World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Sällan man behöver mer än 180 iaf...
268:an är som smör, även rakt framifrån. Tittar man på den så faller den sönder i smådelar. E4 måste man komma nära och hoppas på weaks (vilket inte alltid funkar, speciellt lill-tornet är det dice-roll tycker jag).
Alla TDs utan torn är det också bara att track:a och parallellparkera... utom E4an.

Du kan väl inte på fullaste allvar påstå att T110E4 skulle ha särdeles bra pansar? Efter patchen har ju till och med tornet och områdena kring manteln i vissa fall blivit skjutbara av kanoner med 250 pen+.

Nej, jag köper då inte ditt cry for overpoweredness. Bli bättre istället.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag märker ingen större skillnad på min E4, dingar lika fint som före patchen.
Den och min lilla Batchat25t är de tanks jag älskar, överlägset bäst i sin kategori. Mina heavies och andra mediums har jag pensionerat.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Du kan väl inte på fullaste allvar påstå att T110E4 skulle ha särdeles bra pansar? Efter patchen har ju till och med tornet och områdena kring manteln i vissa fall blivit skjutbara av kanoner med 250 pen+.

Nej, jag köper då inte ditt cry for overpoweredness. Bli bättre istället.

Den har väldigt bra pansar. Jämför med andra heavies (där pansar ska vara nummer 1) har den bättre. Andra betydligt lägre pansar. Den ligger på samma nivå i både HP och pansar som heavies, har samma mobilitet som heavies (och torn) men har en enorm td-kanon och td-camo.
Det handlar inte om att vara bra (jag anser mig rätt bra, har spelat se'n tidig beta och har rätt skapliga stats) utan om balans. Om en vagn är mycket bättre, kan vilken klåpare som helst vinna. Det räcker oftast att kolla på uppställningen. Japp, vi har 4st T110Ex och 3 batchat. De andra har 4st E-100 och 3st 48:or. Vi vinner. Klart slut, sålänge det inte är personer med grav utvecklingsstörning...

Skrivet av JD:

Jag märker ingen större skillnad på min E4, dingar lika fint som före patchen.
Den och min lilla Batchat25t är de tanks jag älskar, överlägset bäst i sin kategori. Mina heavies och andra mediums har jag pensionerat.

Japp. E4, E5 och Batchat anser jag också vara i en egen liga. Tier 11.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Måste köpa mig förbi SU-100 fram till nya tier9 ryska tror ja, fan va ja inte kommer överens med dem

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Nu när man forskat fram T110E5:), den ska väl inhandlas också, tror jag, men måste bara kolla av lite...

Har IS-4 i garaget, IS-7 samt T110E5 är framforskade... Vilken/a ska man använda sig av tycker ni?? Ska man sälja IS-4 o ta IS-7 istället?? Visst, båda skulle funka men det känns lite väl med 2 ryska T X heavy vagnar, eller kan man ha för mycket av tanks;)?

Gillade M103 så pass att T110E5 kommer att inhandlas så den behöver vi inte prata om;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Nu när man forskat fram T110E5:), den ska väl inhandlas också, tror jag, men måste bara kolla av lite...

Har IS-4 i garaget, IS-7 samt T110E5 är framforskade... Vilken/a ska man använda sig av tycker ni?? Ska man sälja IS-4 o ta IS-7 istället?? Visst, båda skulle funka men det känns lite väl med 2 ryska T X heavy vagnar, eller kan man ha för mycket av tanks;)?

Gillade M103 så pass att T110E5 kommer att inhandlas så den behöver vi inte prata om;)

Om du tänkt vara med i en klan och/eller köra clanwars så behöver du flera tier X. Så har du plats i garaget försök grinda credis i stället.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Om du tänkt vara med i en klan och/eller köra clanwars så behöver du flera tier X. Så har du plats i garaget försök grinda credis i stället.

Meds eller heavies?

Just nu finns det 11 slots över;) Har köpt tillbaka Bat.chat. sen blir det väl antingen T-62A eller M48 i meds linjerna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Meds eller heavies?

Just nu finns det 11 slots över;) Har köpt tillbaka Bat.chat. sen blir det väl antingen T-62A eller M48 i meds linjerna..

Det vet jag inte hur det ser ut nu för tiden. Men senast var det hevys prio ett. Men låter som en bra kombo. För tydligen om tanken dör i ett slag och förlorar matchen så är den låst för mer matcher ett tag (fast är inte helt säker på om det var exakt så). I alla fall blir tanken låst i en vecka eller liknande.

Någon som är mer kunnig får gärna kommentera.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Nu när man forskat fram T110E5:), den ska väl inhandlas också, tror jag, men måste bara kolla av lite...

Har IS-4 i garaget, IS-7 samt T110E5 är framforskade... Vilken/a ska man använda sig av tycker ni?? Ska man sälja IS-4 o ta IS-7 istället?? Visst, båda skulle funka men det känns lite väl med 2 ryska T X heavy vagnar, eller kan man ha för mycket av tanks;)?

Gillade M103 så pass att T110E5 kommer att inhandlas så den behöver vi inte prata om;)

IS-4 och IS-7 är ingen stor skillnad på. Jag har båda - jämbördiga.
T110E5 är överlägsen dock, finns ingen större mening att köra de ryska.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

IS-4 och IS-7 är ingen stor skillnad på. Jag har båda - jämbördiga.
T110E5 är överlägsen dock, finns ingen större mening att köra de ryska.

Dom har lagt en en spärr i spelet som låser tanken för clanwars i ett tag efter man kört en clan match (dock kommer jag inte håg när det inträffar eller hur länge). Tror det var en vecka eller mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har lagt en en spärr i spelet som låser tanken för clanwars i ett tag efter man kört en clan match (dock kommer jag inte håg när det inträffar eller hur länge). Tror det var en vecka eller mer.

Bara om man dör och baserat på tier.
Längst tid har t10 heavys med 7 dagar.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

T110E5 är inköpt iaf:), sen får vi se hur vi gör med dom andra...;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Bara om man dör och baserat på tier.
Längst tid har t10 heavys med 7 dagar.

Tackar:) då var jag inte helt bakom flötet då;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Nu när man forskat fram T110E5:), den ska väl inhandlas också, tror jag, men måste bara kolla av lite...

Har IS-4 i garaget, IS-7 samt T110E5 är framforskade... Vilken/a ska man använda sig av tycker ni?? Ska man sälja IS-4 o ta IS-7 istället?? Visst, båda skulle funka men det känns lite väl med 2 ryska T X heavy vagnar, eller kan man ha för mycket av tanks;)?

Gillade M103 så pass att T110E5 kommer att inhandlas så den behöver vi inte prata om;)

T110 är den aboslut roligaste stridsvagnen i mitt garage.

IS-7 föredras av klaner framför is-4. Jag har inte 4'an men 7'an är bra. Sen, varför inte ha bägge... bara fördelar. Också bra med flera 10'or pga vissa klaner som också har påpekats.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Köpte en batchat25t och en AMX50B igår, och måste säga att båda är riktigt trevliga! Över förväntan för mig, och då har ja inte ens stora kanonen på batchatten.

Inte riktigt kontroll på hur ja ska köra batchaten utan brawlar fram och dör rätt fort, men amxen kör ja som en support&td typ. Smyger runt o flyttar mig runt, och ser till att ja kan dra mig undan och ladda om. Dönar iväg 4 bulor som gör bra skada och penetrerar det mesta. Riktigt trevlig.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Meds eller heavies?

Just nu finns det 11 slots över;) Har köpt tillbaka Bat.chat. sen blir det väl antingen T-62A eller M48 i meds linjerna..

Köpt tillbaka? Du förlorar hutlösa mängder credits på att sälja tier 10 tanks så jag kan inte förstå varför någon skulle vilja göra det, speciellt inte om man planerar att köpa dem igen. Det förlänger bara tiden det tar att få ihop credits till nästa top tier.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att en av de roligaste vagnarna inom kategorin Lätt, är helt klart Luchsen. Grymt snabb och med en bra kanon som gör härligt med skada även mot KV vagnar. Med guld ammo så kan den skada stora vagnar och slå ut medium och lätta nästan direkt.

Visa signatur

Gigabyte Z97 X Gaming 3, Intel i5 4690, Coolermaster Hyper X 212 CPU kylare, 12Gb DDR3 1600 Mhz RAM, Geforce GTX 1660 Super, 120 gb Intel 320 Series SSD, 256gb Samsung Evo, 256 GB Transcend SSD, 2 TBGB 7200 Rpm mekanisk disk, EVGA SupernovaG2 750W, Win 10 Home Prem. 64 bit, Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Köpte en batchat25t och en AMX50B igår, och måste säga att båda är riktigt trevliga! Över förväntan för mig, och då har ja inte ens stora kanonen på batchatten.

Inte riktigt kontroll på hur ja ska köra batchaten utan brawlar fram och dör rätt fort, men amxen kör ja som en support&td typ. Smyger runt o flyttar mig runt, och ser till att ja kan dra mig undan och ladda om. Dönar iväg 4 bulor som gör bra skada och penetrerar det mesta. Riktigt trevlig.

Jag kör batchat på samma sätt. Fegar runt...när motståmdare är upptagna med något åker jag fram, trycker iväg 2000 dmg på några sekunder...motståndaren död. Sen åker jag tillbaka och fegar mig igen medan magasinet laddas om.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Jag kör batchat på samma sätt. Fegar runt...när motståmdare är upptagna med något åker jag fram, trycker iväg 2000 dmg på några sekunder...motståndaren död. Sen åker jag tillbaka och fegar mig igen medan magasinet laddas om.

Jo det är nog så man ska spela, dock är ja rejält aggresiv när ja spelar så måste hålla tillbaka mig
T95 och Maus är nog tanks som passar mig bäst då ja måste planera lite hur ja flyttar mig och spela mer koncentrerat.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

Köpt tillbaka? Du förlorar hutlösa mängder credits på att sälja tier 10 tanks så jag kan inte förstå varför någon skulle vilja göra det, speciellt inte om man planerar att köpa dem igen. Det förlänger bara tiden det tar att få ihop credits till nästa top tier.

Inget är sålt, behåller dom, det är bara att "fylla" på banken igen så man kan köpa fler;) Har best. mig att nu ska jag köpa tillbaka några tanks och sen så fyller vi på allt eftersom...:)

Permalänk

Men måste säga att T110E5 passar mig utmärkt:) kanonkul att köra... Tenderar att dra iväg från resten bara då jag kan bli alltför aggressiv ibland, men när man lugnat ner sig lite, fått assistans så rullar den på bra;)

Nähä, ut o köra dubblar då:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Köpte en batchat25t och en AMX50B igår, och måste säga att båda är riktigt trevliga! Över förväntan för mig, och då har ja inte ens stora kanonen på batchatten.

Inte riktigt kontroll på hur ja ska köra batchaten utan brawlar fram och dör rätt fort, men amxen kör ja som en support&td typ. Smyger runt o flyttar mig runt, och ser till att ja kan dra mig undan och ladda om. Dönar iväg 4 bulor som gör bra skada och penetrerar det mesta. Riktigt trevlig.

50b var ganska kass innan 8.0, Men blev riktigt fin nu.

Batchaten är den bästa mediumen efter M48an, imo.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

50b var ganska kass innan 8.0, Men blev riktigt fin nu.

Batchaten är den bästa mediumen efter M48an, imo.

Ja och efter ett gäng matcher till med båda så är ja ännu mer säker! Och trotts att ja inte har maxkanonen på batchatten
Asbra och roliga tanks. Passar nog mig rätt bra faktiskt.

Jo... ja prova M48an igår igen efter "nerfen" då ja inte vågat testa den ifall dom nerfat sönder den, men den är fortfarande riktigt fin Märktes knappt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

ska man köra lätt tank eller td så väljer jag min hellcat. pigg liten sak som är lätt och gömma och sen titta fram och skjuta och snabbt in eller till nytt ställe

Permalänk
Medlem

Kanske finns ett svar i forumet men jag måste fråga eftersom jag behöver få in pengar.
Hur får man tag i T59an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanske finns ett svar i forumet men jag måste fråga eftersom jag behöver få in pengar.
Hur får man tag i T59an?

Gift shop, förut. Nu går det inte längre. Så du får vänta ett år till de släpper den i gift shop än en gång.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Fan va synd att man inte kan köpa Type 62 mera, skulle köpt den direkt Kanske kommer till julen

Permalänk
Medlem

Ok, får erkänna att Su-100 med 100mm bössan gör det lite mer lindrigt och uthärdigt iaf. Om än inte bra.

Men köper mig nog förbi tier7 tanken, och det mest för att ja vill hellre köra i högre tiers. Tycker spelet är bättre där.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Ok, får erkänna att Su-100 med 100mm bössan gör det lite mer lindrigt och uthärdigt iaf. Om än inte bra.

Men köper mig nog förbi tier7 tanken, och det mest för att ja vill hellre köra i högre tiers. Tycker spelet är bättre där.

SU-152 är hur jävla skön som helst, inget slår att göra 1000dmg på en fransk tank eller i sidan på en vanlig tank

Permalänk
Medlem

Tyvärr fel gren för mig då ja går emot obj263 nu eller vad den hette

Dock har ja kört SU-152 i betan och jo den va rätt ok, dock ISU-152 med BL10 är grejjer

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James