Disney Plus höjer priser och släpper reklamabonnemang

Permalänk
Melding Plague

Disney Plus höjer priser och släpper reklamabonnemang

I november erbjuder Disney Plus nya abonnemang med 4K-ström via Premium-prenumeration samt reklamfinansierat abonnemang för 59 kronor i månaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Arrrgh landkrabbor! Hissa seglen!

Att streamtjänster begränsar antalet samtida streams kan jag absolut förstå, men att försöka bestämma vart vi får använda våra tjänster är totalt vidrigt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Musikälskare

Som väntat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Och ännu en prenumeration man slipper.

Nästan lite skönt att de gör det jobbigare för en. Enklare att bara avstå helt.

Permalänk
Medlem

Ptja, nu är redan vpn tunnel klar inom familjen just pga netflix så är redo för dom andra.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ptja, nu är redan vpn tunnel klar inom familjen just pga netflix så är redo för dom andra.

Vore trevligt att kunna lösa det på enkelt sätt enkom för trafik kopplat till dessa tjänster. Blir kanske lite för svårt med specifik hårdvara och dylikt.

Har du löst VPN Tunnel för all trafik?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

3$ höjning är rätt signifikant faktiskt. Har haft Disney+ sen det kom till Sverige och under först två åren var det en riktigt bra deal för 69kr/månaden. När de höjde till 89kr/månaden gick jag över till årsabonnemanget då det kom mycket bra Star Wars och Marvel content som täckte hela året. Nu däremot är det rätt torrt med nytt bra material. Marvel har blivit totalt skräp och Star Wars-serierna kommer max 2 gånger om året. Blir definitivt en uppsägning innan nästa förnyelse, oavsett pris.

Ser också att man bara sparar en månad på att köpa årsabonnemang, tidigare var det två. Det var ingen toppendeal förr men nu förstår jag knappt varför någon skulle vilja binda sig i ett år bara för att spara en ynka månad.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Bara HBO kvar nu då sen har man sagt upp alla tjänsterna.

Permalänk

Visste att det skulle hända efter Netflix gjorde samma sak.

Disney+ är nog den sämsta tjänsten av de 4 jag använt (netflix, hbo, prime, disney). Att de samtidigt ska höja priset är skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

3$ höjning är rätt signifikant faktiskt. Har haft Disney+ sen det kom till Sverige och under först två åren var det en riktigt bra deal för 69kr/månaden. När de höjde till 89kr/månaden gick jag över till årsabonnemanget då det kom mycket bra Star Wars och Marvel content som täckte hela året. Nu däremot är det rätt torrt med nytt bra material. Marvel har blivit totalt skräp och Star Wars-serierna kommer max 2 gånger om året. Blir definitivt en uppsägning innan nästa förnyelse, oavsett pris.

Ser också att man bara sparar en månad på att köpa årsabonnemang, tidigare var det två. Det var ingen toppendeal förr men nu förstår jag knappt varför någon skulle vilja binda sig i ett år bara för att spara en ynka månad.

du får titta på Bluey (barnprogram) sen kan du avsluta

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Netflix sade jag upp och har inte saknat alls.
Disney+ är det jag som snyltar på, kan lätt klara mig utan den dagen det sker. Då har jag nog hunnit se det viktiga där med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att rensa tjänster här med. SVT räcker ganska långt för barnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

du får titta på Bluey (barnprogram) sen kan du avsluta

Finns på SVT!

Permalänk
Medlem

Jag är mest förvånad över hur man har tillåtit kontodelning fortgå så länge som det har, men jag antar att man väntat på teknik och lagstöd för att faktiskt kunna göra något.
Som icke-användare stör det inte mig personligen, men jag känner att det för många kan kännas som en prishöjning och utförarna av dessa tjänster kommer såklart kunna håva in mer pengar om var och en behöver ett eget konto, så en prissänkning borde kanske vara på sin plats i samma veva.
Att man dock samtidigt använder ett så trubbigt verktyg att det drabbar folk som vill använda tjänsten på olika platser och med olika enheter känns dumt och ett tydligt tecken på att dessa globala företag står väldigt långt ifrån sina användare.

Det blir ännu en fjäder i dumstruten för fildelningsförbud istället för avgift/beskattning.

Tänk om film, spel & musik kunde bli billigare ju fler som redan köpt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Och där avbröts den årliga autodebiteringen till Disney+. Som mest hade jag fyra aktiva streamingtjänster, nu är jag nere i noll.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag är mest förvånad över hur man har tillåtit kontodelning fortgå så länge som det har, men jag antar att man väntat på teknik och lagstöd för att faktiskt kunna göra något.
Som icke-användare stör det inte mig personligen, men jag känner att det för många kan kännas som en prishöjning och utförarna av dessa tjänster kommer såklart kunna håva in mer pengar om var och en behöver ett eget konto, så en prissänkning borde kanske vara på sin plats i samma veva.
Att man dock samtidigt använder ett så trubbigt verktyg att det drabbar folk som vill använda tjänsten på olika platser och med olika enheter känns dumt och ett tydligt tecken på att dessa globala företag står väldigt långt ifrån sina användare.

Det blir ännu en fjäder i dumstruten för fildelningsförbud istället för avgift/beskattning.

Tänk om film, spel & musik kunde bli billigare ju fler som redan köpt.

Man behöver inget lagstöd för att stänga ner konton som bryter mot användarlicensen... Anledningen till att man inte har gjort det är för att det är svårt att detektera på ett tillförlitligt sätt och att förlusten inte är specielt stor när folk gör det.

Permalänk
Medlem

Betalar endast för Youtube Premium numer då det endå är där jag spenderar mest tid med streaming. Det har inte släppts tv serier på ett par år nu som motiverat mig att skaffa abonnemang för några av streamingtjänsterna. Kommer det någon film jag och sambon verkligen vill se så går det att hyra för 40:- på Google store / Youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Man behöver inget lagstöd för att stänga ner konton som bryter mot användarlicensen... Anledningen till att man inte har gjort det är för att det är svårt att detektera på ett tillförlitligt sätt och att förlusten inte är specielt stor när folk gör det.

Jag tror det mer handlar om det sista; ingenting har förändrats vad gäller möjligheten att "detektera" det.

Permalänk
Snusfri

Streamingtjänsterna biter sig själva i pungen med alla dessa dumheter de hittar på.

Hade väl som mest 6st men är nu nere på 2st (Amazon Prime och YouTube).

Det största abret är att alla ska ha sin egna tjänst.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

När min prenumeration gått ut nästa år så blir det att avsluta skiten. Jag skaffade disneyplus för att se äldre filmer och serier, bland annat "The Black Cauldron", "The simpsons" och äldre tecknade serier i bra kvalitet.

Men ska de gå i Netflix fotspår kan de glömma mig som kund.

Verkar som det också krisar hos disney just nu, inte undra på när de knappt haft något bra på länge. Mest fokus på live-action filmer för att "mjölka" på vår nostalgi. https://www.moviezine.se/nyheter/disney-ryktas-kopas-upp-av-a...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

du får titta på Bluey (barnprogram) sen kan du avsluta

Tala inte om det. Mina ungar är helt besatta av Bluey på ett sätt som övergår mitt förstånd...

Permalänk
Medlem

Jag och min särbo delar på kanske 5 tjänster. Vi är ju båda hemma hos varandra även om vi inte bor ihop så det har känts "moraliskt rätt ok" att dela plus att kostnaden per månad blir lite mer acceptabel. Men om fler börjar bråka så lär det sluta med att vi säger upp hälften och båda sitter och betalar för samma två tjänster.

Just Disney + lär ryka först av allt för den ger utan tvekan minst valuta för pengarna. Övervägt att säga upp den ändå för det är knappt någon som tittar på det så känns som jag kan göra annat för de 89kr.

Det var väl ingen som kunde förutspå att det skulle bli problem med att tjänster skulle börja bli "tunna" när streaming-kriget började för några år sen och alla möjliga (tex just Disney) fick för sig att de skulle flytta sitt innehåll till en egen tjänst. (Obs stort mått av ironi där)

Permalänk
Medlem

Bara formel1 och hbo kvar.
Formel1 istället för viaplay för viaplay var tidiga med att bundla allt man inte vill ha med det man vill ha för flera hundringar i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Man behöver inget lagstöd för att stänga ner konton som bryter mot användarlicensen... Anledningen till att man inte har gjort det är för att det är svårt att detektera på ett tillförlitligt sätt och att förlusten inte är specielt stor när folk gör det.

Nej, men man behöver lagstöd för att kunna identifiera vem som bryter mot användarlicensen.
Man kan liksom inte stänga ner folks konton utan att ha bevis.
Att samla in IP eller MAC adresser är inte fritt fram överallt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nej, men man behöver lagstöd för att kunna identifiera vem som bryter mot användarlicensen.
Man kan liksom inte stänga ner folks konton utan att ha bevis.
Att samla in IP eller MAC adresser är inte fritt fram överallt.

Nej vi behöver inte staten som bestämmer när någonting räknas om kontodelning... Du kan väl redan dra dem inför rätten om du känner för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nej, men man behöver lagstöd för att kunna identifiera vem som bryter mot användarlicensen.
Man kan liksom inte stänga ner folks konton utan att ha bevis.
Att samla in IP eller MAC adresser är inte fritt fram överallt.

Den som äger tjänsten gör precis vad de vill med konton på den, finns ingen lag som reglerar detta.

Permalänk
Medlem

När vårt stängs ner så slutar vi betala också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Att man dock samtidigt använder ett så trubbigt verktyg att det drabbar folk som vill använda tjänsten på olika platser och med olika enheter känns dumt och ett tydligt tecken på att dessa globala företag står väldigt långt ifrån sina användare.

Jepp.

Jag finner det rimligt att företagen vill tjäna (mer) pengar och har inga direkta invändningar mot att de vill komma åt kontodelning i sig. Det stora problemet som jag ser det är att det också drabbar alla oss som har behov av att kunna streama på flera olika adresser (och då inte bara på bärbara enheter). I fallet Netflix var det dessutom omöjligt att se på 4k i annat än deras toppabonnemang, i praktiken nästintill gjort för just kontodelning med möjlighet till att streama på fyra skärmar samtidigt.

Alla dessa typer av inskränkningar och försvåranden för helt vanliga användare gör att det till slut blir för mycket. Netflix sa jag i somras upp efter ungefär 10 år. Sämre och sämre utbud och användarvillkor ihopparat med dyrare och dyrare pris var orsaken. Går nu Disney+ samma väg (och det talar det mesta för), kommer jag utan tvekan säga upp det också. Det handlar helt enkelt om principer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartassen:

Visste att det skulle hända efter Netflix gjorde samma sak.

Disney+ är nog den sämsta tjänsten av de 4 jag använt (netflix, hbo, prime, disney). Att de samtidigt ska höja priset är skrattretande.

Tycker Disney har bäst kvalitet iaf. 4K, HDR och Atmos. HBO har ju svindålig kvalitet tyvärr. Skulle kolla på Mad Max Fury Road häromdagen, såg ju förjävligt ut. Blev att kolla 4K rip via plex istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nej vi behöver inte staten som bestämmer när någonting räknas om kontodelning... Du kan väl redan dra dem inför rätten om du känner för det?

Nej, men olika stater kommer bestämma om insamling av IP eller Mac adress är tillåtet eller ej, oavsett vad någon vill.
Att stänga av konton på endast misstanke eller via angiveri skulle nog ge massa badwill.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.