Tävling: Skapa bästa skrivbordsbakgrunden för Komplett PC

Permalänk
Medlem

Escheresque

Bidraget har fått namnet "Escheresque" då mönstret som utgör fonden – och som i rastlös ordning består av samma fyra element som i Kompletts logotyp fått en harmonisk gestalt – med litet vilja kan tolkas utgöra ytor i en rad motsägelsefulla rumsligheter.

Escheresque Light

Escheresque Dark

Bilderna kommer direkt som skärmdumpar från Rhino, och all geometri har definierats i visual scripting-plugin:en Grasshopper. Som nyårsvickning medföljer en bonusbild på all nodspaghetti som utgör definitionen i Grasshopper

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt att se kreativiteten bland SweClockers medlemmar! Bra jobbat allihop.

Här kommer mina bidrag till tävlingen:

7680x4320 PNG

7680x4320 PNG

7680x4320 PNG

7680x4320 PNG

7680x4320 PNG

7680x4320 PNG

Permalänk

Kan inte vara ensam att helt missat denna tävling. Speciellt när man tittar på antal bidrag på deras förra bakgrundstävling för ca. 1 år sedan med i princip samma priser. Kanske skapar ett sista minuten bidrag ikväll.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Ljus

Mörk

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Detta får man ju inte missa! Det blir ett abstrakt par bidrag.
Först ut; Komplett Power - Day

https://ibb.co/HFQ5yQY
Och, så klart; Komplett Power - Night

https://ibb.co/D4fyGwQ
Mycket kul tävling, önskar att jag var ute i mer god tid, men det blev ju iaf färdigt.

OBS! Kabeldragningen är inte representativ för SweClockers eller Komplett.

Permalänk
Medlem

Dark:

Light:

Imgur är inte så snällt mot gradients, de är givetvis smoothare i originalen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Grymt kul tävling!

Här kommer mitt bidrag

Permalänk

Sweclockers X Komplett Bakgrund - Flintknoppen

Detta är mitt bidrag. (Se de gärna i fullskärm, ger bättre upplevelse)

Lite framtids/cyberpunk tema.

Hade jätteroligt att pilla med detta under fritiden och har lärt mig massor.

Allt är gjort för hand. Texturer, modeller m.m. i Blender och Photoshop.

Mörk version:

Ljus version:

Permalänk
Medlem

Här kommer en riktig raket i både ljust och mörkt tema Det var verkligen på minuten att jag hann klart!

Lycka till alla!

Bilderna verkan inte visas (?) så jag lägger till länken också för säkerhets skull. Edit2: Fixat, behövde bara lägga till ett .jpg till länken
Permalänk
Medlem

Puh! Trodde aldrig att jag skulle hinna göra något till den här tävlingen men det blev vad det blev! Ritad både analogt med blyerts på landet och sedan digitalt upprustad hemma med en wacom one. Kanske inte den typiska bakgrunden men den var åtminstone rolig att göra!

snubbel
Permalänk
Medlem

Full upplösning finns ifall det behövs

Permalänk
Skrivmaskin

Tävlingen förlängs till 12 januari

I vanlig ordning håller bidragen sjukt hög nivå i den här tävlingen, kul att se! Också väldigt kul att se att så många lyckades få till ett bidrag under tävlingens sista skälvande timmar, nyårs- och juldagar till trots.

Som flera anmärkt på i kommentarstråden är dock jul- och nyårsveckan kanske inte den tid på året då de flesta sitter redo att skapa bidrag, varför vi lägger till några extra dagar. Perfekt för den som vill färdigställa ett påbörjat bidrag, börja om från ruta ett eller förfina ett sist-minuten-bidrag! Stort lycka till! Omröstningen sker någon gång nästa vecka, i nära anslutning till det nya slutdatumet.

Permalänk
Skrivet av Wittwang:

I vanlig ordning håller bidragen sjukt hög nivå i den här tävlingen, kul att se! Också väldigt kul att se att så många lyckades få till ett bidrag under tävlingens sista skälvande timmar, nyårs- och juldagar till trots.

Som flera anmärkt på i kommentarstråden är dock jul- och nyårsveckan kanske inte den tid på året då de flesta sitter redo att skapa bidrag, varför vi lägger till några extra dagar. Perfekt för den som vill färdigställa ett påbörjat bidrag, börja om från ruta ett eller förfina ett sist-minuten-bidrag! Stort lycka till! Omröstningen sker någon gång nästa vecka, i nära anslutning till det nya slutdatumet.

Förstår det helt, tyckte själv det var lite för några bidrag om man jämför med tidigare tävlingar!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

I vanlig ordning håller bidragen sjukt hög nivå i den här tävlingen, kul att se! Också väldigt kul att se att så många lyckades få till ett bidrag under tävlingens sista skälvande timmar, nyårs- och juldagar till trots.

Som flera anmärkt på i kommentarstråden är dock jul- och nyårsveckan kanske inte den tid på året då de flesta sitter redo att skapa bidrag, varför vi lägger till några extra dagar. Perfekt för den som vill färdigställa ett påbörjat bidrag, börja om från ruta ett eller förfina ett sist-minuten-bidrag! Stort lycka till! Omröstningen sker någon gång nästa vecka, i nära anslutning till det nya slutdatumet.

Snyft, min minimala chans krympte ännu mer. xD

Men gör ett tredje alternativ av min då för skojs skull

Permalänk
Medlem

En logga, flera loggor.

Närbild

Ljus

Dold text
Permalänk
Medlem

Då har jag jobbat lite mer på mina bidrag. Jag kunde dock inte redigera mitt tidigare inlägg (visst har man kunnat det förr?) så om en moderator ser detta kanske denne kan ta bort mitt gamla inlägg så att inte de gamla bilderna hamnar i tävlingen.

Ljus

Mörk

PNG-filer hittas här: https://1drv.ms/u/s!AsE4E2TaflrfhZgsF1eruUczxJQakg?e=Rvm2J7

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bidrag!

aurora borealis

aurora borealis 2

space blobs

space blobs lila logo

space blobs lite avskalad

från förra året (osäker om jag kan tävla med den)

Permalänk
Medlem

Sista bidragen från mig Lekte lite med färger och gjorde ett snarlikt gammalt Commodore 64 tangentbord med monitor som huvud. Kul litet projekt!

1.

2.

3.

4.

Permalänk
Medlem

Komplett bakrundsbild - Bidrag 1 & 2

Hej,

Min ingångspunkt var att skapa en bakgrundsbild som är avskalad, modern och elektronikinspirerad. Samt att den tydligt skulle följa Kompletts grafiska profil.

Här kommer mitt första bidrag.

Nedan är mitt andra bidrag.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem

Vill skapa bakgrundsbilder som är stilrena, då det är det jag själv gillar mest. Försökte få med något fyndigt utöver elektronik som jag kopplar Komplett med, fick bli fraktpaket.

La till några fler varianter
Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

Ännu en gång fick man lära sig något nytt i Blender, geometry nodes, även om man bara skrapat lite på ytan. Försökte göra minimalistiska bidrag för att inte ta kål på min dator 😅. Hoppas jag fick till 'Komplett Yellow' i post.

(Bilderna är komprimerade för att uppladdning på imgur, det kanske är underförstått.)

Edit: En helt i "dark mode"

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Ett sista bidrag

Permalänk
Medlem

Slänger in ett par sista bidrag. Många bra bidrag denna tävling måste jag säga, det ska bli kul att se vem som vinner. Lycka till allihopa!

(Högupplösta versioner av allt finns ifall det behövs.)

Bidrag 1
Bidrag 2
Bidrag 3
Bidrag 4
Bidrag 5
Bidrag 6
Bidrag 7
Permalänk
Medlem

Jag gjorde några bidrag som ska föreställa logotypen visad på en gammal CRT-skärm, i några olika utföranden. Finns som ljusa och mörka.

Bidrag 1
Bidrag 2
Bidrag 3
Bidrag 4
Bidrag 5

Galleri

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Slänger på två bidrag till med lite annat stuk.

(med och utan logotyp/text)

Hur gör jag för övrigt att dölja delar av mitt inlägg? Vill göra så det blir "Visa / Dölj" inlägg knapp. Sök runt rätt mycket nu utan att hitta, formulerar mig säkert fel... Tack på förhand.

Visa signatur

Ryzen 3900x | Gigabyte B550M Aorus Elite | RTX 2060 | 32GB 3200Mhz RAM | WD Black SN750 1TB | 3TB + 4TB HDD | Fractal Define 7 Compact -||- Macbook Air M1

Permalänk

SWEC X KOMPLETT BACKGROUND [SCIFI MINIMAL-ish]

Hann klämma in ytterligare ett bidrag i sista sekunden.

Mörk version:

Ljus version:

Permalänk
Medlem

Sent ute igen men kände att jag ville bättra på mitt förra bidrag som långt ifrån var en värdig bakgrundsbild. Jobbar inte lika avskalat som andra men här kommer något annorlunda. Kompletts ande och linjer kan återfinnas bilden igenom. Gränserna mellan virtuellt och verklighet suddas ut med komplett va? Njut av varianter utan större variation och lycka till alla, många finfina bidrag!

Permalänk
Medlem

Fan vad duktiga alla är. Nu vet jag vart jag ska vända mig om jag behöver en logga i framtiden!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q