Asus Aura Sync färgskiftningar som fadar över till nästa färg

Permalänk
Medlem

Asus Aura Sync färgskiftningar som fadar över till nästa färg

Har ett Asus TUF Z690 D4 moderkort där jag har kopplat EK vattenblock och reservoir till moderkortets ena ARGB header.

I Aura sync har jag sen satt den som static med input från CPU temp med tre olika färger för olika temp-intervall.
Men det är störande att dte verkligen blir skarpa skiftningar mellan färgerna. Jag skulle vilja att den fadade övergångarna.
Ska det inte vara möjligt att göra med Asus program?? 🤔

Som jämförelse, har en annan RGB-strip som sitter på en Aquacomputer High Flow Next flödes-/tempmätare som är kopplad till en Aquaero 5LT och inställd genom deras Aquasuite mjukvara att skifta färg beroende på vattentemp.
Där var det inga problem att göra en snygg gradient mellan olika färger beroende på temp.

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk

Det är tyvärr min erfarenhet av Asus Aura Sync. Jag lade ner det när tempen låg runt tempen som ändrar från grönt till gult. Verkligt ilsket blinkande.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Precis vad jag stör mig nåt fruktansvärt på...

Har iofs hittat en lösning genom en RGB-kontroller från Aquacomputer (Farbwerk USB/Aquabus) som kopplas mot min Aquaero med en splitterkabel till aquabusingången. Då kan jag ställa in den precis som flödesmätaren. Men för ytterligare €65... 😤

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är ju Asus halvt ökända för att göra superb hårdvara och fruktansvärd mjukvara...

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Tyvärr så är ju Asus halvt ökända för att göra superb hårdvara och fruktansvärd mjukvara...

Ja, kommer från systemet i signaturen där Asus AI Suite för att göra ändringar för CPUn från Windows lämnar en hel del att önska... 🙄

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton:

Ja, kommer från systemet i signaturen där Asus AI Suite för att göra ändringar för CPUn från Windows lämnar en hel del att önska... 🙄

För någon månad sedan så byggde jag om hela min setup/rigg och fokuserade mig på Asus TUF serien. Och återigen så slår det rätt. Otrolig hårdvara, ABSURT dålig mjukvara. Det enda som är bra med mjukvaran i denna Asus TUF-riggen jag kör nu är fan BIOS... Datorn tickar på som en klocka och presterar spektakulärt men så fort man vill gå in och finjustera lite så är det bara gg!

Visa signatur

en burk som spelar spel