Handlar ni alltid på Inet?

Permalänk
Medlem

Företagen bryr sig inte det minsta om dig som kund så jag handlar där det är billigast, förutsatt att den är en svensk seriös aktör.

Permalänk
Medlem

Absolut inte. Inet är bra, med snabb och bra kundservice. Men de känns definitivt överskattade här på SweC - speciellt under senaste ~5 åren. Deras utbud och priser känns inte alltid lika bra dock imho.

Jag har upplevt liknande kundservice, kanske till och med bättre och med mer good-will mot mig som konsument, hos Webhallen och Elgiganten genom åren. Jag vet - de två inte har samma rykte om sig här på SweC, men jag kan bara gå på mina och bekantas erfarenheter. Jag har nog handlat relativt jämt mellan de tre butikerna (~90k-130k hos var och en av dem).

Sedan Amazon öppnade i Sverige har det också blivit att en del inhandlas där, då de har produkter som inte finns att tillgå hos de andra. Alternativt att de har rejält bättre pris på det jag letar efter, men jag försöker stödja svenska/nordiska butiker i största rimliga mån.

Datorbutiken.com var "the shit" dock back in the days! Märkte först nu att Inet äger den domänen och pekar den till sin sida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro