Permalänk
Skrivet av DasIch:

Är det något fel på Durock eller C3 och Gateron bara bättre? Tror du dessa gör stor skillnad mot original, ifall man moddar dem? Funderar på om det är värt att lägga mer pengar på stabilisatorer eller om det går att få ritkigt bra resutlat med original (verkar som original är helt okej ändå).

Jag tycker inte Durock är bra för att behovet av hole-mod kom i samband med dem.

De C³v3 jag har haft är lube det enda som behövts för att få en perfekt stab.

Men testa att modda dem du har, är du fortfarande missnöjd så köp något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Nya "Caps":
https://i.imgur.com/ZFCzqZa.jpg
("Model F": såklart! )

Mycket snyggt!

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

En fråga till alla er som är inne i customscenen. Att köpa begagnat keycapset där de finns shine på tangenter, är det en no go, eller ska man tänka, ”äh, skitsamma, det ska ändå fortsätta användas”?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

En fråga till alla er som är inne i customscenen. Att köpa begagnat keycapset där de finns shine på tangenter, är det en no go, eller ska man tänka, ”äh, skitsamma, det ska ändå fortsätta användas”?

Det kommer bli shine när du använder det med. Gillar du setet så kör hårt.

Permalänk
Medlem

Det vart ett köp, kunde inte motstå färgerna, eftersom detta kit inte hade mer än 1 cap som var 1u till alt ctrl osv så får jag jaga tag i tre svarta caps istället.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

https://i.imgur.com/xv4SCr9.jpg

Det vart ett köp, kunde inte motstå färgerna, eftersom detta kit inte hade mer än 1 cap som var 1u till alt ctrl osv så får jag jaga tag i tre svarta caps istället.

Kul att se detta, har ett likadant!
Till och med gjort en YouTube-video när jag rengör det

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Kul att se detta, har ett likadant!
Till och med gjort en YouTube-video när jag rengör det

https://youtu.be/PwlLHk3j4r4

Ja, de va ju några år sen man kunde köpa det, så kul att komma över ett sånt set.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ja, de va ju några år sen man kunde köpa det, så kul att komma över ett sånt set.

Det är främst detta kit du vill ha, men finns andra som skulle funka också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är främst detta kit du vill ha, men finns andra som skulle funka också. https://matrixzj.github.io/assets/images/sa-keycaps/pulser3/kits_pics/r3texthobbyist.jpg

Ja precis, det är de kittet jag skulle vilja ha, men jag vet inte vart man kan hitta likande, skulle fungera med svart också.

Har du tips på vad/var man kan köpa, länka gärna

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ja precis, det är de kittet jag skulle vilja ha, men jag vet inte vart man kan hitta likande, skulle fungera med svart också.

Har du tips på vad/var man kan köpa, länka gärna

Det är ju eftermarknaden som gäller, har sett ett par, men de är ju tillsammans med andra kit så frågan är om de är villiga att sälja dem löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är ju eftermarknaden som gäller, har sett ett par, men de är ju tillsammans med andra kit så frågan är om de är villiga att sälja dem löst.

Ja så är de ju, de är därför jag är inne på att hitta svarta istället, då kan man köpa ett ansi kit i svart, o få med 1u caps där

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är ju eftermarknaden som gäller, har sett ett par, men de är ju tillsammans med andra kit så frågan är om de är villiga att sälja dem löst.

Om man har lösa delar från just detta kit och andra, vet du vilket ställe som är bäst att sälja på och som har bäst marknad för keycaps? Har köpt på mig lite för många kit genom åren och tänkte att man kanske någon dag skulle försöka göra sig av med alla extra keys som man inte använder...

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Om man har lösa delar från just detta kit och andra, vet du vilket ställe som är bäst att sälja på och som har bäst marknad för keycaps? Har köpt på mig lite för många kit genom åren och tänkte att man kanske någon dag skulle försöka göra sig av med alla extra keys som man inte använder...

Jag skulle rekommendera tangentbordsdiscorden
Har du några SA caps så hojta!

https://discord.gg/7bsZEtNH

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Andromeda:

Om man har lösa delar från just detta kit och andra, vet du vilket ställe som är bäst att sälja på och som har bäst marknad för keycaps? Har köpt på mig lite för många kit genom åren och tänkte att man kanske någon dag skulle försöka göra sig av med alla extra keys som man inte använder...

Ja det är discord som gäller.
Och sälj nu det sinisen vill ha 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja det är discord som gäller.
Och sälj nu det sinisen vill ha 😋

tack så mycket! ja, jag ska sälja alla caps jag inte använder när jag finner tid

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk

@anon257891
Har du sett denna? 😍
https://deskthority.net/viewtopic.php?f=7&t=27238

Permalänk
Medlem

Så här vart slutresultatet jäkligt nöjd!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Gnhhh! *fap* *fap*

Skrivet av sINsen:

Så här vart slutresultatet jäkligt nöjd!

https://i.imgur.com/dIdZj8J.jpg

Tjusigt!

Permalänk
Medlem

Dök upp ett nytt tangentbord idag

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Va kul! Hur har du tänkt att bygga den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va kul! Hur har du tänkt att bygga den?

Ja, det blir ett roligt helgprojekt

Kommer att köra med Gateron CJ brytare och Gateron V2 stabs. Har en uppsättning KBnordic BoW tangenter i väntan på att GMK Norse ska anlända

Har en extra plate och PCB ifall jag vill testa något annat.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Ja, det blir ett roligt helgprojekt

Kommer att köra med Gateron CJ brytare och Gateron V2 stabs. Har en uppsättning KBnordic BoW tangenter i väntan på att GMK Norse ska anlända

Har en extra plate och PCB ifall jag vill testa något annat.

Det låter som en bra kombination!
Skulle gärna bygga något med CJ Box brytare och Gateron stabs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det låter som en bra kombination!
Skulle gärna bygga något med CJ Box brytare och Gateron stabs.

Måste säga att gateron stabsen är trevliga. Lite sugen på att testa box brytare också.

Och klart. Rätt nöjd med bygget

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@maniac Ser riktigt cleant ut! Hur är kvaliteten på capsen från KBnordic?

Tack!
Måste säga att de är riktigt trevliga med tanke på priset (750kr). Mycket bättre än Nova Dye-Sub PBT Keycaps från Odin Gaming som jag har på min KBD8X.

Just ja, de kommer också i en bättre låda än caps från GMK.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hej! Funderar på nytt tangentbord och skulle behöva lite tips.

Funderar delvis på ett Ducky One 3 när de kommer in i lager. Verkar vara bra enligt flera youtube-recensioner.

Men funderar även på detta: https://www.inet.se/produkt/6610628/glorious-gmmk-pro-75-pre-...

Antar att många här skulle rekommendera att jag byggde själv men kan verkligen ingenting om sånt och har ärligt talat inte ork eller tid att sätta mig in i det just nu i alla fall, det är för mycket med annat.

Har läst att en del som köpt Barebone varianten av Glorious tangentborden har problem med att de är för insmorda från fabrik och att vissa tangenter kan fastna. Frågan är ju om man riskerar drabbas av det om man nu skulle köpa det förbyggda för 4200. För det priset vill man ju verkligen inte få problem. :/

Det färdigbyggda verkar precis ha släppts dessutom så verkar inte vara så mycket info om detta just nu. Men hur vanligt är egentligen problemet med att barebone varianten har för mycket smörjning? Är Glorious-borden värda sina pengar, och får man ut nåt mervärde av att lägga så mycket som 4200 på det färdigbyggda?

Skulle vara tacksam för lite råd och tips! Förstår att jag nog mest får spekulationer i.om. att bordet precis släppts men alla tips som kan ges vore fint!

Mvh Mattias

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Hej! Funderar på nytt tangentbord och skulle behöva lite tips.

Funderar delvis på ett Ducky One 3 när de kommer in i lager. Verkar vara bra enligt flera youtube-recensioner.

Men funderar även på detta: https://www.inet.se/produkt/6610628/glorious-gmmk-pro-75-pre-...

Antar att många här skulle rekommendera att jag byggde själv men kan verkligen ingenting om sånt och har ärligt talat inte ork eller tid att sätta mig in i det just nu i alla fall, det är för mycket med annat.

Har läst att en del som köpt Barebone varianten av Glorious tangentborden har problem med att de är för insmorda från fabrik och att vissa tangenter kan fastna. Frågan är ju om man riskerar drabbas av det om man nu skulle köpa det förbyggda för 4200. För det priset vill man ju verkligen inte få problem. :/

Det färdigbyggda verkar precis ha släppts dessutom så verkar inte vara så mycket info om detta just nu. Men hur vanligt är egentligen problemet med att barebone varianten har för mycket smörjning? Är Glorious-borden värda sina pengar, och får man ut nåt mervärde av att lägga så mycket som 4200 på det färdigbyggda?

Skulle vara tacksam för lite råd och tips! Förstår att jag nog mest får spekulationer i.om. att bordet precis släppts men alla tips som kan ges vore fint!

Mvh Mattias

Jag hade väntat på Ducky one 3 eller köpt något helt annat bra färdigt tangentbord tex. varmilo. Kanske impopulär åsikt i denna tråd men det är ju vansinne att lägga 4k på ett tangentbord

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Skrivet av tevey:

Jag hade väntat på Ducky one 3 eller köpt något helt annat bra färdigt tangentbord tex. varmilo. Kanske impopulär åsikt i denna tråd men det är ju vansinne att lägga 4k på ett tangentbord

Vad för grejer är det inte vansinne att betala mer än för basic?

Permalänk
Medlem

Någon som testat Keychron's trådlösa tangentbord(Keychron K4 V2 Wireless Alu RGB Brown)? Funderar på att köpa ett till kontoret, är de bruna tysta nog eller ska man dra på o-ringar direkt?

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Någon som testat Keychron's trådlösa tangentbord(Keychron K4 V2 Wireless Alu RGB Brown)? Funderar på att köpa ett till kontoret, är de bruna tysta nog eller ska man dra på o-ringar direkt?

Jag är inget fan av o-ringar så jag skulle köpt och bytt ut brytarna till dessa om du tycker det låter förmycket.
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/box-silent-brown-switch

Permalänk
Skrivet av waverider:

Hej! Funderar på nytt tangentbord och skulle behöva lite tips.

Funderar delvis på ett Ducky One 3 när de kommer in i lager. Verkar vara bra enligt flera youtube-recensioner.

Men funderar även på detta: https://www.inet.se/produkt/6610628/glorious-gmmk-pro-75-pre-...

Antar att många här skulle rekommendera att jag byggde själv men kan verkligen ingenting om sånt och har ärligt talat inte ork eller tid att sätta mig in i det just nu i alla fall, det är för mycket med annat.

Har läst att en del som köpt Barebone varianten av Glorious tangentborden har problem med att de är för insmorda från fabrik och att vissa tangenter kan fastna. Frågan är ju om man riskerar drabbas av det om man nu skulle köpa det förbyggda för 4200. För det priset vill man ju verkligen inte få problem. :/

Det färdigbyggda verkar precis ha släppts dessutom så verkar inte vara så mycket info om detta just nu. Men hur vanligt är egentligen problemet med att barebone varianten har för mycket smörjning? Är Glorious-borden värda sina pengar, och får man ut nåt mervärde av att lägga så mycket som 4200 på det färdigbyggda?

Skulle vara tacksam för lite råd och tips! Förstår att jag nog mest får spekulationer i.om. att bordet precis släppts men alla tips som kan ges vore fint!

Mvh Mattias

För 3000:- får du ett bra entry level som låter fint. Det du behöver göra själv är att pensla lite lube på stabilisatorerna, trycka i brytarna och sätta på keycaps.
Det går att få ner priset ännu mer, men detta är vad jag rekommenderar.