Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi 12T Pro 12/256GB + Comviq 100GB abb i 36 mån. Bar egentligen bara byta operatör till Tele 2 då min nuvarande Telia har så kass mottagning på jobbet. Haft Tele 2 innan och bättre mottagning på jobbet än Telia.
Men jösses 120 watt laddning är så blixt snabbt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Snygg TV-bänk! Är den också från Ikea?

Tackar, men den är från Harvey Norman, en lokal kedja.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

<Uppladdad bildlänk>

Min trådlösa Razer mus krånglade med min Mac, och det var olidligt när jag skulle arbeta i illustrator och photoshop, så blev en Mx Master 3S Mac Ed. (Helt ärligt förstår jag inte skillnaden mot vanliga 3S - förutom att denna är marknadsförd specifikt mot Mac användare + saknar Bolt sändaren som den vanliga får med - kvittar väl förvisso men tycker man kunde fått en oavsett huvudanvändningen?)

Väldigt nöjd med funktionerna - speciellt knappen till gesterna som gör att du arbeta mycket smidigare - och ett par programmerbara knappar + scroll #2 som också går att programmera till att göra vad du vill - superbra för att bli mer produktiv, sparar massor med tid och slipper leta efter vissa verktyg t ex.

Vad är det för knapp för gester du refererar till?

De skillnader du listar är alla skillnader. Om inte färgen skiljer också? Lite fånigt att ens ha en ”Mac version” kan jag tycka. Men men

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt kort till datorn

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Egentligen lite tidigt men vill försäkra att jag har till premiären (första december alt. första advent beroende på hur åren utfaller).
Får se om jag kan hålla mig en vecka till bara.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

<Uppladdad bildlänk>
Blev ett nytt kort till datorn

Grattis, njut av kortet!
Och tänk vad positivt, du är lättare på vågen nu också med en njure mindre. Win-win!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oetzi:

Egentligen lite tidigt men vill försäkra att jag har till premiären (första december alt. första advent beroende på hur åren utfaller).
Får se om jag kan hålla mig en vecka till bara.
<Uppladdad bildlänk>

Inte lärt dig att det man köper i år är till nästa år?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

En luftvärmepump, närmare bestämt en Panasonic HZ25XKE som installerades i veckan. Lagom till det blev kallt ute, otrolig tajming!

Slog även till på game & watch zelda för 348 kr på Amazon med 100 kronorsrabatten.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Lite uppgraderingar till datorn.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Domkraft

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Avstängd

Sparkar av hopp

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Domkraft

Hoppas du har en pallbock utanför bild 🫣

Permalänk
Medlem

Tidigare har Toyota Bilia alltid tagit 370kr för hjulskifte, oavsett bil. Har nyttjat det var år av bekvämlighet, men i år höjde de priset för min bil till 600kr

Blev en vända in till jula i veckan där jag införskaffade en meek mutterdragare för 350kr, väl värt investerade pengar när vintern plötsligt kom

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Domkraft

Lyfter du verkligen upp bilen så där, när du skall byta däck? Känns lite riskfyllt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Lyfter du verkligen upp bilen så där, när du skall byta däck? Känns lite riskfyllt.

Vad är problemet? Inte ensam om att lyfta där.
Lyftpunkterna bak kräver ju en originaldomkraft.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Vad är problemet? Inte ensam om att lyfta där.
Lyftpunkterna bak kräver ju en originaldomkraft.

Nej inte alls, det finns ju pilar på sidan undertill där du ska lyfta.
Lägg en lyftpuck eller träbit mellan så blir det bra.

Lyftpunkterna står i bruxen.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

En luftvärmepump, närmare bestämt en Panasonic HZ25XKE som installerades i veckan. Lagom till det blev kallt ute, otrolig tajming!

+1 för markstativet!

Tog du dig tid att gjuta också, eller blev det plattor?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

+1 för markstativet!

Tog du dig tid att gjuta också, eller blev det plattor?

Nä, står på trädäck så ska vara stabilt. Men har funderat på om man ska öppna upp och gjuta under till våren iaf. Eller fylla upp med plattor. Tycker markstativ är det enda vettiga. Har två sovrum på övervåningen mot denna väggen.

Har gjort precis tvärtemot hur man brukar göra. Köpte en rejäl pump utan att konsultera någon. Fixade installatör och elektriker själv på det. Så var ju inte helt klart att den skulle stå där. Även om det var vad vi önskade och egentligen enda stället då innerdelen inte hade så många alternativ.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

<Uppladdad bildlänk>

Domkraft

Kanske ser fel men du börjar få en liten läpp på bromsskivan. Ingen jättedeal men kör en vända med vinkelslipen så blir det toppen

Skrivet av NidoKing:

Nej inte alls, det finns ju pilar på sidan undertill där du ska lyfta.
Lägg en lyftpuck eller träbit mellan så blir det bra.

Lyftpunkterna står i bruxen.

Tror han menar att original-punkterna är av en specifik typ. Numera är det ju inte ovanligt med en valsad tjockare plåt "ståendes" så att säga som omfamnas av ett block med en skåra i på domkraften.

Däremot gillar jag inte att lyfta i fjädrande delar. Absolut det fungerar när man ska byta däck lite snabbt men den sätter allt i press så det blir svårare att känna glapp osv om man passar på att rycka och slita lite. Visst det blir ju tryck nedåt om man lyfter på en annan punkt men lättare att känna glapp då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vad är det för knapp för gester du refererar till?

De skillnader du listar är alla skillnader. Om inte färgen skiljer också? Lite fånigt att ens ha en ”Mac version” kan jag tycka. Men men

Det finns en knappt där tummen vilar - nästan längst ut till vänster på delen som i princip inte syns och har en pytteliten upphöjning- klickar du på den får du samma funktioner som att dra uppåt/neråt osv med flera fingrar på pekplattan - höger vänster svep skiftar arbetsyta t ex. I standard iaf- du kan såklart programmera till vad du vill som alla andra knappar på musen! Mycket trevligt och jag älskar att inte behöva använda tangentbordet till det längre bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Det finns en knappt där tummen vilar - nästan längst ut till vänster på delen som i princip inte syns och har en pytteliten upphöjning- klickar du på den får du samma funktioner som att dra uppåt/neråt osv med flera fingrar på pekplattan - höger vänster svep skiftar arbetsyta t ex. I standard iaf- du kan såklart programmera till vad du vill som alla andra knappar på musen! Mycket trevligt och jag älskar att inte behöva använda tangentbordet till det längre bland annat.

Ah, jag vet vilken knapp du menar. Jag köpte också en Master 3 för ett tag sen men blev inte kompis med den. Lämnade tillbaka efter någon halvtimmes användande. Vet inte om jag riktigt gav den en ärlig chans dock och är fortfarande ute efter en ny mus till Macen 😅

En grej jag störde mig på var att man behövde göra så stora svepningar när man höll nere tumknappen. Är det något du upplever också? Det blev liksom sån fördröjning i hur snabbt man kunde hoppa mellan ytorna (svepa vänster, sen höger direkt igen) jämfört med när man gör det med typ Trackpad eller tangentbordskombinationer.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ah, jag vet vilken knapp du menar. Jag köpte också en Master 3 för ett tag sen men blev inte kompis med den. Lämnade tillbaka efter någon halvtimmes användande. Vet inte om jag riktigt gav den en ärlig chans dock och är fortfarande ute efter en ny mus till Macen 😅

En grej jag störde mig på var att man behövde göra så stora svepningar när man höll nere tumknappen. Är det något du upplever också? Det blev liksom sån fördröjning i hur snabbt man kunde hoppa mellan ytorna (svepa vänster, sen höger direkt igen) jämfört med när man gör det med typ Trackpad eller tangentbordskombinationer.

Jag har gått över till Mac hemma också nyligen och en extern mus oavsett typ är inte bra med en mac..
Förstår inte hur det kan vara så stor skillnad. Måste ju vara många som använder extern mus och så svårt borde det inte vara att fixa till.

Använder några olika externa program för att få till standardfunktioner som framåt och bakåt-knapparna med tummen. Men ca 1 gång per dag så slutar musen fungera och man behöver starta om datorn.

Då är det min trådlösa gaming-mus från förra datorn som jag använder. Funkar kanon med en PC men inte med denna.

(detta har inget med tråden att göra, sorry för det..)

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ah, jag vet vilken knapp du menar. Jag köpte också en Master 3 för ett tag sen men blev inte kompis med den. Lämnade tillbaka efter någon halvtimmes användande. Vet inte om jag riktigt gav den en ärlig chans dock och är fortfarande ute efter en ny mus till Macen 😅

En grej jag störde mig på var att man behövde göra så stora svepningar när man höll nere tumknappen. Är det något du upplever också? Det blev liksom sån fördröjning i hur snabbt man kunde hoppa mellan ytorna (svepa vänster, sen höger direkt igen) jämfört med när man gör det med typ Trackpad eller tangentbordskombinationer.

Inte använt funktionen jättemycket ännu, men har aldrig känt att det var för stora svep - men är ganska van vid relativt låg sens ifrån dagarna jag spelade eventuellt? Dock finns det ju en hel del inställningar, acceleration osv - jag använder Mos appen för att göra mer finjusteringar än med bara logi appen - kanske har jag något igång där som gör att det inte krävde lika stora svep som för dig?
Känns inte som att jag skulle bli nöjd med en annan mus än denna - jag hade nog försökt på mig en Magic Trackpad 2 istället- gör man inte allt för mycket med musen ändå så funkar det ganska bra - dock känner jag med en ultrawide att mus möjliggör snabbare flow när jag gör flera saker samtidigt. Så för mig är detta i princip så bra det kan bli - jag önskar bara att dom lät t ex logitech få implementera Touch ID i deras Mx tangentbord- jag är inte helt nöjd med att köpa ett utan mekaniska brytare för att få tillgång till det (har inte plats för laptopen att vara öppen och i en bra position för att det skulle vara ett alternativ- 34” ultrawide på ett 120cm skrivbord gör det väldigt tight … funderar dock om en gas arm hade gjort tillräckligt stor skillnad att jag kunde ha laptopen öppen & ha Discord/Spotify på skärmen samtidigt… tror tyvärr inte ett 140cm bord passar - får krympa hemmabion och högtalarna kommer stå för tätt inpå tvn då 😅 Svåra val, men magic keyboard ligger ändå på 1600+ och en gasarm på mindre än hälften så blir nog en arm först iaf Lycka till med mus sökandet- skriv gärna ifall hittar en som du känner är bättre till Mac! Hade varit intressant.

Permalänk
Medlem

Passade på att köpa en PS5 Dualsense för 499kr som jag tänkte ge till dottern i julklapp.

Synd webhallen skickar trasiga förpackningar, vet inte om det är värt att slå in denna.

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem

Blev en tidig julklapp till mig själv då det var rea på en klocka jag haft ögonen på ett tag
Certina DS Action Diver i 38mm

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

En försenad födelsedagspresent åt mig själv.
Keychron Q2, med smörjda Pink Robin switchar, dämpat case, och Epomaker keycaps. Väldigt nöjd!
Handledsstödet och USB kabeln fick jag i födelsedagspresent av en kompis
https://i.imgur.com/GP4bbWQ.jpg

Snyggt! Hur mycket kostar ett sådant bygge? Har ingen koll på custom tangentbord, lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alu:

Blev en tidig julklapp till mig själv då det var rea på en klocka jag haft ögonen på ett tag
Certina DS Action Diver i 38mm

<Uppladdad bildlänk>

38mm, en damklocka?
Skämt åsido. Ett väldigt bra pris för en fin klocka just nu.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Snyggt! Hur mycket kostar ett sådant bygge? Har ingen koll på custom tangentbord, lite nyfiken

Tack!
Just detta kostade mig ca 3400 kr totalt.
2200 kr för tangentbordet (helt barebone, dvs utan switchar och keycaps.), Switcharna kostade mig 800 kr och keycapsen 400 kr.
Rätt dyrt, men nu har jag ett tangentbord exakt som jag vill ha det

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En pelletsgrill i form av en Traeger Timberline 850. 🤩

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

8bitdo Ultimate Wired Pad (PC, Switch) - Black

Riktigt nöjd, bra känsla av kvalitét (inte en susning om hållbarhet dock..)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR