Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Var det någon som lyckades knipa ett fractal north från inet? Såg aldrig priset gå live

Priset var iaf 1149 kr

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nu när Steam decken är på REA så är ju den stora frågan, vilken modell bör man satsa på? Så lockad av den dyraste men frågan är om den där anti-glare-grejan är "värt" det. Sen minnesmängden såklart men den går ju att byta själv.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för nand i Crucial P3?
Enligt prisjakt är det QLC, vilket jag antar inte stämmer.
Men hittar inget annat än 3D NAND på andra ställen, trodde 3D NAND kunde vara samtliga, slc,mlc,tlc, eller qlc?
#20096002

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Vad är det egentligen för nand i Crucial P3?
Enligt prisjakt är det QLC, vilket jag antar inte stämmer.
Men hittar inget annat än 3D NAND på andra ställen, trodde 3D NAND kunde vara samtliga, slc,mlc,tlc, eller qlc?
#20096002

176-Layer Micron QLC (N48R)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nu när Steam decken är på REA så är ju den stora frågan, vilken modell bör man satsa på? Så lockad av den dyraste men frågan är om den där anti-glare-grejan är "värt" det. Sen minnesmängden såklart men den går ju att byta själv.

Sitter i samma sits vilken ska man egentligen satsa på, funderar själva på den i mitten

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nej då, Bitwarden är dunder. Allting krypteras lokalt på din enhet innan det skickas till deras moln, där Bitwarden i sin tur också krypterar det. Och eftersom det är krypterat innan något lämnar dig så kan inte ens de själva läsa dina uppgifter med en pistol mot huvudet, dvs zero-knowledge-encryption. För bra och snabbt skydd köp YubiKey (något man ska ha oavsett vilken manager man kör, lita inte på någon) eller någon annan säkerhetsnyckel de stödjer. Aktivera sedan 2FA/MFA med din YubiKey + lösenord.

Med det så ska du sitta ganska säker.

Duger inte det kan du skippa deras moln och hosta allt lokalt hos dig istället, för att synca lösenord mellan enheter om du vill gå all-in. Finns även för offline-server, men då tappar man lite grejen med att det blir syncat från din stationära till mobilen/laptopen när du är ute. Jag har knappt kollat in det själv, då det känns överdrivet för en privatperson.

Guide för att hosta själv: https://bitwarden.com/help/install-on-premise-windows/

Om man vill självhosta finns även en open source version som heter vaultwarden som är lite mer lightweight och ger lite features utan att ha licens, dock så är det bara community support.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

https://www.comviq.se/erbjudanden/flash-sale

Google Pixel 6A för 195:- i månaden inkl 20 GB Surf
Finns en del andra lurar också.

Gäller i 36 timmar framåt.

Skrivet av Lodisen:

Produkt: Comviq Flash Sale
Länk: https://www.comviq.se/erbjudanden/flash-sale
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: /
Pris: 195kr

(Inlägg bara så den kommer in i portalen)

Vet att erbjudandet är över men hur många månader gällde det?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon315148:

Vet att erbjudandet är över men hur många månader gällde det?

För Pixel 6A var det 24 månader.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av swe-mighty:

Jag nappade oxå på samsung erbjudandet med telefon och extra för inbyte.
Denna gången sände jag in en helt oanvänd oneplus nord. Värderad till 600nåt.
Fick igår meddelande om avdrag för skick. Inte mycket pengar att bråka om men då denna var oanvänd (Iofs startad) så reagerade jag.
Är det någon som fått det ursprungliga beloppet eller är det standard att de skriver ned värdet när man sänder in?

Bytte in Xiaomi 11T pro som jag haft sen november, fick 2088kr in inbyte, för mig så ändrade dom inte summan.

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Bytte in Xiaomi 11T pro som jag haft sen november, fick 2088kr in inbyte, för mig så ändrade dom inte summan.

Men hur länge vet man när det är klart... (när dom bedömt värdet)...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Produkt: Gainward RTX 3060 Pegasus 8GB GDDR6
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...
Kategori: Grafikkort
Pris: 2690KR

Har hört att det finns 2st olika 3060 kort, är detta de bättre eller sämre kortet?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lehto:

Har hört att det finns 2st olika 3060 kort, är detta de bättre eller sämre kortet?

Det är det betydligt sämre kortet. I snitt 15-20% under 3060 12GB, upp till 30% under i värsta fall. RX 6650 vore prestandamässigt ett mycket bättre köp för 300:- mer.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av pattwall:

Men hur länge vet man när det är klart... (när dom bedömt värdet)...?

Jag fick ett mail efter att de justerat ner värdet något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Har hört att det finns 2st olika 3060 kort, är detta de bättre eller sämre kortet?

Som de andra sagt
Köp ett ASUS 6650xt OC istället

https://www.amazon.se/-/en/Radeon-Gaming-Graphics-DisplayPort...

Permalänk
Skrivet av pattwall:

Men hur länge vet man när det är klart... (när dom bedömt värdet)...?

För mig tog de fyra dagar. Från att jag skickat in telefon tills att jag fick faktura från klarna på vad de skulle kosta, så de gick snabbt

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Vet att erbjudandet är över men hur många månader gällde det?

24

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Sitter i samma sits vilken ska man egentligen satsa på, funderar själva på den i mitten

Tyvärr på grund av nuvarande EUR/SEK växelkurs kostar det nu mer än när den lanserades. T.ex. på lanseringsdagen kostade 64GB version 4165 SEK (419 EUR) men nu kostar den 4445 SEK (377 EUR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

För mig tog de fyra dagar. Från att jag skickat in telefon tills att jag fick faktura från klarna på vad de sulle kosta, så de gick snabbt

Fick en "justering" av värdet på -800 ish efter 16 dgr på en s20 ultra med spräckt skärm (hade skrivit det på rullgardinsmenyn vid beställningen), dealen var ju bra ändå så är inte missnöjd (också klarna) beställde 2 telefoner till så undrar lite om det kommer nånting på dessa (var hela)... skickades typ samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nu när Steam decken är på REA så är ju den stora frågan, vilken modell bör man satsa på? Så lockad av den dyraste men frågan är om den där anti-glare-grejan är "värt" det. Sen minnesmängden såklart men den går ju att byta själv.

Köpte 256GB samt den dyraste varianten med "Anti-Glare".

Skickade tillbaka den dyraste...tycker att skärmen får en mer otydlig detaljrikedom samt
så verkar den vara betydligt mer känslig mot repor och dylikt än den andra skärmen.

256GB varianten + skärmskydd + ett MicroSD på 512GB kör jag med nu...oerhört nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Märkligt. Fick TV:en för några veckor sedan, men väntar fortfarande på Flip4.

Fick igår. Så verkar som leveranser kommit igång av Bespoke-telefonerna.

Var en riktigt fin kampanj! Tack för tipset!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Är det inte märkligt att man tecknat abonnemang hos Hallon i samband med Samsung-beställningarna men aldrig får någon respons eller bekräftelse på detta? Jag är inte ensam va? Finns det någon som har fått information från Hallon?

Har redan två abonnemang hos dem, men det har nu gått över en månad sedan jag fick min utbytestelefon bekräftad och levererad till Foxway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Är det inte märkligt att man tecknat abonnemang hos Hallon i samband med Samsung-beställningarna men aldrig får någon respons eller bekräftelse på detta? Jag är inte ensam va? Finns det någon som har fått information från Hallon?

Har redan två abonnemang hos dem, men det har nu gått över en månad sedan jag fick min utbytestelefon bekräftad och levererad till Foxway.

Har försökt logga in med Bank-ID på Hallon flera gånger sedan köp men varje gång står det att "kunduppgifter saknas". Undrar när man kan glömma bort allt och anta att Samsung aldrig skickade vidare mina uppgifter till Hallon.

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Är det inte märkligt att man tecknat abonnemang hos Hallon i samband med Samsung-beställningarna men aldrig får någon respons eller bekräftelse på detta? Jag är inte ensam va? Finns det någon som har fått information från Hallon?

Har redan två abonnemang hos dem, men det har nu gått över en månad sedan jag fick min utbytestelefon bekräftad och levererad till Foxway.

Skrivet av Sugu:

Har försökt logga in med Bank-ID på Hallon flera gånger sedan köp men varje gång står det att "kunduppgifter saknas". Undrar när man kan glömma bort allt och anta att Samsung aldrig skickade vidare mina uppgifter till Hallon.

Jag beställde en s23 med abbonemang hos hallon från Samsung i mars och för mig tog det 2 månader innan jag fick ett mail från dem att ett abbonemang var registrerat , och då kunde jag utan problem kontakta supporten och "ångra " abbonemanget

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samsungdealen verkar fortf vara igång det enda som inte funkar är avdrag för nystartat samsungkonto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pattwall:

Samsungdealen verkar fortf vara igång det enda som inte funkar är avdrag för nystartat samsungkonto...

för vilken av alla deals?

Det är ingen trådlös laddare längre utan battery pack
https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s23/buy/

Permalänk
Medlem

Får ner priset på s23 256gb till 6100 ish om jag byter in en gammal p20 pro (men nystartat samsung konto gör ingen skillnad) som det gjorde förut... trådlös laddare/batteripack känns som grädde på moset

Permalänk
Medlem

Sen vet man inte om dom kommer krångla med värdet på inbytesenheten (vilket är ganska troligt)

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur mycket sämre 8GB varianten av 3060 är? Höll nästan på att rekommendera den till en polare men såg precis att det var snik versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pattwall:

Får ner priset på s23 256gb till 6100 ish om jag byter in en gammal p20 pro (men nystartat samsung konto gör ingen skillnad) som det gjorde förut... trådlös laddare/batteripack känns som grädde på moset

6100 låter väldigt lågt, kan du förklara steg för steg hur du bär dig åt? Själv hamnar jag på ~10700 med ~500 i inbytesvärde.