Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Vad du köra för stolplösning?

Skulle vilja göra nått liknande

jag köpte denna:
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0838X6XZD/ref=ppx_yo_d....

dock skulle jag inte rekommendera just denna då hållarna för skärmarna var helt värdelösa, jag fick ta spärrskaftet och dra till allt vad jag orkade för att min ultrawide inte skulle tilta fästet nedåt (den väger 8kg enligt specifikation). Hade en stolpe innan för endast 1 skärm och det fästet var kanon för min ultrawide, tyvärr fanns inte samma för två skärmar.

Annars tycker jag det är en bra lösning, köp bara ett annat märke.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

<Uppladdad bildlänk>

Fick bli ett par nya lurar och dac. Bara testat smått men riktigt nöjd än så länge!

Mina favvolurar. Jag kör antlion modmic och använder dem för gaming och musik. Jag har 80ohm versionen med ifi zen Dac. Gillar du inte diskanten så rekommenderar jag ”paper towel mod”, blir lite mer bas också

Visa signatur

R5600x 3060ti 16gb
Xiaomi 34”
Logitech g302
Logitech g413

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vilket jävla kort, helnöjd
Grymt stort dock, mitt Phanteks Evolv X ser pyttelitet ut...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Helt sjukt vilket jävla kort, helnöjd
Grymt stort dock, mitt Phanteks Evolv X ser pyttelitet ut...
https://i.imgur.com/5IMlj2N.jpg
https://i.imgur.com/lXM6CSA.jpg

Ingick det där stödet? Eller hör det till chassit?

Permalänk

Senaste inköpet: PNY GeForce RTX 3080 Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB,
EK-Quantum Vector RE RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Acetal och EK-Quantum Vector RTX 3080/3090 Backplate - Black.
Allt på en och samma bild monterat och klart.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MALmen:

Ingick det där stödet? Eller hör det till chassit?

Det ingick till kortet, det var precis så det fick plats i det lägsta läget.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Nya LED lister till skåpen. Funderar på att köpa några andra dock, så man kan få bättre ljus i hela längden av skåpen. Men detta får funka så länge.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Komplett i180 från Bonanza!

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulash:

Komplett i180 från Bonanza!

<Uppladdad bildlänk>

Pris för den på Bonanzan?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Pris för den på Bonanzan?

14999:-

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Nya LED lister till skåpen. Funderar på att köpa några andra dock, så man kan få bättre ljus i hela längden av skåpen. Men detta får funka så länge.
https://i.imgur.com/r4iA3re.jpg

Gedigen samling helt klart! Vad är det för figurer för den oinsatte?

Jag skulle nog sätta två slingor vertikalt i framkant liknande detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gedigen samling helt klart! Vad är det för figurer för den oinsatte?

Jag skulle nog sätta två slingor vertikalt i framkant liknande detta:
<Uppladdad bildlänk>

Är figurer ifrån spel och anime
Och tack för tipset! Verkar som en bra lösning!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fick hem ett mobilskal jag väntat på ett tag nu. Föll för instagram-reklamen. Det ligger dock väldigt bra i handen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Ännu en del av fiberbygget anlänt, 2st TP-Link EAP245, velade mellan dessa och ubiquiti unifi grejer men då jag bara kör mobiler/plattor över trådlöst känns det en smula overkill att använda något bättre än dessa, mycket för pengarna helt enkelt, dock extremt statisk plast som lockar till sig damm omedelbart...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Då det vankas fiber behövdes det en liten uppgradering av router, velade länge om att köra pfsense på en strömsnål burk med multipla 2,5G portar men det fick bli nåt färdigt med lite rök i, en Mikrotik RB5009 med PoE matning, kommer SFP+ tranciever för direktanslutning fiber och går inte bolaget med på det så kommer en 10/5/2,5/1 tranciever också för normal koppar. Inväntar bara resten av grejerna nu med patchpanel & hela kittet.

https://i.imgur.com/p5lK8rm.jpg

Tittade du på ubiquitis grejer med, eller just pfsense du var inne på? (Kan inte mycket om pfsense).
Är i uppbyggnad av nytt nätverk här hemma med, men tittar mer på ubiquiti dream machine pro se här.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tittade du på ubiquitis grejer med, eller just pfsense du var inne på? (Kan inte mycket om pfsense).
Är i uppbyggnad av nytt nätverk här hemma med, men tittar mer på ubiquiti dream machine pro se här.

Jag sneglade på den ett tag men för de pengarna kan man utan problem styra ihop en rätt rejäl pfsense router men i slutändan landar man väl egentligen mest i vad man har för behov och hur avancerat det blir. För min del räcker Mikrotik routern med TP-Link accesspunkterna jäkligt långt för vad de kostat mig och vad jag behöver, kommer även dyka upp en 2,5GBps switch för de trådbundna senare vilket rundar av det hela. Just Ubiquitis prylar har väl rätt gott renommé men jag vet inte om jag skulle kalla dom prisvärda direkt, men smakar det så kostar det

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Nya LED lister till skåpen. Funderar på att köpa några andra dock, så man kan få bättre ljus i hela längden av skåpen. Men detta får funka så länge.
https://i.imgur.com/r4iA3re.jpg

Snyggt

Permalänk
Medlem

Blev aningen trött på att behöva skifta batteri i dom två laddarna när man använder makinerna mycket, så det fick bli att införskaffa en snabbladdare för 6 batterier. Jag gillar att den passar till l-boxx systemet så man kan fästa den under transport.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Jag sneglade på den ett tag men för de pengarna kan man utan problem styra ihop en rätt rejäl pfsense router men i slutändan landar man väl egentligen mest i vad man har för behov och hur avancerat det blir. För min del räcker Mikrotik routern med TP-Link accesspunkterna jäkligt långt för vad de kostat mig och vad jag behöver, kommer även dyka upp en 2,5GBps switch för de trådbundna senare vilket rundar av det hela. Just Ubiquitis prylar har väl rätt gott renommé men jag vet inte om jag skulle kalla dom prisvärda direkt, men smakar det så kostar det

Hehe sant.

I mitt fall är det väll som att köpa en bil med 400hkr, när jag egentligen bara behöver runt 120
Ska kolla lite på den du köpte och det lite också, ändå kul o läsa på med.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Kom en knipex tång till idag, dessa fungerar utmärkt som ersättare för både fasta nycklar och skiftnyckel.

Fick hem två batterier till, konstigt nog fick jag med en laddare utan att beställt en. Läser jag det finstilta står det att man endast ska använda recomende laddare till batterierna så frågan är om man får köra dessa i bosch snabbladdare?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Kom en knipex tång till idag, dessa fungerar utmärkt som ersättare för både fasta nycklar och skiftnyckel.
<Uppladdad bildlänk>

Fick hem två batterier till, konstigt nog fick jag med en laddare utan att beställt en. Läser jag det finstilta står det att man endast ska använda recomende laddare till batterierna så frågan är om man får köra dessa i bosch snabbladdare? <Uppladdad bildlänk>

Exakt den där tången är mitt mest använda verktyg. Ersätter det mesta och kan dessutom fungera bra på rundade muttrar. Extremt mycket bättre än skiftnyckel på alla sätt

Funkar bra för ekrar till cykel till och med, bättre än ’riktiga’ ekernycklar i min erfarenhet. Funkar typ som spärrskaft med rätt grepp

Permalänk
Medlem

Instämmer i kören! Tångnyckeln är fantastisk! Dock föredrar jag den utan de klumpiga elskyddshandtagen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Idag kom så till sist en 2,5GBps switch för att avrunda det hela, vart en Zyxel MG-108

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ritplattan jag beställt. En HUION HS611.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Kom en knipex tång till idag, dessa fungerar utmärkt som ersättare för både fasta nycklar och skiftnyckel.
<Uppladdad bildlänk>

Fick hem två batterier till, konstigt nog fick jag med en laddare utan att beställt en. Läser jag det finstilta står det att man endast ska använda recomende laddare till batterierna så frågan är om man får köra dessa i bosch snabbladdare? <Uppladdad bildlänk>

Skrivet av medbor:

Exakt den där tången är mitt mest använda verktyg. Ersätter det mesta och kan dessutom fungera bra på rundade muttrar. Extremt mycket bättre än skiftnyckel på alla sätt

Funkar bra för ekrar till cykel till och med, bättre än ’riktiga’ ekernycklar i min erfarenhet. Funkar typ som spärrskaft med rätt grepp

Skrivet av roxkz:

Instämmer i kören! Tångnyckeln är fantastisk! Dock föredrar jag den utan de klumpiga elskyddshandtagen.

Okej, jag är såld. Länk till modell så man kan införskaffa en tack.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Tack! Är rätt nöjd faktiskt, men ska som sagt försöka fixa så att jag får lyse i hela längden av skåpet så blir det förhoppningsvis ännu bättre!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Okej, jag är såld. Länk till modell så man kan införskaffa en tack.

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07BMPKNBF/ref=ppx_yo_d...
den finns med andra utförande som med rostskydd eller med smalare handtag tex
https://www.amazon.se/gp/product/B000U3LRZE/ref=ppx_yo_dt_b_a...

personligen kör jag en av varje, ibland behöver man dra i något med matning då vill jag har lite skydd.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07BMPKNBF/ref=ppx_yo_d...
den finns med andra utförande som med rostskydd eller med smalare handtag tex
https://www.amazon.se/gp/product/B000U3LRZE/ref=ppx_yo_dt_b_a...

personligen kör jag en av varje, ibland behöver man dra i något med matning då vill jag har lite skydd.

@cfw

Min är inte exakt någon av dem, finns många med olika detaljer

Edit: min verkar finnas på din länk med ’multicolor’ och 180mm

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07YGWQXP7/ref=ppx_yo_d...

Frågan är väl om man behöver öppna mer än 35mm eller inte

Stor bonus med dessa är ju att de har alltid parallella käkar, därmed blir de också en mini-press eller något att hålla i saker med (typ tving)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@cfw

<Uppladdad bildlänk>

Min är inte exakt någon av dem, finns många med olika detaljer

Edit: min verkar finnas på din länk med ’multicolor’ och 180mm

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07YGWQXP7/ref=ppx_yo_d...

Frågan är väl om man behöver öppna mer än 35mm eller inte

Stor bonus med dessa är ju att de har alltid parallella käkar, därmed blir de också en mini-press eller något att hålla i saker med (typ tving)

Jag började med 2x 250mm då dom känndes som en bra storlek dvs dom klarar både små och större saker. Men min tanke är att köpa åtminstone 1 av varje storlek. Tror dock jag kommer köra på el vertionen just för att kunna använda dom till så mycket som möjligt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07BMPKNBF/ref=ppx_yo_d...
den finns med andra utförande som med rostskydd eller med smalare handtag tex
https://www.amazon.se/gp/product/B000U3LRZE/ref=ppx_yo_dt_b_a...

personligen kör jag en av varje, ibland behöver man dra i något med matning då vill jag har lite skydd.

Skrivet av medbor:

@cfw

<Uppladdad bildlänk>

Min är inte exakt någon av dem, finns många med olika detaljer

Edit: min verkar finnas på din länk med ’multicolor’ och 180mm

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B07YGWQXP7/ref=ppx_yo_d...

Frågan är väl om man behöver öppna mer än 35mm eller inte

Stor bonus med dessa är ju att de har alltid parallella käkar, därmed blir de också en mini-press eller något att hålla i saker med (typ tving)

Skrivet av aragon:

Jag började med 2x 250mm då dom känndes som en bra storlek dvs dom klarar både små och större saker. Men min tanke är att köpa åtminstone 1 av varje storlek. Tror dock jag kommer köra på el vertionen just för att kunna använda dom till så mycket som möjligt.

Tackar!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)