Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Permalänk
Medlem

Vilka goda nyheter! Jag är ganska taggad på Win 8, tycker det verkar mycket bra. Framför allt är det snabbheten som lockar. Metro känns ganska bra som startskärm, mer än så tänker jag nog inte använda det. Har inga speciella klagomål, tycker nog mest det känns som att det har blivit en trend att klanka ner på metro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freddyboy:

Mjo kan ha varit en rutten jämnförelse men det ser ju inte bra ut iaf.

Men du behöver ju inte använda Metro i Windows 8. Jag ser ingen som klagar på att Windows 7 är fult för att den innehåller kommandotolken / "DOS"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Är ni ute och cycklar eller? 69.99 usd är ca 480 kr inte 600 :S

Du glömde moms och 480*1,25=600

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så först ska dem ta bort det vi alla älskar och sedan sälja det för 300.kr

varför kunde dem inte bara behålla startknappen utan metro och sälja för 300.kr?

varför ska dem ta bort något vi alla älskar och sedan nästan ge bort det

Precis likadant lät det när Windows 95 kom och många ville ha kvar 3.11. Windows 95 ju dock stilbildande i lång tid därefter. Man inser ganska snabbt att man inte kan avgöra hur bra saker fungerar i längden innan de kommit ut, och varit på marknaden ett bra tag.

Och vill man inte ha Windows 8 är det ingen som tvingar en att köpa det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Du glömde moms och 480*1,25=600

Om Microsoft säljer det online på sin site för $39.99, hur betalar jag momsen? Har du ett konto jag kan sätta in momsen på?

Permalänk
Medlem

Hmm, gissar att inte MSDN licenser kommer få denna möjlighet?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makkesk8:

Är ni ute och cycklar eller? 69.99 usd är ca 480 kr inte 600 :S

Skrivet av Chibariku:

Du glömde moms och 480*1,25=600

Skrivet av karatefylla:

Om Microsoft säljer det online på sin site för $39.99, hur betalar jag momsen? Har du ett konto jag kan sätta in momsen på?

Det här tas upp om och om igen. Amerikanska priser i dollar är i 99,9 procent av fallen angivna utan moms av olika anledningar, bland annat för att det är olika saker som gäller beroende på delstat och hur handeln sker över delstatsgränser. Givetvis kommer momsen läggas till på de svenska (och för den delen amerikanska) priserna i slutänden, precis som när man handlar i dollar på Amazon eller vad som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Om Microsoft säljer det online på sin site för $39.99, hur betalar jag momsen? Har du ett konto jag kan sätta in momsen på?

Först och främst kan du nog inte betala det amerikanska priset om du inte har en amerikansk adress (är dock inte helt säker), moms tillkommer i kassan. I alla fall så kommer det troligen finnas ett svensk pris som inkluderar moms

Permalänk
Medlem

Bra att dom sätter vettiga priser i alla fall, det kan man ju inte klanka ner på!
Men gäller detta för endast en dator eller hur fungerar det?

Oavsett pris så tycker jag det är otroligt fult. Blir en Hackintosh för mig vid nästa dator-uppgradering!

Permalänk

Vad blir priset för de som skaffar en helt ny licens då? Alltså ingen uppgradering? Antar att det blir lika dyrt och låst som nuvarande? Bra att det är billigt att uppgradera i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Så om man uppgraderar till Windows 8 med digital uppgradering, sen kraschar systemet.
Så måste man installera Windows 7 igen, och sedan köpa en uppgradering igen, eller man kan uppgradera igen utan att köpa ny uppgradering?

Uppgradering suger ju. Varje gång man ska installera om, så måste man först installera Windows 7, för att sedan uppgradera till Windows 8.

Permalänk
Medlem

Detta kan väll inte vara som uppgraderings-paketet till Win-7 eller ? Jag menar att det är en full version av OS:et, och att man inte behöver ha föregående OS på datorns för att använda det.... För om det är full version, så är det väldigt VÄLDIGT billigt...

Permalänk
Avstängd

350 / 600 kr är billigt. Tycker att dom borde höja priset och ta mer betalt.

Jag giller Metro på TV, tablets/plattor och smartphones. Men hatar det på laptops och desktop datorer.

Jag tycker att Windows 7 är snyggare än Windows 8.

Jag tycker att Windows 8 är billigt, men jag kommer inte att köpa det!

Permalänk
Inaktiv

Priset var förvisso lockande men begripligt då de vill försöka få folk att uppgradera från äldre licenser (notera att just Windows XP också nämns). Aldrig att jag betalar för detta förrens Windows 8 anpassas för PC-bruk (återinför startmeny och låt mig helt inaktivera Metro om jag så vill). Fram tills dess fortsätter jag använda Windows 7 (och Linux). Kanske rent av OS X.

Något jag hade gillat vore om MS (och pryltillverkarna) gjorde det möjligt att uppgradera en Android-enhet till Windows 8 RT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Detta kan väll inte vara som uppgraderings-paketet till Win-7 eller ? Jag menar att det är en full version av OS:et, och att man inte behöver ha föregående OS på datorns för att använda det.... För om det är full version, så är det väldigt VÄLDIGT billigt...

Var det inte nåt krångel med 7:ans uppgraderingsversioner? Har för mig att dom gick att installera rent men att det inte gick att aktivera sedan. Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Priset var förvisso lockande men begripligt då de vill försöka få folk att uppgradera från äldre licenser (notera att just Windows XP också nämns). Aldrig att jag betalar för detta förrens Windows 8 anpassas för PC-bruk (återinför startmeny och låt mig helt inaktivera Metro om jag så vill). Fram tills dess fortsätter jag använda Windows 7 (och Linux). Kanske rent av OS X.

Något jag hade gillat vore om MS (och pryltillverkarna) gjorde det möjligt att uppgradera en Android-enhet till Windows 8 RT.

Du behöver väl inte använda metro mer än du vill?

Permalänk

Någon som vet hur det här fungerar med OEM versioner? Går de att uppgradera?

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Giller verkligen vad som kommer från Microsoft nu, det kommer helt klart bli jobbig tid för konkurrenterna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Ni kanske ska lägga till att detta är bara under en begränsad period!

Från releasedatum till 31 Januari 2013

Källa: http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Noll koll är att man inte vet att man stänga av Metro

Hur gör man då? Eftersom "alla" undrar kan du ju vara snäll och berätta.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RottingRhubarbs:

Ni kanske ska lägga till att detta är bara under en begränsad period!

Från releasedatum till 31 Januari 2013

Källa: http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/...

Citat:

De speciella uppdateringspriserna för Windows 8 gäller till och med den 31 januari 2013. Sedan tidigare har Microsoft meddelat att användare som köper datorer med Windows 7 efter den 2 juni i år får uppdateringen för cirka en hundralapp.

Står längst ned i nyheten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Hur gör man då? Eftersom "alla" undrar kan du ju vara snäll och berätta.

finns reg hacks

men vill att det ska finnas i inställningar vill inte använda reg hacks eller något isåfall stannar jag på win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

finns reg hacks

men vill att det ska finnas i inställningar vill inte använda reg hacks eller något isåfall stannar jag på win 7

Reg hacken var ju "fixade" till RP? Klart man vill ha inställningar istället för reg hacks. Men kommer man runt metro och får en fungerande meny så finns det intressanta saker i resten av W8 men eftersom MS motarbetar sina kunder så har jag bunkrat upp med W7 licenser nu när man fick "rabatt av MS".

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I nuvarande utförande vill jag inte uppgradera ens om det är gratis. Jag väntar på SP1 som förhoppningsvis inkluderar möjligheten till en Startmeny för de som vill ha det.

Kunde inte ha sagt det bättre själv

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja ha ett operativsystem som är anpassat till en surfplatta i min dator?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Trevligt, Ytterst nöjd med W8 funkar ytterst bra med min gamla bruk med touchskärm och ser inte varför det skulle funka sämre på min arbetsbruk. Att startmenyn är borta vänjer man sig vid. Och metro gränssnittet är ju valfritt så att säga.

Skrivet av exodeus:

Noll koll är att man inte vet att man stänga av Metro

Skrivet av karatefylla:

Men du behöver ju inte använda Metro i Windows 8. Jag ser ingen som klagar på att Windows 7 är fult för att den innehåller kommandotolken / "DOS"?

Skrivet av crownofthorns:

Du behöver väl inte använda metro mer än du vill?

This^^

Skrivet av Dahle86:

Hur gör man då? Eftersom "alla" undrar kan du ju vara snäll och berätta.

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8#...

eller?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Kunde inte ha sagt det bättre själv

Det finns säkert tiotusentals människor som tycker om startscreen, men det finns miljoner människor som vill behålla startmenyn. Jag har suttit två helger i rad och pluggat och testat startscreen i senaste tesversionen men nej fan.... Det är inte effektivare för mig.

Som tur är så finns Classic Shell, men de kommer väl att få det virusklassat eller något bara för att jävlas. Alla måste älska startscreen, annars jävlar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hur gör man för att utnyttja detta erbjudande om man har XP på en gammal dator och vill få Win 8 på en ny? Jag antar att man då måste betala ca. 600,- för att få Win 8 på DVD så att man själv kan lägga in det på en annan dator? Då får man alltså en full version och inte bara en uppgraderingsversion?

Permalänk
Medlem

Ok pris antar jag, undrar om det är samma för de med gammal OEM licens, har Windows 7 Pro.
Eller kanske bättre att stanna kvar på Windows 7 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Hur gör man för att utnyttja detta erbjudande om man har XP på en gammal dator och vill få Win 8 på en ny? Jag antar att man då måste betala ca. 600,- för att få Win 8 på DVD så att man själv kan lägga in det på en annan dator? Då får man alltså en full version och inte bara en uppgraderingsversion?

Uppdateringen gäller bara ifrån Windows 7, du kommer inte kunna betala 600kr och få Windows 8 ifrån en Windows XP installation.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |