Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

För min del blev det ett lite mindre inköp, men som jag väntat med ett bra tag då jag egentligen ville ha en annan tång.. En likadan som min gamla som försvann. Men då leveranstiden dragit ut allt mer på tiden fick det till slut bli en liten Knipex istället. Den duger säkert bra den med.

Perfekt för att böja komponentben, koppartråd och annat smått och gott i finelektronik.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Hittade min drömfåtölj hos Reprobruket, i oklanderligt skick! Denna tänker jag bli gammal i

Hans J. Wegner GE290

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Hittade min drömfåtölj hos Reprobruket, i oklanderligt skick! Denna tänker jag bli gammal i

Hans J. Wegner GE290

Riktigt snygg fåtölj! Hur mycket gav du den för?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Riktigt snygg fåtölj! Hur mycket gav du den för?

Tack!
19900:-
Det sved men som sagt den ska hänga med länge har jag tänkt

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

3 tvingar till av lite större modell.
Insåg nu att jag kommer få köpa rätt många fler tvingar om jag ska bygga större saker, bygger man hyllsystem går det åt väldigt många om man inte vill pausa arbetet för att vänta på att limet ska torka.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en mugg.

Tredje till samlingen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

https://i.ibb.co/ZXrgknK/C52-C8461-EFB2-4-F44-91-E1-3-C996-F024985.jpg
https://i.ibb.co/KFNVSrf/66-A06-F37-E3-A8-401-E-AE11-F018-B5112337.jpg

Hittade min drömfåtölj hos Reprobruket, i oklanderligt skick! Denna tänker jag bli gammal i

Hans J. Wegner GE290

Väldigt fin fåtölj! 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Onyx 28cm stekpanna

Förvaringsskåp till garaget

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Onyx 28cm stekpanna
<Uppladdad bildlänk>

Förvaringsskåp till garaget
<Uppladdad bildlänk>

Sett Onyxen på FB?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sängkläder. Efter att aldrig ha blivit riktigt nöjd hos typ Hemtex och andra ställen så gick jag rakt till källan: Lyxhotellen. Jag fick kontakt med en person i hotellsvängen och kunde köpa två set (ett set är ett lakan, två örngott, ett påslakan) för ynka 1600kr per set ungefär.

Jag kommer aldrig mer köpa billiga grejer när det gäller sängkläder tror jag, och dessa kommer jag nog ha i så många år att kostnad per sovtillfälle kommer vara lägre än vad nu Ikea eller Hemtex kan uppbringa.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Sett Onyxen på FB?

Instagram Känner en som köpt som är riktigt nöjd, blev en med keramisk yta... inget att klaga på ännu!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Inte lätt att få tag på dessa i vårat långa land.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Väldigt fin fåtölj! 😊

Tack! ☺️

Skrivet av Printscreen:

Sängkläder. Efter att aldrig ha blivit riktigt nöjd hos typ Hemtex och andra ställen så gick jag rakt till källan: Lyxhotellen. Jag fick kontakt med en person i hotellsvängen och kunde köpa två set (ett set är ett lakan, två örngott, ett påslakan) för ynka 1600kr per set ungefär.

Jag kommer aldrig mer köpa billiga grejer när det gäller sängkläder tror jag, och dessa kommer jag nog ha i så många år att kostnad per sovtillfälle kommer vara lägre än vad nu Ikea eller Hemtex kan uppbringa.

Bra sängkläder är guld värt. Samma med kudde. Inte alltid roligaste köpen att göra, men betalar sig i längden.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tack! ☺️

Bra sängkläder är guld värt. Samma med kudde. Inte alltid roligaste köpen att göra, men betalar sig i längden.

Vad är det för skillnad på bra och dåliga sängkläder? Det enda jag märker som jag skulle kunna tänka mig att det beror på att det är "dåligt" är väl att det kan rivas hål.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Vad är det för skillnad på bra och dåliga sängkläder? Det enda jag märker som jag skulle kunna tänka mig att det beror på att det är "dåligt" är väl att det kan rivas hål.

Kanske borde använt ordet sköna istället. Jag är ingen expert på kvaliteten gällande sängkläder men jag antar att vissa andas bättre, är mjukare i tyget osv. Högre trådtäthet sägs ge mjukare känsla i tyget.
Jag har mest sängkläder från Ikea och Hemtex, men fick ett påslakan-set i present en gång från Dirty Linen och det är förbaskat skönt att sova i. Bor också på hotell rätt många nätter per år pga jobb och det kan skilja rätt mycket på hur sköna sängkläderna känns.
Borde investera i nya sängkläder, men inte det roligaste att köpa

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Kanske borde använt ordet sköna istället. Jag är ingen expert på kvaliteten gällande sängkläder men jag antar att vissa andas bättre, är mjukare i tyget osv. Högre trådtäthet sägs ge mjukare känsla i tyget.
Jag har mest sängkläder från Ikea och Hemtex, men fick ett påslakan-set i present en gång från Dirty Linen och det är förbaskat skönt att sova i. Bor också på hotell rätt många nätter per år pga jobb och det kan skilja rätt mycket på hur sköna sängkläderna känns.
Borde investera i nya sängkläder, men inte det roligaste att köpa

Det beror mycket på hur man hanterar dem också. Manglar eller stryker man efter tvätt så håller de längre.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Efter lite oväntade tips från ett par trådar här på SweC insåg jag att det nog kanske finns en värdig ersättare till min snart fem år gamla Samsung Galaxy S8.

Efter att ha läst ett antal recensioner, tester och forumtrådar om den, blev det så ett köp av en ny ASUS Zenfone 9!

Den har nästan allt jag vill ha hos en ny mobil, så det är väldigt skönt. Dessutom positivt överraskad av hur många inställningar jag kan göra i systemet. På Samsung är det mesta nedstängt och bortplockat. Här kan jag konfigurera loss rejält! Underbart!

Äntligen har jag samtalsinspelning igen. Den försvann när min gamla uppdaterades från Android 8.
Denna har också en 3.5 mm ljudkontakt, som jag ser som oumbärligt i dag. Tyvärr monterad på ovansidan av mobilen i stället för under, så om man, som jag, ofta laddar med kabel och lyssnar samtidigt, så är det kablar från båda hållen, vilket är opraktiskt och dumt. Smällar man får ta...

Det enda jag går miste om i själva mobilen, jämfört med min tidigare, är att ha en NFC-läsare som klarar Mifare Classic (som Västtrafiks kort använder), så jag kan inte längre läsa av mitt busskort för att se saldo och sånt. Men oftast har jag behov av att göra det hemma, och där har jag ju kvar min gamla mobil och kan göra det. När jag är på stan har jag nära till butik för att fylla på, så där finns sällan behovet.
Den andra grejen jag förlorar är Samsungs fina pulsoximeter, som jag tyckte var skönt att ha som en extra grej i covid-tider. Jag har hittills inte varit sjuk, men det hade varit skönt att kunna ha den extra datapunkten vid sjukdom. Men, även den finns kvar i min gamla och finns här hemma där behovet rimligtvis finns, så det spelar inte så stor roll att den saknas i den nya.

En sak som jag saknar oerhört men som jag hoppas på kommer när mobilen funnits på marknaden ett tag, är ett fodral med vertikal flip. Jag hatar dessa fodral där man fäller "locket" längs långsidan. Går inte att hålla mobilen tryggt och säkert, och man behöver feppla så jäkla mycket med den när man ska växla grepp. Det krävs oftast två händer. Med ett vertikalflipfodral kan man använda den enhänt mycket smidigare. Om det inte dyker upp nåt inom nån månad skaffar jag ett till sidoflipfodral, skär av "locket" och bygger en brygga undertill och syr/limmar ihop med baksidan. Blir inte lika snyggt, men jag måste ha det i längden.

Jag är ingen power user som har många timmar skärmtid per dag, men min gamla Samsung klarar drygt en dag med min normalanvändning. Nu när jag använt den nya på samma sätt sen fredag kväll har den fortfarande inte gått under 50 procent på batteriet, sen fulladdningen vid 18-tiden på fredag. Det är ju inte som 3310:an för 20 år sen, med 12-14 dagar mellan laddningarna, men i dessa dagar känns det bra med flera dagar mellan laddningarna.

Den verkar ha problem med närhetssensorerna. Vid ett par samtal har skärmen fortsatt varit aktiv trots att jag haft luren mot huvudet. Med långa meddelanden inskrivna i Messenger som "äääääääääääääääääääöööödssssssssssss................................äöääääääääääääää" och liknande. Får hoppas att en uppdatering fixar det med tiden. Jag använder mest högtalaren, för nästan alla samtal jag ringer sker hemma, där jag bor ensam.

Enda riktigt trista är att ASUS verkat snåla in på ljudkvaliteten rejält. Både direktsamtal (mobilen mot örat) och med högtalarfunktion är ljudet hackigt och med mikroavbrott (det andra hör alltså, inte det jag hör!), som det ofta är på billigare telefoner. Min Samsung har fantastisk ljudkvalitet som ingen har klagat på, och nu har flera kommentera ljudet redan i deras respektive första samtal med mig via denna. Det är väl bara att inse att mobiltillverkarna nu nått punkten att de inte längre ser mobiler som telefoner, och börjar hantera den delen styvmoderligt. 2-3 generationer framåt kan man förmodligen inte ringa alls med dem, analogt med lex 3.5 mm-uttag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Nu necropostar jag kanske lite... förlåt moderatorer.

Hur har du och sambon delat upp speltiden för PS5? Jag antar att ni har vars en PC också, men om båda två är väldigt sugna på t. ex. God of War eller något - hur gör ni?

Asså egentligen så är det bara jag som spelar på PC, förutom då min sambo lånar min dator för att spela med sina vänner p.g.a hennes laptop är ganska bajs haha... Men då det kommer ett spel t.ex. som båda är taggade på så kommer vi överens, antingen så spelar vi enskilt då den andra inte har möjlighet eller så startar vi en genomspelning tillsammans. Då "Stray" kom ut så spelade vi tillsammans och turades om med jämna mellanrum eller då den enda fastnat på något ställe. Annars så har vi ganska olika spelsmak så vi lyckas ändå klaffa att även fast man inte vill spela så kan den ena personen se på då den andra spelar osv!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Asså egentligen så är det bara jag som spelar på PC, förutom då min sambo lånar min dator för att spela med sina vänner p.g.a hennes laptop är ganska bajs haha... Men då det kommer ett spel t.ex. som båda är taggade på så kommer vi överens, antingen så spelar vi enskilt då den andra inte har möjlighet eller så startar vi en genomspelning tillsammans. Då "Stray" kom ut så spelade vi tillsammans och turades om med jämna mellanrum eller då den enda fastnat på något ställe. Annars så har vi ganska olika spelsmak så vi lyckas ändå klaffa att även fast man inte vill spela så kan den ena personen se på då den andra spelar osv!

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ett verktyg för att dra åt däckventilen till ett bildäck. Samt fyra uppsättningar (bara en uppsättning på bild) ventilhattar till min och tjejens bilar.

Permalänk
Medlem

Nu ska jag bara hitta vattenblock för detta as!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Skrivet av BNEA02:

<Uppladdad bildlänk>

Nu ska jag bara hitta vattenblock för detta as!

Du vill inte dela med dig? ;D

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamaszucs:

Du vill inte dela med dig? ;D

Vad vill du ha?
😀

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Efter en svindyr elcykel som förvisso är väldigt rolig men inte ger mig någon vardagsmotion alls, och en elspark som blev stulen utanför jobbet kände jag att det var dags att investera i något som gör pendlingen lite roligare (och flåsigare).

Valet föll på en Specialized Rockhopper Comp, bra nedsatt pris på lokala cykelaffären gjorde det enkelt och efter att ha diskuterat med ägaren om vad som som skulle passa bra för vintercykling, och kanske eventuellt funka bra på något roligt elljusspår till våren, blev det min första riktiga mountainbike.

Har bara hunnit provcykla i all hast, första eldprovet kommer vid morgondagens pendling till jobbet, men det känns riktigt kul hittills.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

mer batterier till 18v blå bosch, 3st blev det idag.

ett litet tips om man köper kopior billigt från ebay, 6.5ah batterierna går sönder väldigt lätt och strular med maskinerna,
jag har nu 1 fungerande av 4st, 3st slutade fungera efter eller under första laddning. (köpt från 3 olika säljare och alla med bra score) Jag vågar inte använda det för annat än strålkastare nu och laddar jag det vill jag ha översikt över det.

5ah batterierna strular aldrig och tycks leverera vad dom ska. (har 6st av dessa nu)
då kör jag ändå dom i mer krävande maskiner som dammsugare och sänksåg.
batterierna du vill ha har samma räfflade baksida som originalet medans dom som strular är släta och röda.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av BNEA02:

Vad vill du ha?
😀

Några ynka gig lol

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamaszucs:

Några ynka gig lol

Jag har några 1,5/2 TB hårddiskar du kan få om du vlll, det är mer en lite gig

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Äntligen kom ens RTX4090. Den fick GTX1080 se litet ut

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

A.K.A portabel minisol

Senaste inköpet är något så ovanligt som en solar watch charger. Jo visst, grejen med en solklocka är ju i att den laddas naturligt av allt ljus, då solljus främst. Saken är också den att vid den här tidpunkten på året så är det inte direkt överflöd av sol, tar dagar om den skulle läggas i fönstret och ladda upp.
Fick tips om denna på klocksnack. Vanlig lampa fungerar också, men behöver typ stå på över natten av vad jag läst.
Så...då fick det bli en sån här. Ett syfte, ett jobb.

Och ljus avger den nog, ska kunna leverera 40.000 lux enligt spec.

I mörker

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Då var höstens inköp klara för tidsfördriv i väntan på "High on life" spelet.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1