Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Produkt: Mullvad VPN 12 månader 5 enheter
Länk: https://www.inet.se/produkt/9123505/mullvad-vpn-12-manader-5-...
Kategori: VPN
Prisjakt:
Pris: 399 kr

Har bara väntat på detta! Var samma tid förra året dom körde drive.. köpa köpa! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Har bara väntat på detta! Var samma tid förra året dom körde drive.. köpa köpa! 😁

Köpte 24 månader. Grymt pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Köpte 24 månader. Grymt pris!

Det är ett bra pris, men jag kan inte handla av en leverantör som kallar ett VPN för ”en VPN” genomgående i sin dokumentation och på sin hemsida. Det bara går inte 😂😂

Ett bra exempel från hemsidan:

”När du använder en VPN (virtuellt privat nätverk) skickas din internettrafik…”🙈

Har de ens testat att säga ”En virtuellt privat nätverk” och lyssnat hur det låter?

Ledsen, men det ger mig noll förtroende för den tekniska infrastrukturen när de inte ens vet vilken terminologi man använder inom VPN.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LeifSandvik:

Produkt: Mullvad VPN 12 månader 5 enheter
Länk: https://www.inet.se/produkt/9123505/mullvad-vpn-12-manader-5-...
Kategori: VPN
Prisjakt:
Pris: 399 kr

Undrade först om det var något slags blixterbjudande jag missat, men insåg sen att man måste logga in för att se priset

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Grymt tips, tack

Skrivet av LeifSandvik:

Köpte 24 månader. Grymt pris!

Men jag funderar på om det skulle vara bra att lägga till att man måste vara inloggad?
Jag trodde jag hade missat rabatten. Såg i diskussiontråden att man behövde vara inloggad så det löste sig.

Tack för tipset igen.

/Magnus

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dunder:

Undrade först om det var något slags blixterbjudande jag missat, men insåg sen att man måste logga in för att se priset

Skrivet av askerone:

Men jag funderar på om det skulle vara bra att lägga till att man måste vara inloggad?
Jag trodde jag hade missat rabatten. Såg i diskussiontråden att man behövde vara inloggad så det löste sig.

Tack för tipset igen.

/Magnus

Manifested!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Produkt: Mullvad VPN 12 månader 5 enheter
Länk: https://www.inet.se/produkt/9123505/mullvad-vpn-12-manader-5-...
Kategori: VPN
Prisjakt:
Pris: 399 kr

Edit: Obs! Priset gäller inloggad medlem.

Bra pris för mullvad men letar man bara efter en billig VPN så är Google One billigare. För 190kr / år får man 100gb molnlagring och en VPN. https://one.google.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Bra pris för mullvad men letar man bara efter en billig VPN så är Google One billigare. För 190kr / år får man 100gb molnlagring och en VPN. https://one.google.com/

Är det så klokt? https://www.sweclockers.com/nyhet/38600-google-kyrkogarden-vaxer-lagger-ned-vpn

Nu gissar jag iofs att om man köper 1 år så är det vad man får

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Power 20% fungerar inte

Hej!
Är det någon som lyckats få den utlovade 20% rabatten?

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem

Om någon läser här. Nu kör Power 20% Rea på allt, tyvärr så höjde dom priset på massa produkter, bl.a en Dell P3223QE som gick från 6990kr till 7690kr och över natten så lyckades dom klämma upp priset till 8538kr, Kundtjänst ljög rakt ut och kom med alla möjliga bortförklaringar när jag visade lite skärmdumpar.

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Hej!
Är det någon som lyckats få den utlovade 20% rabatten?

Jodå, är du inloggad på MyPower? Och det är inte så att du kollar på Apple-produkter och andra saker som är exkluderade?

Permalänk
Skrivet av moyozuz539:

Hej!
Är det någon som lyckats få den utlovade 20% rabatten?

Nej, har provat med flera varor.
Funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

Men jag funderar på om det skulle vara bra att lägga till att man måste vara inloggad?
Jag trodde jag hade missat rabatten. Såg i diskussiontråden att man behövde vara inloggad så det löste sig.

Tack för tipset igen.

/Magnus

Nu är jag ett par timmar sen in i detta erbjudande.
Men jag ser det ordinariepriset på Inets sida, även när jag är inloggad på mitt konto.

Missade jag erbjudandet tro? Eller fungerar det fortfarande för någon annan?

n.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 7600 3.8 GHz | Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse | Gigabyte B650 Gaming X AX | 32GB Corsair Vengeance | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | be quiet! Pure Rock Slim 2 | Corsair 3000D Airflow | Argon FENRIS A55 |

Permalänk
Skrivet av pixel8:

Om någon läser här. Nu kör Power 20% Rea på allt, tyvärr så höjde dom priset på massa produkter, bl.a en Dell P3223QE som gick från 6990kr till 7690kr och över natten så lyckades dom klämma upp priset till 8538kr, Kundtjänst ljög rakt ut och kom med alla möjliga bortförklaringar när jag visade lite skärmdumpar.

snälla skicka in skärmdumparna och anmäl detta till konkurrensverket. Är så sjukt trött på sån här skit.

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Jodå, är du inloggad på MyPower? Och det är inte så att du kollar på Apple-produkter och andra saker som är exkluderade?

Japp, jag tänkte köpa datorkomponenter men jag läste precis att öppet köp inte gäller för datorkomponeneter så jag avstår.

'9.6 Öppet köp gäller inte för:

Mobiltelefoner, träningsklockor eller aktivitetsarmband med bruten förpackning,
Hygienprodukter med bruten förpackning (tandvårdsprodukter, hud- och kroppsvård, hårvård etc.),
In ear-hörlurar och -bluetooth headset med bruten förpackning, och
Programvara, spel, datorkomponenter, film eller musik med bruten förpackning,
Våra tilläggstjänster, se punkt 7,
Kompletta kök, köksprodukter som måttbeställts, t.ex. bänkskivor eller köksluckor, samt köksprodukter som POWER inte har i lager och som specialbeställts åt er.
Presentkort,
Produkter som du får på köpet vid köp av en annan produkt, och
Produkter med abonnemang, t.ex. om du köper en mobiltelefon med tillhörande abonnemang."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Produkt: Crucial Pro RAM 32GB Kit (2x16GB) DDR4 3200MHz - CP2K16G4DFRA32A
Länk: https://www.amazon.se/Crucial-Skrivbordsminne-2x16GB-3200MHz-...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11574837
Pris: 695kr efter Prime-rabatt

Enkelt billigt 32GB DDR4-kit. Specifikationer är vid 1.2V så med 1.35V kan man säkert köra högre hastighet och lägre latens, men inget jag har verifierat än.

Dessa har MYCKET dåliga timings och jämfört med Inets drop igår med 32GB DDR4 med normala timings för 600kr så är det inget vidare bra erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Japp, jag tänkte köpa datorkomponenter men jag läste precis att öppet köp inte gäller för datorkomponeneter så jag avstår.

'9.6 Öppet köp gäller inte för:

Mobiltelefoner, träningsklockor eller aktivitetsarmband med bruten förpackning,
Hygienprodukter med bruten förpackning (tandvårdsprodukter, hud- och kroppsvård, hårvård etc.),
In ear-hörlurar och -bluetooth headset med bruten förpackning, och
Programvara, spel, datorkomponenter, film eller musik med bruten förpackning,
Våra tilläggstjänster, se punkt 7,
Kompletta kök, köksprodukter som måttbeställts, t.ex. bänkskivor eller köksluckor, samt köksprodukter som POWER inte har i lager och som specialbeställts åt er.
Presentkort,
Produkter som du får på köpet vid köp av en annan produkt, och
Produkter med abonnemang, t.ex. om du köper en mobiltelefon med tillhörande abonnemang."

Du har ju fortfarande reklamationsrätt i 3 år så jag menar köp inget som du inte redan tänkt köpa. Det blir ju bara onödigt för alla inblandade.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Dessa har MYCKET dåliga timings och jämfört med Inets drop igår med 32GB DDR4 med normala timings för 600kr så är det inget vidare bra erbjudande.

Ah synd att jag missade det, har hållit utkik ett tag nu. Men behöver man fortfarande billigast möjliga 32GB kit ser jag inget bättre alternativ. Som jag skrev, ökar man på spänningen lite går de säkerligen att köra snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Hej!
Är det någon som lyckats få den utlovade 20% rabatten?

Har inte heller fått det att funka på det jag kanske är intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Har inte heller fått det att funka på det jag kanske är intresserad av.

Vilken produkt tänkte du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Är det så klokt? https://www.sweclockers.com/nyhet/38600-google-kyrkogarden-vaxer-lagger-ned-vpn

Nu gissar jag iofs att om man köper 1 år så är det vad man får

Tack, det har jag missat. Då verkar det som att jag ska gå över till Mullvad igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Vilken produkt tänkte du på?

Det är ju på "allt*" så tittade främst på TV. LG G3 65", men priset flyttar sig inte neråt i kassan.

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Det är ju på "allt*" så tittade främst på TV. LG G3 65", men priset flyttar sig inte neråt i kassan.

Är det denna?

1 × LG 65" OLED EVO G3 4K TV OLED65G36LA 24 990:-
Rabatt: MyPOWER-rabatt -20% −4 998:-
Totalt 19 992:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Japp, jag tänkte köpa datorkomponenter men jag läste precis att öppet köp inte gäller för datorkomponeneter så jag avstår.

'9.6 Öppet köp gäller inte för:

Mobiltelefoner, träningsklockor eller aktivitetsarmband med bruten förpackning,
Hygienprodukter med bruten förpackning (tandvårdsprodukter, hud- och kroppsvård, hårvård etc.),
In ear-hörlurar och -bluetooth headset med bruten förpackning, och
Programvara, spel, datorkomponenter, film eller musik med bruten förpackning,
Våra tilläggstjänster, se punkt 7,
Kompletta kök, köksprodukter som måttbeställts, t.ex. bänkskivor eller köksluckor, samt köksprodukter som POWER inte har i lager och som specialbeställts åt er.
Presentkort,
Produkter som du får på köpet vid köp av en annan produkt, och
Produkter med abonnemang, t.ex. om du köper en mobiltelefon med tillhörande abonnemang."

Du har fortfarande distansköplagen som alltid ger dig 14 dagars öppet köp så länge du får det hemskickat. Då gäller även öppet köp på datorkomponenter som de inte kan neka, så länge som den återlämnas i nyskick eller nära nyskick.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Det är ju på "allt*" så tittade främst på TV. LG G3 65", men priset flyttar sig inte neråt i kassan.

Dessa saker gäller det inte för:

*Kampanjen gäller när du handlar för minst 1000kr i något av våra 29 varuhus samt power.se för befintliga och nya MyPOWER-medlemmar på nya köp 19-21/4-2024. Erbjudandet gäller ej på Apple-produkter, spelkonsoler, hemleverans- och installation, abonnemang samt abonnemangsbundna produkter, presentkort, värdekort, paketpriser och offerter samt invigningspriser i Skövde.

Källa:
https://www.power.se/mypower-kundklubb/20-for-alla-mypower-me...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Nu är Mullvad VPN tillbaka på 549. Tog slut snabbt 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Det är ju på "allt*" så tittade främst på TV. LG G3 65", men priset flyttar sig inte neråt i kassan.

Finner inga problem med detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niahoa:

Nu är jag ett par timmar sen in i detta erbjudande.
Men jag ser det ordinariepriset på Inets sida, även när jag är inloggad på mitt konto.

Missade jag erbjudandet tro? Eller fungerar det fortfarande för någon annan?

n.

Inets drops brukar gälla till midnatt enbart.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorados11:

Nej, har provat med flera varor.
Funkar inte.

Skrivet av Niahoa:

Nu är jag ett par timmar sen in i detta erbjudande.
Men jag ser det ordinariepriset på Inets sida, även när jag är inloggad på mitt konto.

Missade jag erbjudandet tro? Eller fungerar det fortfarande för någon annan?

n.

Skrivet av Novdid:

Har inte heller fått det att funka på det jag kanske är intresserad av.

Skrivet av Novdid:

Det är ju på "allt*" så tittade främst på TV. LG G3 65", men priset flyttar sig inte neråt i kassan.

Jag behövde gå in på min profil, aktivera MyPOWER (en kryssruta) och sen göra en hard refresh av sidan för att det skulle fungera i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

snälla skicka in skärmdumparna och anmäl detta till konkurrensverket. Är så sjukt trött på sån här skit.

Dom har nu sänkt priset till 7990kr på just den produkten efter jag chatat med deras kundtjänst som blåljög och drog alla möjliga skumma bortförklaringar, skärmdumpade såklart det med.

Och jag skickade in det till konsumentverket redan i morse, är också urless på företag som blåser kunder.

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...