Handlar ni alltid på Inet?

Permalänk

Handlar ni alltid på Inet?

Sitter och fönstershoppar runt lite på jakt efter en ny mus till min nya laptop.
Har hittat denna hos Inet
Dock finns den såklart inte i alla färger, vilket den finns hos Komplett

Föredrar att handla på Inet med tanke på deras grymma kundtjänst och support.
Dock vill jag ju ha den i en annan färg, och det finns ju inte hos Inet tyvärr.

Så min tanke är hur ni brukar göra, om ni alltid är "trogna" Inet bara för att det är Inet?

Eller spelar pris och tillgänglighet större roll för er?

Vore intressant med pollen här, samt kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Sitter och fönstershoppar runt lite på jakt efter en ny mus till min nya laptop.
Har hittat denna hos Inet
Dock finns den såklart inte i alla färger, vilket den finns hos Komplett

Föredrar att handla på Inet med tanke på deras grymma kundtjänst och support.
Dock vill jag ju ha den i en annan färg, och det finns ju inte hos Inet tyvärr.

Så min tanke är hur ni brukar göra, om ni alltid är "trogna" Inet bara för att det är Inet?

Eller spelar pris och tillgänglighet större roll för er?

Vore intressant med pollen här, samt kommentarer.

Nej, inte bara Inet men försöker i så stor utsträckning som möjligt handla av företag med närvaro på forumet (främst Inet, Komplett och Webhallen). Pollen hade inget svar som passade mig tycker jag - Inet ligger lite högre på priolistan av dessa 3 men använder alla.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Nej, inte bara Inet men försöker i så stor utsträckning som möjligt handla av företag med närvaro på forumet (främst Inet, Komplett och Webhallen). Pollen hade inget svar som passade mig tycker jag - Inet ligger lite högre på priolistan av dessa 3 men använder alla.

Ok, vilket alternativ saknade du i pollen?
Låter ju som att alternativ 2 skulle passa in ju.

Permalänk
Medlem

Din poll tillåter att man väljer båda svaren, fyi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Nej, inte bara Inet men försöker i så stor utsträckning som möjligt handla av företag med närvaro på forumet (främst Inet, Komplett och Webhallen). Pollen hade inget svar som passade mig tycker jag - Inet ligger lite högre på priolistan av dessa 3 men använder alla.

Samma här Inet, Komplett och Webhallen samt Dustin ligger som prio ett. Skiljer det mycket i pris överväger jag också Proshop och Computersalg. Sen kommer Amazon på sista plats om det inte går att få tag på andra ställen.

Permalänk
Medlem

Köper det mesta på Inet faktiskt, men skiljer det flera 100 kr mellan så köper jag mer än gärna ifrån någon annan.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, vilket alternativ saknade du i pollen?
Låter ju som att alternativ 2 skulle passa in ju.

Ja iofs, men jag kan handla av Inet många gånger även om det är lite dyrare så tyckte inte det passade riktigt. Men jag klickade i det alternativet för det är väl rätt nära :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt trogen någon handlare Brukar även föredra att handla i butik, så om t.ex. elgiganten eller NoN har det i lager för ungefär samma pris som en näthandlare så kommer jag köpa det där.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Köper det mesta på Inet faktiskt, men skiljer det flera 100 kr mellan så köper jag mer än gärna ifrån någon annan.

Ok, varför handlar du det mesta på Inet?

Permalänk
Medlem

Oftast blir det är det är billigast, så länge det är en "välkänd" (inte ökänd) butik.

Permalänk
Medlem

Inet är oftast den hemsida som jag kollar först på ifall jag letar efter någon produkt.
Bra hemsida, bra utbud, lätt att få överblick, bra köpråd o.s.v.

Men det är inte alls självklart att jag sen köper produkten från Inet. Jag har ingen speciell märkestrohet mot någon handlare utan kan tänka mig att köpa från vilken som helst av de stora drakarna.

Permalänk
Avstängd

Inet dominerar nog, men även andra sidor kan ha bra priser och utbud

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hänger helt på vad det är för produkter. Generellt rätt agnostisk när det kommer till de vettigare aktörerna, (Komplett, Webbis, Inet).

Är det 50-100 kr dyrare hos dessa så handlar jag hellre där än hos elektronikladorna. Är det en femhundring och en produkt som trolige slipper all form av reklamation/krånglig garanti så kör jag bara där det är vettigast pris. Köper helst från Svensk handlare om möjligt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat hos Inet. Har varit trogen Komplett sedan 2005

Inet har ett större utbud, både utav komponenter och färgvariationer. Men jag bygger alltid i chassi utan fönster, så då kan man få ihop det med alla skitfula komponenter som inte matchar, men som rent prestandamässigt ger samma resultat.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Handlar inte enbart hos Inet men många av mina köp blir där. Mest för att jag tycker dem är bra på flera fronter.
Priser, utbud, fri frakt med hemkörning, support osv. Handlar också hos webhallen, elgiganten osv.

Om det är samma pris osv så hade jag valt Inet i första hand på "mindre saker" och sedan typ elgiganten för TV/skärm och sånt för då kan man bara köra in med sakerna i butiken om det skulle krångla. Insåg dock någon dag sedan att typ budbee har hämtning gällandes returer(?), det är ju rätt nice om man inte har bil själv osv.

Min senaste PC blev hos webhallen för de byggde med monterat med D15 vilket typ ingen annan gör.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Skippar helst både Komplett, inet och webhallen efter strul med reklamationer och garantiärenden genom åren. Dock är väl inet den som skött det bäst av dem.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Samma här Inet, Komplett och Webhallen samt Dustin ligger som prio ett. Skiljer det mycket i pris överväger jag också Proshop och Computersalg. Sen kommer Amazon på sista plats om det inte går att få tag på andra ställen.

Beskriver även min prioritetsordning bra.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Kollar först och främst om NetOnNets närmsta Lagershop har det jag vill ha. Annars blir det oftast Inet.

Hade dock varit grymt om fler Inet butiker öppnar runt om i landet.

Permalänk
Medlem

Det finns lite skillnad, t.ex. tillgänglighet.

Men i första hand brukar det bli inet för att det finns så lite krångel med dom.
Båda NetonNet och iNet är blixtsnabba med att skicka varen, ibland handlar jag musik grej från thomann med, tyvärr så är thomann och NetonNet lite dryga m.ht. returer och reklamation, medan iNet aldrig bråkar över allting.

Permalänk
Medlem

Inet är oftast dyra, men om jag vill vara säker på att få god hjälp vid en eventuell framtida reklamation så väljer jag dem ändå.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Snarare så lite som möjligt. Har inga direkt positiva upplevelser av Inet.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Köper det mesta smått från Inet då det är gratis frakt, vilket tenderar att äta upp ev sparande från annan aktör.

Men vid lite större elektronik så köper jag ju från Komplett, NetOnNet, Elgiganten också om det är 200-$$$ i skillnad.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Handlar mestadels hos inet. Blir ibland hos komplett, webbis, Dustin, nettoet och Elgiganten.

Men har haft bra erfarenhet av reklamation, garanti, hjälp etc så de står högt hos mig.

Smidigt som göteborgare också att man bara kan åka in om det är något samt att frakt brukar gå något fortare i min erfarenhet.

Men köper inte där om det är markant dyrare men samtidigt splittar jag inte heller köp om det bara skiljer någon 50 lapp.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Tycker småsaker i deras butik som en specifik fläkt eller en sata kabel osv finns det nästan aldrig i lager, så ingen vits ens gå till butiken om man ändå oftast måste förlita sig på webshoppen, lite tråkigt faktiskt dom inte har bättre utbud på småsaker i butikerna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Sitter och fönstershoppar runt lite på jakt efter en ny mus till min nya laptop.
Har hittat denna hos Inet
Dock finns den såklart inte i alla färger, vilket den finns hos Komplett

Föredrar att handla på Inet med tanke på deras grymma kundtjänst och support.
Dock vill jag ju ha den i en annan färg, och det finns ju inte hos Inet tyvärr.

Så min tanke är hur ni brukar göra, om ni alltid är "trogna" Inet bara för att det är Inet?

Eller spelar pris och tillgänglighet större roll för er?

Vore intressant med pollen här, samt kommentarer.

Hade köpt den här:
https://www.amazon.se/Logitech-USB-mottagare-batteritid-ambid...

Permalänk

Tack för länken.
Har Logitech ändrat logon på sina produkter?

Permalänk
Sötast

Inet är en riktigt trevlig butik.
Men Inet är inte och kommer aldrig att vara min vän då det inte är ett levande ting som ser till mitt bästa.

Plånboken röstar i de flesta fall, om priset är samma så väljer jag troligtvis inet dock.

Skulle jag behöva en ny kabel och råkar öppna inet först och jag hittar en sladd till mitt tycke, så är det tveksamt att jag prisjämför ett annat företag dock då den totala skillnaden nog inte är värt tiden det tar.

Permalänk
Medlem

Ja. Men enbart för att Komplett har sämre hemsida än Elgiganten.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Nej, nu senast blev det proshop.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Nej. Jag handlar där pris och tillgänglighet är den bästa (utav dom butiker jag litar på). Tycker det är viktigare än att vara blint lojal till en butik. Inet är helt klart en av dom bättre svenska butikerna för datorkomponenter och tillbehör, men dom är långt ifrån dom enda som erbjuder det. Handlade t.ex. delarna till min senaste PC från Inet, Komplett, Webhallen och Proshop.