PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danne9108:

Kör ni alla med alla grafik inställningar på lägsta fortfarande? Läste förut att man inte skulle köra högre inställningar för att det gjorde det svårare att se folk etc. Hade ju dock vart najs att dra på lite mer ögongodis..

Nej, det var för länge sedan det gjorde skillnad. Kör med hur mkt ögongodis du vill. De fixade problemen med gräset för 2 månader sedan eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

@anon81912: Haha vafan så sitter jag här med allt på lägsta i onödan alltså...

Permalänk
Skrivet av danne9108:

@Killbom: Haha vafan så sitter jag här med allt på lägsta i onödan alltså...

Det fixade dom i första stora patchen Det enda som kan ge dig en fördel nu är väl typ shadows (Det blir lite mörkare inomhus och i skuggor när du har shadows på Medium-Ultra), Så jag kör på Very low där, Även om det ser förjävligt ut

Sätter du Foliage på very low så försvinner träden på längre avstånd, Det är dock så långt bort så det spelar i princip ingen roll.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

orka spela på eu, na är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

orka spela på eu, na är det som gäller.

Har blivit disconnected by host vid två tillfällen när jag kört mot na.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

orka spela på eu, na är det som gäller.

Varför är NA servrarna bättre menar du?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

@dalledalle: Senaste månader så har iaf NA servrarna i princip alltid fungerat bättre (mindre lagg), Vet inte om det är någon skillnad efter senaste patchen dock EU servrarna är ofta helt ospelbara pga lagg.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalledalle:

Varför är NA servrarna bättre menar du?

Testa NA, inget loot lag och öppnar du en dörr så öppnar du den.
EU servern är ospelbar atm.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Testa NA, inget loot lag och öppnar du en dörr så öppnar du den.
EU servern är ospelbar atm.

Fick precis "Connection lag detected" under en match på EU. Betyder tydligen att man ska gå och lägga sig då klockan ringer 04.40 Men ja, det har känts av lag, speciellt när du öppnar/stänger en dörr. Hackar till då I övrigt är jag riktigt nöjd med uppdateringen!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

@LURKOVIC: NA servern som vi var på kraschade precis, men det går att ping den.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Det är ju generellt sett sämre spelare på NA också. Gäller alla spel

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Inte haft nå jobbigt lagg på EU innan patchen idag. Var ospelbart vid 22 tiden imo.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/868030160418754560

De ska försöka fixa till lagget, men frågan är hur mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Inte haft nå jobbigt lagg på EU innan patchen idag. Var ospelbart vid 22 tiden imo.

Samma här. Körde NA istället och visst blev det bättre, men upplevde lite lagg ändå (inte lika smooth som vissa EU matcher innan denna patch).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nya bössan var ju mysig, men jag skulle nog inte kalla den för "sniper". Snarare SMG med lång range.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Nya bössan var ju mysig, men jag skulle nog inte kalla den för "sniper". Snarare SMG med lång range.

Fick den vid första hoppet igår. Smidigt att lobba in skotten från avstånd.
Var en lirare bakom ett träd en bra bit bort. Lade fem hyfsat snabba skott på vardera sida stammen i hopp om att han skulle kika fram. Tjoff, ett fint HS

Senare försökte jag en liknande grej där en hoppade ur en bil, tjoff så fick han in ett HS på mig med Kar'en. Vet inte hur han hann se var jag var på det avståndet, kan ju iofs varit någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Nya bössan var ju mysig, men jag skulle nog inte kalla den för "sniper". Snarare SMG med lång range.

Skrivet av Otori:

Fick den vid första hoppet igår. Smidigt att lobba in skotten från avstånd.
Var en lirare bakom ett träd en bra bit bort. Lade fem hyfsat snabba skott på vardera sida stammen i hopp om att han skulle kika fram. Tjoff, ett fint HS

Senare försökte jag en liknande grej där en hoppade ur en bil, tjoff så fick han in ett HS på mig med Kar'en. Vet inte hur han hann se var jag var på det avståndet, kan ju iofs varit någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

jag gillar den nya bössan, låter inte mycket och lagom mycket zoom till en som inte siktar så bra med 8x

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det värsta med den är ju helt klart hastigheten på kulorna och dess sjuka bullet drop, vilket enligt mig gör den rätt kass.

Men det är ändå svårt att inte använda den på grund utav känslan utav badassness

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Äntligen efter en jäkla massa 2:a och 3:dje platser <3

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Har jag en UMP med ljuddämpare så droppar jag inte den för en VSS

UMP
+Mycket mer ammo
+Full auto
+ Frihet att välja sikte
+Mindre dropp och mer träffsäker.

VSS
+Pimpad från start.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

@kaya:

VSS har också full auto, Sedan hörs en suppressed UMP på längre avstånd än VSS, Inte någon stor skillnad dock.

Jag skulle nog dock också behålla UMPen om den var full kittad.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

@Emil Hansson: oh fan, jag har haft vapnet 5-6 gånger och inte märkt det än Men det spelar ingen roll, UMPen är fortfarande ett vapen som passar mig mycket bättre, körde nyss en runda med VSS... rundan efter hade jag en dubbelhagel och en m16 och jag bytte inte ut nån av dom mot en VSS som jag hittade på en kropp.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att lira? Kille 23, var gärna 18+. Pma så skickar jag steam kör för skojs skull!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Vidrigt vad det laggar idag. Fick "detected network lagg" vid ett par tillfällen mot NA och EU laggade så jag höll på att spy åt det.

Hade en kul "fight", landade precis bredvid en snubbe som sprang runt som en yr höna i ett hus och sedan ut i bushen. Jag jagade efter honom i typ 3 minuter. Han sprang hela tiden runt med en hagelbössa i handen men försökte aldrig värja sig, utan sprang bara fram och tillbaka.

När jag till slut lyckas nocka honom har han lyckats loota en sjuk massa sikten och mods, men inte någon som helst ammo

I och med det dog jag när jag skulle in och loota ett hus en bit bort, svårt att slåss mot AKM :/

Permalänk
Medlem

Nä, nu får det vara för ikväll. Tre ggr krashade spelet, tredje gången fick iaf en förfrågan att skicka krashrapport.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Samma här. Körde NA istället och visst blev det bättre, men upplevde lite lagg ändå (inte lika smooth som vissa EU matcher innan denna patch).

Testade köra ett game på Asia i duo kö idag, gick bättre än Eu servrarna var ytterst lite delay men inget annat konstigt lagg. Vann första rundan^^

Permalänk

Verkar vara lite lotteri om man hamnar på bra servrar eller inte, Körde squads igår från kl 18 till ca 03, Flöt på riktigt bra dom första 6 timmarna på EU, Inte en enda server vi hamnade på som laggade, Sedan dom sista 3 timmarna så var det riktigt laggigt på både EU och NA :/

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag hade så mycket lagg på NA jag provade AS istället. Det var lite bättre men inte jättemycket. Det är ju en hel del folk som spelar så trycket på servrarna är väl för stort helt enkelt. Jag hade en rolig sak som hände iallafall. Jag och tre andra levde och jag blev tvungen att springa för sista cirkeln. När jag springer en bit och kastar mig bakom en sten så hör jag ett ljud nära. Jag ser inget så jag sätter mig upp. Då reser sig en buske upp precis bredvid mig och börjar skjuta. Jag hinner inte skjuta tillbaka men ser att han blir skjuten precis innan jag dör. Så jag blir trea och nån fick nog en dubbelkill där. Stackars jävel. Hade inte jag rusat in så hade ingen sett honom i sin ghillie.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tips till alla med Nvidia kort för att boosta fps.

1. Gå in i nvidias kontrollpanel
2. Hantera 3D-inställningar
3. Tryck på programinställningar
4. Hitta PLAYERUNKNOWNBATTLEGROUNDS tslgame.exe (om det inte redan ligger i listan)
5. Aktivera trådad optimering.

Woila! Jag gick från 40 fps på medium till 60-70!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.