PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Vad gör PP igentligen? Förklara gärna för någon som inte direkt vet så mycket.
Försöker få bättre fps med min burk, 2600k@4.2 1440p och ett 1070

Edit: Hitta något som förklarar det ganska bra, så tänkte jag delar med mig där ifall nån mer vill se.

http://forums.playbattlegrounds.com/topic/8163-graphics-setti...

Ska försöka hitta optimalt för mitt bara.

EDIT2: Laggigt idag?

Har du testat dom här settings?

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guid...

Sen kan du även testa det här
x:users/yourusername/appdata/local/tslgame/saved/config/windowsnoeditor and delete the "gameusersettings.ini" file.

Gör en backup och sen tar du bort den, spelet gör en ny nästa gång du startar och då får du lägga in dina binds och settings igen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Om ni inte sett detta så =D
https://twitter.com/_psmk_/status/869125200087990273

Sedan ska de troligen även ta en titt på att hoppa genom fönster (läs i svaren på kommentarerna) =D

Omg! Detta och ett gäng öl, sen är jag nöjd! Gärna innan imorgon kväll, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Har du testat dom här settings?

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guid...

Sen kan du även testa det här
x:users/yourusername/appdata/local/tslgame/saved/config/windowsnoeditor and delete the "gameusersettings.ini" file.

Gör en backup och sen tar du bort den, spelet gör en ny nästa gång du startar och då får du lägga in dina binds och settings igen.

Tack, ska prova !

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Lite väl instabilt nu? Eller gäller det bara mig? Kan det bero på windowsuppdateringen som gjort idag?

Permalänk
Avstängd

Det är nog inte så många som hoppar vid militärbasen...

oh shit

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Lite väl instabilt nu? Eller gäller det bara mig? Kan det bero på windowsuppdateringen som gjort idag?

Har haft detta i nån dag nu , kraschar laggar osv.....
Tänkte att det kanske kunde va nått som gick varmt i datorn , så igår körde jag Battlefield1 i nån timme och allt flöt på bra.
För min del får detta spel vänta tills det är patchat och närmare release.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Fick nya vapnet för första gången nyss. Några minuter senare kraschar skiten givetvis. Några hylsor hann jag med. Testa auto-läget i husväggen. Det är ju själva fa-an...

Permalänk
Medlem

Jag hittade en vss i ett torn. Nån måste droppat den där. Jag blev rätt besviken fem minuter senare när jag skjuter en kille fyra gånger i ansiktet från fem meters håll innan han dödar mig. Kasst vapen eller äckligt lagg. Tyvärr väldigt mycket lagg nu oavsett vart man spelar. Eu var dugligt igår men som vanligt lite folk mitt i natten. En match var vi bara 76 stycken. Jag blev som vanligt tvåa :/ Ingen kycklingmiddag för mig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Fick nya vapnet för första gången nyss. Några minuter senare kraschar skiten givetvis. Några hylsor hann jag med. Testa auto-läget i husväggen. Det är ju själva fa-an...

Droppade en fullkittad UMP med silencer för VSS, sämsta valet jag gjort, VSSn må vara jävligt tyst men inte fan är det ett härligt vapen!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har haft detta i nån dag nu , kraschar laggar osv.....
Tänkte att det kanske kunde va nått som gick varmt i datorn , så igår körde jag Battlefield1 i nån timme och allt flöt på bra.
För min del får detta spel vänta tills det är patchat och närmare release.

Mitt spel har endast kraschat när jag haft massa saker i launch options. Annars flyter det på kanon.
Tre av sex försök krasch nu efter updaten. Tog bort launch options och spelade sju games i rad utan problem.

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man läser här angående kraschar, lagg och buggar, är det värt att köpa spelet som det ser ut just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Difiv3:

Med tanke på vad man läser här angående kraschar, lagg och buggar, är det värt att köpa spelet som det ser ut just nu?

Jag kraschar ganska ofta, en gång per 3-4 matcher men alltid efter matchen när spelet ska ta kontakt med lobbyservern igen så det påverkar inte spelet. Men sen senaste patchen så tror jag inte att det har hänt mig iaf.
När vi har full squad, 4 pers så händer det ungefär 1/10 att nån av oss kraschar, men nästan aldrig i en match utan oftast när vi lämnar lobbyservern och joinar spelservern. Så det påverkar inte heller spelet utan då lämnar resten av squaden och sen startar vi ett nytt spel.

Det är mycket som behöver och kommer att fixas men efter snart 400 timmar så blir jag fortfarande alldeles nervös och svettig när man är i slutcirkeln Det finns inget annat spel som lyckats utan att jag satsat en massa pengar.
Eve lyckas med det men då fightas man med skepp som kan kosta flera tusen kronor.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag kraschar ganska ofta, en gång per 3-4 matcher men alltid efter matchen när spelet ska ta kontakt med lobbyservern igen så det påverkar inte spelet. Men sen senaste patchen så tror jag inte att det har hänt mig iaf.
När vi har full squad, 4 pers så händer det ungefär 1/10 att nån av oss kraschar, men nästan aldrig i en match utan oftast när vi lämnar lobbyservern och joinar spelservern. Så det påverkar inte heller spelet utan då lämnar resten av squaden och sen startar vi ett nytt spel.

Det är mycket som behöver och kommer att fixas men efter snart 400 timmar så blir jag fortfarande alldeles nervös och svettig när man är i slutcirkeln Det finns inget annat spel som lyckats utan att jag satsat en massa pengar.
Eve lyckas med det men då fightas man med skepp som kan kosta flera tusen kronor.

Okej då är det alltså inte så illa som vissa skriver i sina recensioner på Steam. Dock så har jag fått bilden av att spelet är väldigt mycket roligare om man spelar flera, får bli att rekrytera lite vänner då alltså =D

Permalänk
Skrivet av Difiv3:

Med tanke på vad man läser här angående kraschar, lagg och buggar, är det värt att köpa spelet som det ser ut just nu?

Själv så har jag bara haft en krash hittils på 67 spelade timmar. För mig är det snarare "net-lagging" som förstör så mycket i spelet. Så många gånger man blir skjuten bakom väggar etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Difiv3:

Med tanke på vad man läser här angående kraschar, lagg och buggar, är det värt att köpa spelet som det ser ut just nu?

Du får tänka på att spelet är i early access och att det just nu är det tredje mest spelade spelet på steam, bara CS:GO och DOTA 2 (spelen som alltid är top 2) och ja det finns buggar, det är inte 100% polerat men det är lätt värt ett köp enligt mig.

Det är mellan 100'000 och 200'000 spelare samtidigt hela tiden i spelet, självklart kommer några ha problem och så, sedan ja som t.ex. krasherna och fryset i början men det mesta som rapporteras av en någorlunda stor mängd undersöks och fixas ganska snabbt. Utvecklarna är aktiva och även öppna med när saker inte går vägen för dem, följer du dem på social media ser du att det sällan tar mer än 24 timmar från att de får reda på att flera har problem tills de har patchat.

Samtidigt tar de aktiv input från spelarna, öppna med vad de jobbar på och vad de hoppas kunna lösa och när.

Helt ärligt så är många AAA titlar buggigare när de släpps för full release än detta spel är i early access, största problemet de har just nu är servrarnas prestanda (och så extremt stort problem är det inte) men det kommer en stor patch om typ en månad som ska vara inriktad på att fixa så mycket det går av de.

Är du jätte känslig för små problem etc kanske det är värt att vänta men köper du det nu är det inte så att du köper ett trasigt spel, du köper något som i >95% av fallen kommer fungera bra med små undantag och <5% av fallen krasha eller ha dålig server och det löser sig ofta med en omstart eller ett par timmar senare med en hot fix från utvecklarna.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Difiv3:

Okej då är det alltså inte så illa som vissa skriver i sina recensioner på Steam. Dock så har jag fått bilden av att spelet är väldigt mycket roligare om man spelar flera, får bli att rekrytera lite vänner då alltså =D

Man får testa spelet i upp till 2 timmar och sen begära pengarna tillbaka av Steam oavsett anledning.
Om du köper spelet, hoppa in på swecs TS 4-8 pers sitter nästan alltid inne där på kvällarna. Igår var vi 14 pers, så hitta en squad är inga problem.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Dagens tips

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Mycket stabilare idag. Två krascher på närmare fyra timmar. Men vad hjälper det - man håller konstant en låg högstanivå.

Permalänk
Medlem

Spelet ser ju jätteskumt ut på din video. Ser nästan lite "cartoonigt" ut. Vad är det som gör den effekten?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Spelet ser ju jätteskumt ut på din video. Ser nästan lite "cartoonigt" ut. Vad är det som gör den effekten?

Verkar vara ReShade:

https://reshade.me/
https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/699gmz/resh...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Aha, ser förjävligt ut

Men tack för svar. Läste om ReShade några sidor tillbaka men hade inte möjlighet att kolla på videos om det då och glömde bort det efteråt.

Tacka vet jag orginal, så det ser lite verkligt ut iallafall.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ: Smaksak, jag föredrar de mer popande färgerna samt att man ser bättre

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Föredrar med reshade och det är lättare att se och man vänjer sig.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Gårdagens parkering

Ghillie Suit är fan jävligt sneaky

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Aha, ser förjävligt ut

Men tack för svar. Läste om ReShade några sidor tillbaka men hade inte möjlighet att kolla på videos om det då och glömde bort det efteråt.

Tacka vet jag orginal, så det ser lite verkligt ut iallafall.

Glöm det, efter att man har provat reshade så går det inte att gå tillbaka till det grå trista orginalet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Här har du lite mer djupgående test: https://www.twitch.tv/videos/148013845

Tänk dock på att dessa tester kan vara inaktuella redan vid nästa patch då dessa värden justeras lite då och då.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Sjukt dålig prestanda för min del. Med en i7 6700k och en gtx 1080 dippar det ner under 60 fps ibland och brukar sällan gå över 100... Annars så är spelet rätt så kul

Permalänk
Medlem

@Rolak:
Vad kör du för upplösning?
vad har du för settings?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood