Cloud Imperium Games släpper trailer för Star Citizens enspelarläge Squadron 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

GTA V släpptes 2013, GTA 4 släpptes 2008 så dom började alltså utveckla GTA V 3 år innan dom släppte 4an? Angående budgeten så verkar det ha hamnat runt 250 miljoner med marketing vilket var ca 40% av det.

Oj, läste lite fel där, snarare 5år va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

GTA V släpptes 2013, GTA 4 släpptes 2008 så dom började alltså utveckla GTA V 3 år innan dom släppte 4an? Angående budgeten så verkar det ha hamnat runt 250 miljoner med marketing vilket var ca 40% av det.

Någon som bedömde att GTA V kostade runt $137 miljoner i utvecklingskostnader (alltså totalt för det färdiga spelet). Star Citizen har hittills dragit in $195 miljoner (forfarande i någon sorts alfa, med många år kvar.)

Permalänk
Medlem

Och om man nu skall jämföra med GTA V. Det beräknades i April i år (dvs 10 år efter att det börjades utvecklas och mindre än fem år efter att det släpptes) att GTA V hade dragit in $6 miljarder.

Tror verkligen någon att Star Citizen kommer att ha dragit in $6 miljarder 2021 eller 2022?

Permalänk

Spelar SC med systemet som ni kan läsa i posten här. Dock uppgraderat ram
till 24gb. Annars flyter det på bara fint. Sant, finns massor med issues, som nätkod
för mp delen osv, men med dom ny systemen Object Container Streaming och Bind
Culling tror jag vi kan se en hyfsad performanceboost.

Att jämföra SC med GTAv är lite skevt, bara skalan är ju helt åt helsike off med GTA.
GtaV är stort kanske men SC är och kommer bara bli större och större.. Det är
massivt...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Tror SQ42 kommer släppas runt 2021 eller 2022 och vara helt sjukt bra.

Angående SC så är det mer osäkert, men de som skriver att det är vapourware osv så tror jag ni är helt fel ute. OM ni följt utvecklingen och inte är dampungar så inser ni vilka enorma framsteg de gjort. De håller fortfarande på och jobbar på själva kärnfunktionerna i spelmotorn men har redan massa system man kan testa i alfa stadiet. Vissa klagar på flightmodelen osv men det är alldeles för tidigt att göra klart alla sådana finesser. När kärnan är på plats och stabil då kan man börja tweaka saker och lägga till massa mer gameplay saker.

De har på relativt kort tid byggt upp en helt ny studio och producerar 2 stora spel samtidigt och folk skriker att himlen faller för att de inte släpper spelen på kortare tid än vad stora redan inkörda studios klarar av..

Men visst, skulle SC gå åt h-vete så har de iallafall lärt upp massa sjukt duktiga talanger och tagit fram ny banbrytande teknologi som kommer slå igenom i andra spel längre fram..

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk

Det här är nog det roligaste jag sett från Star Citizen hittills
Men frågan är hur jobbigt i längden det kommer bli om det blir populärt, sen vore det trevligt om npc kunde svara.

Del 2: https://youtu.be/kKrTKlnKYro
Och den tragiska jämförelsen: "Still better facial animations than Mass Effect Andromeda"
Fast i Andromeda dör man inte av ingenting och det spelet fungerar...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!