HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem

Bara så att jag förstår det rätt. 50% livet ut och om det blir tex en prishöjning på tex 30kr blir det alltså 15kr eller är erbjudandet bara 50% på ordinarie pris och alla höjningar har 0% rabatt?

Företag är så jävla luriga så vill ha det på svart och vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Man kan ju misstänka att det kommer prishöjning till 178kr/månad inom en snar framtid. Så alla med 50% kommer att få betala 89kr/månad.

Men exakt... lite det man fruktar >.<

Visa signatur
Permalänk

Kan man avsluta när som helst? Ingen bindningstid är det korrekt uppfattad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Bara så att jag förstår det rätt. 50% livet ut och om det blir tex en prishöjning på tex 30kr blir det alltså 15kr eller är erbjudandet bara 50% på ordinarie pris och alla höjningar har 0% rabatt?

Företag är så jävla luriga så vill ha det på svart och vitt.

Förmodligen är det på Ordinariepris. Så ökar dom till 150kr/månad i ordinariepris så blir din månadskostnad 75kr/månad eftersom du har det erbjudandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om att dela konto med släkt och vänner:

När du har skapat ett HBO Max-konto kan du välja att lägga till upp till fem (5) auktoriserade användarprofiler till ditt HBO Max-konto (”Auktoriserade användare”). Vi kan begränsa maxantalet auktoriserade användare som du kan lägga till eller som kan använda plattformen samtidigt. Auktoriserade användare är begränsat till medlemmar i din närmaste familj eller ditt hushåll.

https://www.hbomax.com/terms-of-use/sv-se

Permalänk
Medlem

Fungerade bra, hade inget HBO konto innan så det var inga problem, bra pris!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Lite lockande vid första anblick men i slutändan blir det billigare att göra som nu och bara teckna när det finns nåt man vill kolla på.

Så är det väl med alla prenumerationstjänster? Ska man bara se någon enstaka serie så är det nog aldrig lönsamt att ha ett löpande abonnemang. Men för de som har löpande så är det ju en riktigt bra deal.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Men exakt... lite det man fruktar >.<

Självklart kommer de göra det. Men är väl lika bra att passa på att kolla nu under hösten? Går alltid att avsluta abbonnemanget.

Permalänk

jag undrar om man kan avsluta nuvarande pris i mån o gå med igen med lägre priset... men utbudet JA...

Visa signatur

<<< AMD Ryzen 7 3700X | Corsair DDR4 16GB 3200mhz PRO RGB | WD SN850X m2 - Gigabyte 1tb m2 - Samsung 256gb SSD | Gigabyte RTX 3060 Vision 12GB OC
Fractal Design Define Compact vit TG | 2 st Acer 24" skärmar >>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av stargolder:

jag undrar om man kan avsluta nuvarande pris i mån o gå med igen med lägre priset... men utbudet JA...

Läs tråden för svar på denna fråga

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Kan man avsluta när som helst? Ingen bindningstid är det korrekt uppfattad?

Jag skapade ett konto precis, det står följande:

"Ingen bindningstid. Avbryt när som helst."

50% rabatt gäller dock endast tills man säger upp abonnemanget. Dvs man kan förmodligen inte "pausa" abonnemanget och behålla rabatten.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det ÄR reklam.

Enligt Wikipedia:
"Genom olika medier förmedlas ett budskap i form av ett betalt utrymme."

Vi får exakt noll kompensation av HBO (eller någon annan) här så rent definitionsmässigt har jag svårt att se hur detta skulle kunna klassas som reklam. HBO är inte medvetna om att vi skriver en nyhet om detta.

Communityt är väldigt intresserade av streamingtjänster. När det lanseras en ny och det är ett tidsbegränsat erbjudande som är riktigt bra så lyfter vi det för att vi vet att det är något folk vill ta del av helt enkelt. Det är inte att göra reklam: det är att skapa innehåll som är uppskattat och till nytta för oss som hänger på sidan.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Var inte direkt ett överflöd med 4k material eller har jag missat något?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av aker:

Var inte direkt ett överflöd med 4k material eller har jag missat något?

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Någon som är kund idag som kunnat ändra sitt befintligs konto från nordic till max och få kampanjpriset?
Eller ska man behöva göra det via en extra mailadress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ser fram emot en ny "viaplay-tråd" på forumet när HBO ändrar sig om denna "livstidsgrej".

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1628198-viaplay-stange...

Ja, det här låter precis som samma sak som Viaplay skiten. Fem år senare kommer de med "oh nej, streamingtjänsten har förändrats så mycket". Sen står det i avtalet att "vi har rätt att ändra allting, både avtal, abonnemang och priser precis hur vi vill, härsomhelst".

Permalänk
Medlem

Det här kommer kränka befintliga kunder.

Dock så är jag ingen prenumerant till HBO.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig iaf, var väl sådär utbud.
Får ha det några månader och se hur de utvecklar sig med kommande serier,filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag gjorde så. Funkade för mig iaf. Fick 50% erbjudandet.

Hur gör jag detta? Jag har ett nordic konto idag som går ut den 11e november. Kan jag bara registrera mig på max med den mailen och få kampanjpriset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

Tack för info, då blir det inget HBO Max för mig. För övrigt, vad är det för box du menar som gör att du kan få UHD GoT?

*Edit, nu fattar jag att du menar box med BluRay och inte en TV-Box.

Permalänk
Medlem

Delar redan mitt nya konto med fyra familjemedlemmar. 44,5 * 12 / 4 = 133,5 kr per år och person eller 11,1 kr per månad

Permalänk
Discokungen
Skrivet av UndaC:

Nä framförallt verkar serierna inte vara i 4k. Hade hoppats på att se om GOT i 4K UHD med bra bitrate men det är 1080p med ganska låg bitrate (men bättre encode än nordic iaf) och utan HDR.
Blir väl till att bita i det sura och köpa den där UHD-boxen för 2 700 kr

VA?! Hur kan det vara så usel kvalitet på streamat material år 2021 egentligen? Det är helt absurt att det florerar material från samma serie med betydligt högre kvalitet, även på den tiden serien släpptes veckovis. Förstår inte alls hur de tänker. Sparar de in på serverlagring eller vad är grejen?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vad finns på HBO Max som inte finns på Netflix eller Disney plus?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Den här marknadsföringstricket verkar funka bra!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Du får väl skriva till dem att du önskar bli glömd/anonymiserad vilket du har rätt till enligt GDPR.
Sen när de inte har dina uppgifter längre så kan du signa upp igen ;).

Vilket dom har 2 månader på sig att göra...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

"Livet ut", haha. Famous last words...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maniac:

Man kan ju misstänka att det kommer prishöjning till 178kr/månad inom en snar framtid. Så alla med 50% kommer att få betala 89kr/månad.

Exakt. Klassisk tabbe med att bara tänka procenttalet utan att tänka, "av vad?".

- "Jag har 99% rabatt hos HBO Max!"
- "Jisses mig, låter ju hur sjukt bra som helst. Hur mycket kostar det annars i månaden?"
- "Bara 8900 spänn!"

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Exakt. Klassisk tabbe med att tänka bara procenttalet utan att tänka, "av vad?".

- "Jag har 99% rabatt hos HBO Max!"
- "Jisses mig, låter ju hur sjukt bra som helst. Hur mycket kostar det annars i månaden?"
- "Bara 8900 spänn!"

Förstår inte varför ni gnäller, det är ju bara att säga upp om man lessnar

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zipparn:

Om att dela konto med släkt och vänner:

När du har skapat ett HBO Max-konto kan du välja att lägga till upp till fem (5) auktoriserade användarprofiler till ditt HBO Max-konto (”Auktoriserade användare”). Vi kan begränsa maxantalet auktoriserade användare som du kan lägga till eller som kan använda plattformen samtidigt. Auktoriserade användare är begränsat till medlemmar i din närmaste familj eller ditt hushåll.

https://www.hbomax.com/terms-of-use/sv-se

Varför ingen fetstil på sista meningen?

Permalänk

Jag undrar hur det är med annonser och reklam, nån som har koll?

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb