HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem

Funkade bra med Edge på Windows 11, och appen i Google Play fungerade bra, och det fanns en ny app i Samsung appstore till TV:n som också fungerade bra.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Najs! Taget!

Permalänk
Medlem

Även jag tecknade detta, då summan är så liten.

Får gärna ticka även fast jag inte använder, men har vetskapen att kolla om jag vill

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Nja, hbo är inte min grej. Har de en fungerande app? Kan jag chromecasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Funka inte för mig, får "något gick fel" bara

Testa att stänga av vpn om du använder det.

Permalänk
Medlem

kan man se mortal kombat filmen i sverige? Gillar verkligen inte region baserat :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nja, hbo är inte min grej. Har de en fungerande app? Kan jag chromecasta?

Absolut, såg en film nu ikväll helt okej på min 75"

Permalänk
Medlem

Man kan göra ett alias konto i Outlook/Hotmail också om man vill utnyttja erbjudandet med ett nytt konto men ändå få mejlen till din primära. Skapade ett nytt HBO konto med ett alias konto för ta nytta av erbjudandet. Känner mig som en äkta smålänning nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Kom ihåg att avsluta ditt gamla konto. Jag loggade in med det och såg att det fortfarande var aktivt. Vill ju inte betala 150% varje månad lol

Nä, gick in nu. Det skulle gå ut den 1 november. riktigt lägligt ^^

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

kan man se mortal kombat filmen i sverige? Gillar verkligen inte region baserat :<

Signade precis upp mitt konto & testade att starta Mortal Kombat och det funkade utan några problem

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla skräp streaming skiten är, signade upp mig. Vad för man för det? 720 stora pixlar. Allt är typ suddigt, totalt oanvändbart på datorn.

Varför har de inte lyckats lösa bättre DRM för PCs än... Får se om jag lyckas dela detta hbo konto med polaren eller något, 50% off är trots allt en väldigt bra deal.

Permalänk

Jag hittar ingen fungerade app till HBO, vad fan?

Permalänk
Medlem

Bokstavligen ingen av de nyare serierna i 4K eller med DV? Vilken besvikelse. Är det likadant för amerikanerna?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är hbo något att ha om man redan har sett game of thrones?

Absolut, HBO har hållit kanske högst kvalitet sett över lång tid på TV-seriefronten, iaf sedan slutet av 90-talet och Sopranos.

Läs lite mer här:
https://www.esquire.com/entertainment/tv/g26293745/best-hbo-s...

https://www.pastemagazine.com/tv/hbo/best-hbo-series/#1-the-w...

Personliga favoriter utan ranking:

- The Wire
- Band of Brothers(!)
- Six Feet Under (Personlig favorit, väldigt bra drama!)
- Chernobyl (Mini-serie)
- Succession (Helt jävla otroligt bra, S3 har precis börjat!)
- The Leftovers
- True Detective (S1!!!)

Finns mycket mer, spontan lista!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på USAs version (för att jag bor i USA) och HBO MAX är absolut den tjänst som används mest av mig. Den och HULU täcker upp det mesta sevärda här. Netflix har för lite sevärt för att rättfärdiga månadskostnaden numera, medans i princip alla HBO-serier håller hög kvalitet. Sämre på film-fronten dock.

Permalänk
Medlem

Skapade nytt konto med hjälp av mail alias, jag avvaktar lite med att avsluta det gamla kontot dock utifall att det blir någon ändring för befintliga kunder eller att det visar sig att det billigare rabatterade kontot har begrönsningar dwt andra inte har. Jag är lite smått skeptisk till det här erbjudandet, men å andra sidan har jag förhandlat fram halva priset hos com hem tidigare flera år i rad.

Permalänk
Medlem

Fick ta återställning och tvångsuppdatering av Edge sen funkade det.
Är ok kvalitet. Men det är klart mycket bättre bild genom appen i telefonen och chromecast.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Vet någon varför jag får det konstiga meddelandet nedan när jag försöker ladda ned appen?
Jag befinner mig i Sverige och det är inga problem att installera appen i en annan tablet i huset. Inga VPN aktiverade.

Det här objektet är inte tillgängligt i ditt land

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Serien Succession var det som drev mig till att teckna en månad i alla fall!

Har precis som dig redan andra tjänster i form av Netflix, Viaplay och Prime, blir lite väl mycket med alla fyra men.. Jag använder prime, sambon är Viaplay-insnöad och Netflix är bara en bra "go-to" för att ha något till middagarna då utbudet av slö-koll är stort om inte annat — Har svårt att se att HBO Max kan ersätta något av ovanstående, men tänkte kolla igenom alla HBO-Originals man missat iaf

Vet inte om den serien just lockar mig men ska kolla vad som finns just nu och kanske testa några månader. Det börjar bli många nu med tre.

Skrivet av Necrophor:

Oavsett är det ett mycket bra erbjudande för "gemene man".
Se vad du vill och när du tröttnar är det bara att säga upp, så har du fått ut det du ville ur tjänsten.

Det är ett riktigt bra erbjudande och om man har massa serier och filmer som finns på tjänsten är det ju bra.

Citat:

Och skall jag vara ärlig tror jag inte det har så mycket psykologi bakom sig, de vill vinna "kunder" då jag helt ärligt talat inte tror att allt för många "säger upp åt höger och vänster" såvida man inte behöver. Då är tricket/psykologin mer att det skall vara så billigt som möjligt för att nedanstående mening skall kicka in:

Ja, jag tror människor i allmänhet är för "slöa" för att säga upp t ex Netflix en eller två månader de inte använder tjänsten, för att sedan "förnya/unpause". Bekvämlighet och "glömma" bort ser jag mer som nyckelfaktorer.

Och ja, självklart är det mer lockande att ha kvar detta vs valfri annan streamingtjänst om man står i valet och kvalet att behöva säga upp en eller flera tjänster.

Du har rätt i det du skriver, helt klart. Men försäljning är nästan bara psykologi, de har räknat ut detta helt klart.
Kortfattat: Billigt = locka in och stanna kvar. Engångs-livstidsrabatten = stanna kvar fast man egentligen inte nyttjar det.

Skrivet av Don_Tomaso:

Detta lockar till att stanna kvar som prenumerant även efter att du har slutat titta, för att du kanske kommer börja igen sen. Den cyniska i mig ser det som ett sätt att lura folk att betala för något de inte vill ha.

Nä tack. Det är fortfarande billigare att aktivera kontot när du vill se på deras utbud, och sen stänga av det när du har tittat klart.

Jag ser det som ännu ett försäljningstrick, försäljning handlar om att locka människor till sådant man inte behöver. Vi på SweC kan teknik och betalning på nätet och detta gör att vi vågar säga upp tjänster på nätet, vilket de flesta människor inte gör. De prenumererar på saker för att de inte orkar ta tag i det. Fast det kan vara två tryck bort i en webbläsare

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Synd att man inte räknas som "ny kund" även om man inte är kund hos dem idag.... misstänker att det är ganska många, då blir detta erbjudande bara en PR grej....

Va ? Det är ju bara att byta email.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Faktiskt aldrig använt någon sådan tjänst. Yes gammalmodig värre så vad säger ni - på tiden va. Är ju galet billigt och verkar som de har en massa sevärt
Dumt att missa detta ?

Permalänk
Medlem

Är jag helt blind eller finns inget sätt att se utbudet utan att registrera sig?

Permalänk
Medlem

Provat på min LG B7 OLED men filmerna som är märkta med 4k Dolby Vision aktiverar inte det?

Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt, riktigt usel kvalitet. Ser ut som bilden är gjord av duplo-lego. Jämförde 1080p web-dl x265 8gb av senaste "Fear the Walking Dead" och på HBOMax, det är ju helt sanlöst vilken Strandhäll-leverans man fick streamat. Huga.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Angående att få erbjudandet till sin "vanliga" mail trots att man redan är kund; jag gjorde så här: Sa upp mitt gamla abonnemang och bytte sen e-postadress till en alternativ/gammal adress. Nu kunde jag skapa ett nytt konto med "min riktiga" e-mail och ta del av 50%-rabatten där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electricrain:

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Då är det väl reklam varje gång de recenserar en ny produkt och ger det ett bra betyg?

Permalänk
Medlem

Same shit, different name. Vi får ändå inte samma utbud som jänkarna, så vad var poängen?

Permalänk
Medlem

Funkar ju kanon!

Sitter just nu och ser Mortal Kombat i 4K, HDR aktiverat och Dolby Atmos aktiverat. Kör via appen installerad på Nvidia Shield.
Ok, appen behöver finputsas lite, den blev seg och lite hoppig när jag gick in och ut ur filmen. Men i övrigt riktigt bra bild och riktigt bra ljud anläggningen.
Har även testat på ett par surfplattor under dagen och telefonen, samt webläsaren på PC förstås. Allt har funkat direkt.
Tror det blir många års abonnemang om utbudet håller hög status.

Lite trist att serierna verkar bara vara 1080p av någon anledning. Hoppas de skärper till sig och höjer upp de bästa serierna till 4K. Under tiden så kan iaf vi som har Nvidia Shield Pro få AI-uppskalning till 4K på 1080p-källorna iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Same shit, different name. Vi får ändå inte samma utbud som jänkarna, så vad var poängen?

Mkt billigare än Netflix iaf.

Permalänk
Medlem

Testade, men samma urusla bildkvalitet som HBO Nordic (låg bitrate, fel värde för svärta så allt ser grådaskigt ut osv)