Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Permalänk
Medlem

Nu blev Windows 8 intressant:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Ja om du köpt en dator med Windows 7 och OEM licens.

Jag ska bygga en dator senare i veckan med en windows 7 oem lisenc. Kommer jag kunna uppgradera för 100kr då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcus h:

Jag ska bygga en dator i veckan med en windows 7 oem lisenc. Kommer jag kunna uppgradera för 100kr då?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det tror jag inte, det erbjudandet gäller endast om du köper en dator med Windows 7 förinstallerat på. Så då får du nog uppgradera för $39 istället.

Permalänk
Medlem

Dags att ta sig till återvinningen och leta upp en gammal burk med en XP-licens påklistrad

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

En ny funktion som verkar grym är Storage Spaces. Har potential att göra alla RAID-kort överflödiga! Microsoft borde prata högre om den funktionen...

Så du jämför alltså storage spaces med hårdvaruraid?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Dags att ta sig till återvinningen och leta upp en gammal burk med en XP-licens påklistrad

Japp, har redan hittat 3 nycklar <3

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enity:

Så du jämför alltså storage spaces med hårdvaruraid?

Jag skulle nog säga att det är mycket mer flexibelt än hårdvaruraid, du kan läsa mer ingående om funktionen här:

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/05/virtualizing-st...

Permalänk
Medlem

Ojoj, undrar isåfall vad en OEM-licens kommer kosta, torde ju kanske inte bli så blodigt dyrt? Annars är det väl som många säger att leta nån gammal skrotad dator med XP och uppgradera! Riktigt kul att läsa

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror Microsoft gör detta för att det delvis känns som att Windows 8 kommer att floppa p.g.a. just Metro.

IMO är gränssnittet bara jobbigt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det var väl något sånt här som skulle kunna få mig att överväga Win8. Jag är fortfarande lite osäker på det där attans metro, men visar det sig att hela operativsystemet faktiskt flyter på bättre och är snabbare än Win7 så blir det nog en uppgradering.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på metro har verkligen noll koll

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

"Nu meddelar Microsoft att användare av Windows 7, Vista eller XP får en rejält reducerad prislapp vid uppdatering till det nya operativsystemet."

LOL det menar du inte... Med andra ord kommer i princip ALLA som använder Windows, att få betala till reducerat pris.

Bra om man gillar 8an....................NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ni som klagar på metro har verkligen noll koll

Nice trollbait. Underskatta inte alla dock. Många har säkerligen testat beta eller RC och konstaterat att det inte är något för deras nuvarande dator. Är det noll koll? Knappast.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Bara jag som tycker att w8 inte ens är värt 350 spänn? Det ser ju läskigt fult ut. Vem fan vill ha en ett apple/iphone operativsystem till gamingdatorn, wtf. Försöker microsoft sikta in sig på målgruppen dumma och bortskämda 18 åriga brudar som köper mac? Ta deras kunder måntro?

Har inte läst mycket om fördelarna med w8 men som sagt så ser det vidrigt fult ut, det går inte att förneka. Blir nog att man behåller w7 ett bra tag till.

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk

Svenska priset blir?

Vad blir det svenska priset, 1 500 kronor?

Permalänk

en dollar brukar bli 10 kronor när det översätts till svenska priser, sen 25% moms

Permalänk
Skrivet av riktigninja:

en dollar brukar bli 10 kronor när det översätts till svenska priser, sen 25% moms

Men det är ofta kampanjpriser inte kommer till Sverige. Har för mig att Windows 7 gick att köpa till skapligt pris i familjepack i USA men ej i Sverige.

Permalänk
Medlem

trevligt trevligt, då kanske man fixar W8 direkt istället för att vänta. iaf beställer hem skiten, sen avvaktar man några veckor för att se om några barnsjukdomar dyker upp (vilket det lär göra)

kruxet blir väl om man bara får uppgraderingskittet - drygt om man ska installera om burken i framtiden, måste först installera W7 igen och sedan applicera uppgraderingen alla gånger. mycket smidigare att ha en full retail skiva då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddyboy:

Vem fan vill ha en ett apple/iphone operativsystem till gamingdatorn, wtf. Försöker microsoft sikta in sig på målgruppen dumma och bortskämda 18 åriga brudar som köper mac? Ta deras kunder måntro?

Du tycker alltså att Windows 8 påminner om Apples opertivsystem? Njaaa, det håller jag verkligen inte med om. Lite som att säga att ett par badshorts och ett par jeans ser likadana ut.

Sen vet jag flera som gillar Apples operativ som tycker att Windows 8 är fult (ser ut som färgfemman i Bingolotto sa någon).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Du tycker alltså att Windows 8 påminner om Apples opertivsystem? Njaaa, det håller jag verkligen inte med om. Lite som att säga att ett par badshorts och ett par jeans ser likadana ut.

Mjo kan ha varit en rutten jämnförelse men det ser ju inte bra ut iaf.

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk
Skrivet av Richard_Larsson:

Vad blir det svenska priset, 1 500 kronor?

troligtvis 1250

Permalänk
Medlem

Skit också, då kan det vara värt att uppdatera till metro. Får testa det på datorn på riktigt en gång, utan virtuell maskin... Jag som var så inställd på att det skulle vara svindyrt och därför skulle kunna hoppa över 8 utan dåligt samvete..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Richard_Larsson:

Men det är ofta kampanjpriser inte kommer till Sverige. Har för mig att Windows 7 gick att köpa till skapligt pris i familjepack i USA men ej i Sverige.

Men om du läser artikeln som Sweclockers länkar till så står det att det kommer bli tillgängligt i 131 marknader för $39.99.

Jag tycker att detta låter som att det kommer kosta 280kr för oss i sverige:

"Starting at general availability, if your PC is running Windows XP, Windows Vista, or Windows 7 you will qualify to download an upgrade to Windows 8 Pro for just $39.99 in 131 markets."

Permalänk
Skrivet av karatefylla:

Men om du läser artikeln som Sweclockers länkar till så står det att det kommer bli tillgängligt i 131 marknader för $39.99.

Ursäkta, jag skummade bara artikeln. Fy för mig!

Permalänk
Medlem

Ett bra erbjudande för dom som gillar Metro. Jag har själv svårt att se det som en "uppgradering". Visst är det snabbt och så men hatar man gränssnittet så är det en dealbreaker oavsett priset. Det lär väl komma erbjudanden till Windows 9 också när den dagen kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Trevligt, Ytterst nöjd med W8 funkar ytterst bra med min gamla bruk med touchskärm och ser inte varför det skulle funka sämre på min arbetsbruk. Att startmenyn är borta vänjer man sig vid. Och metro gränssnittet är ju valfritt så att säga.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Nice trollbait. Underskatta inte alla dock. Många har säkerligen testat beta eller RC och konstaterat att det inte är något för deras nuvarande dator. Är det noll koll? Knappast.

Noll koll är att man inte vet att man stänga av Metro

Permalänk
Medlem

Är ni ute och cycklar eller? 69.99 usd är ca 480 kr inte 600 :S

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Sedär ja. nu blir det mer än ett givet köp. Längtar redan efter att få se min Lumia 800 i symbios med W8

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Avstängd

så först ska dem ta bort det vi alla älskar och sedan sälja det för 300.kr

varför kunde dem inte bara behålla startknappen utan metro och sälja för 300.kr?

varför ska dem ta bort något vi alla älskar och sedan nästan ge bort det