PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd

Här hittade jag en post som alla som använder x4 siktet borde läsa.

http://forums.playbattlegrounds.com/topic/2311-how-does-the-z...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Hittade en intressant video som visar hur mycket skada vapnen gör och hur mycket västar och hjälmar skyddar.

TLDR: Ja du kan förstöra en bil med en stekpanna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kanon bra info kaya =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hittade en intressant video som visar hur mycket skada vapnen gör och hur mycket västar och hjälmar skyddar.

https://youtu.be/oWvhTRC8sUA

TLDR: Ja du kan förstöra en bil med en stekpanna.

Tummen upp

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tjena.
Fick detta när jag skulle starta spelet idag , någon som har samma problem?
21:24:04: Successfully installed BattlEye Service.
21:24:06: Launching game...
21:24:06: Failed to communicate with BattlEye Service.
21:24:06: Failed to start BattlEye Service (0).
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har du provat verifiery filerna i Steam?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Har du provat verifiery filerna i Steam?

Tjena.
Testa allt som jag hitta i både Steams och spelets forum.
Men det löste sig till sist , jag starta om datorn men tack ändå
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Fick detta när jag skulle starta spelet idag , någon som har samma problem?
21:24:04: Successfully installed BattlEye Service.
21:24:06: Launching game...
21:24:06: Failed to communicate with BattlEye Service.
21:24:06: Failed to start BattlEye Service (0).
Mvh / Mangee

Jag fick det meddelandet igår också strtade om bara.
Jag och en kompis kunde inte komma in på servers heller så det kom nog en uppdate eller liknande?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Jag fick det meddelandet igår också strtade om bara.
Jag och en kompis kunde inte komma in på servers heller så det kom nog en uppdate eller liknande?

Kan ha varit så , men det löste sig till sist
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Trap

Jag gillar att lägga såna här fällor när jag kör solo, till vänster om mig så är enda ingången till rummet. Hör jag nån i närheten så droppar jag lite godsaker, 99% av spelarna springer till first aiden istället för att kolla rummet först den verkar skapa nån form av tunnelseende.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Så jävla ond.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Helsike vad jag skakar. Tre pers kvar i inre cirkeln och blir beskjuten från två håll uppe på en kulle. Surt nära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul spel, men det blir lite korta rundor tycker jag. Hoppas det blir mod-vänligt längre fram, så man kan lira spelet som ARMA-wasteland och inte behöver springa som en dåre från ett force field

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Avstängd

Grymma gubbar på sweclockers, spelat med paddglut, griid och snigel och vi har kommit 3-3-1-1-1

Edit: 4 vinster i rad nu

Edit2: Jag har fortfarande svårt att fatta det, först vann vi två i rad, det trodde man aldrig skulle hända. Och sen gick vi och vann en till, wtf? 3 i rad hur är det möjligt? Och sen vann vi ytterligare en till....

Early access och man har redan peakat i spelet, det är kanske dags att hitta ett nytt spel

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Imorgon får vi äntligen en ny patch.
http://forums.playbattlegrounds.com/topic/19298-early-access-...

Mest intressanta är väl det här.

Anti Cheat
In order to prevent using "lag switch" to cheat, the characters will now be locked and will not be able to move, rotate and attack others when the ping exceeds a certain value

Vi får se hur det kommer att funka.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Imorgon får vi äntligen en ny patch.
http://forums.playbattlegrounds.com/topic/19298-early-access-...

Mest intressanta är väl det här.

Anti Cheat
In order to prevent using "lag switch" to cheat, the characters will now be locked and will not be able to move, rotate and attack others when the ping exceeds a certain value

Vi får se hur det kommer att funka.

Hmm är det därför man har upplevt en del motståndare som väldigt laggiga och halvt omöjliga att träffa de senaste dagarna?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Hmm är det därför man har upplevt en del motståndare som väldigt laggiga och halvt omöjliga att träffa de senaste dagarna?

Inte omöjligt, har sett en del popa runt som tusan

EDIT:
Haha inte märkt av men det är ju en flashbang som hette duga då ^^
* Temporarily removed the flash bang from the game as it was causing game clients to freeze/crash

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

@milky81: Som jag har förstått det så har dom nån form av ping balansering i det här spelet så möter du spelare som har väldigt hög ping så straffas spelaren med låg ping, och därför har det blivit populärt att spela på en server som är långt borta.

Så förhoppningsvis så ska vi slippa spelare som warpar.
Men vad händer om man är i en squad och kör bil och en spelare får en lag spike? blir spelaren kickad från bilen eller stannar bilen?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Inte omöjligt, har sett en del popa runt som tusan

EDIT:
Haha inte märkt av men det är ju en flashbang som hette duga då ^^
* Temporarily removed the flash bang from the game as it was causing game clients to freeze/crash

Det har hänt mig en gång, en flashbang small typ en halvmeter från min skalle och hela datorn kraschade.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Är riktigt pepp på Anti Cheat-delen! Mötte en spelare som flyhackade igår, hade precis hoppat ut från planet när min teammate blir downad med punch mitt uppe i luften så trodde det var ett bugg men sen så såg jag att samma spelare downade tiotals i killoggen som sedan föll ner till döds ..

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker spelet är så jävla dåligt kodat?
jag vet att det är early access, men tar man 300spänn så borde smålagg och annat skit inte finnas.
jag spelar det och tycker det är nice, vill verkligen se fler vapen, kläder, fordon osvosv, men just smågrejerna bör ju vara ett minne blott..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Kul spel, men det blir lite korta rundor tycker jag. Hoppas det blir mod-vänligt längre fram, så man kan lira spelet som ARMA-wasteland och inte behöver springa som en dåre från ett force field

Jag gillar att rundorna är snabba, även om jag tycker att cirkeln kan tweakas lite

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

är det bara jag som tycker spelet är så jävla dåligt kodat?
jag vet att det är early access, men tar man 300spänn så borde smålagg och annat skit inte finnas.
jag spelar det och tycker det är nice, vill verkligen se fler vapen, kläder, fordon osvosv, men just smågrejerna bör ju vara ett minne blott..

1. Early Access betyder att spelet inte är klart, buggar kommer att förekomma regelbundet.
2. Smålagg etc kommer att fortsätta förekomma, det är en stor karta med mycket folk och allt ska synkas och kollas m.m. vet inte riktigt vad du jämför med direkt och så men allmänt tycker jag inte heller att det är speciellt mycket sådana problem.
3. Fler grejer lär komma men det förstör ju spelet om de börjar pumpa in för mycket saker med och prio ett är ju att få spelet så stabilt och bra som möjligt mekaniskt innan man börjar slänga in mer flavor.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

1. Early Access betyder att spelet inte är klart, buggar kommer att förekomma regelbundet.
2. Smålagg etc kommer att fortsätta förekomma, det är en stor karta med mycket folk och allt ska synkas och kollas m.m. vet inte riktigt vad du jämför med direkt och så men allmänt tycker jag inte heller att det är speciellt mycket sådana problem.
3. Fler grejer lär komma men det förstör ju spelet om de börjar pumpa in för mycket saker med och prio ett är ju att få spelet så stabilt och bra som möjligt mekaniskt innan man börjar slänga in mer flavor.

vad i mitt "early access" förstod du inte att jag förstod innebörden med early access var?
onödiga lagg som andra stora spel klarar sig utan i mitt tycket.

Permalänk
Medlem

Man kan komma top 10 utan problem om man campar och fegar hela rundan men hur kul är det? Satsar på få hög KD och få runt 5-10 kills per runda och är nära att vinna ibland men det är roligare att döda än att vinna tycker jag.

Spelet kan vara sjukt roligt ibland men också så tråkig när man inte sett en människa på 20 minuter och bara springer runt helt själv.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppekniven:

Är riktigt pepp på Anti Cheat-delen! Mötte en spelare som flyhackade igår, hade precis hoppat ut från planet när min teammate blir downad med punch mitt uppe i luften så trodde det var ett bugg men sen så såg jag att samma spelare downade tiotals i killoggen som sedan föll ner till döds ..

hoppar man ner i vattnet på spawnön så kan dom inte köra det där fusket på dig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beardedpear:

är det bara jag som tycker spelet är så jävla dåligt kodat?
jag vet att det är early access, men tar man 300spänn så borde smålagg och annat skit inte finnas.
jag spelar det och tycker det är nice, vill verkligen se fler vapen, kläder, fordon osvosv, men just smågrejerna bör ju vara ett minne blott..

Vill man inte stå ut med smålagg och annan skit så köper man inte early access utan man väntar på full release.
Det kommer mer av allt, kläder, vapen, fordon, kartor.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Man kan komma top 10 utan problem om man campar och fegar hela rundan men hur kul är det? Satsar på få hög KD och få runt 5-10 kills per runda och är nära att vinna ibland men det är roligare att döda än att vinna tycker jag.

Spelet kan vara sjukt roligt ibland men också så tråkig när man inte sett en människa på 20 minuter och bara springer runt helt själv.

Att lira mer aggressivt är helt klart det roligaste. Kul att vinna efter 30 minuters tältning och smygande...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Är riktigt pepp på Anti Cheat-delen! Mötte en spelare som flyhackade igår, hade precis hoppat ut från planet när min teammate blir downad med punch mitt uppe i luften så trodde det var ett bugg men sen så såg jag att samma spelare downade tiotals i killoggen som sedan föll ner till döds ..

Detta hände mig med! Jag och en kille till blev punchade direkt efter att vi hoppat, av samma kille. Enchokodo eller nåt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Fanns väl någon bug förut när man var kvar i lobbyn och kunde slå folk, kanske är samma sak nu?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad