THERMALRIGHT Extreme Odyssey (12.8 W/mk) + En tub TFX

Permalänk
Medlem

THERMALRIGHT Extreme Odyssey (12.8 W/mk) + En tub TFX

Sugen på att modda din GPU och få ner temperaturerna? Det var jag med, men sen sålde jag datorn och dessa har legat oanvända/oöppnade... Kommer i alla tjocklekar för att undvika att behöva lägga dubbla (eller trippla) lager.

0,5mm
1,0mm
1,5mm
2,0mm
3,0mm

Specs: http://thermalright.com/product/odyssey-thermal-pad-120x120x3...

6.2g TFX

Räcker väl ungefär till fem grafikkort eller så 😅

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur står sig dessa (1,5mm) mot t.ex. TG Minuspad 8? Lite sugen till mitt 2080 Ti.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Hur står sig dessa (1,5mm) mot t.ex. TG Minuspad 8? Lite sugen till mitt 2080 Ti.

Minus Pad "8" har en värmeledande värde på 8 W/mk och det han säljer har en värde på 12.8 W/mk vilket måtsvarar 60% bättre värmeledning!

Permalänk
Medlem

Och för tydlighetens skull så är annonsen för hela paketet, alla storlekar inkl pasta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meh0:

Minus Pad "8" har en värmeledande värde på 8 W/mk och det han säljer har en värde på 12.8 W/mk vilket måtsvarar 60% bättre värmeledning!

Ok. Jag tänkte mer om det är värt för mig att byta ut mina MP8 mot dessa. Vet inte hur mycket man kommer märka av det?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Ok. Jag tänkte mer om det är värt för mig att byta ut mina MP8 mot dessa. Vet inte hur mycket man kommer märka av det?

Det är en gissningslek, i teorin så skulle du kunna få en märkbar skillnad men i verkligheten så kanske det bara blir nån enstaka grad eller två för det hänger inte bara på vilka pads du använder. Men prova o se, det är inte en jätte kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Ok. Jag tänkte mer om det är värt för mig att byta ut mina MP8 mot dessa. Vet inte hur mycket man kommer märka av det?

Om du byter de måt Extreme Odyssey du får max 3-8 grader förbättring skulle jag gissa på om GPUn ligger på ~70+ TDP. Educated guess baserad på min erfanhet och är ej fakta

Permalänk
Medlem
Skrivet av meh0:

Om du byter de måt Extreme Odyssey du får max 3-8 grader förbättring skulle jag gissa på om GPUn ligger på ~70+ TDP. Educated guess baserad på min erfanhet och är ej fakta

Det är ändå lite grann. Synd bara att jag endast behöver 1.5mm. Pallar inte köpa allt som säljare skrev ovan. Vet inte vart det ska användas sen. Som jag minns är det bara 1,5mm på mitt kort.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Det är ändå lite grann. Synd bara att jag endast behöver 1.5mm. Pallar inte köpa allt som säljare skrev ovan. Vet inte vart det ska användas sen. Som jag minns är det bara 1,5mm på mitt kort.

Du kanske köper en ny/annan gpu nån gång och då kan du använda lite av dom andra tjocklekarna. Och den förra personen som skrev lovade dej inte bättre thermals, ingen kan lova det, läs vad han skrev en gång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adde_77:

Du kanske köper en ny/annan gpu nån gång och då kan du använda lite av dom andra tjocklekarna. Och den förra personen som skrev lovade dej inte bättre thermals, ingen kan lova det, läs vad han skrev en gång till.

Hajade det

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Hajade det

Ok, bra. Det känns alltid bättre att bli överraskad än besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adde_77:

Ok, bra. Det känns alltid bättre att bli överraskad än besviken.

@meh0 skrev och förklarade lite mer ingående. Uppskattar allas hjälp så klart!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 200 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

250kr + frakt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 270 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Vet inte varför det budas lägre än lägstapriset 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Vet inte varför det budas lägre än lägstapriset 🤷‍♂️

Skulle gissa för att ingen är villig att betala den summan.Hitills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Vet inte varför det budas lägre än lägstapriset 🤷‍♂️

Jag ber om ursäkt, hakade bara på budgivningen och missade utgångspriset. Jag drar mig ur budgivningen, 500 kr är lite mer än jag är villig att ge.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr Finns varan kvar? kan den skickas?
Gå till annonsen för att lägga ett bud.