Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Knipextången (parallella käftar) är toppen, verkligen!
Men den ersätter inte fasta nycklar.

Men det finns fall då man är överlycklig att man kan plocka fram den, haha.

Sen känns väl kanske just denna typ av tång som den kanske mest oanvändbara om man tänker på just VDE-utförandet. Ytterst sällan man drar så stora muttrar med ström på...
Gör man det så har man ju alltid sina knipex fasta ringnycklar i VDE utförande, hahahah.

Men som sagt, riktigt bra tång! Speciellt användbar när man skruvar rörkopplingar som kan ha lite konstiga (läs tum) dimensioner.

Permalänk

MG Marvel R

Permalänk
Medlem

Vart sugen på en sån här ett tag.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Känns den så plastigt som många säger?
Själv sugen på en också men blev lite avskräckt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Känns den så plastigt som många säger?
Själv sugen på en också men blev lite avskräckt..

Det är ju en swatchklocka, så ja den känns ganska billig. Tycker ändå materialet känns ganska okej, om än väldigt lätt. Ska nog byta ut bandet till nåt schysstare.
Är väl ingen klocka jag skulle ha som förstaval kanske men ändå rätt schysst att alternera med

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

köpt från tradera eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

köpt från tradera eller?

Nä Zürich flygplats

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Nä Zürich flygplats

Har länge velat ha en, men när den releasades så gick det ju inte att köpa dom direkt i sverige så

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Har länge velat ha en, men när den releasades så gick det ju inte att köpa dom direkt i sverige så

Nä jag vet. Verkar va rätt dålig tillgång även i Swatch butiker. Första hade inga. Butiken efter säkerhetskontrollen hade typ 5-7 olika färger kvar. Min kollega skulle fundera medan vi käkade. När han gick tillbaka en halvtimme senare va alla slut.

Men de ska ju inte vara limiterade så det blir nog lättare så småningom

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Knipextången (parallella käftar) är toppen, verkligen!
Men den ersätter inte fasta nycklar.

Men det finns fall då man är överlycklig att man kan plocka fram den, haha.

Sen känns väl kanske just denna typ av tång som den kanske mest oanvändbara om man tänker på just VDE-utförandet. Ytterst sällan man drar så stora muttrar med ström på...
Gör man det så har man ju alltid sina knipex fasta ringnycklar i VDE utförande, hahahah.

Men som sagt, riktigt bra tång! Speciellt användbar när man skruvar rörkopplingar som kan ha lite konstiga (läs tum) dimensioner.

sant, men den dagen man väl behöver göra det svär man som satan för man inte har verktyget
90% av mina verktyg används nästan aldrig, skulle dock inte sälja dom för det.
(ytterst få saker som gör mig surare än när jag saknar ett verktyg kl:22 på en helg)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Idag levererades ett inköp som gjordes för ett par år sedan när jag pulade som mest med led projekt. Tja bättre sent än aldrig.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XUR8X:

Produkt: ASUS ZenWiFi AC Mini (CD6)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/348835-Asus-ZenWiFi-AC-M...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5674655
Pris: 490kr

Köpte dessa förra veckan, då övriga i familjen klagat på WiFi anslutningen. Inte hört något klagomål än... Peppar, peppar ta i trä!

Otroligt enkla att installera. Gick in på appen via telefonen och klickade på Mesh, där efter kom enheterna upp och fick frågan om de skulle ingå i mitt nätverk. Tog max 5 minuter så var det klara att använda!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk

Flip 4, väldigt nöjd än sålänge!

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Nice, Ser att du kör 3D monterings kittet på dem.
Jag har valt att köra direkt mot väggen.

Mitt senaste inköp därifrån (har suttit på väggen ett tag)
<Uppladdad bildlänk>

Denna Limited är så nice med hur lycktorna är printade, när de får ljus från bakom skärmen så ser det ut som att de faktiskt lyser från plåten.

Brukar titta på deras Limited varje torsdag för att se om det är något nytt som kommer och är najs.

högtalare? alltid velat ha ett par som är monterbara på väggen utan hylla osv

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamaszucs:

<Uppladdad bildlänk>

Tycker du att det finns något faktiskt användningsområde för att kunna vika telefonen? Annat än att ha den som en klocka som på bilden

Jag tänker att den känns som en tjock klump i byxfickan om man har den nedfälld.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Tycker du att det finns något faktiskt användningsområde för att kunna vika telefonen? Annat än att ha den som en klocka som på bilden

Jag tänker att den känns som en tjock klump i byxfickan om man har den nedfälld.

Nog mer för att jag använder telefonen mindre, kollar mina notiser på cover displayen och om det inte är något jääättee viktigt så tar jag inte upp den. Kunde ha 7-8-9 timmars screen on time och 2-3 timmar på sociala appar men nu har jag väl som max 5 timmar när jag är hemma, fokuserar mer på att plugga och jobba liksom.

Sen är det helt klart också för att jag ville testa något nytt och 4an kändes som en given kandidat, Folden känns lite för stor för mitt användningsområde, t.ex. lyssnar jag mer på YT videos än kollar, speciellt när jag inte är hemma, så då hade en ännu större brick varit onödigt. Väldigt bra talking point dessutom!

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Nice, Ser att du kör 3D monterings kittet på dem.
Jag har valt att köra direkt mot väggen.

Mitt senaste inköp därifrån (har suttit på väggen ett tag)
<Uppladdad bildlänk>

Denna Limited är så nice med hur lycktorna är printade, när de får ljus från bakom skärmen så ser det ut som att de faktiskt lyser från plåten.

Brukar titta på deras Limited varje torsdag för att se om det är något nytt som kommer och är najs.

Skrivet av adamaszucs:

högtalare? alltid velat ha ett par som är monterbara på väggen utan hylla osv

Det är B&W M1 högtalare.
https://www.bowerswilkins.com/en/product/home-theater/m-1

Kabel genom väggen till förstärkaren (och datorn) som står i det andra rummet.

Köpte de begagnade så vick med både vägg och vanliga bortsstativ till dem. Vet inte om det säljs fortfarande.

Har en FlatSub uppskrivad på väggen till vänster om skrivbordet så jag får en bra ljudbild av dessa tillsammans.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Det är B&W M1 högtalare.
https://www.bowerswilkins.com/en/product/home-theater/m-1

Kabel genom väggen till förstärkaren (och datorn) som står i det andra rummet.

Köpte de begagnade så vick med både vägg och vanliga bortsstativ till dem. Vet inte om det säljs fortfarande.

Har en FlatSub uppskrivad på väggen till vänster om skrivbordet så jag får en bra ljudbild av dessa tillsammans.

Jävligt schysst setup, får vara på utkik efter, hur mycket betalade för ett par?

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamaszucs:

Jävligt schysst setup, får vara på utkik efter, hur mycket betalade för ett par?

Detta var 5 år sedan, de som sålde skulle flytta hela familjen till USA.
Tror att det var runt 2000 kr (för båda).

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

vick med både vägg och vanliga bortsstativ till dem.

Fick du med en hel jäkla VÄGG på köpet?!

/s

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Detta var 5 år sedan, de som sålde skulle flytta hela familjen till USA.
Tror att det var runt 2000 kr (för båda).

ett kap föfan

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Ny mus, denna gången i magnesium!! 🤓 slår precis över till 49gram på min våg frå 48. Svårt fota men jävligt läcker i verkligheten med klarlackad metall. <Uppladdad bildlänk>

Vart hittade du den någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Fick bli några nya Sonyprodukter. Mina Samsung Buds tappade mottagningen hela tiden och hade värdelöst batteriliv så fick bli WF-1000XM4. Sen kom jag och sambon överens om att köpa en gemensam julklapp istället för att lista ut vad den andre KANSKE ville ha, så det fick bli ett PS5. Första gången på nästan 2 veckor jag startar datorn nu, fastnat ganska hårt för Tsushima.
https://i.imgur.com/ZsIp3Ip.jpg

Nu necropostar jag kanske lite... förlåt moderatorer.

Hur har du och sambon delat upp speltiden för PS5? Jag antar att ni har vars en PC också, men om båda två är väldigt sugna på t. ex. God of War eller något - hur gör ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Fick du med en hel jäkla VÄGG på köpet?!

/s

Hehe.. jo det blir roligare om man läser så, borde kanske skrivit vägg- och bords-stativ men vafan.. som läget är idag så behöver vi ta alla chanser att skratta lite..

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Mer verktyg för ett hyllprojektet ett par snabbtvingar, hörntvingar en vinkelhake, borrstop, borrstöd för plugg, rits för måttband, massa plugg osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

2x 18TB HDDs till NAS:en, är otroligt nöjd med hur tysta och svala dessa är med tanke på att det är 7200rpm-diskar gjorda främst för datacenter!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

2x 18TB HDDs till NAS:en, är otroligt nöjd med hur tysta och svala dessa är med tanke på att det är 7200rpm-diskar gjorda främst för datacenter!

https://i.imgur.com/TsG6yPc.jpg

Har du haft WD RED 3,4,6 TB diskar och kan jämföra hur mycket de låter jämfört med dem?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Har du haft WD RED 3,4,6 TB diskar och kan jämföra hur mycket de låter jämfört med dem?

Jag har en gammal WD Red 3TB (från innan det kom Plus och Pro-modeller), och om jag ska gå från minnet så är dessa WDC HC550 ungefär i samma nivå. Möjligtvis att de låter lite mer vid skrivningar, men som sagt så går jag från minnet då. Jag kör dem i en DS920+ som står ca 7-8 meter från mig och det är inget som stör öht även när jag flyttat över mappar på över 1TB+.

Det jag med säkerhet kan säga är att de både låter och vibrerar mycket mindre än Seagate Exos X16, då jag har en 12TB sådan i NAS:en också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Vart hittade du den någonstans?

Köpte den när den släpptes på finalmouse.com men de sålde slut snabbt. Maxgaming sålde några nyligen: https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/starlight-pro-tenz-... men de tog oxå slut fort, enda sättet nu är andrahands marknaden då det inte kommer säljas igen.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Avstängd

Då provar vi på ett par begagnade Heco stativhögtalare till datorn..

HECO Music Style 200... första intrycken är i alla fall OK. Snygga i alla fall i mina ögon. Och verkar låta hyfsat neutralt och rent.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR