HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk

För 44,50 kr är det nästan värt att skaffa HBO max.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Jag hakade på direkt när jag såg det! Men misstänker att en prishöjning kommer att ske så vi med 50% rabatt ändå kommer att få betala det normala månadspriset.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

Har väldigt dålig bildkvalitet via Windows och Chrome jämfört med om jag kör med appen i min TV. Lite omständigt att behöva använda TV appen varje gång man vill kolla något men men.

Jämförde Wonder Woman 1984 och trots att bägge sa att jag hade 4K så var det som att Tv appen körde på 4k och via Chrome 1080p.

720p med taskig komprimering i Chrome upplevs det som! Samt att subtitles fungerar väldigt dåligt i Chrome..

Avslutade abonnemanget direkt, lägger hellre pengarna på en snabb VPN.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det funkar mycket bättre i Edge än i Chrome. Ge alltid fan i Chrome för Netflix, Disney, HBO och alla andra.

Chrome har nästan aldrig gett mer än 720p i dålig bild.

Det står liksom överallt på nätet med om ni söker.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vilka tangenter trycker jag på för att se bitrate och upplösning i en browser på pc??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Vad får man för bildkvalle för dom 44 kronorna då? Är det olika typer av konton hos HBO eller får jag 4K HDR för 44kr/mån?

Du får ENDAST 4K HDR på alla WB filmer som släpps i år. Allt annat är bara HD fast att det skulle vara en WB film från 2020 så är det bara HD.

Permalänk
Medlem

Perfekt inför jul då det ska bli BoB maraton (igen)! Kan ju tipsa om Chernobyl, Eastbound and down och Generation kill om ni har missat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

Har väldigt dålig bildkvalitet via Windows och Chrome jämfört med om jag kör med appen i min TV. Lite omständigt att behöva använda TV appen varje gång man vill kolla något men men.

Jämförde Wonder Woman 1984 och trots att bägge sa att jag hade 4K så var det som att Tv appen körde på 4k och via Chrome 1080p.

Har du provat köra i Edge?
Kör aldrig några streamingtjänster i något annat än edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schmunkie:

Jag sa upp mitt HBO Nordic förra månaden. Jag kunde utnyttja erbjudandet.
Dock saknas Mad Men fortfarande

Mad men är inte en serie producerad av HBO utan av AMC. Det tenderar att vara Amazon Prime och Netflix som köper in AMCs serier. Så jag skulle inte hålla andan om jag var du
https://www.themoviedb.org/network/174

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Tecknade abonnemang direkt, ska kolla hur bra kvalitet det är på appen i Shield sen. Är den mycket bättre än vad den var innan så behåller jag abonnemanget. Är den lika dålig som HBO Nordics var, så slänger jag det i papperskorgen.

Exakt enda anledningen till varför jag avvaktar just nu.
Grafiken var skit på HBO Nordics. Enlighten me snälla och säg ifall deras 4K stöd som sägs ska finnas är något att ha?

Permalänk
Medlem

Nice! Registrerade direkt!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem

Kvalitén på den material jag har tittat på är utomordentligt bra i alla fall (4K + Dolby Vision + Dolby Atmos).
Stort plus för hur anpassningsbara undertexterna är!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Men är det samma innehåll i USA som i Sverige? Jag signade upp mig idag förr 44kr och höjer de priset till det dubbla 88kr så kommer jag avsluta tjänsten då utbudet suger enligt mig.

Det är det troligen inte, men detsamma gäller för Netflix

Permalänk
Hjälpsam

AB: Ilska efter HBOs nya prissättning: ”Vilket hån mot oss trogna kunder”.

Jag är själv riktigt förbannad.
Ja, jag kommer nog att krångla mig runt detta med en alternativ e-mail, man varför skall jag ens tvingas göra det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag gjorde så. Funkade för mig iaf. Fick 50% erbjudandet.

Blir så trött på detta. Får göra detta varje år med diverse abonnemang. Så länge man ringer och gnäller så går det tydligen utmärkt...

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Ni som skaffat HBO Max Är det endast kommande 2021 WB filmer som kommer i 4k HDR/dolby vision?.
Hade ju önskat ett bredare 4k utbud även av äldre serier och filmer.
Finns Band of Brothers serien även om det bara är HD eller 720p?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Netflix

Skrivet av IRONBERG:

Den tackar vi för. Aldrig haft HBO tidigare så nu hoppar jag gärna på med 50% och säger samtidigt upp netflix. Som ökat priset allt för mycket för att jag ska vara kvar. Hur många har sagt upp sitt Netflix abonnemang på sistone egentligen?

Delar mitt Netflix 4K abonnemang med två andra, så en 50lapp i månaden, tycker jag det är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Är jag helt blind eller finns inget sätt att se utbudet utan att registrera sig?

Tror att det är uppdaterat här på Justwatch.

https://www.justwatch.com/se/leverantör/hbo-max

Edit: När jag skrollade kändes det som det var massor, så man kanske inte kan lita helt på det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Abow palla samla in 11kr från 4 pers varje månad. Bara brösta 44kr och shaera till dom närmsta 🙂

Inte så jobbigt om den som ska ge pengar till dig gör en stående överföring varje månad i banken, kräver 3min jobb, sen är det klart, och man behöver aldrig bry sig mera.

Eller så gör man som du, delar med sig gratis. Ett tips då är väl att de man delar med skaffar en annan tjänst och delar med dig... frågan är bara vem du ska hitta som tycker det är ok att betala 179kr i månaden för NETFLIX och dela med dig utan att du betalar något, bortsett från att du delar ett HBO MAX som kostar dig 44,50kr / månad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nja, hbo är inte min grej. Har de en fungerande app? Kan jag chromecasta?

Installerade på min Apple TV igår, mycket bättre gränssnitt än HBO Nordic, profiler till att börja med, och favorit lista. Samma bra grejer på mobilen och även min nya Google Chrome med fjärr (den som fortfarande inte finns officiellt i Sverige). Går att Chromecasta från mobilen JA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

Har väldigt dålig bildkvalitet via Windows och Chrome jämfört med om jag kör med appen i min TV. Lite omständigt att behöva använda TV appen varje gång man vill kolla något men men.

Jämförde Wonder Woman 1984 och trots att bägge sa att jag hade 4K så var det som att Tv appen körde på 4k och via Chrome 1080p.

De väljer att köra sämre kvalité p.g.a. "piracy".

Samma för Netflix, man får kass kvalité med Chrome eller Firefox. Däremot bra 4K i Edge, på grund av MS DRM playready som bara finns i Edge och som Netflix stödjer. Får också 4K i Netflix app förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddepanik:

Någon som är kund idag som kunnat ändra sitt befintligs konto från nordic till max och få kampanjpriset?
Eller ska man behöva göra det via en extra mailadress?

Jag lyckades inte med mitt Nordics abb byta till max för 44,50kr/m.
Blir nog tvungen att nyregistrera en ny epost för att tadel av 50%.
Konstigt mot lojala kunder att göra så.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Man kan ju misstänka att det kommer prishöjning till 178kr/månad inom en snar framtid. Så alla med 50% kommer att få betala 89kr/månad.

Än roligare blir det om denna ändring endast "gäller nya kunder".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

AB: Ilska efter HBOs nya prissättning: ”Vilket hån mot oss trogna kunder”.

Jag är själv riktigt förbannad.
Ja, jag kommer nog att krångla mig runt detta med en alternativ e-mail, man varför skall jag ens tvingas göra det?

Duck.com låter dig skapa en address som dom vidarebefordrar till din vanliga, men inte förrän dom plockat bort alla trackers ur mailet. Kostar gratis. Litar man på duck.com? Tja.. det får man väl fundera på, men litar man på Google och Gmail kanske man kan sträcka sig till duck också.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Sagt och gjort, nu avslutade jag mitt gamla abb och tecknade ett nytt så då fungerade rabatten 89 -> 44,5.
skall se om man också måste gå in på gamla nordic och avsluta...

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Du får ENDAST 4K HDR på alla WB filmer som släpps i år. Allt annat är bara HD fast att det skulle vara en WB film från 2020 så är det bara HD.

Ja jag hittade en lista på 4K-filmer o det vsr ju en ganska tom lista. Inte ens HBOs egna serier är ju 4K vilket känns jävligt tamt.

Permalänk
Medlem

Är inte intresserad av tv serier utan endast film. Hur är det med filmutbudet? Lika dålig som Netflix och resterande det vill säga filmer från 80-90 talet och några från 2000 talet man redan sett 1000 tals gånger eller finns det mycket nytt? Hur är det med sportfilmer som actionsport filmer osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Förstår som så att det gäller nya kunder, försökte logga in med mitt HBO nordic konto på HBO Max sida vilket ej fungerade så verkar ju behöva göra nytt konto oavsett?

Det går att logga in med samma uppgifter som för ditt nordic. Det gjorde det för mig. När jag gick in på hemsidan så fanns det det tre val. Logga in, skapa konto och en länk för om man hade ett HBO nordic konto.
Klickar du på den sista länken så fick i alla fall jag ange mina inloggningsuppgifter från HBO nordic och så var jag inne. Men alla sparade serier och filmer samt historiken var ju försvunnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Okej – någon här med en Philips TV eller Android-TV generellt från anno 2016?

HBO Nordic eller HBO MAX finns inte ens att ladda ner som app på sovrums-TV:n (Philips 55PUT6401). Är TV:n (operativsystemet) bara för gammalt eller hatar företagen varandra?

Fungerar klockrent att dra ner appen (HBO MAX) på en TCL C825 (2021).

Förvisso inte från 2016 men jag har en Philips TV med android som jag tror är från 2018 eller 2019 (Har inte exakt koll) och det funkade utmärkt att lägga in appen där.
Det står att systemkravet är minst android 5.0 och senare.
Så om du har en TV med android som är minst version 5.0 så borde det fungera för den ska vara kompatibel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ah, det är bara för dem att höja priset med 200% och erbjuda 50% rabatt till alla om sisådär 5 år så har man undkommit det juridiska problemet

Det tror jag är ett onödigt krångligt sätt. Då måste dom hålla på och krångla med rabatter plus att dom kan åka på böter för marknadsföring om dom då inte har fullt pris för någon så det rabatterade priset borde räknas som ordinarie.
Det finns gott om företag som åkt på den niten för att dom på papperet höjt ordinarie pris för att sälja till ett rabatterat pris som i praktiken är det som tidigare var ordinarie.

Det är betydligt enklare för dom att göra om abonnemangsformerna så det nuvarande abonnemanget endast ger SD kvalitet och skapa ett nytt abonemang för 4K och full HD och om befintliga kunder vill byta så får dom göra det men eftersom dom då avsluter det gamla abonnemanget så får dom inte längre rabatten.

Förr eller senare kommer dom säkerligen att slingra sig ur "livstidsrabatten" men man kan förmoda att man kommer att kunna ha kvar den ganska länge i alla fall.