Spelkoder säljes; Jedi Survivor/ Last of us Pt. 1

Permalänk

Spelkoder säljes; Jedi Survivor/ Last of us Pt. 1

Hej,

Som beskrivningen lyder så säljer jag två spelkoder som jag fått från AMD efter nya inköp av processor och grafikkort.

Tänkte mig 450:- för Jedi Survivor och 300:- för Last of us.

Lite oklart hur dessa löses in på bästa sätt, men jag kan självklart vara behjälplig om så är fallet att man behöver skriva in serienummer eller dylikt från komponenternas paketering.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Spelkoder som AMD inkluderar vid hårdvaruköp måste lösas in på https://www.amdrewards.com/ där man skapar ett konto och sedan laddar ner och kör ett program som verifierar att ens dator har hårdvaran som kampanjen gäller för. Normalt får man då en normal spelkod som sedan kan lösas in på en av de vanliga tjänsterna (Steam, Epic Games, EA App, etc.).

Om du ska sälja koderna behöver du göra de första stegen eftersom koden du säljer annars är värdelös för alla som inte redan råkar ha rätt hårdvara men som köpt den innan kampanjen.

https://www.amdrewards.com/faq/couponCode/6

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Spelkoder som AMD inkluderar vid hårdvaruköp måste lösas in på https://www.amdrewards.com/ där man skapar ett konto och sedan laddar ner och kör ett program som verifierar att ens dator har hårdvaran som kampanjen gäller för. Normalt får man då en normal spelkod som sedan kan lösas in på en av de vanliga tjänsterna (Steam, Epic Games, EA App, etc.).

Om du ska sälja koderna behöver du göra de första stegen eftersom koden du säljer annars är värdelös för alla som inte redan råkar ha rätt hårdvara men som köpt den innan kampanjen.

https://www.amdrewards.com/faq/couponCode/6

Oh! Stort tack för infon! Det får jag se till att ordna helt enkelt. Tack!

Permalänk
Medlem

200:- för last of us

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Bjussar 300 för Jedi Survivor. Har också nyligen köpt AMD-grafikkort så det kanske underlättar?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Bjussar 300 för Jedi Survivor. Har också nyligen köpt AMD-grafikkort så det kanske underlättar?

Borde du inte redan vara en del av den kampanjen och kunna lösa in en egen kampanjkod i så fall?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Borde du inte redan vara en del av den kampanjen och kunna lösa in en egen kampanjkod i så fall?

Fick "bara" TLoU.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Fick "bara" TLoU.

Om du redan löst in en kampanj för samma hårdvara där är det inte säkert att du kan utnyttja även andra kampanjer för samma hårdvara på ett enkelt sätt. Därför är det nog enklare att låta köparen lösa in koden trots allt, även om det var ett rimligt förslag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Hej på er,

Verkar som att lättaste sättet är att jag helt enkelt aktiverar koderna när jag fått ihop burken. (Imorgon alt. Torsdag)

Just nu har jag fått bud både via pm samt i kommentatorsfältet. Släpper till högstbjudande varpå det ser ut såhär:

Jedi survivor: 400kr
Last of us: 300kr

Ett bud på båda: 650kr

Permalänk

Annonsen är avslutad