PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Ingen aning när det kommer, dock har dom sagt att man bara ska kunna ändra i first person och inte third person

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esrakuf:

Kommer det en FOV-slider någon gång? Tycker det är underligt att utvecklarna dröjer så länge med en sådan förhållandevis enkel funktion. FOV:n har ju trots allt kunnat justeras tidigare med hjälp av ini-tweaks. Någon som sitter inne med info?

Ja det ska komma. Det var ju nått fusk som var kopplat till fov slidern som dom var tvungen att fixa, så förhoppningsvis så kommer det snart.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

De enda jag kör med i launchoptions är "-malloc=system -USEALLAVAILABLECORES"

Haha, all denna tid, sedan inser jag att ta bort Windowed (Borderless) och köra Fullscreen löste alla mina problem. Gick från 40->80+ på Ultra samt att G-Sync verkat kicka igång, vilket inte kändes av tidigare.

Detta blev ett helt nytt spel, nu missar jag allt då jag är van att kompensera för slöa frames. Normalt är jag alltid topfragger i vår grupp, de var mycket besvikna på mig ..

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

I nästa stora patch som släpps nästa vecka så får vi en ny Sniper Rifle, VSS Vintorez:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

I nästa stora patch som släpps nästa vecka så får vi en ny Sniper Rifle, VSS Vintorez:
https://pbs.twimg.com/media/DALruORVYAQLopy.jpg

spetsnaz-sniper

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Haha, all denna tid, sedan inser jag att ta bort Windowed (Borderless) och köra Fullscreen löste alla mina problem. Gick från 40->80+ på Ultra samt att G-Sync verkat kicka igång, vilket inte kändes av tidigare.

Detta blev ett helt nytt spel, nu missar jag allt då jag är van att kompensera för slöa frames. Normalt är jag alltid topfragger i vår grupp, de var mycket besvikna på mig ..

Underbart

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd

Ni har som har spelat King of the Kill, vad är den största skillnaden speciellt nu med den nya patchen i H1Z1 och är det värt 300kr för att spela ungefär samma spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemasive:

Ni har som har spelat King of the Kill, vad är den största skillnaden speciellt nu med den nya patchen i H1Z1 och är det värt 300kr för att spela ungefär samma spel?

Det kan nog bara du själv avgöra , om det är värt det.
Men vad är 300spänn? 5 General lös på macken
Jag " personligen " tycker att detta är roligare , men det är som sagt personligt.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Någon annan som får felmeddelandet "Failed to initialize Steam" vid launch av spelet? Har fått det i ca 30 min nu, serverproblem?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Någon annan som får felmeddelandet "Failed to initialize Steam" vid launch av spelet? Har fått det i ca 30 min nu, serverproblem?

Ja det är fel på Steams server just nu.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag spelade precis en runda med namnet #unknown tillsammans med 99 andra #unknown... intressant värre när man dödade sig själv

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Ja det är fel på Steams server just nu.

Verkar fungera igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Någon annan som får felmeddelandet "Failed to initialize Steam" vid launch av spelet? Har fått det i ca 30 min nu, serverproblem?

Fick samma meddelande, jag startade om Steam och spelet.. Då funka det

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

VSS Vintorez

Är väldigt nyfiken på om den har inbyggd silencer eller inte

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Skrivet av joppekniven:

Är väldigt nyfiken på om den har inbyggd silencer eller inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Är väldigt nyfiken på om den har inbyggd silencer eller inte

VSS/VAL finns inte utan inbyggd ljuddämpare.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

VSS/VAL finns inte utan inbyggd ljuddämpare.

Jo jag vet men blir intressant om dom följer detta.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppekniven:

Jo jag vet men blir intressant om dom följer detta.

Det måste dom ju göra, annars blir det väldigt konstigt att adda just det vapnet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Är det nån som upplever att det laggar betydligt mer sen senaste patchen? Blir väldigt jobbigt ibland när folk warpar omkring. Och det är värre på Eu servrarna än NA.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Det kan nog bara du själv avgöra , om det är värt det.
Men vad är 300spänn? 5 General lös på macken
Jag " personligen " tycker att detta är roligare , men det är som sagt personligt.
Mvh / Mangee

Kostar det verkligen 300 SEK i Sverige? Förvånas varje dag av prisskillnaden på steam markets, i Kina kostar det 98 CNY vilket motsvarar drygt 130 SEK.

Edit: Well...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som upplever att det laggar betydligt mer sen senaste patchen? Blir väldigt jobbigt ibland när folk warpar omkring. Och det är värre på Eu servrarna än NA.

Ja, det var det första jag reagerade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Jo jag vet men blir intressant om dom följer detta.

Tyckte bara det var en konstig sak att säga när det är så hela geväret är uppbyggt, med ljuddämpare, och att det även syns på bilden att det inte är någon fantasiversion av VSS som läggs in i spelet.

Skrivet av killawife:

Är det nån som upplever att det laggar betydligt mer sen senaste patchen? Blir väldigt jobbigt ibland när folk warpar omkring. Och det är värre på Eu servrarna än NA.

Ja, eller de senaste veckorna har jag märkt av en enorm mängd gånger då jag blir träffad fast jag är bakom skydd. Vad det nu beror på.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Kostar det verkligen 300 SEK i Sverige? Förvånas varje dag av prisskillnaden på steam markets, i Kina kostar det 98 CNY vilket motsvarar drygt 130 SEK.

Edit: Well...
http://i.imgur.com/exUCtfa.png

Glöm inte att vi har skatt på skatt och moms på skatt och skatt på momsen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Tyckte bara det var en konstig sak att säga när det är så hela geväret är uppbyggt, med ljuddämpare, och att det även syns på bilden att det inte är någon fantasiversion av VSS som läggs in i spelet.

Ja, eller de senaste veckorna har jag märkt av en enorm mängd gånger då jag blir träffad fast jag är bakom skydd. Vad det nu beror på.

Att man blir träffad bakom skydd beror på att man har en sån kass nätkod. Battlefield hade samma problem tidigare. Det beror, enkelt förklarat, på att den ena klienten kan ha en nätkod på 20uppdateringar per sekund och den andra på 60 uppdateringar. Skillnaden mot servern gör att det som händer på den enes skärm inte är samma sak som på den andres utan det kan skilja en hel del. Man vill ha en uppdateringskod på 100/100 för att det ska flyta bra.

Dock är det inte det jag pratar om då det har funnits hela tiden. Det lagg jag menar dök upp i onsdags och består av warping, svårt att ta sig igenom dörrar, fördröjning i kontroller samt konstig hantering av krascher mellan spelare, antingen i eller ur fordon. Jag har blivit ihjälkörd av min egen bil flera gånger trots att jag stannat helt och hoppat ur. Bilen fattad einte att den hade stannat utan började bara köra framåt.

Igår hände nåt rätt kul med. Jag spelade på NA och det blev 101 spelare i en match. Då det bara finns 100 platser i planet så blev det två plan med en kille som satt ensam i det ena :). Alla garvade och hade sig. Jag dog fem sekunder efter landning då en kille inte dog av ett hopp-punch-headshot :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Kostar det verkligen 300 SEK i Sverige? Förvånas varje dag av prisskillnaden på steam markets, i Kina kostar det 98 CNY vilket motsvarar drygt 130 SEK.

Edit: Well...
http://i.imgur.com/exUCtfa.png

Därför man köper spel från andra länder och använder VPN för att ladda ner dom

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Tycker att fri-tittandet med ALT-tangenten förstör spelet. Hörde en snubbe i ett hus och kunde använda ALT-view för att kika in och se att han satt i ett hörn.

Likadant när jag satt bakom en sten och en snubbe smög fram. Kunde ALT-viewa att han smög åt höger sida och kunde då springa åt andra hållet.

Så för min del får de gärna ta bort den funktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Tycker att fri-tittandet med ALT-tangenten förstör spelet. Hörde en snubbe i ett hus och kunde använda ALT-view för att kika in och se att han satt i ett hörn.

Likadant när jag satt bakom en sten och en snubbe smög fram. Kunde ALT-viewa att han smög åt höger sida och kunde då springa åt andra hållet.

Så för min del får de gärna ta bort den funktionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, samma sak med 3rd person om folk tex står bakom träd osv. Längtar tills vi får hardcore-servrar med 1st person only osv.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd

Är det nån som har testat med reshade?
Har testat det en match och damn vilken skillnad.

Utan reshade

Med reshade

Saker långt bort blir mycket skarpare och det är klarare färger så det är lättare att spotta nån långt bort

Jag har bara spelat en match med det och då var jag i Yasnaya hela tiden och jag hade runt 70-80 fps så det verkar inte vara så tungdrivet.

Pubg devs har sagt att reshade är helt ok.
https://twitter.com/BattleRoyaleMod/status/851074602084192258

Så testa, här är en video som enkelt förklarar installation och set up.

Edit: Screenshoten är inte rättvisa, steam verkar spara i väldigt låg kvalité för mig, det är mycket klarare än man ser på mina bilder.

Edit2: Url https://reshade.me/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya Yup. Testade nyligen lite ReShade på PUBG. Blev ett stort lyft.

En video med ReShade "in action" https://www.twitch.tv/videos/145111960

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB