce) so please expect me to biased a little bit

Through Amazon then Sorry for my mistake But at least there was a card

Permalänk

Fan, jag som hade fått upp hoppet litegrann på 3080 från inet. Stod i lager på fredag men såg nu att dom ändrat till första mars på mi beställning igen

Det gäller evga 3080 ftw3 ultra för min del

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

We are probably lucky that Swedish Amazon had landedalready here and Sweden is relatively small (I’m not sure if it serves all Nordics though).
Still a good sign seems that they have not exhausted their order pool.

Njaee... amazon.se - bad sign

Permalänk
Skrivet av pocke-boy:

Fan, jag som hade fått upp hoppet litegrann på 3080 från inet. Stod i lager på fredag men såg nu att dom ändrat till första mars på mi beställning igen

Det gäller evga 3080 ftw3 ultra för min del

Det är hopplöst att försöka följa preliminära leveransdatum från Inet är min erfarenhet.
Deras leveransdatum stämmer inte ens på produkter som inte är i närheten av att ha samma tryck på sig som grafikkorten.
De kanske inte är sämre än någon annan, men främst Inet jag haft att göra med under den här röran.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Får man fråga hur status ser ut för Palit RTX 3080 Gamerock? Ni och Komplett verkar vara de enda återförsäljaren i Sverige som säljer det kortet tyvärr. Jag har förbokat från er så väntar ivrigt.

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Skrivet av pocke-boy:

Fan, jag som hade fått upp hoppet litegrann på 3080 från inet. Stod i lager på fredag men såg nu att dom ändrat till första mars på mi beställning igen

Det gäller evga 3080 ftw3 ultra för min del

Lyssna inte på inets satta lager datum, alltid fel. Du får förmodligen kortet en bra tid innan de satta datumet. Beställde en R7 5800x och skulle få vänta 1,5 månad enligt inet men fick den efter 2 veckor. Inet får in löpande leveranser varje vecka så de kanske får in 1 grafikkort om dagen eller 1 i veckan osv osv. Beror helt på hur leveranserna dom får in ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Lyssna inte på inets satta lager datum, alltid fel. Du får förmodligen kortet en bra tid innan de satta datumet. Beställde en R7 5800x och skulle få vänta 1,5 månad enligt inet men fick den efter 2 veckor. Inet får in löpande leveranser varje vecka så de kanske får in 1 grafikkort om dagen eller 1 i veckan osv osv. Beror helt på hur leveranserna dom får in ser ut.

mm , i onsdags stod det I lager på torsdag, i torsdags stod det i lager på tisdag, idag tisdag står det i lager fredag. Kanske närmar sig^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Fan, jag som hade fått upp hoppet litegrann på 3080 från inet. Stod i lager på fredag men såg nu att dom ändrat till första mars på mi beställning igen

Det gäller evga 3080 ftw3 ultra för min del

Nu blev jag skrämd och var tvungen att kolla min beställning, den säger fortfarande Fredag. Vad har du för plats i kön enligt Inet? Jag låg på plats 24 tidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Det är ju tuf modellerna som det finns dåligt av, alla asus modeller har det inte kommit någonting. Min Gigabyte Gaming OC kommer imorgon, beställde 30:e december.

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Det är hopplöst att försöka följa preliminära leveransdatum från Inet är min erfarenhet.
Deras leveransdatum stämmer inte ens på produkter som inte är i närheten av att ha samma tryck på sig som grafikkorten.
De kanske inte är sämre än någon annan, men främst Inet jag haft att göra med under den här röran.

Skrivet av AndreasRTX:

Lyssna inte på inets satta lager datum, alltid fel. Du får förmodligen kortet en bra tid innan de satta datumet. Beställde en R7 5800x och skulle få vänta 1,5 månad enligt inet men fick den efter 2 veckor. Inet får in löpande leveranser varje vecka så de kanske får in 1 grafikkort om dagen eller 1 i veckan osv osv. Beror helt på hur leveranserna dom får in ser ut.

Ja, jag får väl vänta och köra vidare med mitt 1060.. Lyckas ju iallafall få runt 100 fps i warzone. Men man blir ju lite orolig att cold war erbjudandet hinner gå ut innan man kan claima det :p. Sen är det ju lite trist att ha en ryzen 7 5800x och ett 1060

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Det är ju tuf modellerna som det finns dåligt av, alla asus modeller har det inte kommit någonting. Min Gigabyte Gaming OC kommer imorgon, beställde 30:e december.

Det var just TUF han tog upp som exempel. 2 timmar kvar till att 3080 Ti (kanske) presenteras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Fan, jag som hade fått upp hoppet litegrann på 3080 från inet. Stod i lager på fredag men såg nu att dom ändrat till första mars på mi beställning igen

Det gäller evga 3080 ftw3 ultra för min del

Lite underligt att de får in kortet i butik men säljer det vidare istället för att ge till folk som redan lagt sina beställningar.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb