World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Dags för nästa tier 8, denna gång i tyska trädet. Lite osäker på om man ska satsa på JP2, Ferdi, K-tiger eller Panther2. Rekomendationer? JAg imploderar om jag har en för långsam tank, minimum ska den vara lika snabb som jpIV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Dags för nästa tier 8, denna gång i tyska trädet. Lite osäker på om man ska satsa på JP2, Ferdi, K-tiger eller Panther2. Rekomendationer? JAg imploderar om jag har en för långsam tank, minimum ska den vara lika snabb som jpIV

Jag har kört väldigt lite tyska tanks, men jag har fått för mig att JP2 vs Ferdi så är JP2 mycket mer mobil men sämre armor, dock inte urkass och de har samma bössa. Så det hela kommer väl upp till spelstil och smak..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Dags för nästa tier 8, denna gång i tyska trädet. Lite osäker på om man ska satsa på JP2, Ferdi, K-tiger eller Panther2. Rekomendationer? JAg imploderar om jag har en för långsam tank, minimum ska den vara lika snabb som jpIV

Jag tyckte Panther 2 var sämre än Panther 1. Hamnade så ofta mot tier 10 med den vilket är svårare tanks att penna med kanonen än vad P1 hade mot tier 9. Dock är det en helt ok stridsvagn. E-50 som du får efter P2 var riktigt trevlig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Dags för nästa tier 8, denna gång i tyska trädet. Lite osäker på om man ska satsa på JP2, Ferdi, K-tiger eller Panther2. Rekomendationer? JAg imploderar om jag har en för långsam tank, minimum ska den vara lika snabb som jpIV

Om du vill undvika långsamma vagnar, välj bort Ferdin och KT:n.
Inget snack om saken, de är bra och jag kör båda...men de är inte speciellt snabba...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Om du vill undvika långsamma vagnar, välj bort Ferdin och KT:n.
Inget snack om saken, de är bra och jag kör båda...men de är inte speciellt snabba...

De är inte speciellt långsamma heller om man ser det från den sidan, tänk maus, t95 med mera så har du långsamma tanks. I det gänget är iaf. tiger 2 riktigt hurtig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

De är inte speciellt långsamma heller om man ser det från den sidan, tänk maus, t95 med mera så har du långsamma tanks. I det gänget är iaf. tiger 2 riktigt hurtig.

Men av de fyra som Wonk frågade om vågar jag nog påstå att dessa båda vagnar är långsammast...då han skrev "minimum ska den vara lika snabb som jpIV"...det är inte Ferdin eller KT:n...

Permalänk
Medlem

Hur är is 6? Tänkte ha en tank att grinda besättning i och credis så klart.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur är is 6? Tänkte ha en tank att grinda besättning i och credis så klart.

Den är väll ok, dock bara 100mm pansar och en D-25T (Tror jag den hette) 122mm, samma som IS. Så den har nog 175mm pen.

Själv tycker jag T34 är bättre.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Den är väll ok, dock bara 100mm pansar och en D-25T (Tror jag den hette) 122mm, samma som IS. Så den har nog 175mm pen.

Själv tycker jag T34 är bättre.

MM såg det. Grejen är att jag bara kan grinda rysk besättning i rysk tank och den enda ryska tanken som inte är på tier 5 eller är Churchill bättre i det läget?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

MM såg det. Grejen är att jag bara kan grinda rysk besättning i rysk tank och den enda ryska tanken som inte är på tier 5 eller är Churchill bättre i det läget?

Finns inte kv5 kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns inte kv5 kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har haft amx 120 några dagar nu. Vad bör jag satsa på först motor,tracks eller kanon? (har 100mm kanonen)

Skrivet av Broken-arrow:

Nej tyvärr inte.

Ok någon anledning till det den känns ju inte direkt op?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har haft amx 120 några dagar nu. Vad bör jag satsa på först motor,tracks eller kanon? (har 100mm kanonen)
Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga tracks sen motor, hastighet är viktigt för att kunna komma in snabbt, sätta alla skott i magasinet i en motståndare sen försvinna igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

MM såg det. Grejen är att jag bara kan grinda rysk besättning i rysk tank och den enda ryska tanken som inte är på tier 5 eller är Churchill bättre i det läget?

Churchill är extremt bra att skaffa experience med, så den skulle nog kunna vara bättre att träna besättning i. Och den är mycket billigare!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Skulle säga tracks sen motor, hastighet är viktigt för att kunna komma in snabbt, sätta alla skott i magasinet i en motståndare sen försvinna igen.

Okej kör på det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej kör på det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Kom ihåg att ditt uppdrag är att scouta, överleva, supporta. Håll dig mobil eller glöm dig där fienden kommer att komma och lys upp utan att skjuta. En riktigt bra scout överlever de flesta slag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kom ihåg att ditt uppdrag är att scouta, överleva, supporta. Håll dig mobil eller glöm dig där fienden kommer att komma och lys upp utan att skjuta. En riktigt bra scout överlever de flesta slag.

Jag kommer köra den typ som jag gjorde med amx 50 100 och det var i de flesta fall som support, scouta tycker jag den är lite stor o seg för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kom ihåg att ditt uppdrag är att scouta, överleva, supporta. Håll dig mobil eller glöm dig där fienden kommer att komma och lys upp utan att skjuta. En riktigt bra scout överlever de flesta slag.

Du tänker på 12t

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har haft amx 120 några dagar nu. Vad bör jag satsa på först motor,tracks eller kanon? (har 100mm kanonen)

Ok någon anledning till det den känns ju inte direkt op?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet faktriskt inte, men försvann i någon patch

Skrivet av Weuffelhjaern:

Churchill är extremt bra att skaffa experience med, så den skulle nog kunna vara bättre att träna besättning i. Och den är mycket billigare!

mmm tog den i sista änden och den är helt ok (innan köp provade jag den i betan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kom ihåg att ditt uppdrag är att scouta, överleva, supporta. Håll dig mobil eller glöm dig där fienden kommer att komma och lys upp utan att skjuta. En riktigt bra scout överlever de flesta slag.

Hmm, skulle nog säga att den är för stor och trög för att scouta faktiskt, bättre att hålla sig lite bakom striderna och vänta tills fienden är upptagna med annat sen gå in och och avsluta dem, för att sen snabbt byta position igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Hmm, skulle nog säga att den är för stor och trög för att scouta faktiskt, bättre att hålla sig lite bakom striderna och vänta tills fienden är upptagna med annat sen gå in och och avsluta dem, för att sen snabbt byta position igen.

Tror han misstog AMX 120 från AMX 12t. lätt hänt utan 50.

OnT: Helt ok vagn, bara man inte kör in först, så som du säger.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Du tänker på 12t

Ja det gjorde jag, litet misstag det där..!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vilken line ska man gå nu med brittiska stridsvagnar?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Vilken line ska man gå nu med brittiska stridsvagnar?

Det där är ungefär som att fråga kyparen om man ska äta kött eller fisk. Fråga dig själv vad du vill ha ut av vagnen och beroende på det svaret väljer du linje. Heavies och mediums är trots allt olika typer av vagnar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag börjar i båda och ser vart det tar mig. Kul med ett nytt träd iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Jag börjar i båda och ser vart det tar mig. Kul med ett nytt träd iaf!

Vagnarna förändar sig genom tiers så du kan inte bedöma hur slutet blir från att köra de första vagnarna. Fundera på vad du vill ha och läs på om de olika vagnarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är det någon som faktiskt gillar Obj. 268? Jag har testat den på test servern, men den verkar lite tråkig? Dessutom är den ganska sällsynt.

Jag är 200k in på 704an, är det värt besväret och 6,1m?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Är det någon som faktiskt gillar Obj. 268? Jag har testat den på test servern, men den verkar lite tråkig? Dessutom är den ganska sällsynt.

Jag är 200k in på 704an, är det värt besväret och 6,1m?

Ja, den har bra front som är väl vinklad och kan bounca ett antal skott och skjuter bra. I en bra position på medel-lång distans kan den vara förödande för fienden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Ja, den har bra front som är väl vinklad och kan bounca ett antal skott och skjuter bra. I en bra position på medel-lång distans kan den vara förödande för fienden.

Tyckte den har ganska dålig front. Sämst av alla TDs?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Tyckte den har ganska dålig front. Sämst av alla TDs?

Då är vi av olika åsikt helt enkelt då jag tycker det är en av de bättre.