Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Lite switchar till ett nytt tangentbord

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Köpte en Bosch PushDrive. Cylinderformad och går igång när man sätter tryck på bitshållaren. Funkar mycket smidigt och praktiskt format som "inneskruvdragare" då den ordentliga ligger i garaget

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Lite switchar till ett nytt tangentbord

https://i.imgur.com/NxRttIh.jpg

Kan nästan missas för godis 😀

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cr1ll3:

En ny häst då den förra fick flytta vidare.

<Uppladdad bildlänk>

Och en mesh extender som lirar sjukt bra med min tp-link ax73

<Uppladdad bildlänk>

Den ser ju randig ut, är det möjligen en brunpudrad zebra ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Dags att stöka om lite i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den ser ju randig ut, är det möjligen en brunpudrad zebra ?

Eller en avlång leopard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den ser ju randig ut, är det möjligen en brunpudrad zebra ?

Haha är svettig efter ett ridpass

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Hög tid för ny tork och tvätt då gamla tvättmaskinen inte ville vara med längre.

Permalänk
Medlem

Fick hem jubileumsversionen av "Sound Burger", nu kan originalet få vila lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Fick hem jubileumsversionen av "Sound Burger", nu kan originalet få vila lite.
<Uppladdad bildlänk>

Enbart 7k tillverkade world wide, lite jelly 🤤

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Enbart 7k tillverkade world wide, lite jelly 🤤

De gick snabbt åt tyvärr, råkade se en kommentar om släppet och kastade mig på köpknappen. Glad såhär i efterhand att jag inte tvekade då den är en riktigt gedigen nyversion.
Men skulle inte förvåna mig om de kör en omgång till, efterfrågan finns ju uppenbarligen.

Undrar hur de skötte numreringen, om det var slumpvis vad som fanns i lagerlokalen. Fick 252 vilket känns väldigt lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Fick hem jubileumsversionen av "Sound Burger", nu kan originalet få vila lite.
<Uppladdad bildlänk>

Riktigt cool produkt! Inte som Sony Flamingo, men nära på!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Samlingen utökades

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Snusfri

När man kom hem från jobbet så hade man fått paket, senaste tillskottet i Brittan-samlingen

Sedan drog man iväg till Elgiganten och hämtade ut den färgglada 66 kronors musen, passade även på att kolla till outlet-avdelningen samt Merch och hittade 2st Funko som jag funderat på att beställa ett tag men det har aldrig blivit av.

Sen så var de även betydligt billigare på EG så slog till.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

De gick snabbt åt tyvärr, råkade se en kommentar om släppet och kastade mig på köpknappen. Glad såhär i efterhand att jag inte tvekade då den är en riktigt gedigen nyversion.
Men skulle inte förvåna mig om de kör en omgång till, efterfrågan finns ju uppenbarligen.

Undrar hur de skötte numreringen, om det var slumpvis vad som fanns i lagerlokalen. Fick 252 vilket känns väldigt lågt.

Förstår det! Tbh rätt najs prajs också för en skivspelare generellt, så inte så konstigt att de bara flög av hyllorna

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp:

En iPad Pro 11" M1 som beställdes samtidigt som M2:an visades upp. Väntade ett par dagar med att starta upp den tills iPadOS 16.1 släpptes.

Har märkt att jag använder denna bara mer och mer för varje dag. Nya Affinity-sviten (Designer, Photo, Publisher) känns väldigt kompetenta och steget mellan iPad och min Mac har nära nog suddats ut.

Denna plattan har även hjälpt mig att hitta tillbaka till Diablo Immortal

Permalänk
Medlem

Ny GPU, RTX 4090

priset är dock inget att skryta om..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Boy!

(Tack för tipset om 100 kr rabatt på Amazon)

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Köpte ett par MMX 300 2nd Gen här på forumet i veckan så passade på att ta hem nya ear pads till dem (Choice Hybrid) och till mina HD 6XX (Elite Velour).
Nyfiken på hur Dekoni ear padsen kommer ändra ljudet och komforten

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Fick bli en flaska HC-110, och rackarns vilken tur man har, det var den gamla formulan!

Permalänk
Medlem

Slog till på en LG OLEDC2 42" när jag hittade en grym rabattkod direkt från LG

Sen var jag ju tvungen o driva skärmen med nåt med

Flyter på fin fint, men priset ska vi inte snacka om haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Slog till på en LG OLEDC2 42" när jag hittade en grym rabattkod direkt från LG
https://i.ibb.co/FBTz2SS/20220923-103200.jpg

Sen var jag ju tvungen o driva skärmen med nåt med
https://i.ibb.co/GFhy3Gt/20221014-150145.jpg

Flyter på fin fint, men priset ska vi inte snacka om haha.

Vet hur det känns. Blivit inköp av en hel del dyra prylar senaste.
Vi måste ju göra vårt för att hålla igång ekonomin 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Ljusslinga / istappar från Lidl... passade perfekt till min ingångs terrass.

Permalänk
Medlem

Köpte en 5900X för ett par dagar sen. Oturligt nog är Gigabytes ingenjörer jubelidioter och använder induktorer på moderkorten som ger "spoltjut". Nu sitter jag här med ett konstant pip från datorn, som övergår i ett fräsande brus när processorn jobbar. Hade jag haft ett hagelgevär hade jag nog satt en svärm eller två genom moderkortsfanskapet. Men datorn blev ju en gnutta snabbare i alla fall. Win some, lose some.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Slog till på en LG OLEDC2 42" när jag hittade en grym rabattkod direkt från LG
https://i.ibb.co/FBTz2SS/20220923-103200.jpg

Sen var jag ju tvungen o driva skärmen med nåt med
https://i.ibb.co/GFhy3Gt/20221014-150145.jpg

Flyter på fin fint, men priset ska vi inte snacka om haha.

Hur mycket betalade du för TVn?

Permalänk
Medlem

Även jag håller igång ekonomin. Alltid segt med långa leveranstider men igår kom sista delarna hem.

Ray Mediabänk 150cm Ekfanér.
Väldigt nöjd med denna so far. Bra utrymme, lätt att dra kablar mellan hyllplan och sektioner och känns gedigen för priset.

Totem Tribe Towers

Chord Étude slutsteg

Naim Uniti Atom HE Streamer/Dac/Preamp/Hörlursförstärkare och Naim Uniti Core Musikserver och rippare + Samsung EVO 870 2Tb ssd

Mofi Ultradeck + Hana SL Pickup

Chord Huei phonosteg

Men får snart packa ner allt igen då det ska tapetseras om…nåväl blir att njuta av lagom till 🎅🏻 🎄

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Köpte en 5900X för ett par dagar sen. Oturligt nog är Gigabytes ingenjörer jubelidioter och använder induktorer på moderkorten som ger "spoltjut". Nu sitter jag här med ett konstant pip från datorn, som övergår i ett fräsande brus när processorn jobbar. Hade jag haft ett hagelgevär hade jag nog satt en svärm eller två genom moderkortsfanskapet. Men datorn blev ju en gnutta snabbare i alla fall. Win some, lose some.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har inget pip på mitt moderkort då har jag med ett gigabyte moderkort

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Jag har inget pip på mitt moderkort då har jag med ett gigabyte moderkort

Nej, det är modellberoende, och också beroende på vad för kombo BIOS och processor.
Tyvärr verkar det som om högpresterande induktorer, som används på dyrare moderkort som ska klara strömtörstigare processorer bättre, är såna som oftast tjuter eller piper. På enklare moderkort används en tyst modell normalt. Ironiskt nog har jag problemet för att jag satsade på ett dyrt moderkort...

Sen var mitt tyst med original-BIOS och förra processorn. Det var nya BIOS:et och nya processorn som gjorde att ljudet började, men att det finns där är Gigabytes fel, eftersom de valt induktorer som lätt väsnas.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Lite "nya" delar till projekt bilen. Nytt lås samt kolv till baklucka och dörr, ny blinkers och backspegel och en ny fin hatthylla i nästan rätt nyans, den kanske är solblekt? 500kr var det allt värt.

Skrivet av cyklonen:

Nej, det är modellberoende, och också beroende på vad för kombo BIOS och processor.
Tyvärr verkar det som om högpresterande induktorer, som används på dyrare moderkort som ska klara strömtörstigare processorer bättre, är såna som oftast tjuter eller piper. På enklare moderkort används en tyst modell normalt. Ironiskt nog har jag problemet för att jag satsade på ett dyrt moderkort...

Sen var mitt tyst med original-BIOS och förra processorn. Det var nya BIOS:et och nya processorn som gjorde att ljudet började, men att det finns där är Gigabytes fel, eftersom de valt induktorer som lätt väsnas.

Har samma mobo och cpu och här är det tyst, du kanske bara har otur? med det sagt så har jag inte senaste bios till mobot.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Var dags för en mindre budget-uppgradering.. Så jag kan hålla ut tills det blir skäligt kostnadsmässigt att byta platform.

1547 Kr var den värd.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.