Fallout gör fler sugna på Fallout

Permalänk
Melding Plague

Fallout gör fler sugna på Fallout

Spelarna strömmade till helgen efter tv-seriens premiär.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att Fallout 3&4 fortfarande är installerade å redo i burken min..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Samtidigt har titlarna smygit sig bort från gamepass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Samtidigt har titlarna smygit sig bort från gamepass...

Märkligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Samtidigt har titlarna smygit sig bort från gamepass...

Har då tilgång till alla här iaf?

Permalänk
Medlem

Underhållande serie, men jag blir inte sugen på att spela något av spelen igen. Serien är bättre än spelen, med marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Underhållande serie, men jag blir inte sugen på att spela något av spelen igen. Serien är bättre än spelen, med marginal.

Lågoddsare men gott att höra i alla fall. Kanske ger serien en chans då.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Det är som GTA, du ränner runt en karta och gör samma uppdrag om och om igen, och för att få mer gjort måste du punga ca 170kr i månaden för 1st.. Så njaeh, inte värt även om grundspelet skulle vara gratis!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Fallout 1,2 och vegas > tv serien > 3,4 och 76.

Jag blev faktiskt sugen att spela om Fallout 1 och 2 tack vare tjöt om serien.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Skrivet av xfade:

Rätt säker på att Fallout 3&4 fortfarande är installerade å redo i burken min..

Fallout 1 och 2 då? De riktiga Fallout spelen.

Permalänk
Medlem

Har inte kollat ännu men den ligger klar för att konsumeras under helgen.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Installerade 4an o började lira med lite Mods, rätt bra än så länge. Mitt första Fallout

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Folk hajpar upp sig för minsta lilla.. serien är en 4 av 10.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Vill ha ett nytt Fallout som inte är ett MMO. Fallout 4 var bra men dags för lite nytt!

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kan jag sätta igång med serien i eftermiddag eller ikväll. Skulle dra igång den i torsdags kväll men har varit inlagd på sjukhus sedan dess. Visst kan jag se den på mobilen med Prime men väntar hellre på att mysa ner mig i reclinern, dra igång OLED TVn och bingea.

Alltid sugen på att spela om alla delar i serien, speciellt 2an, New Vegas men även 3an och när uppdateringarna till 4sn släpps. Blir att prioritera, som alltid.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Gillar man Fallout från början och ser serien så tror jag dom flesta vill tillbaka igen och uppleva minnen.

Permalänk
Medlem

Tjötade med polaren. Blev faktiskt sugen på att köra lite fallout 4 survival med lite mods, körde alla dlc men surival kom för sent för att jag skull orka köra om med det då. Han hade sett typ hela serien, jag har bara hunit se ett avsnitt än så länge.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av lepr86:

Har då tilgång till alla här iaf?

Japp dom flesta Bethesda spelen är tillgängliga på Gamepass, ser dom åtminstone på Gamepass på PC.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Är det inte lite konstig timing att släppa en serie och knappt ens ha en uppföljare på radarn inom nästan…ett decennium om alls? Fallout 4 kom ju…2016?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det är som GTA, du ränner runt en karta och gör samma uppdrag om och om igen, och för att få mer gjort måste du punga ca 170kr i månaden för 1st.. Så njaeh, inte värt även om grundspelet skulle vara gratis!

Vilket fallout tänker du på nu? Är väll bara 76 som har löpande kostnader vad jag vet om du menar det?

Jag brukar köra fallout 4 någon gång om året och kikar på moddar. Har aldrig kört igenom ettan och 2an men 3, new vegas och 4an många gånger.

Kanske dags att köra en rejäl genom spelning av alla snart. Hade en period där jag spelade alla mina bardomsspel och klarade dom vilket jag sällan gjorde som ung.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mer sugna på skådespelerskan eller spelet? 🫶👍

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Samtidigt har titlarna smygit sig bort från gamepass...

Dom finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fallout 1 och 2 då? De riktiga Fallout spelen.

Mmmmm, å där exponerade du mina brister. (Har inte ens spelat dem.. *gömmer sig* ) = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Mer sugna på skådespelerskan eller spelet? 🫶👍

Ella Purnel, om det är henne du menar, var riktigt bra i Yellow Jackets. Varm rekommendation från min sida, riktigt bra serie. Nog första serien sedan Lost som gett mig lite av mystiken åter.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Mmmmm, å där exponerade du mina brister. (Har inte ens spelat dem.. *gömmer sig* ) = )

Finns bra play throughs på Youtube som tar typ upp allt och konsekvenser för olika val. Kan vara bra att titta på för att se om man får igång suget för spelen. Nu spelade jag dessa när de var nya men inte de lättaste spel att sätta sig in i nästan 30 år senare. Men värt det.

Har för mig det finns en mod som förvisso inte är klar men ger ett typ doom liknande interface till Fallout 1.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag började spela igenom fyran i... somras? Unarmed all the way gäller. Jädra OP ändå hehe.
One punchar alpha deathclaws (ibland iaf).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Lågoddsare men gott att höra i alla fall. Kanske ger serien en chans då.

https://www.synonymer.se/sv-syn/l%C3%A5goddsare

Permalänk
Medlem

Jag har slutat använda "hög-/lågoddsare" för att ingen fattar ju rätt ändå.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Skrivet av xfade:

Mmmmm, å där exponerade du mina brister. (Har inte ens spelat dem.. *gömmer sig* ) = )

Bethesdas Fallout är bra gillar dem båda men tycker fortfarande inget slår de två första. Världen där är mycket grymmare än den i Bethesdads Fallout värld.

Permalänk
Medlem

25:e april ska ju en "next-gen" uppdatering släppas ju till fyran då.
Inte spelat klart spelet även om jag har runt 50 timmar, tror jag kanske kör om från början när det släpps, verka en del grejer man slippa modda för som borde varit från början, exempelvis widescreen stöd osv.

Nu kommer väl purister hata mig, men jag älskade Fallout 3, var 14 bast, fick det på julaftonsmorgon, lämnade knappt rummet den julen, kanske inte tycker det hade varit lika bra idag. Men damn vad älskade det då och tror jag låter det vara så.

New vegas var kul med även om det på något sätt inte drog med mig på samma sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2