3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

amazon har 10st PNY GeForce RTX™ 3090 24GB XLR8 Gaming

Dock e priset lite uppskruvat..

https://www.amazon.se/GeForce-RTXTM-3090-24GB-XLR8/dp/B08HBVX...

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket bokningar på TUF OC kort.
Komplett har verkligen ett bra system för det här.
Man ser allt på hemsidan.
Inet och andra borde verkligen snegla lite på de.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Du kan boka ett 3070 Suprim x med förväntad leverans till NoN 12/1

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Bokade faktiskt ett i hopp, dock är det ett suprim (no X). Lägre coreclock

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Chattade precis med NoN då mitt 3080 tuf stod som att det skulle levereras mellan 8-15/1. Fick detta som svar: ”Det är ju endast ett preliminärt datum för leverans som motsäger att produkten Finns i lager, vilket inte denna gjort och heller inte kommit in, din order ligger fortfarande som en förbeställning men Utan bekräftad leveranstid”.

Hon kunde inte heller se om något var på gång och info om inkommande gfx var extremt sparsmakat.

När beställde du? Beställde du vanliga eller OC?

Beställde min den 29/9 (non OC) och har fortfarande inte hört ett smack.

Permalänk
Medlem

Och nu skickades mitt Gigabyte Gaming OC från Amazon, beställdes 3/1 anländer på onsdag. Tack till dom som tipsat i tråden 😊

Permalänk
Medlem

Tack!

Mitt är på väg från inet nu och landar på måndag om inte postnord strular till det!

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

FYI angående Call of Duty
"Få COD Cold War när du hämtar ut kort innan 11 feb 2021" står det nu på Webhallen

Permalänk
Medlem

3080 Tuf OC från Inet kom idag, bokat 18/9 20:05.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Om man beställt från amazon, hur gör man då med spelerbjudandet som kommer på köpet? eller är det bara webhallen/inet som har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Om man beställt från amazon, hur gör man då med spelerbjudandet som kommer på köpet? eller är det bara webhallen/inet som har det?

Så här står det på en sida:
"This offer is available for GEFORCE RTX™3090 or 3080 graphics cards. The promotion is available for a limited time or while supplies last. The offer is available from selected retailers only."

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Så här står det på en sida:
"This offer is available for GEFORCE RTX™3090 or 3080 graphics cards. The promotion is available for a limited time or while supplies last. The offer is available from selected retailers only."

Antar då att amazon inte har något erbjudande, tack så mycket för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av d925:

När beställde du? Beställde du vanliga eller OC?

Beställde min den 29/9 (non OC) och har fortfarande inte hört ett smack.

OC-varianten kom upp i mitten av dec där det stod i lager 8/1 den 22/12 😬 så vi får se när det dimper in. Fick mail idag av NoN där de skrev att de eg inte vet nånting men lovar återkomma inom fem dagar..

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har blivit dags för mig att kliva ur den här lanseringsmardrömmen. Lyckades av ren tur få ett 6800 XT från komplett medan Nvidia misslyckats med att leverera någon av korten jag haft bokade sen september (TUF, Trinity Non-OC). Hoppas alla här blir med kort så snart som möjligt och till ett vettigt pris!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Har blivit dags för mig att kliva ur den här lanseringsmardrömmen. Lyckades av ren tur få ett 6800 XT från komplett medan Nvidia misslyckats med att leverera någon av korten jag haft bokade sen september (TUF, Trinity Non-OC). Hoppas alla här blir med kort så snart som möjligt och till ett vettigt pris!

Hur lyckades du få tag i 6800 xt? De om nått är ju mer svårfångat än albinotiger

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Hur lyckades du få tag i 6800 xt? De om nått är ju mer svårfångat än albinotiger

De har börjat ramla in nu om man vet var man ska leta, komplett får in en batch i feburari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Hur lyckades du få tag i 6800 xt? De om nått är ju mer svårfångat än albinotiger

Tror uppriktigt sagt det var någon högre makt inblandad som ville ge mig lite medvind efter att jag fick ett 3080 som var DOA i Oktober. Vaknade och hade påminnelse att ett av korten komplett har fanns i lager, hade tur och hann beställa när det var 6 st kvar.

Skrivet av aaaas:

De har börjat ramla in nu om man vet var man ska leta, komplett får in en batch i feburari.

Precis, det ska komma en hel drös i Februari. Inte helt omöjligt att det börjar släppa nu, iallafall för AMD och de sämre Ampere-korten.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

MSI Suprim i Cerberus

Sådär! Det blev lite svårt med monteringen då kortet var cirka 4 mm för långt. Lite dremmel löste det. Nästa steg är att 3dprinta lite snyggare skydd istället för tejp, men nu är grafikkortet på plats iallafall

Beställt 13 december på amazon, leverans 8 januari

MSI Suprim 3080
Cerberus mAtx-chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

finns en annan tråd för detta, ingen bryr sig här; berätta bara när du fick de, när du beställde o från vilken butik

Oj missade det, nu uppdaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

Sådär! Det blev lite svårt med monteringen då kortet var cirka 4 mm för långt. Lite dremmel löste det. Nästa steg är att 3dprinta lite snyggare skydd istället för tejp, men nu är grafikkortet på plats iallafall

Ouch, stackars chassi! Blir det inte rangligt när man plockar bort en typ bärande del av själva ramen?

Sen blir man ju nyfiken vad du har under grafikkortet? Sitter det ett annat mindre grafikkort från Gigabyte där? Blockar inte det väldigt mycket av luften som ska in i Suprimkortet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ouch, stackars chassi! Blir det inte rangligt när man plockar bort en typ bärande del av själva ramen?

Sen blir man ju nyfiken vad du har under grafikkortet? Sitter det ett annat mindre grafikkort från Gigabyte där? Blockar inte det väldigt mycket av luften som ska in i Suprimkortet?

Är ett amd-grafikkort för hackintosh (5600 XT). Jo, tyvärr blockerar det en del. Dock är det ganska litet, både på längden och bredden så det lämnar ganska mycket öppet till MSI-kortet. Men det kan bli att det får åka ur om det inte fungerar.

När sidopanelerna är på så blir det tillräckligt stabilt, vägrar större chassi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av firstofmay:

Har blivit dags för mig att kliva ur den här lanseringsmardrömmen. Lyckades av ren tur få ett 6800 XT från komplett medan Nvidia misslyckats med att leverera någon av korten jag haft bokade sen september (TUF, Trinity Non-OC). Hoppas alla här blir med kort så snart som möjligt och till ett vettigt pris!

This was completely opposite for me. I was running Powercolor R9 290 under water and managed to check out Powercolor 6800 XT for 7700 SEK on Inet at 15:01 launch day.
Had a good place but did not get card because my Swish payment “had not arrived in next 2-3 hours”. What a lame excuse from Inet
Then reference cards were gone and after 2 weeks few custom cards appeared with 9000+ price. So I decided not to proceed with AMD this time. Put some orders here and there for Palit and Gainward at the end of November. Luckily Amazon took pre-orders on 13th of December for 3080 Suprim X (9961 SEK). I payed additional 49 SEK for faster delivery and card was at my door at noon 30th of December (gentleman who cuts his case few posts above probably used standard delivery option). Yes, it is 2 “salmons” ( is it how you call grands in Swedish? ) more expensive but performing well and when overclocked beats stock 3090 ( for 3770K CPU only 3 3090 are above me in graphic score in TimeSpy)
I also ordered 3080 TUF on Amazon (8291 SEK) 1/1 - will see If they can do magic and deliver it too

Permalänk
Medlem

Tror och hoppas på glada nyheter för många av oss här som väntar på Asus 3080 TUF OC och NON-OC då det känns som det trillar in en hel del på flera olika ÅF. Håll tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

This was completely opposite for me. I was running Powercolor R9 290 under water and managed to check out Powercolor 6800 XT for 7700 SEK on Inet at 15:01 launch day.
Had a good place but did not get card because my Swish payment “had not arrived in next 2-3 hours”. What a lame excuse from Inet
Then reference cards were gone and after 2 weeks few custom cards appeared with 9000+ price. So I decided not to proceed with AMD this time. Put some orders here and there for Palit and Gainward at the end of November. Luckily Amazon took pre-orders on 13th of December for 3080 Suprim X (9961 SEK). I payed additional 49 SEK for faster delivery and card was at my door at noon 30th of December (gentleman who cuts his case few posts above probably used standard delivery option). Yes, it is 2 “salmons” ( is it how you call grands in Swedish? ) more expensive but performing well and when overclocked beats stock 3090 ( for 3770K CPU only 3 3090 are above me in graphic score in TimeSpy)
I also ordered 3080 TUF on Amazon (8291 SEK) 1/1 - will see If they can do magic and deliver it too

Weren't you against scalping? Why not cancel your Amazon order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

När sidopanelerna är på så blir det tillräckligt stabilt, vägrar större chassi

Ok, men du kanske kan 3d-printa det där skyddet så det även funkar som ett stag som ersätter "sidobalken"?
(det kanske även kan täcka grafikkortet i fronten av chassit på något snyggt sätt också?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ok, men du kanske kan 3d-printa det där skyddet så det även funkar som ett stag som ersätter "sidobalken"?
(det kanske även kan täcka grafikkortet i fronten av chassit på något snyggt sätt också?)

Jo precis, tänker i dom banorna

Permalänk

Returnerade ett 2060S till Netonnet i butik förra året och då tog de emot hela kortet och sa att ASUS inte reparerar korten utan man får ett nytt eller pengarna tillbaka. Tror de har rätt att välja på reparation, byta kortet till ett nytt eller pengarna tillbaka när man lämnar in pga något fel.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikN:

Sådär! Det blev lite svårt med monteringen då kortet var cirka 4 mm för långt. Lite dremmel löste det. Nästa steg är att 3dprinta lite snyggare skydd istället för tejp, men nu är grafikkortet på plats iallafall

Beställt 13 december på amazon, leverans 8 januari

MSI Suprim 3080
Cerberus mAtx-chassi.

https://i.imgur.com/83R1vgY.jpg
https://i.imgur.com/gWjgjMv.jpg

Det där kortet förtjänar ett finare och större chassi...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Det fanns 8 i lager när jag beställde.
Jag fick ett kort, hämtade ut det på ica för 1 timme sedan

Permalänk

Trots denna efterfrågan så bör ändå en andel kort öronmärkas till garantiåtaganden, så kanske har gjorts av ex Asus i Nederländerna och de andra märkena på sina ställen, och att dom gått åt till just det och inte kunnat fyllas på i takt, vem vet. Men så bör dom göra. Garantikostnaden har redan tagits höjd för i prissättningen, så dom korten ska redan vara betalade av resten.

Dock:
"And now my watch is ended"
Installerat och kört med Asus 3080 TUF OC från inet sedan igår. Får väl kolla över inställningar i spelen och så vidare, men jäklar vad tyst det går för att gå så svalt ändå, kör P-mode, ligger på runt 60C under en session Assassins creed valhalla.
Önskar alla lycka till med att få kort!

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Skrivet av bosteed:

Det fanns 8 i lager när jag beställde.
Jag fick ett kort, hämtade ut det på ica för 1 timme sedan

Så du fick ett kort från Inet skickat till dig på 2 dagar efter att du beställt?

Trollar du eller kan Inet verkligen vara såhär dåliga?