Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

<Uppladdad bildlänk>

Den som designade etuiet som dessa Alvedon-piller ligger i, måste ha gått i pension dagen efter sin möda. Det är som att köpa en hårt inplastad sax som kräver något annat vasst för att öppnas.

"Slit i flärpen" - jojo, kanske med dina småprinsar.

Det är som när man köper påläggskorv eller skinka. Vissa förpackningar är helt omöjlga att öppa. (Öppna här).... Man ser att det ska vara en flik, men den är ihoplimmad.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Var idag och käkade lunch i Kungshallen i Stockholm. Helt ok falafeltallrik, inget speciellt minnesvärt att nämna kring upplevelsen förutom det här:
Ca. 7 meter bort från vårt bord sitter en unge och gör sina behov på en portabel potta. Exakt vilka behov är oklart, men det tog ca. 5 minuter så antingen var ungen sjukt kissnödig eller så, ja, ni fattar själva.
Det här är alltså en food court. Mitt bland bord där folk sitter och äter eller står och köar för att beställa mat.
Han passar på att kolla lite barnfilm på telefonen för att fördriva tiden, så där som man gör. Mormor (som jag tolkade det, mamman hämtade mat) passade också på att kolla telefonen, man vill ju inte missa nåt.
Jag lastar ju naturligtvis inte barnet för det här, men hur kan en normalt funtad vuxen tycka att det är OK att dra fram en medhavd potta och låta ungen gå loss? Vem fan har ens med sig en portabel potta ut på stan? Det finns dessutom toalett att använda.

<Uppladdad bildlänk>

Vad gjorde de med pottans innehåll när ungen var klar? Hällde i toan? Eller tömde den med självklar min på golvet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Vad gjorde de med pottans innehåll när ungen var klar? Hällde i toan? Eller tömde den med självklar min på golvet?

Jag hann aldrig bevittna det. Men glömde att nämna att det var en pöl kiss på golvet när ungen reste sig, men mormor var där med våtservetter. Uppsugningsförmåga ungefär noll.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja...hade nåt vagt minne av att det kunde skilja i pris på stad och land...så jag höll mig från att tanka när jag åkte till Jotunheimen i somras...tills jag kom till vad jag trodde var sista macken innan kalfjället. Full tank. 60 liter a' 28kr litern. En halvmil senare, typ, kostade den 23-24. 250 norska kronor rakt ner i närmsta vattendrag kändes det som.

Men det är störande att det fluktuerar så mycket, tankade i helgen för 20.50, typ, nu är det 21.44 precis innan jag ska göra en långresa. Vaf...Det är inte som att oljepriset dansar hambo på samma sätt så man undrar ju om de har party där på raffinaderiet när de lottar ut morgondagens pris precis som vore det en fiskeauktion.

Jo, visst fluktuerar det, men på slutet av 80-talet när bensinen kostade drygt 4 sek/litern normalt fanns ett industriområde i närheten där man kunde tanka för 3:50 på de flesta helgerna.

Lite tidigare hade vi ju Arninge centrum där man just byggt en ny mack och i taket över pumparna monterat dit en jättestor "4" och sen display som kunde visa örena. Det var just innan bensinpriset rasade. Bredvid stod en enkel trä-skylt med priset 2:50 på.

Hörde även från en som jobbade i området att medans priset var på väg ned hade någon kommit med en stor farmartank på en släpvagn och tankat över en kubik till det facila priset av 3:70 litern.

Permalänk
Avstängd

Var på Intersport idag för att lämna tillbaka ett par skor sonen inte ville ha, de hade 25% på adidas, på ordinarie pris förstås. Tyvärr hade de samtidigt en eminent rea på alla adidasskor, noll procent. Inte alls genomskinligt.

Permalänk

Plats för lite kärringgnäll...

Man ska väl inte klaga på den varma sommaren som är i södra Sverige än idag en vecka in i november. Ja, metrologiskt är det faktiskt fortfarande sommar eftersom inte dygnstemperaturen går under 10 plusgrader. Så vi som får värma upp våra hus själva sparar ju mängder med pengar. Men jag önskar faktiskt några rejäla kalla nätter med minusgrader så löven ramlar av träden så jag får börja kratta trädgården. Medans det åtminstone är några ljustimmar varje dag. Vi går ju som bekant mot mörkare och mörkare tider med färre och färre ljustimmar ytterligare 7 veckor framöver innan det vänder och blir ljusare igen.

Visa signatur

Jag besöker SWECLOCKERS för att lära mig mer om datorer och även om mina nära vänner inte tror mig så kan jag mer om datorer idag än vad jag kunde igår.

Permalänk
Avstängd

Suck,
Skulle vilja ha en mera skärm till lgh jag hyr hos nuvarande kund, men kanske är bättre att vänta till BF för lite rabatt på typ en fullgod 32”-håller. Idag finns det för typ 3000kr, men ingenstans i närheten av Vårgårda, och vettefaen om jag vill släpa en 32” plus resväskor på tåget en måndagsmorgon kl 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Suck,
Skulle vilja ha en mera skärm till lgh jag hyr hos nuvarande kund, men kanske är bättre att vänta till BF för lite rabatt på typ en fullgod 32”-håller. Idag finns det för typ 3000kr, men ingenstans i närheten av Vårgårda, och vettefaen om jag vill släpa en 32” plus resväskor på tåget en måndagsmorgon kl 5.

Alltså, det är på riktigt svårt att läsa dina inlägg ibland.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Fan ta snubben i lägenheten två dörrar bort som röker på balkongen fast det är ett rökfritt hus... Jävlar anåda vad jag hatar hänsynslösa människor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Fan ta snubben i lägenheten två dörrar bort som röker på balkongen fast det är ett rökfritt hus... Jävlar anåda vad jag hatar hänsynslösa människor!

Tycker det var bättre på 80 och 90-talet då ingen brydde sig om någon rökte. Nästan ingen blev arg då över en rökare. Idag finns det inget som väcker en sådan ilska som när någon röker.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Suck,
Skulle vilja ha en mera skärm till lgh jag hyr hos nuvarande kund, men kanske är bättre att vänta till BF för lite rabatt på typ en fullgod 32”-håller. Idag finns det för typ 3000kr, men ingenstans i närheten av Vårgårda, och vettefaen om jag vill släpa en 32” plus resväskor på tåget en måndagsmorgon kl 5.

?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Tycker det var bättre på 80 och 90-talet då ingen brydde sig om någon rökte. Nästan ingen blev arg då över en rökare. Idag finns det inget som väcker en sådan ilska som när någon röker.

Då rökte folk mer inne istället för att skicka in röken i grannarnas tilluftsventiler. Nu vill inte ens rökarna ha röken inne, men anser att grannarna ska ha det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Då rökte folk mer inne istället för att skicka in röken i grannarnas tilluftsventiler. Nu vill inte ens rökarna ha röken inne, men anser att grannarna ska ha det istället.

Ah, jag vet inte. Känner ingen röklukt genom tilluftsventiler om någon röker i närheten, men jag kanske har dåligt luktsinne.
Slutade själv röka för ett antal år sedan så min tidigare rökning gjort min luktsinne sämre.

De flesta lägenheter har väl inte tilluftsventiler då de brukar var slutna system. Men visst, jag kan inte så mycket om hur ventilationssystem är uppbyggda i lägenheter.

Vi vet inte varför personen går ut och röker på balkongen. Kan ju vara att rökaren är den enda i lägenhetens som röker och de andra som bor där inte gillar röklukten. Kan vara förbjudet att röka i lägenheten och är rädd för att behöva betala för sanering om de skulle flytta. Finns säkert fler anledningar, men jag tror inte rökaren bryr sig om det luktar rök i sin lägenhet och hade säkert rökt inne om han fått. Men som sagt, jag gissar lite.

Min poäng med mitt inlägg var att det var lite mer avslappnat förr, och ingen blev upprörd i samma utsträckning som de blir idag över en rökare. Men jag antar att det är modernt...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eazy:

Tycker det var bättre på 80 och 90-talet då ingen brydde sig om någon rökte. Nästan ingen blev arg då över en rökare. Idag finns det inget som väcker en sådan ilska som när någon röker.

Det beror ju på att man vet bättre idag. Det var inte bättre förr.

Man ser allvarligt på passiv rökning vilket säkert upprör människor som exponeras för det ofrivilligt. Sen kan jag som icke-röckare säga att det luktar för jävligt. Jag har dock bra luktsinne och verkar känna allt möjligt som inte alla känner. Kan gå runt och leta som en hund efter konstig lukt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eazy:

Min poäng med mitt inlägg var att det var lite mer avslappnat förr, och ingen blev upprörd i samma utsträckning som de blir idag över en rökare. Men jag antar att det är modernt...

Modernt? Man vet bättre idag. Det borde förbjudas. Hört att Norge ska höja åldern för varje år (inte brytt mig om att kolla upp om det faktiskt stämmer) vilket innebär att det på sikt blir förbjudet. Så äldre som redan är fast i skiten kan fortsätta men man vill ju motverka att yngre människor ska börja röka också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EU-Maggan:

Plats för lite kärringgnäll...

Man ska väl inte klaga på den varma sommaren som är i södra Sverige än idag en vecka in i november. Ja, metrologiskt är det faktiskt fortfarande sommar eftersom inte dygnstemperaturen går under 10 plusgrader. Så vi som får värma upp våra hus själva sparar ju mängder med pengar. Men jag önskar faktiskt några rejäla kalla nätter med minusgrader så löven ramlar av träden så jag får börja kratta trädgården. Medans det åtminstone är några ljustimmar varje dag. Vi går ju som bekant mot mörkare och mörkare tider med färre och färre ljustimmar ytterligare 7 veckor framöver innan det vänder och blir ljusare igen.

Eller så struntar du i att kratta löven. Låt löven ligga kvar i trädgården

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Ah, jag vet inte. Känner ingen röklukt genom tilluftsventiler om någon röker i närheten, men jag kanske har dåligt luktsinne.
Slutade själv röka för ett antal år sedan så min tidigare rökning gjort min luktsinne sämre.

De flesta lägenheter har väl inte tilluftsventiler då de brukar var slutna system. Men visst, jag kan inte så mycket om hur ventilationssystem är uppbyggda i lägenheter.

Vi vet inte varför personen går ut och röker på balkongen. Kan ju vara att rökaren är den enda i lägenhetens som röker och de andra som bor där inte gillar röklukten. Kan vara förbjudet att röka i lägenheten och är rädd för att behöva betala för sanering om de skulle flytta. Finns säkert fler anledningar, men jag tror inte rökaren bryr sig om det luktar rök i sin lägenhet och hade säkert rökt inne om han fått. Men som sagt, jag gissar lite.

Min poäng med mitt inlägg var att det var lite mer avslappnat förr, och ingen blev upprörd i samma utsträckning som de blir idag över en rökare. Men jag antar att det är modernt...

Jag har från & tilluftssystem (FTX) & känner röklukt när grannar är ute & förorenar luften med sina cigaretter etc.

www.svenskventilation.se/ventilation/olika-satt-att-ventilera...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Suck,
Skulle vilja ha en mera skärm till lgh jag hyr hos nuvarande kund, men kanske är bättre att vänta till BF för lite rabatt på typ en fullgod 32”-håller. Idag finns det för typ 3000kr, men ingenstans i närheten av Vårgårda, och vettefaen om jag vill släpa en 32” plus resväskor på tåget en måndagsmorgon kl 5.

Skrivet av Nioreh83:

Alltså, det är på riktigt svårt att läsa dina inlägg ibland.

Skrivet av nevada:

Så uppseendeväckande svårt är det inte att tyda inlägget. Det är ett inlägg som kan lösas med några spontana omformuleringar. Viska eller ge ett mått hjälp hellre om någon gör sig oförstådd, än att bara klanka ned negativt på helheten.

Exempel: "Som jag förstår texten: önskar du (...)?".

Människan kommer i olika former och med olika fenomen. Använd inte dig själv som en absolut måttstock för hur andra bör vara och bör göra, då vi alla består av vår egen formulering. En olikhet som bör firas liksom ges ett visst svängrum eller andrum.

Skrivet av anon132576:

Fan ta snubben i lägenheten två dörrar bort som röker på balkongen fast det är ett rökfritt hus... Jävlar anåda vad jag hatar hänsynslösa människor!

Ja, somliga rökare tänker inte i det långa ledet. Många gånger håller de fast vid en vanesak, då ingen har lyft eller lyfter ett ögonbryn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tomjut:

Var idag och käkade lunch i Kungshallen i Stockholm. Helt ok falafeltallrik, inget speciellt minnesvärt att nämna kring upplevelsen förutom det här:
Ca. 7 meter bort från vårt bord sitter en unge och gör sina behov på en portabel potta. Exakt vilka behov är oklart, men det tog ca. 5 minuter så antingen var ungen sjukt kissnödig eller så, ja, ni fattar själva.
Det här är alltså en food court. Mitt bland bord där folk sitter och äter eller står och köar för att beställa mat.
Han passar på att kolla lite barnfilm på telefonen för att fördriva tiden, så där som man gör. Mormor (som jag tolkade det, mamman hämtade mat) passade också på att kolla telefonen, man vill ju inte missa nåt.
Jag lastar ju naturligtvis inte barnet för det här, men hur kan en normalt funtad vuxen tycka att det är OK att dra fram en medhavd potta och låta ungen gå loss? Vem fan har ens med sig en portabel potta ut på stan? Det finns dessutom toalett att använda.

<Uppladdad bildlänk>

jadu, det där var udda, har aldrig sett något likande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Fan ta snubben i lägenheten två dörrar bort som röker på balkongen fast det är ett rökfritt hus... Jävlar anåda vad jag hatar hänsynslösa människor!

Ja, jag har problem med att det kommer röklukt från trappuppgången in genom brevinkastet. Slår vad om att det är nån som antingen tänder siggen i trappuppgången eller helt enkelt står där och röker. Tyvärr har jag aldrig sett vem det är. Luktar helvete gör det iallafall ibland.

Skrivet av anon315148:

Det beror ju på att man vet bättre idag. Det var inte bättre förr.

Man ser allvarligt på passiv rökning vilket säkert upprör människor som exponeras för det ofrivilligt. Sen kan jag som icke-röckare säga att det luktar för jävligt. Jag har dock bra luktsinne och verkar känna allt möjligt som inte alla känner. Kan gå runt och leta som en hund efter konstig lukt...

Precis vad jag tänkte också. Vi vet bättre idag. Allt var inte bättre förr. Vi blir som tur är mer upplysta om olika saker ju längre tiden går.

Så, att tänka till och visa lite hänsyn är välkommet.

Permalänk
Medlem

En snabb köldknäpp just nu skulle kunna ta kål på en massa fästingar som fortfarande är hyperaktiva.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eazy:

Tycker det var bättre på 80 och 90-talet då ingen brydde sig om någon rökte.

Folk brydde sig då också, tro inte något annat. Grejen var att det ansågs socialt mer accepterat för en minoritet att förtrycka och förstöra för en majoritet på den tiden, och svenskar är ju generellt ganska flata så folk sa helt enkel ingenting för att de inte ville stöta sig med andra.

Sedan är det ju så att grannen min har frivilligt skrivit på ett hyreskontrakt där han förbundit sig att inte röka på balkongen. Det är uttryckligen förbjudet (tillika i trapphus, loftgångar samt i anslutning till lägenheterna), och han har gått med på villkoren som står däri. Då är det heller inte för mycket begärt att han ska hålla sig till detta. Hade sagt det till honom själv igår, men han försvann in genom balkongdörren sin just som jag upptäckte att han stått och rökt därute, så chansen att ge honom på pälsen gled mig tyvärr ur näven.

Skrivet av Libra-75:

Ja, jag har problem med att det kommer röklukt från trappuppgången in genom brevinkastet.

Hade samma problem i min gamla lägenhet. Bodde precis i trapphuset i en kåk med inre loftgångar likt ett amrikanschkt fängelse (eller ett gammeldags svenskt sådant kan man likagärna säga), så det var mycket spring upp och ner upp och ner hela dagen lång och ibland var det folk som rökte inomhus, så då låg ju röken kvar och stank skitlänge. Dock var det mer av sånt förr i tiden, så vissa saker blir faktiskt bättre med åren...

Nu ska det huset totalrenoveras, och jag har flyttat in i en annan kåk som precis blivit färdigrenoverad, så nu är alla brevlådorna i dörrarna borta. Nu har vi postboxar på gården istället, och jag bor numera på översta våningen i en huslänga med yttre loftgång för att slippa springet. (Och för att få in mer ljus genom fönstren!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Eller så struntar du i att kratta löven. Låt löven ligga kvar i trädgården

Jo, är det måttligt med löv så går ju det... hade en kastanj hos föräldrarna, blev en 10-15 cm med löv under den, räckte till ca 15 skottkärror med löv till komposten.

Permalänk
Medlem

Dell gnell!

Måste får gnälla lite på Dell, speciellt optiplex serien. Har ett par som används som headless-servrar och bara används ibland. Allt som oftast när man ska starta dem så går de inte igång. Fram med skärm och tangentbord för att se vad som står på. För det mesta klagar den på att batteriet är slut. Största strömförbrukaren på det batteriet måste vara kretsen för att mäta spänningen på batteriet. Ett batteri håller kanske 2 år i en Dell, men glatt 10-15 år i retroburkarna som inte har någon mätning utan bara checksumma.

Nån som vet nåt sätt att patcha så man blir av med problemet?

Permalänk
Avstängd

Är så trött på fusk-lussebullar som bara smakar deg och russin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Var idag och käkade lunch i Kungshallen i Stockholm. Helt ok falafeltallrik, inget speciellt minnesvärt att nämna kring upplevelsen förutom det här:
Ca. 7 meter bort från vårt bord sitter en unge och gör sina behov på en portabel potta. Exakt vilka behov är oklart, men det tog ca. 5 minuter så antingen var ungen sjukt kissnödig eller så, ja, ni fattar själva.
Det här är alltså en food court. Mitt bland bord där folk sitter och äter eller står och köar för att beställa mat.
Han passar på att kolla lite barnfilm på telefonen för att fördriva tiden, så där som man gör. Mormor (som jag tolkade det, mamman hämtade mat) passade också på att kolla telefonen, man vill ju inte missa nåt.
Jag lastar ju naturligtvis inte barnet för det här, men hur kan en normalt funtad vuxen tycka att det är OK att dra fram en medhavd potta och låta ungen gå loss? Vem fan har ens med sig en portabel potta ut på stan? Det finns dessutom toalett att använda.

<Uppladdad bildlänk>

Vilket fullkomligt vidrigt beteende. Nu blev jag arg. Vad är det som får vissa småbarnsföräldrar att tro att omvärlden inte tycker deras barns kroppsvätskor är äckliga? Är det inte okej för mig att sitta på en potta i foodcourten så är det inte det för din avkomma heller.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Jag låg på golvet i badrummet med akut ryggskott + kramp i ryggslutet och försökte öppna en sån karta. Gick inte alls. Till slut i ren desperation slet jag upp ett hörn med tänderna och fick hälla den numera pulvriserade tabletten ner i munnen. Hälften kom nog utanför och som grädde på moset lyckades jag få en del i ögat också. 0/10 rekommenderas inte.

Lite off topic, men om man har akut ryggskott och kramper, då är det väl knappast till Alvedon man vänder sig till för lindring? Feber och på sin höjd huvudvärk duger det till IMO

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Fan ta snubben i lägenheten två dörrar bort som röker på balkongen fast det är ett rökfritt hus... Jävlar anåda vad jag hatar hänsynslösa människor!

Kan du inte koppla in en vattenslang eller ta ett vattengevär o spraya personen nästa gång?
En kalldusch kanske får personen att vakna till o inse att den gör fel

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Lite off topic, men om man har akut ryggskott och kramper, då är det väl knappast till Alvedon man vänder sig till för lindring? Feber och på sin höjd huvudvärk duger det till IMO

Verkligen inte, detta var ett fall av "man tager vad man haver".

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

<Uppladdad bildlänk>

Den som designade etuiet som dessa Alvedon-piller ligger i, måste ha gått i pension dagen efter sin möda. Det är som att köpa en hårt inplastad sax som kräver något annat vasst för att öppnas.

"Slit i flärpen" - jojo, kanske med dina småprinsar.

Ja...vi har barnvarianten här, på halva styrkan, den febriga ungen vägrade flytande Alvedon, kan inte svälja vanliga tabletter, och munsönderfallande tabletter med jordgubbssmak verkade (tyckte jag) vara ett vettigt alternativ. När vi väl fick ut en tablett var den såklart mosad. Och ungen tyckte den smakade blä (men det var nog snarare den pulvriga konsistensens fel än att tabletten var sönder), så nu får jag väl äta resten av kartan vid behov. Men, med sax som hjälp. I just fallet med barnvarianten kan jag dock tycka att det är bra att det är svårt att få ut tabletterna, de smakar faktiskt som godis och är farliga vid överdosering.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave