PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Tips till alla med Nvidia kort för att boosta fps.

1. Gå in i nvidias kontrollpanel
2. Hantera 3D-inställningar
3. Tryck på programinställningar
4. Hitta PLAYERUNKNOWNBATTLEGROUNDS tslgame.exe (om det inte redan ligger i listan)
5. Aktivera trådad optimering.

Woila! Jag gick från 40 fps på medium till 60-70!

Fick ganska exakt 0% bättre fps! Ingen skillnad alls

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

@dalledalle:

Skumt! Jag och många andra har det gett en bra förbättring. Nåväl, värt ett försök iallafall

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Fick ganska exakt 0% bättre fps! Ingen skillnad alls

Skrivet av SwedZi:

@dalledalle:

Skumt! Jag och många andra har det gett en bra förbättring. Nåväl, värt ett försök iallafall

Jag fick bättre flyt i spelet när jag gick från Very Low till Medium på alla settings förutom View Distance

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Helt ospelbart för mig typ, Testat EU, NA och AS idag. Är det lika mkt lagg för er också?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Helt ospelbart för mig typ, Testat EU, NA och AS idag. Är det lika mkt lagg för er också?

https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/868895933710381057

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@LURKOVIC: Kul att det hjälpte!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Inaktiv

Verkar ligga nere just nu så ni vet

Permalänk
Medlem

Funkar iaf mot testserver, alltid något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon115862:

Verkar ligga nere just nu så ni vet

The evening is ruined.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Kände precis samma sak. Håller på ladda ner testserver nu och se om det funkar.

EDIT: testserver funkar inte heller.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Precis kört ett antal rundor mot testserver, så det verkar vara lotto

Permalänk
Avstängd

Nu verkar allt funka igen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Funkar det bra idag? Tänkte lira ikväll

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

@Emil Hansson: jag har spelat 3 matcher idag och servern kraschade i en av dom så, jag kanske hade otur annars funkar dom bara lite bättre än i går.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Om ni inte sett detta så =D
https://twitter.com/_psmk_/status/869125200087990273

Sedan ska de troligen även ta en titt på att hoppa genom fönster (läs i svaren på kommentarerna) =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LURKOVIC:

Jag fick bättre flyt i spelet när jag gick från Very Low till Medium på alla settings förutom View Distance

View Distance kan du utan problem sänka till medium, man ser ändå typ 1,5 km och det är inte ofta man skjuter så långt

Slog nytt personligt rekord igår med en 701 meter kill och jag kör view på medium.
Testa när du är uppe på ett högt berg då ser du på vilka avstånd som saker spawnar och despawnar på när du ändrar view distance.
En stor ruta på kartan är 1km och dom små 100 meter.

@Ferrat: Det där såg riktigt najs ut

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Här är lite spel från måndag kväll: https://www.youtube.com/watch?v=q-brBuIB90E

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

@kaya: Eller hur, speciellt om de tar att man kan dyka genom fönster med roll, gör hus fighter sjukt mer epic och farliga ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Spelet har precis startat, jag droppade på ett ställe där det bara finns 4 hus och när jag lootade 3 av dom så hade jag en M16 med 2 mag och en lvl 2 rygga men så föll en supply box ner typ 20 meter från mig.
Men det enda i den var en M249 och ett x15 scope så min M16 blev promotad till sniper.

Det här är ca 450 meter. Edit: efter kontrollmätning så var det 400 meter.

Pang pang

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Lite offtopic kanske men det handlar om en pubg film Jag har aldrig gjort en film förut så jag testade att göra en. Det gick nästan, jag försöker klippa bort dötid där jag lootar och springer och det funkar men hur klistrar jag ihop dom olika delarna så det blir en film av det? jag använder ett program som heter windows movie maker.
Klippte bort första halvan av matchen och sen körde jag det på x2 speed för att snabba upp det lite.

Sen undrar jag hur får man bättre kvalite på youtube?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Du laddar upp i högre upplösning samt underlättar om encoding etc matchar det som youtube använder själva
för 1080p60 är det 30Mbit/sec @ H.264 i mp4 tror jag om de inte ändrat

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

jag köpte mig spelet igår natt å provade och spelar med dock så får jag mkt fps drops även på mitt system? vad ska man egentligen köra på settings? hur har ni eran settings?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av minh:

jag köpte mig spelet igår natt å provade och spelar med dock så får jag mkt fps drops även på mitt system? vad ska man egentligen köra på settings? hur har ni eran settings?

Ultra på allt förutom post processing och Shadows som ligger på "very low", Flyter på bra i 1440p med prylarna i sign

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

jag köpte mig spelet igår natt å provade och spelar med dock så får jag mkt fps drops även på mitt system? vad ska man egentligen köra på settings? hur har ni eran settings?

Alla har väl sina inställningar, men jag kör allt på very low förutom view distance där jag kör medium.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Ultra på allt förutom post processing och Shadows som ligger på "very low", Flyter på bra i 1440p med prylarna i sign

Jag kör typ samma
Scale 100%
AA - Ultra
PP - Ultra
Shadows - Very Low
Texture - Ultra
Effects - Ultra
Foilage - Ultra
View distance - Medium (värdelöst mer mer typ)
MotionBlur - Off

Lägsta det går ner på är typ 80-90 FPS oftast mellan 120-144 (självklart i planet är det lägre)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Jag kör typ samma
Scale 100%
AA - Ultra
PP - Ultra
Shadows - Very Low
Texture - Ultra
Effects - Ultra
Foilage - Ultra
View distance - Medium (värdelöst mer mer typ)
MotionBlur - Off

Varför är det värdelöst med högre view distance? Aldrig kikat så mkt på just den inställningen då jag förmodade att Ultra är bäst

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Varför är det värdelöst med högre view distance? Aldrig kikat så mkt på just den inställningen då jag förmodade att Ultra är bäst

Alltså du ser grejer längre inte spelare (som jag förstått det) och medium är typ 2-3 km dvs utanför det lär du aldrig knäppa någon eller direkt bry dig vad du ser

EDIT:
Slog av (drog ner) PP, siktena blev mindre utkletade så det är nog att rekommendera att köra som du gör

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Ultra på allt förutom post processing och Shadows som ligger på "very low", Flyter på bra i 1440p med prylarna i sign

Skrivet av griid:

Alla har väl sina inställningar, men jag kör allt på very low förutom view distance där jag kör medium.

Skrivet av Ferrat:

Jag kör typ samma
Scale 100%
AA - Ultra
PP - Ultra
Shadows - Very Low
Texture - Ultra
Effects - Ultra
Foilage - Ultra
View distance - Medium (värdelöst mer mer typ)
MotionBlur - Off

Lägsta det går ner på är typ 80-90 FPS oftast mellan 120-144 (självklart i planet är det lägre)

Skrivet av Emil Hansson:

Varför är det värdelöst med högre view distance? Aldrig kikat så mkt på just den inställningen då jag förmodade att Ultra är bäst

Skrivet av Ferrat:

Alltså du ser grejer längre inte spelare (som jag förstått det) och medium är typ 2-3 km dvs utanför det lär du aldrig knäppa någon eller direkt bry dig vad du ser

EDIT:
Slog av (drog ner) PP, siktena blev mindre utkletade så det är nog att rekommendera att köra som du gör

ohh tack ska testa...:D

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Om ni inte sett detta så =D
https://twitter.com/_psmk_/status/869125200087990273

Sedan ska de troligen även ta en titt på att hoppa genom fönster (läs i svaren på kommentarerna) =D

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Vad gör PP igentligen? Förklara gärna för någon som inte direkt vet så mycket.
Försöker få bättre fps med min burk, 2600k@4.2 1440p och ett 1070

Edit: Hitta något som förklarar det ganska bra, så tänkte jag delar med mig där ifall nån mer vill se.

http://forums.playbattlegrounds.com/topic/8163-graphics-setti...

Ska försöka hitta optimalt för mitt bara.

EDIT2: Laggigt idag?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James