PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss ett Mail att min PS5 med extra handkontroll är skickad idag från Media Markt jag beställde i Tisdags 15:45.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fick nog tag i den sista på amazon stod 1 kvar men slutsålt på produktsidan, uppdaterade ett par gånger och kunde då lägga till i varukorgen och betalade blixtsnabbt 😀 Leverans på tisdag tackar för tipset 👍

Permalänk
Skrivet av Mclennon:

Fick nog tag i den sista på amazon stod 1 kvar men slutsålt på produktsidan, uppdaterade ett par gånger och kunde då lägga till i varukorgen och betalade blixtsnabbt 😀 Leverans på tisdag tackar för tipset 👍

Grattis! Jag beställde imorse och fick senare leverans, onsdag...

Permalänk

Beställde på Webhallen igår och nu ligger den redan på utlämningsstället. Snabbt och bra från Webhallen vilket uppskattas mycket :-).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darneck:

Beställde disk-versionen från amazon kl 10:16 och lite senare köpte jag några spel också. Beloppen för spelen har reserverats på mitt bankkonto direkt men beloppet för PS5:an finns inte där. Någon annan som upplevt något liknande? Och hoppas att det inte betyder något...

Jag fick orderbekräftelse och kan se ordern på mitt amazonkonto etc.

Kan inte heller se transaktionen på amazon under "Dina betalningar" -> Transaktioner.

Man får ju hoppas på att man inte blir sittandes med massa spel utan konsol ^^

Permalänk

Jag beställde en PS5 från MediaMarkt i tisdags klockan 15:40. Nu fick jag besked om att ordern är skickad. Trodde inte det skulle fungera genom MM.

Permalänk
Medlem

Det kan ju inte vara många kvar som inte fått sig en ps5a i denna tråd nu

Permalänk

Amazon

Valde faktura som betalnings sätt men får email nu om att den nekades när beställningen gick igenom utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Valde faktura som betalnings sätt men får email nu om att den nekades när beställningen gick igenom utan problem.

Hör med deras kundtjänst. Så var det för mig i november men efter ett snack med kundtjänst så lyckades de lösa det.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Hör med deras kundtjänst. Så var det för mig i november men efter ett snack med kundtjänst så lyckades de lösa det.

Hur? Fixade fakturan eller var du tvungen att välja nytt betalnings sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det kan ju inte vara många kvar som inte fått sig en ps5a i denna tråd nu

Jag är en av dem som ej har fått ännu. Har haft möjlighet att köpa disk-versionen vid några tillfällen men inväntar digital edition. Inne på tråden ett par ggr/dag men missar alltid!

Permalänk
Medlem

Blev uppmanad nu att revidera från faktura, testar med kreditkort så får vi se.. står att den har skickats redan iaf, så borde inte vara något strul med själva beställningen kan jag tycka.

Permalänk
Skrivet av Zaius:

Blev uppmanad nu att revidera från faktura, testar med kreditkort så får vi se.. står att den har skickats redan iaf, så borde inte vara något strul med själva beställningen kan jag tycka.

Fan har ju inget kreditkort, så faktura var det enda sättet 🙁

Permalänk
Medlem

Vad låg priserna på hos Amazon? För de både modellerna.

Permalänk

Amazon

Någon annan som fick deras faktura från amazon nekad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad låg priserna på hos Amazon? För de både modellerna.

Det var listpriser (normala priser).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon annan som fick deras faktura från amazon nekad?

Köpte inte du igår från webhallen?

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Köpte inte du igår från webhallen?

Nej gick aldrig igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Köpte inte du igår från webhallen?

Kollar man hans andra inlägg så ser man tydligt att han är scalper

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Känns lite som de försöker dumpa handkontroller genom att bundla? Kanske tillverkat för många i förhållande till hur många huvudenheter de kunde tillverka. Kanske en uppdatering av handkontroller på gång?

Tror det är större vinst på kontrollerna. Eftersom dom håller MSRP på konsolerna och lägger ner extra tid på system för att sälja det så tjänar dom nog inte mycket pengar på en konsol. Tror helt ärligt inte det är omöjligt att dom förlorar pengar på affären men får ju positiv credit från att försöka i alla fall.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Tror det är större vinst på kontrollerna. Eftersom dom håller MSRP på konsolerna och lägger ner extra tid på system för att sälja det så tjänar dom nog inte mycket pengar på en konsol. Tror helt ärligt inte det är omöjligt att dom förlorar pengar på affären men får ju positiv credit från att försöka i alla fall.

Är ofta så med konsoler. Finns inte så mycket pengar i att sälja själva basstationerna, däremot finns det mycket pengar i att kränga extra tillbehör och spel som folk köper efteråt när de väl har en enhet i vardagsrummet.

Permalänk
Skrivet av zather:

Tror helt ärligt inte det är omöjligt att dom förlorar pengar på affären

Har aldrig förstått detta, men har å andra sidan aldrig läst ekonomi. Hur kan de förlora på sålda konsoler?

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Komplett.se 18/09/2020 10:33.
Status: Beställd, förväntas i lager 31 december 2021, 1 st.

Borde jag satsa på en annan leverantör istället? Känns väl inte som att jag "borde" ha fått tilldelning så här dags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perkoff:

Jag beställde från Komplett.se 18/09/2020 10:33.
Status: Beställd, förväntas i lager 31 december 2021, 1 st.

Borde jag satsa på en annan leverantör istället? Känns väl inte som att jag "borde" ha fått tilldelning så här dags?

ja

Permalänk
Medlem

Vet inte vilka som lyckades få igenom på Amazon, men jag fick en beställd, de drog 0:- som reservation, chattade med supporten eftersom det verkade lite konstigt, enligt dem ett tekniskt fel och eftersom det var så så får jag ingen PS5, men jag kunde behålla reservationen, så jäkla ilsk man blir... =( Lär undvika Amazon ett tag kan jag säga, supporten var dessutom helt usel.

Permalänk
Medlem

Beställde vid lunch, fick nu:
Your Amazon.se order of "PlayStation 5 (PS5)" has been dispatched!

Permalänk

Om ni har möjlighet att köpa från Webhallen så gör det.
Köpt igår och fick den idag, snabbt och smidigt.
Ska nu tabort beställning från MM, den har fortfarande ett okänt datum för leverans för den som undrar.

Vill tacka alla hjältar här som har hjälpt mig och andra att köpa en ps5.

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla tips i denna tråd! Och extra tack för detta tips som var detta inlägg som till slut gav mig en PS5. Det stod först beräknad leverans den 26:e men fick meddelande idag runt 15 att den gick att hämta upp. Så nu står den här hemma och ska packas upp

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Är ofta så med konsoler. Finns inte så mycket pengar i att sälja själva basstationerna, däremot finns det mycket pengar i att kränga extra tillbehör och spel som folk köper efteråt när de väl har en enhet i vardagsrummet.

Japp men tror det är lite extra illa denna gången för återförsäljaren måste betala för att hålla uppe "tävlingar" och liknande för ps5orna och sen så klart all extra kundtjänst efter man läst här inne hehe. Känns som folk skriver till dom 3 gånger om dagen för att se hur det ligger till med just deras PS5a.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650