SweClockers besöker Samsung och illustrerar "årets medlem"

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker Samsung och illustrerar "årets medlem"

Vad symboliserar årets mest uppskattade medlem? Vi tar med oss en forumkändis till Samsung och nördar loss med nya Galaxy-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Årets medlem redan i mars?

Permalänk
Inaktiv

Jaså, trodde nästan att @Samsung gett upp på SweClockers, inga inlägg sen början på januari.

Kvalité på bilden som alltid

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon134512:

Jaså, trodde nästan att @Samsung gett upp på SweClockers, inga inlägg sen början på januari.

Forumrepresentationen är tillfälligt pausad men förhoppningsvis kommer Samsung igång igen inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sunix:

Årets medlem redan i mars?

Årets medlem 2021 alltså
Så det är sent, snarare än tidigt

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Så förra årets medlem borde det heta
Äh ok, jag försöker vara rolig men misslyckas tror jag

Permalänk
Medlem

@UndaC: Skulle vara kul att se mer hur det såg ut hos Samsung och särskilt micro-LED är väldigt intressant om bildkvalitet mot OLED mm. Tänker ni göra mer på detta?

Grym kvalitet på videon! Märks att ni blivit mycket bättre på att göra video sistone.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt sponset här, pracka på datorentusiaster mobiler och surfplattor..?

De har ju kategorier som de flesta är intresserade av: SSD, TV, Laptops, ...

Visst har väl alla en mobil, men känns inte riktigt som rätt forum för det, i alla fall för min del

Men det ska väl passa med lanseringar och annat antar jag, men hade själv hellre fått en genomgång av QD-OLED än senaste plattorna

Dock var det en sjysst spin på det att använda plattan att göra konst med i videon

Resultatet är grymt @AkP86

Permalänk
Medlem

Vette tusan men att kalla en telefon på 6.1” kompakt är väl att ta i kan jag tycka.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Varför separeras tablets och telefoner förresten?
Och varför får pennan plats i Ultra men inte i Tab?
Borde man inte bara göra en S22 linje med:

S22-5 5” och två kameror
S22-6 6” och tre kameror
S22-7 7” och fyra kameror och penna
S22-8 8” många kameror och penna
S22-10 10” massor med kameror och penna
...
S22-14 den som nu är Tab S8 Ultra...

Ha samtalsfunktion i alla, man kör ju ändå headset för det mesta nu för tiden...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av jonas_jj:

@UndaC: Skulle vara kul att se mer hur det såg ut hos Samsung och särskilt micro-LED är väldigt intressant om bildkvalitet mot OLED mm. Tänker ni göra mer på detta?

Grym kvalitet på videon! Märks att ni blivit mycket bättre på att göra video sistone.

Vi tog hjälp av ett produktionsbolag för den här videon

Angående MicroLED vs OLED osv så tänker vi absolut följa upp på det när vi har produkter tillgängliga. Och innan dess kommer vi få en artikel av herr @laxpudding som går genom tekniken på ett mer teoretiskt plan

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Trodde årets medlem skulle också vara @AkP86 ! Stolt över att känna denna herre! Snyggt jobbat dude

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Skrivet av medbor:

Förstår inte riktigt sponset här, pracka på datorentusiaster mobiler och surfplattor..?

Samsung har väl betalt för artiklar i typ 2års tid nu på denna sida, så de vill verkligen få in mobiler och plattor på sweclockers, men det är de rätt ensamma om.

Permalänk

Snyggt sponsrat inlägg! Blir lite sugen på att skaffa och rita, även om jag vet att jag inte kan måla xD

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Förstår inte riktigt sponset här, pracka på datorentusiaster mobiler och surfplattor..?

De har ju kategorier som de flesta är intresserade av: SSD, TV, Laptops, ...

Visst har väl alla en mobil, men känns inte riktigt som rätt forum för det, i alla fall för min del

Men det ska väl passa med lanseringar och annat antar jag, men hade själv hellre fått en genomgång av QD-OLED än senaste plattorna

Dock var det en sjysst spin på det att använda plattan att göra konst med i videon

Resultatet är grymt @AkP86

En av förrförra årets mest sedda videos på vår YT kanal är videon om Galaxy s20. Och artiklarna som publiceras kring samsungs mobil-launches är konstant fyllda med aktiva trådar och många läsare. Så det verkar gå hem här

Men det är ju också där någonstans intressegränsen går. iPhone brukar också funka bra här. Men tabletts, de mindre mobiltillverkarna osv brukar vara ganska zzz.

Men angående andra produktområden så är Samsung likt de flesta ”megabolag” uppdelat i distinkta avdelningar eller till och med underbolag/systerbolag. Så en investering i denna typ av innehåll av ett team betyder oftast inte att andra team skulle kunna göra det samma etc.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag övergett Samsung då det är önskvärt att Telefonen inte behöver sitta i laddaren för jämnan.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Borde ni inte ha årets gnälligaste medlem? Då jag ser en tendens här i tråden att tävlingen verkar ha startat.

Att Samsung vill få in mobiler och surfplattor här är inget konstigt. Men jag har alltid upplevt lite anti emot dessa plus konsoler hos datornördar. Där det just nu har vänt med konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

En av förrförra årets mest sedda videos på vår YT kanal är videon om Galaxy s20. Och artiklarna som publiceras kring samsungs mobil-launches är konstant fyllda med aktiva trådar och många läsare. Så det verkar gå hem här

Men det är ju också där någonstans intressegränsen går. iPhone brukar också funka bra här. Men tabletts, de mindre mobiltillverkarna osv brukar vara ganska zzz.

Men angående andra produktområden så är Samsung likt de flesta ”megabolag” uppdelat i distinkta avdelningar eller till och med underbolag/systerbolag. Så en investering i denna typ av innehåll av ett team betyder oftast inte att andra team skulle kunna göra det samma etc.

Jag tror ni skulle få mycket läsningar och reaktioner om ni skrev en artikel om Kina och deras ledare också, men jag förstår vad du menar. Det faller inte mig i smaken i alla fall även om ni knöt ihop just denna artikel på ett underbart sätt

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Borde ni inte ha årets gnälligaste medlem? Då jag ser en tendens här i tråden att tävlingen verkar ha startat.

Att Samsung vill få in mobiler och surfplattor här är inget konstigt. Men jag har alltid upplevt lite anti emot dessa plus konsoler hos datornördar. Där det just nu har vänt med konsoler.

Inget konstigt alls att de vill få ut sina mobiler och plattor, men tack för epitetet!

Permalänk
Medlem

Tycker det här var ett kul sponsrad grej. Blir imponerad av hans skills att teckna, framför allt på så kort tid! I övrigt så ja, hade varit bra att förtydliga att det var 2021, när det kommer 1:a mars blir det lite förvirrande

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av trickeh2k:

Tycker det här var ett kul sponsrad grej. Blir imponerad av hans skills att teckna, framför allt på så kort tid! I övrigt så ja, hade varit bra att förtydliga att det var 2021, när det kommer 1:a mars blir det lite förvirrande

Det var sjukt kul att se bilden framträda i realtid! Har kollat några timelapses på YT på andra skapare men att se det i person var ännu roligare.

Har uppdaterat artikeln (men inte rubriken som redan är på gränsen till för lång) med info om att det avser 2021 för tydlighetens skull nu också

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Vore intressant att veta hur Samsungs penna presterar, jämfört med Apples? Misstänker att Apple ligger rejält i framkant?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt festlig video och @AKp86 är sjukt duktig på att måla & skissa. Blev faktiskt lite sugen på största telefonen också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Snyggt sponsrat inlägg! Blir lite sugen på att skaffa och rita, även om jag vet att jag inte kan måla xD

Alla kan lära sig

Skrivet av Ragnvlad:

Vore intressant att veta hur Samsungs penna presterar, jämfört med Apples? Misstänker att Apple ligger rejält i framkant?

Jag anser Apple vara vida överlägsna allt annat på marknaden här. Har förvisso inte testat Samsungs nya penna men ser inget som skulle få den att komma ikapp. Utbudet av mjukvara är också väldigt bra på Ipad.