HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem

Hur bra/dåligt är utbudet jämfört med USA?

Permalänk
Medlem

Nej, det här känns lurt, jättelurt.

Billigare pris, desperation att få mer folk till tjänsten. Det är snarare så att det här är sista försöket innan tjänsten försvinner i Sverige och man istället väljer att licensera ut grejerna till andra plattformar. I alla fall här i norden. Nytt namn och lite kosmetika nej det biter inte på kräsna Sverige som streamar allt numera och dessutom ställer krav.

Nu spekulerar jag bara men skulle inte bli förvånad om tjänsten upphör om något år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aker:

Testa att stänga av vpn om du använder det.

Nix men funkade med PayPal istället för kort

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Jag sa upp mitt HBO Nordic förra månaden. Jag kunde utnyttja erbjudandet.

Dock saknas Mad Men fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Hur bra/dåligt är utbudet jämfört med USA?

Svårt att säga exakt men usa har tex massvis med animerade Batman filmer. Dom har tex hela animated series. Sverige har en animerad film och då räknar jag inte med LEGO batman och en barn version av justice league.

Permalänk
Medlem

Vad är kvalitén? Känns som 1080p är väldigt 2012 vid det här laget. Skummade genom katalogen och precis som Netflix känns det mer kvantité än kvalité. Dock har ju HBO massa klassiker som räddar dem. Tror inte jag kommer behålla min prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Nej, det här känns lurt, jättelurt.

Billigare pris, desperation att få mer folk till tjänsten. Det är snarare så att det här är sista försöket innan tjänsten försvinner i Sverige och man istället väljer att licensera ut grejerna till andra plattformar. I alla fall här i norden. Nytt namn och lite kosmetika nej det biter inte på kräsna Sverige som streamar allt numera och dessutom ställer krav.

Nu spekulerar jag bara men skulle inte bli förvånad om tjänsten upphör om något år eller så.

Tvärtom, de försöker få tillbaka alla serier och filmer de har licensieat ut till Netflix och liknande. Det är inte bara i Sverige det lanserades idag.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Vad får man för bildkvalle för dom 44 kronorna då? Är det olika typer av konton hos HBO eller får jag 4K HDR för 44kr/mån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Vad får man för bildkvalle för dom 44 kronorna då? Är det olika typer av konton hos HBO eller får jag 4K HDR för 44kr/mån?

Man får 4K, HDR, Dolby Vision och Dolby Atmos-ljud. Jag är nöjd iaf

Permalänk
Medlem

@Jacob
Står såhär i avtalet.
*Erbjudandet gäller fr.o.m. den 26 oktober 2021 t.o.m. den 30 november 2021 (”Erbjudandeperioden”). Erbjudandet gäller enbart för nya HBO Max-abonnenter. Erbjudandet gäller enbart för löpande månadsabonnemang på HBO Max. Erbjudandet finns tillgängligt på hbomax.com, Google Play och via LG, Xbox och Playstation. Erbjudandet är endast tillgängligt i Andorra, Danmark, Finland, Norge, Spanien och Sverige. Endast personer som är 18 år eller äldre kan abonnera på HBO Max. Erbjudandet kan endast utnyttjas en gång per person och endast under Erbjudandeperioden. Det kan inte kombineras med andra erbjudanden för HBO Max. Kunder som uppfyller kraven för erbjudandet får femtio procents (50%) rabatt på det vid var tid gällande månadspriset (inklusive moms) i respektive land. Rabatten gäller så länge kunden har kvar sitt månadsabonnemang och har en giltig betalningsmetod registrerad samt i övrigt följer de regler och villkor som gäller för att få tillgång till HBO Max. Abonnemanget kan inte överlåtas. OM DU SÄGER UPP ELLER ÄNDRAR DITT ABONNEMANG ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD REGISTRERAD, SÅ HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE.

Intressant nog så står det att det är halva priset gentemot gällande månadskostnad. Så om de ändrar den till 1000kr i månaden blir det 500kr. (förmodligen inte då det säkert står en massa annat i EULA)
Men om man då signit upp sig sedan inte tycker priset är bra efter ändring så "HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE."

Förhoppningsvis är det inte mer än en friskrivning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@Jacob
Står såhär i avtalet.
*Erbjudandet gäller fr.o.m. den 26 oktober 2021 t.o.m. den 30 november 2021 (”Erbjudandeperioden”). Erbjudandet gäller enbart för nya HBO Max-abonnenter. Erbjudandet gäller enbart för löpande månadsabonnemang på HBO Max. Erbjudandet finns tillgängligt på hbomax.com, Google Play och via LG, Xbox och Playstation. Erbjudandet är endast tillgängligt i Andorra, Danmark, Finland, Norge, Spanien och Sverige. Endast personer som är 18 år eller äldre kan abonnera på HBO Max. Erbjudandet kan endast utnyttjas en gång per person och endast under Erbjudandeperioden. Det kan inte kombineras med andra erbjudanden för HBO Max. Kunder som uppfyller kraven för erbjudandet får femtio procents (50%) rabatt på det vid var tid gällande månadspriset (inklusive moms) i respektive land. Rabatten gäller så länge kunden har kvar sitt månadsabonnemang och har en giltig betalningsmetod registrerad samt i övrigt följer de regler och villkor som gäller för att få tillgång till HBO Max. Abonnemanget kan inte överlåtas. OM DU SÄGER UPP ELLER ÄNDRAR DITT ABONNEMANG ELLER OM DU INTE LÄNGRE HAR EN GILTIG BETALNINGSMETOD REGISTRERAD, SÅ HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE.

Intressant nog så står det att det är halva priset gentemot gällande månadskostnad. Så om de ändrar den till 1000kr i månaden blir det 500kr. (förmodligen inte då det säkert står en massa annat i EULA)
Men om man då signit upp sig sedan inte tycker priset är bra efter ändring så "HAR DU INTE LÄNGRE RÄTT ATT TA DEL AV DETTA ERBJUDANDE."

Förhoppningsvis är det inte mer än en friskrivning.

Edit:
Får nog läsa vad lifetime i detta fall annars innebär. Tjänstens livstid? 3år, 5år.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Ykalon, jaha. Så dom har redan tidigare licenserat ut en massa saker.

Då låter det som dom gjorde bort sig ordentligt och inte trodde streaming skulle bli något stort. Jaja, vi får väl se vad som händer med tjänsten.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Man får 4K, HDR, Dolby Vision och Dolby Atmos-ljud. Jag är nöjd iaf
https://i.imgur.com/KehPX6E.jpg

Funkar HDR för dig? Min tv aktiverar det inte som den gör på Netflix eller Prime

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Funkar HDR för dig? Min tv aktiverar det inte som den gör på Netflix eller Prime

Konstigt, vår Samsung Q8 2019 aktiverar HDR. Står HDR på den där ikonen längst till vänster i TVns meny. Det gör det inte vid icke-HDR material.

Permalänk
Medlem

Någon som hört om en app kommer till windows?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Signade upp för ett konto. Inga titlar verkar fungera på min LG oled som det verkar. Ingen vidare start på deras lansering 😁

Permalänk
Medlem

Vad fan, varken Real time med Bill Maher eller last week tonight finns ju? Gillar appen, men det måste ju vara två av HBO:s största, varför i helvete kan man inte se dem längre? Fanns ju på Nordic.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electricrain:

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Sweclockers.com är ju en reklamfinansierad hemsida så sidan skulle inte finnas kvar utan sådan här publicitet lite då och då.

Det är ju ingen som tvingar dig att köpa HBO max precis.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Oliver91:

Sweclockers.com är ju en reklamfinansierad hemsida så sidan skulle inte finnas kvar utan sådan här publicitet lite då och då.

Det är ju ingen som tvingar dig att köpa HBO max precis.

Denna artikel är inte reklam och är inget vi erhåller ersättning för.

Allt som är sponsrat är uppmärkt så att det framgår om så är fallet

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av Dyyb:

Hittar inte appen på min LG B6? Har HBO Nordic , när jag öppnar den kommer det bara upp att appen inte e aktuell längre o jag bör ladda ner HBO max med en länk men sen står det att appen ej Hittas i LG store?? Är min 4 år gamla TV för gammal för en app herregud

Edit

The HBO Max app is available on the following LG models: LG OLED TVs, LG QNED Mini LED TVs and LG NanoCell TVs from model years 2018-2021 via webOS 4.0 and higher

Vilket skämt......

Köp en nvidia shield då

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

"innan den 30 november" Då är det ju inte bråttom, blir att vänta med och se vad folk tycker.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Priset lär nog höjas rätt snart

Tittar man på vad HBO Max kostar i USA jämfört med Netflix så inser man att det är rena lockpriser som gäller just nu. Det troliga är att priserna fördubblas vad det gäller, men < 100kr/mån är ändå billigt i sådant fall.

HBO Max: US $14.99/mån eller $149.99/år - SE 89kr/mån eller 699kr/år
Netflix Basic: US $8.99/mån - SE 99kr/mån
Netflix Standard: US $13.99/mån - SE 129kr/mån
Netflix Premium: US $17.99/mån - SE 179kr/mån

Jämför man med de amerikanska priserna så inser man att HBO Max nog kommer hamna på 149kr/mån vad det lider, troligen efter årsskiftet. I sådant fall är erbjudandet för nuvarande prenumeranter på 699kr/år jämförbart med 44.50kr/mån.

Säg att priset gäller i 6 månader (89kr, sedan 149kr). Då blir det 714kr för 12 månader, vilket är i princip samma pris som nuvarande kunder får om de hoppar på 12 månaders avtalet.

Dock är det billigare i längden OM man tänker sig att ha HBO permanent, men är man mer en on/off-prenumerant så är det en annan sak.

Permalänk
Medlem

Eller så får de väldigt många kunder som tar det för att det är billigt just nu och sen kan det ticka på (bara för att det är just billigt) i bakgrunden fast långt ifrån alla använder det. Då kanske de får en miljon nya kunder där de egentligen kanske bara skulle fått 200.000 vilket ändå är en vinst för dem. Eller hur många som nappat på detta erbjudande hade tänk skaffa HBO ändå? 45:- är ju inte mycket för gemene man i norden så är HBO smart behåller de det låga priset ett bra tag så kommer vi glömma bort att det just tickar på och folk kommer inte avsluta prenumerationen.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ric68:

Tittar man på vad HBO Max kostar i USA jämfört med Netflix så inser man att det är rena lockpriser som gäller just nu. Det troliga är att priserna fördubblas vad det gäller, men < 100kr/mån är ändå billigt i sådant fall.

HBO Max: US $14.99/mån eller $149.99/år - SE 89kr/mån eller 699kr/år
Netflix Basic: US $8.99/mån - SE 99kr/mån
Netflix Standard: US $13.99/mån - SE 129kr/mån
Netflix Premium: US $17.99/mån - SE 179kr/mån

Jämför man med de amerikanska priserna så inser man att HBO Max nog kommer hamna på 149kr/mån vad det lider, troligen efter årsskiftet. I sådant fall är erbjudandet för nuvarande prenumeranter på 699kr/år jämförbart med 44.50kr/mån.

Säg att priset gäller i 6 månader (89kr, sedan 149kr). Då blir det 714kr för 12 månader, vilket är i princip samma pris som nuvarande kunder får om de hoppar på 12 månaders avtalet.

Dock är det billigare i längden OM man tänker sig att ha HBO permanent, men är man mer en on/off-prenumerant så är det en annan sak.

Men är det samma innehåll i USA som i Sverige? Jag signade upp mig idag förr 44kr och höjer de priset till det dubbla 88kr så kommer jag avsluta tjänsten då utbudet suger enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om jag inte har helt fel när jag läser de detaljerade villkoren kan de också avsluta ditt abonnemang när de vill utan anledning. Som jag skrev i en annan tråd kan de då, när de har tillräckligt många abonnenter, döpa om sig igen. T.ex. "HBO Ultra" och alla som vill fortsätta måste då betala 100%.

Vad härligt då att känna att man endast betalat 50% fram tills dess.
Så kan man avsluta det direkt

Jag nappar också, mycket serietittande i en familj

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Vad härligt då att känna att man endast betalat 50% fram tills dess.
Så kan man avsluta det direkt

Jag nappar också, mycket serietittande i en familj

Jodå, man kan ju inte klaga så länge man får ha det Jag är bara lite generellt irriterad på alla tjänser som snackar om "livstid".

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Inaktiv

Inte mycket till film på HBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Vad fan, varken Real time med Bill Maher eller last week tonight finns ju? Gillar appen, men det måste ju vara två av HBO:s största, varför i helvete kan man inte se dem längre? Fanns ju på Nordic.

Allting har inte flyttats över än. Antar och hoppas att John Oliver läggs till snart. Lyckligtvis så brukar de lägga upp några av sekvenserna på deras YouTube kanal

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har väldigt dålig bildkvalitet via Windows och Chrome jämfört med om jag kör med appen i min TV. Lite omständigt att behöva använda TV appen varje gång man vill kolla något men men.

Jämförde Wonder Woman 1984 och trots att bägge sa att jag hade 4K så var det som att Tv appen körde på 4k och via Chrome 1080p.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS