Permalänk
Rekordmedlem

Klockan jag vill ha

Snubblade över en video som visar en riktig smartklocka, jag har iiiingen aning om vilket märke det skulle kunna vara det syftas på i videon men jag vill ha den, vore ju en perfekt datorbyggarklocka, speciellt om man också hade byggt in ett esd armband i den

https://www.artstation.com/artwork/Vg4Zo5
Vansinnigt (roligt alltså) visst vill vi ha en sån här i verkligheten ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbyggarklocka? Är det du som är Andreas Hedlund eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Du läste inte beskrivningen?
Den finns inte på riktigt. Och märket är ju Flake (som skojar med proffsmärket Fluke).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Lite häftig idé! Designen i sig ser ju ut att vara direkt inspirerad av casios g-shocks

Verkar dock som att någon försökte plocka fram en verklig motsvarighet dock: https://www.kickstarter.com/projects/fovea/fovea-wearable-emb...

Tyvärr nådde den inte målet.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pv2b:

Näpp men en Flakeklocka vill jag ha, skulle även kunna tänka mig att "nått företag med liknade design och namn" kunde tillverka en. Många företag har ju gjort en del udda prylar att sälja under sitt varumärke och att nån som gör mätinstrument skulle göra en klocka är ju inte ens långt från deras kärnverksamhet, det borde vara lätt att snurra ihop en klocka när man ändå designar lcd displayer och gör plastkapslingar och elektroniken är troligen betydligt enklare i klockan om den bara behöver vara klocka. Mätfunktionerna vet jag faktisk inte om jag vill ha i en klocka, åtminstone inte alla för det känns inte riktigt bra att ha ett så litet instrumentet på armen när man mäter 400V spänning i elnätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.