World of tanks-tråden

Permalänk

Jaha!
Vad tycker vi om de brittiska vagnarna?
Jag har börjat köra parallella linjer från i går och är uppe i Tier 3.
Pompom kanonen var lite annorlunda som finns att tillgå.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Då är vi av olika åsikt helt enkelt då jag tycker det är en av de bättre.

Oj, tycker du att fronten på Obj. 268 är en av de bättre? Vilken tier 10 front är svagare? Franska är knappt lönt att skjuta på, tyska har tjock armor. Amerikanska ska vi inte ens prata om..

Menar du att den skulle vara vinklad så väl att det är svårt att penetrera?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Oj, tycker du att fronten på Obj. 268 är en av de bättre? Vilken tier 10 front är svagare? Franska är knappt lönt att skjuta på, tyska har tjock armor. Amerikanska ska vi inte ens prata om..

Menar du att den skulle vara vinklad så väl att det är svårt att penetrera?

Jag pratar om att den är svår att penetrera och inte om tjockleken på armor, det är så jag definierar en "bra" front bland annat. Sen skall den gärna ha kanonen högst upp på tanken så man slipper visa en stor kupol ovanför om man siktar över en kulle/hinder samt liten profil och en inte allt för stor bottenplåt. Då tycker jag obj har en av de bästa av tier 10 TD:s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Jag pratar om att den är svår att penetrera och inte om tjockleken på armor, det är så jag definierar en "bra" front bland annat. Sen skall den gärna ha kanonen högst upp på tanken så man slipper visa en stor kupol ovanför om man siktar över en kulle/hinder samt liten profil och en inte allt för stor bottenplåt. Då tycker jag obj har en av de bästa av tier 10 TD:s

Ja givetvis är det hur svårt det är att penetrera som räknas, men det brukar ju bli svårare med tjockare front.

Men jag kanske får ge den en chans, och fortsätta på 704an då.

sär skrivning.
Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Fortsätter britternas tanks i samma stil även efter tier 3 kass pansar dålig pricksäkerhet och penetration i kanonerna men hyffsat smidiga. Mötte ett tier 4 arty på kanske 50 till 100 meter. Skjöt typ 10 skott i sidan på den 7 studsade:P (kör "nedre" trädet minns ej namn på skiten tror de var pompom kanonen.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

De verkar snabbskjutande med bra pen, men med pansar av papier maché... fast numer är ju inte pansar så viktigt längre, så de är nog rätt bra.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Jag gillar Matilda. Har i o f s en "historia" med den modellen av stridsvagn i o m att jag alltid tyckt den var "snygg". Ända sedan jag var liten Pangar på med bra omladdning. Hyfsat genomslag, lite långsam bara.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Jag gillar Matilda. Har i o f s en "historia" med den modellen av stridsvagn i o m att jag alltid tyckt den var "snygg". Ända sedan jag var liten Pangar på med bra omladdning. Hyfsat genomslag, lite långsam bara.

Snygg...tja - vi har alla våra olika preferenser
Men hon definitivt är ett litet monster när hon är "apex predator".

Men nu är jag klar med henne och går istället vidare med en premiärminister.

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Snygg...tja - vi har alla våra olika preferenser
Men hon definitivt är ett litet monster när hon är "apex predator".

Men nu är jag klar med henne och går istället vidare med en premiärminister.

Kunde inte sälja henne...

Köpte en ny garageslot med besättning för Winston

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Jag har precis skaffat en iS , kommer jag kunna sätta på 122mm utan att uppgradera banden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Jag har precis skaffat en iS , kommer jag kunna sätta på 122mm utan att uppgradera banden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Du kommer att ha 1,20 - 1,21 ton till godo. Exp kostnad blir 29 200 - 48 200. Kreditkostnad blir 111 280 - 151 440.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Ja. Du kommer att ha 1,20 - 1,21 ton till godo. Exp kostnad blir 29 200 - 48 200. Kreditkostnad blir 111 280 - 151 440.

Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

när det gäller engelska tanks så ska man välja deras tunga tanks meds tank kanoner gör knappt skada och man dör på första samt om man har lite tur så klarar man sig till ett andra skott träffar en. kommer du i rätt match så kan du lätt plocka 4-5 tanks när du kör "premiärministern". det ända som man saknar på dem är igentligen lite mer fart men annars så är jag mycket nöjd med dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Den blir riktigt fin dock med band och allt, Har en IS-2 kvar som jag använder när polarna lirar sina t7 tanks.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Körde min Amx 120 50 och hamnade i ett 1 mot 1 läge med en annan amx 120 50, Satte 4 snabba i fronten på honom de tre första penetrerade men ingen skadade, och den sista studsade. Var typ rakt framifrån så inga extrema vinklar. Hade jag extrem otur eller har den något slags spaced armour någonstans i fronten? Har inte upplevt den som superrobust själv dock.

(körde endast med 100mm kanonen om nu det spelar roll)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har börjat vara för mycket pen med 0 dmg tycker jag.
Speciellt om du kör med en fet kannon som har 800 dmg och du skjuter på en stackars light/medium.

Roligast är ju att dra iväg ett skott med T110E4 mot en T-50-2 och bara ta tracken med 0 skada :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Körde min Amx 120 50 och hamnade i ett 1 mot 1 läge med en annan amx 120 50, Satte 4 snabba i fronten på honom de tre första penetrerade men ingen skadade de, och den sista studsade var typ rakt framifrån. Hade jag extrem otur eller har den något slags spaced armour någonstans i fronten? Har inte upplevt den som superrobust själv dock.

(körde endast med 100mm kanonen om nu det spelar roll)

Varför sköt du inte i tornet? Du är ju 100% garanterad att smaska igenom där. Har du inte koll på din vagn?
Jag har inte någon amx 50 120 ännu, men det är mycket möjligt att hullet har spaced armor i fronten på några ställen och då måste du penna 2 ggr för att göra skada och så mycket pen hade du uppenbarligen inte.

Skrivet av Krucix:

Har börjat vara för mycket pen med 0 dmg tycker jag.
Speciellt om du kör med en fet kannon som har 800 dmg och du skjuter på en stackars light/medium.

Roligast är ju att dra iväg ett skott med T110E4 mot en T-50-2 och bara ta tracken med 0 skada :/

0 damage hits är samma sak som att lära sig weak spots. Spaced armor. Du måste peneterera 2 ggr för att göra riktig skada. Men ja, löjligt när det händer mot en sådan liten fis. Skottet borde fått T-50-2'an att välta ^^.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Varför sköt du inte i tornet? Du är ju 100% garanterad att smaska igenom där. Har du inte koll på din vagn?
Jag har inte någon amx 50 120 ännu, men det är mycket möjligt att hullet har spaced armor i fronten på några ställen och då måste du penna 2 ggr för att göra skada och så mycket pen hade du uppenbarligen inte.
.

Siktade inte så noga men fronten brukar inte vara några problem att ta även med lägre än 230 i pen (torn o front är 100 mm och lite vinklar så bör gå igenom lätt.), så måste varit något väldigt specifikt ställe jag träffade. Nr folk skjuter på mig spelar de ingen större roll om de tar hull eller torn 8 av 10 går igenom resten studsar känns det som. Sen har du risken att träffa kanonen på tornet vilket oftast medför ingen skada.

Men du menar att två träffar på spaced ska göra skada? Hur nära varandra måste man träffa?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Har börjat vara för mycket pen med 0 dmg tycker jag.
Speciellt om du kör med en fet kannon som har 800 dmg och du skjuter på en stackars light/medium.

Roligast är ju att dra iväg ett skott med T110E4 mot en T-50-2 och bara ta tracken med 0 skada :/

Trackade en VK2801 igår med min Patton, 2 ggr utan skada.....vete faan hur jag siktade;) fick iofs en ammorack på honom sen så det jämnade väl ut sig;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Siktade inte så noga men fronten brukar inte vara några problem att ta även med lägre än 230 i pen (torn o front är 100 mm och lite vinklar så bör gå igenom lätt.), så måste varit något väldigt specifikt ställe jag träffade. Nr folk skjuter på mig spelar de ingen större roll om de tar hull eller torn 8 av 10 går igenom resten studsar känns det som. Sen har du risken att träffa kanonen på tornet vilket oftast medför ingen skada.

Men du menar att två träffar på spaced ska göra skada? Hur nära varandra måste man träffa?

Jag skjuter alltid amx i tornet för det är garanterad skada. Tror aldrig jag hittills där inte gjort skada.

Angående spaced armor, det finns här och där på olika tanks. Och det innebär att du måste gå igenom vagnens plåt två gånger egentligen, och det har mycket få tillräckligt med pen för att kunna göra. Sen finns det vissa vagnar där du inte ens gör skada om du går igenom spaced armor 2 gånger, men det är ovanligt.

Det finns wikis att läsa om detta men många gör det inte. Se http://www.youtube.com/watch?v=wq5S8CrsUig

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag skjuter alltid amx i tornet för det är garanterad skada. Tror aldrig jag hittills där inte gjort skada.

Angående spaced armor, det finns här och där på olika tanks. Och det innebär att du måste gå igenom vagnens plåt två gånger egentligen, och det har mycket få tillräckligt med pen för att kunna göra. Sen finns det vissa vagnar där du inte ens gör skada om du går igenom spaced armor 2 gånger, men det är ovanligt.

Det finns wikis att läsa om detta men många gör det inte. Se http://www.youtube.com/watch?v=wq5S8CrsUig

okej tack det var intressanta videos där.
Tittade igenom ett gäng
.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om enhanced gun laying drive, läggs till vertical stabilizer, så man bör ta de två tillsammans, eller ska man bara ta improved vent med gun laying drive istället?

Kan inte bestämma mig så det har inte kommit längre än att jag har gun rammer och en verktygslåda för tillfället.

Gäller M103:an.

Tanken blir ju bara bättre och bättre ju mer man lirar den!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Någon som vet om enhanced gun laying drive, läggs till vertical stabilizer, så man bör ta de två tillsammans, eller ska man bara ta improved vent med gun laying drive istället?

Kan inte bestämma mig så det har inte kommit längre än att jag har gun rammer och en verktygslåda för tillfället.

Gäller M103:an.

Tanken blir ju bara bättre och bättre ju mer man lirar den!

m103:an skjuter så snabbt samt skall vara i fronten mycket så i mitt tycke är bästa kombon nog vertical stabilizer och vent för att snabbt komma till skott under rörelse, vent gör dig ju lite agilare också vilket hjälper en del, speciellt i städer. stab/vent/rammer kör jag på E5 och det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Någon som vet om enhanced gun laying drive, läggs till vertical stabilizer, så man bör ta de två tillsammans, eller ska man bara ta improved vent med gun laying drive istället?

Kan inte bestämma mig så det har inte kommit längre än att jag har gun rammer och en verktygslåda för tillfället.

Gäller M103:an.

Tanken blir ju bara bättre och bättre ju mer man lirar den!

Hur man brukar göra på just 103an vet jag inte. Själv hoppar jag gärna drive på alla tanks som rör på sig mycket och kör helt på vert istället, då det kan vara brottom att få iväg ett skott och en extra halvsekunds väntan på att täcka siktet är en evig väntan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

m103:an skjuter så snabbt samt skall vara i fronten mycket så i mitt tycke är bästa kombon nog vertical stabilizer och vent för att snabbt komma till skott under rörelse, vent gör dig ju lite agilare också vilket hjälper en del, speciellt i städer. stab/vent/rammer kör jag på E5 och det fungerar bra.

Jo jag kommer ju ta med modulerna till E5:an såklart, så det är väl förståndigast att välja efter den egentligen.

Skrivet av Alakai:

Ei16-rnMMLE

Hur man brukar göra på just 103an vet jag inte. Själv hoppar jag gärna drive på alla tanks som rör på sig mycket och kör helt på vert istället, då det kan vara brottom att få iväg ett skott och en extra halvsekunds väntan på att täcka siktet är en evig väntan.

Bra video!

Frågan är ju då om improved vent gör märkbar skillnad när man kör.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Frågan är ju då om improved vent gör märkbar skillnad när man kör.

Mja, om du endast ser till aim time så är skillnaden nära obefintlig, 103an har ju ganska kort sådan. Tänk på hur det känts på tidigare tanks, T29an och T32an och gå efter den känslan, skulle jag säga.
Själv kör man gärna vent för den övergripande känslan och inte för någon specifik del av alla små bonusar. Att kunna vända sig något snabbare, accelerera något snabbare och t.o.m. se något litet längre bidrar till helhetsupplevelsen av tanken. Och det är ju därför jag spelar, för att njuta av min tank på ett sexuellt vis. Vent, rammer och vert verkar vettigt på de flesta tanks som rör på sig, för små och betydelsefulla bonusar. Men som sagt, aldrig kört 103an..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Mja, om du endast ser till aim time så är skillnaden nära obefintlig, 103an har ju ganska kort sådan. Tänk på hur det känts på tidigare tanks, T29an och T32an och gå efter den känslan, skulle jag säga.
Själv kör man gärna vent för den övergripande känslan och inte för någon specifik del av alla små bonusar. Att kunna vända sig något snabbare, accelerera något snabbare och t.o.m. se något litet längre bidrar till helhetsupplevelsen av tanken. Och det är ju därför jag spelar, för att njuta av min tank på ett sexuellt vis. Vent, rammer och vert verkar vettigt på de flesta tanks som rör på sig, för små och betydelsefulla bonusar. Men som sagt, aldrig kört 103an..

Sexuellt vet jag inte om jag känner för tanksen, men när den gör som man vill så är det ju väldigt underhållande.

Du har nog rätt i att 103an är en sådan tank som man har stor nytta av 5% förbättring på allt. Det är lite som medium tank vågar jag nästan påstå, utan att ha någon större erfarenhet av dem. Jag började i franska trädet men jag tycker inte de är min grej! Ska testa lite i amerikanska när det släpps, för testservern är ju 100% omöjlig att komma in på.

Men, då lutar det ju faktiskt åt improved vent. och vert. stab.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag kör M103:an och tycker det är en riktigt fin tank. Bra turret och sämre hull armor som oftast på amerikanska heavies. Jag låste upp Tier-X bössan direkt och har endast kört den som elite och den är riktigt bra. Som ensam top-tier är man väldigt stark och i Tier-X matcher så har man tack vare den bra kanonen inga problem att penetrera de flesta tanks man möter.

Ligger på 62.5% wins med tanken för tillfället

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Stab,vent och rammer är mer eller mindre ett måste för frontline heavyn.

Har en fråga, hörde en fågel kvittra om den nya Amerikanska heavyn skulle få buffs nån som vet vart man kan hitta sån info ?