World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Står i valet mellan Ferdinand och JagdPanther II. Är någon utav dom bättre än den andra eller faller valet på spelstil?

Även jag undrar detta då jag snart står i valet kvalet mellan dessa. Polare kör Ferdi, tycker den är bäst, men så har han inte kört JPII heller..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Även jag undrar detta då jag snart står i valet kvalet mellan dessa. Polare kör Ferdi, tycker den är bäst, men så har han inte kört JPII heller..

Ferdi JP2
Armor eller inte armor.
lite längre reload eller inte
ingen fart eller fart

Etc.

+för ferdin är den kan du ta dig in i den nya td linjen med sen då jp2 kommer vara mellan jp och jt sen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Jag valde Ferdin då jag har haft svårare mot den än mot Jagd II.an. Jagd II är nog en fin TD men med annan taktik än Ferdi.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Valet föll på en JP2 för mig, ogillar tanks som är slöa. Får se när jag köper den dock, måste grinda cash för en bat chat just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JD:

Alla torn har väldigt mycket vinklar, svårt att penetrera överlag på alla tanks (förutom weakspots). 200 eller 250 spelar mindre roll - studsar det mesta.
Att ha 254 i chassifronten är dock en enorm skillnad mot ex 140 (IS-4).

Du har fel, commander cupola är hur stor som helst och extremt enkel att penetrera, lower front plate är väldigt svag till och med derp gun pennar den och gör max dmg, i min su 152 så gjorde jag 1k+ dmg många gånger.
E5 är den t10 tank som jag möter helst, det finns alltid en väldigt stor weakpoint att skjuta på.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Lite komiskt att läsa detta då det inte stämmer i min värld. Maus har definitivt bättre armor, kanonen kan diskuteras, tror mausens motor är bättre med mer hästkrafter och mindre chans att börja brinna men om motorns prestanda sätts i relation till tanken den sitter i tror jag att amx50b vinner aningen före E5.

Maus har inte vinklad armor = betydligt sämre.
Kanonen på E5 är extremt mycket bättre.
Accelerationen på E5 mot Maus är ingen match, Maus är urslö (framförallt uppför).

Mitt tyckande:
T110E5 har bäst kanon, bäst armor, bäst fart (3 av 3)
AMX50B har bra kanon och snabb, den är dock gjord av wellpapp. (2 av 3)
IS-7 har skaplig kanon, ok hastighet och kass armor (1,5 av 3)
IS-4 har skaplig kanon, ok hastighet och kass armor (1,5 av 3)
Maus har bra armor, kass kanon, kass fart (1 av 3)
E-100 har kass armor, kass kanon, kass fart (0 av 3) (Jag känner medlidande med de som skaffa denna, skönt att jag själv inte slösat tid att skaffa).

Citat:

Dock är det en väldigt bra tank och en av de mest mångsidiga som snabbt kan ta sig dit den skall och är tillsammans med is7:an de två bästa tier 10orna.

Snabb jämförselse IS-7 och T110E5:

IS-7
Armor 150
Gun medel 490
reload 4.38

T110E5
Armor 254 (+69%)
Gun medel 400 (-18%)
reload 6 (+37%)

Dvs, E5:an är sisådär 69-18+37 = 88% bättre? heh.
Top-speed för IS-7 är högre, men motorn(acc) är för slö att man inte når dit normalt (utom i nerförsbacke).

PS. Näst bästa (eller kanske bästa) "heavytanken" är T110E4 (E5:a med uberkanon+TD camo) Fan vad jag gillar den.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ferdi JP2
Armor eller inte armor.
lite längre reload eller inte
ingen fart eller fart

Etc.

+för ferdin är den kan du ta dig in i den nya td linjen med sen då jp2 kommer vara mellan jp och jt sen.

Är du säker på det?

http://worldoftanks.com/media/?tag=26

Det ser ut som att den nya linjen kommer att vara helt skild ända från tier 4. Eller min länk kanske inte är uppdaterad.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

En annan fråga.

Är det värt att uppgradera tornet på M103 om man inte har några planer på att gå till tier 10 kanonen utan bara ska ha tier 9, sen E5an?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Maus har inte vinklad armor = betydligt sämre.
Kanonen på E5 är extremt mycket bättre.
Accelerationen på E5 mot Maus är ingen match, Maus är urslö (framförallt uppför).

Mausens armor är visst vinklad, kanske inte lika mycket som E5 men gott nog, samt att den har sidoarmor vilket gör att du kan vinkla tanken för att ytterligare öka chansen för en ding, något som E5 inte kan göra. Du kollar bara på frontarmor som är en relativt liten del av tanken plus att den på E5 har väldigt många weakspots och värdet du anger gäller bara på ställen där folk vet att de inte skall skjuta.
Du pratade aldrig om acceleration utan bara om motorn, i förhållandet motor/vikt föredrog jag 50b.

Skrivet av JD:

Mitt tyckande:
T110E5 har bäst kanon, bäst armor, bäst fart (3 av 3)
AMX50B har bra kanon och snabb, den är dock gjord av wellpapp. (2 av 3)
IS-7 har skaplig kanon, ok hastighet och kass armor (1,5 av 3)
IS-4 har skaplig kanon, ok hastighet och kass armor (1,5 av 3)
Maus har bra armor, kass kanon, kass fart (1 av 3)
E-100 har kass armor, kass kanon, kass fart (0 av 3) (Jag känner medlidande med de som skaffa denna, skönt att jag själv inte slösat tid att skaffa).

Än en gång kollar du bara på värden och inte hur de beter sig i spelet, en is7 har knappast kass armor. Med nuvarande spelmekanik gör vinklar väldigt mycket och is7:ans vinklar är väldigt bra för att reflektera skott, jag har tom. dingat med guldskott på is7 främre bottenplåt med min E5 just för att det blir sån stor vinkel på skottet. Och detta ännu mer i 0.8 då normaliseringen av ap&apcr minskats till hälften av vad de var förut på ett ungefär.

Din analys av E100 skulle jag kallat korrekt för ett par patcher sedan men med hp-buff och bättre accuracy på kanonen som införts nyligen är inte E100 lika kass som den varit.

Skrivet av JD:

Snabb jämförselse IS-7 och T110E5:

IS-7
Armor 150
Gun medel 490
reload 4.38

T110E5
Armor 254 (+69%)
Gun medel 400 (-18%)
reload 6 (+37%)

Dvs, E5:an är sisådär 69-18+37 = 88% bättre? heh.
Top-speed för IS-7 är högre, men motorn(acc) är för slö att man inte når dit normalt (utom i nerförsbacke).

Än en gång bara uppräkning av rådata utan att sätta det i hur spelet fungerar, med vinkling har is7 lika bra om inte bättre armor med färre weakspots än e5:an.

Att ha en snabbskjutande kanon har sina fördelar men den förlorar effektiv dmp, det är ofta svårt att skjuta precis när skottet är redo när man spelar med andra och man måste röra sig hela tiden/backa runt hörn etc. vilket ger is7 större chans att hålla uppe sin dpm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Är du säker på det?

http://worldoftanks.com/media/?tag=26

Det ser ut som att den nya linjen kommer att vara helt skild ända från tier 4. Eller min länk kanske inte är uppdaterad.

Jag tror det du visar stämmer och att Saber kollat på en tidigare draft av nationsträdet som kom innan tier 10 meds/TDs infördes, jag tränade efter det trädet med min ferdi för att komma upp i det andra trädet också när det släpptes. Som tur var flyttades all xp till jgdtigern från ferdin när 10orna kom så det ändå inte var totalt bortkastad tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Är du säker på det?

http://worldoftanks.com/media/?tag=26

Det ser ut som att den nya linjen kommer att vara helt skild ända från tier 4. Eller min länk kanske inte är uppdaterad.

Just det dem gjorde ju om trädet där, Blir ju bara waffenträgers i det trädet och ferdin blir den utstötta tanken. :x

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Än en gång kollar du bara på värden och inte hur de beter sig i spelet, en is7 har knappast kass armor. Med nuvarande spelmekanik gör vinklar väldigt mycket och is7:ans vinklar är väldigt bra för att reflektera skott, jag har tom. dingat med guldskott på is7 främre bottenplåt med min E5 just för att det blir sån stor vinkel på skottet. Och detta ännu mer i 0.8 då normaliseringen av ap&apcr minskats till hälften av vad de var förut på ett ungefär.

I ärlighetens namn tycker jag nog inte att armor spelar så mycket roll på nån tank numera, när de flesta hårdskjutande har 300 pen. E4 ftw.

Citat:

Din analys av E100 skulle jag kallat korrekt för ett par patcher sedan men med hp-buff och bättre accuracy på kanonen som införts nyligen är inte E100 lika kass som den varit.

Jo, 100hp gör ju stor skillnad...
Kanonen suger fortfarande...piss-slö och kass pen.
Men du har rätt, nu är E-100 inte uber-kass - bara allmänt kass.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Än en gång kollar du bara på värden och inte hur de beter sig i spelet, en is7 har knappast kass armor. Med nuvarande spelmekanik gör vinklar väldigt mycket och is7:ans vinklar är väldigt bra för att reflektera skott, jag har tom. dingat med guldskott på is7 främre bottenplåt med min E5 just för att det blir sån stor vinkel på skottet. Och detta ännu mer i 0.8 då normaliseringen av ap&apcr minskats till hälften av vad de var förut på ett ungefär.
.

Is-7ans front blev stealth nerfad med 5 grader i alla vinklar och t110e5s normalization blev nerfad med 4 grader så för just t110e5 är is-7an precis som innan 8.0 att skjuta på, om du har gamla screenshots i garaget på is-7an jämför det är ganska mycket kortare fronten har blivit också.

Så is-7an är inte så bra längre som alla tror den skulle bli i patchen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Jo, 100hp gör ju stor skillnad...
Kanonen suger fortfarande...piss-slö och kass pen.
Men du har rätt, nu är E-100 inte uber-kass - bara allmänt kass.

Fick 100 i denna patchen och 200 i förra, 300hp gör rätt stor skillnad. Det och att kanonen fått en liten buff gör att jag funderar på att börja använda E100 på vissa mauspositioner i mina taktiker eftersom den kan komma fram till fronten snabbare.

edit:

Skrivet av Saber:

Is-7ans front blev stealth nerfad med 5 grader i alla vinklar och t110e5s normalization blev nerfad med 4 grader så för just t110e5 är is-7an precis som innan 8.0 att skjuta på, om du har gamla screenshots i garaget på is-7an jämför det är ganska mycket kortare fronten har blivit också.

Så is-7an är inte så bra längre som alla tror den skulle bli i patchen.

Ok, visste inte att den blivit förkortad. Då vinner ju E5 aningen på det från förr eftersom att penetrationen/normaliseringen på heat-skott inte förändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Fick 100 i denna patchen och 200 i förra, 300hp gör rätt stor skillnad. Det och att kanonen fått en liten buff gör att jag funderar på att börja använda E100 på vissa mauspositioner i mina taktiker eftersom den kan komma fram till fronten snabbare.

Använd en E5 istället. Bättre överlag.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Använd en E5 istället. Bättre överlag.

Beror helt på vad den skall göra.

Permalänk
Medlem

Jag börjar närma mig M103an och funderar på hur man spelar den..

Den har ju ingen armor i tornet att jämföra med T32an. Blir det samma spelsätt ändå?
Man kan uppgradera till tier 9 kanonen och sen köra mot E5an, är den en bra väg om man helst inte vill uppgradera allt?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag börjar närma mig M103an och funderar på hur man spelar den..

Den har ju ingen armor i tornet att jämföra med T32an. Blir det samma spelsätt ändå?
Man kan uppgradera till tier 9 kanonen och sen köra mot E5an, är den en bra väg om man helst inte vill uppgradera allt?

m103 och t110e5 har lite annorlunda spelstil än t29/t32, de skjuter snabbare och har faktiskt rätt ok pansar i fronten till skillnad från t29. Så man får ta en mer aktiv roll och trycka sönder fienden mer istället för att köra hull-down och peek-a-bo, speciellt eftersom att man oftare blir top tier i de vagnarna. Och tornet har är rätt svårpenetrerat i fronten av m103 förutom cupola på grund av sin form och att gun-mantle täcker som den gör, sidan är dock väldigt sårbar så se till att bara ha fiender åt ett håll om möjligt.

Och jag skulle råda dig till att införskaffa tier 10 kanonen, alla tanks blir så mycket roligare att spela med toppkanonen och du måste spela med den ett bra tag innan du kommer till t110e5, det blir kanske ett par matcher till men matcherna blir roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

m103 och t110e5 har lite annorlunda spelstil än t29/t32, de skjuter snabbare och har faktiskt rätt ok pansar i fronten till skillnad från t29. Så man får ta en mer aktiv roll och trycka sönder fienden mer istället för att köra hull-down och peek-a-bo, speciellt eftersom att man oftare blir top tier i de vagnarna. Och tornet har är rätt svårpenetrerat i fronten av m103 förutom cupola på grund av sin form och att gun-mantle täcker som den gör, sidan är dock väldigt sårbar så se till att bara ha fiender åt ett håll om möjligt.

Och jag skulle råda dig till att införskaffa tier 10 kanonen, alla tanks blir så mycket roligare att spela med toppkanonen och du måste spela med den ett bra tag innan du kommer till t110e5, det blir kanske ett par matcher till men matcherna blir roligare.

Jo med den spelstilen är det ganska viktigt att uppgradera tracks, och engine kommer ju på vägen till E5an i vilket fall. Så det är kanske lika bra att köra hela vägen med den, så länge det är en kul tank att spela är det ju ok.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av JD:

I ärlighetens namn tycker jag nog inte att armor spelar så mycket roll på nån tank numera, när de flesta hårdskjutande har 300 pen. E4 ftw.

Jo, 100hp gör ju stor skillnad...
Kanonen suger fortfarande...piss-slö och kass pen.
Men du har rätt, nu är E-100 inte uber-kass - bara allmänt kass.

Innan patch 8.0 var E-100 inte mycket att använda, men den funkar bra mycket bättre nu i 8.0.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Behöver man uppgradera tornet för att stoppa på största bössan på IS-8an?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xizten:

Behöver man uppgradera tornet för att stoppa på största bössan på IS-8an?

Nej det behöver du inte.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej det behöver du inte.

Så bra, har inte gått så bra med den än och kan behöva lite extra punch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Så bra, har inte gått så bra med den än och kan behöva lite extra punch

Om du går express till M62-T2 och hoppar suspension så kommer du få 50 kg över, vilket inte räcker till någonting. Så om du tänkt använda överblivna nät eller någon rammer så ta en funderare på om torsion bars är värda sitt pris.
Körde själv utan torsion bars men fick nyligen ihop till suspension så nu kan man leka campande tiger igen om man skulle vara lagd åt det hållet.

Även; Hur tycker ni att M62-T2 står sig emot övriga IX/X-kanoner? Den har hög pen och bra dmg men det finns det flera som har i många variationer. Jag älskar kanonen för att den är pålitlig och duger i alla situationer, helt enkelt presterar bra i alla kategorier. Men kommer kärleken flytta till annan kanon, exempelvis S-70? Har testat M58an och förstår att man föredrar den om man ämnar skjuta snabbt och pricksäkert, men så är E5an en tier X också..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om du går express till M62-T2 och hoppar suspension så kommer du få 50 kg över, vilket inte räcker till någonting. Så om du tänkt använda överblivna nät eller någon rammer så ta en funderare på om torsion bars är värda sitt pris.
Körde själv utan torsion bars men fick nyligen ihop till suspension så nu kan man leka campande tiger igen om man skulle vara lagd åt det hållet.

Även; Hur tycker ni att M62-T2 står sig emot övriga IX/X-kanoner? Den har hög pen och bra dmg men det finns det flera som har i många variationer. Jag älskar kanonen för att den är pålitlig och duger i alla situationer, helt enkelt presterar bra i alla kategorier. Men kommer kärleken flytta till annan kanon, exempelvis S-70? Har testat M58an och förstår att man föredrar den om man ämnar skjuta snabbt och pricksäkert, men så är E5an en tier X också..

Jag har redan fixat suspension på den och glider runt med vents, rammer och vert. stab. Tycker det kan vara lite jobbigt med BL-9an om man får en tuff match med många T10. Ibland skjuter den bra jäkla snett också

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa "förbättrade tortionsstavar" till T-50 hjälper de mycket? Tycker man förlorar banden lite väl enkelt som det är nu när man råkar köra på något som gör att man flyger en bit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Jag har redan fixat suspension på den och glider runt med vents, rammer och vert. stab. Tycker det kan vara lite jobbigt med BL-9an om man får en tuff match med många T10. Ibland skjuter den bra jäkla snett också

Suspensoar???? Kidding...

Blir bara lite kul med svengelskan....fjädring tror jag ni pratar om.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Suspensoar???? Kidding...

Blir bara lite kul med svengelskan....fjädring tror jag ni pratar om.

De flesta kör spelet på engelska och då blir det enklare om man säger orden på engelska så att folk ska slippa googla på lite mer knepiga ord. Jag kör spelet på svenska och kan säga att det är en rätt dålig översättning de har gjort så förstår folket som kör engelska

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Suspensoar???? Kidding...

Blir bara lite kul med svengelskan....fjädring tror jag ni pratar om.

Svengelska 24/7!

Skrivet av jOnÄTÄn:

De flesta kör spelet på engelska och då blir det enklare om man säger orden på engelska så att folk ska slippa googla på lite mer knepiga ord. Jag kör spelet på svenska och kan säga att det är en rätt dålig översättning de har gjort så förstår folket som kör engelska

Precis, fick en kompis att prova spelet precis och han kör det på svenska. Vissa saker låter himla dumt på svenska, "det står att du har 49% träffpoäng, vad är det?" - tog mig några sekunder att inse att det var mina hitpoints/hp på tanken

Permalänk

Tyvärr är ju en del översättningar sunkiga (Hej Googletranslate!). Vill inte verka som Rickard Rättrådig, men ibland är det kul att besserwissra (kommer från det tyska språket "besserwissen" - vet bättre än andra).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"