PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Beställde också via MM, fördröjd leverans och kunde välja faktura via klarna. Stod även leverans inom ca: 2 veckor, bättre än inget 😃

Permalänk
Medlem

Det var exakt den ordern "SONY PLAYSTATION 5 + EXTRA DUALSENSE" som mitt tidigare inlägg handlade om. Där jag fick mail från MM. Samt att i kundtjänst sa de att det är. Okänt när de får in nya att skicka..

Permalänk

Fick precis mejl från Webhallen om att Digital Edition nu finns i lager med en länk till en error-sida..

Permalänk
Medlem

Hämtat på posten precis (Y) tack för alla tips!

Nu ska här nattas små barn och imornbitti åker vi iväg över midsommar… med lite tur hinner jag spela ikväll.. annars nästa vecka 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Fick precis mejl från Webhallen om att Digital Edition nu finns i lager med en länk till en error-sida..

Det är den versionen jag föredrar. Har kört 100% digtal only på spelinköp sedan ps3. Tycker det ser fruktansvärt ut med spelfodral

Permalänk
Skrivet av weewee:

Det är den versionen jag föredrar. Har kört 100% digtal only på spelinköp sedan ps3. Tycker det ser fruktansvärt ut med spelfodral

Jag sitter med en digital version av PS5an nu. Sämsta beslutet jag gjort. Vill köpa Returnal - 500:- för ett fysiskt exemplar och 850:- för den digitala. Helt sinnes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Jag sitter med en digital version av PS5an nu. Sämsta beslutet jag gjort. Vill köpa Returnal - 500:- för ett fysiskt exemplar och 850:- för den digitala. Helt sinnes...

Köp det i amerikanska butiken 70 dollar. Så då blir det 550-600 kr istället. Borde som sagt vara billigare iom digital utgåva. Men hellre 100kr extra för att slippa skivor.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Har förresten dykt upp PS5 Digitals på Mediamarkt: https://www.mediamarkt.se/sv/category/_playstation-5-konsoler...

Dock, med tanke på att disk läsaren är mer önskad och folk här har haft problem med Mediamarkt så hade jag inte blivit så taggad, men kanske händer nåt.

Tusen tack för tipset, plockade upp en - vill ha Digital, plus att jag inte är i Sverige förrän om två veckor så denna passade mig helt perfekt

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...
Verkar som det fortfarande går att beställa denna? Har inte gjort det själv eftersom jag redan har PS5:a men förut när man lagt i kundvagnen på mediamarkt så har man inte kunnat gå förbi valet av leverans men det kan jag.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Min ps5a med extra röd kontroll bundeln som jag beställde vid 14:14 är nu på väg. Det var snabbare än jag trodde det skulle vara.

Permalänk
Skrivet av weewee:

Köp det i amerikanska butiken 70 dollar. Så då blir det 550-600 kr istället. Borde som sagt vara billigare iom digital utgåva. Men hellre 100kr extra för att slippa skivor.

Personligen tycker jag fortfarande att det blir för stor prisskillnad. Har ett Xbox Series X också. Där köpte jag t.ex R.E village nytt för 499:- och sålde det beggat för 350:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Personligen tycker jag fortfarande att det blir för stor prisskillnad. Har ett Xbox Series X också. Där köpte jag t.ex R.E village nytt för 499:- och sålde det beggat för 350:-

Förstår verkligen. För mig är det dock inte ett alternativ ens med spel på skivor. Tycker det ser gräsligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Min ps5a med extra röd kontroll bundeln som jag beställde vid 14:14 är nu på väg. Det var snabbare än jag trodde det skulle vara.

Webhallen är otroligt snabba med sina leveranser.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ps5 imorse och det står ”redo att plockas”, har vi råkat klicka nåt fel så att vi måste hämta upp i en butik? Eller betyder det redo att plockas upp av postnord? Jag köpte från net on net

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Testa prata med deras kundtjänst. Har du tur så gör de ett undantag.

Tack för tipset.
Jag pratade med dem i chatten, och iaf den personen var inte intresserad av undantag.

Permalänk

Out of topic men tror ni att jag kan byta ratchet and clank rift apart som jag fick med I en bundle från webhallen? Eller kanske även en återbetalning bara för spelet. Inte riktig intresserad på rnc rift apart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Out of topic men tror ni att jag kan byta ratchet and clank rift apart som jag fick med I en bundle från webhallen? Eller kanske även en återbetalning bara för spelet. Inte riktig intresserad på rnc rift apart.

Rätt säker på att det inte går, men sälj bara på Tradera hade jag gjort, går för minst 400 från vad jag har sett.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevitar:

Jag pratade med dem i chatten, och iaf den personen var inte intresserad av undantag.

Kontroversiell åsikt kanske, men jag tycker det är bra att de inte gör undantag och tycker de ska hålla stenhårt på det. För får scalpers nys på det och att det fungerar börjar de då också med historier för att få fler. Jävlarna använder flera olika konton och adresser (vänner, släktingar, osv) och kör då samma historia på flera konton så scalpar dem ännu mer än vad de redan gör.

Skrivet av BeratMost:

Out of topic men tror ni att jag kan byta ratchet and clank rift apart som jag fick med I en bundle från webhallen? Eller kanske även en återbetalning bara för spelet. Inte riktig intresserad på rnc rift apart.

Tveksamt, men kanske...

Kom PS5an i en unik Ratchet & Clank låda:

eller var det bara en vanlig PS5 låda med spelet separat?
Om de var separat kanske de är snälla men var det inne i lådan tvekar jag på att de gör nånting. Och då antar jag att du inte brytit plasten på spelet också.

Finns annars på tradera några ex som har bud på 500 kr+ så du kan få det mesta tillbaka den vägen annars.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

No

Skrivet av lambdan:

Kontroversiell åsikt kanske, men jag tycker det är bra att de inte gör undantag och tycker de ska hålla stenhårt på det. För får scalpers nys på det och att det fungerar börjar de då också med historier för att få fler. Jävlarna använder flera olika konton och adresser (vänner, släktingar, osv) och kör då samma historia på flera konton så scalpar dem ännu mer än vad de redan gör.

Tveksamt, men kanske...

Kom PS5an i en unik Ratchet & Clank låda:
https://lambdan.se/img/MiserlyUprightCentipede.jpg
eller var det bara en vanlig PS5 låda med spelet separat?
Om de var separat kanske de är snälla men var det inne i lådan tvekar jag på att de gör nånting. Och då antar jag att du inte brytit plasten på spelet också.

Finns annars på tradera några ex som har bud på 500 kr+ så du kan få det mesta tillbaka den vägen annars.

Det kom I en separat disk, jag har originella ps5 boxen utan ratchet and clank på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

NoDet kom I en separat disk, jag har originella ps5 boxen utan ratchet and clank på den.

Du kan ju testa men tvekar på att de hjälper. Du har köpt en bundle och då är det en bundle de ska ha tillbaka.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kontroversiell åsikt kanske, men jag tycker det är bra att de inte gör undantag och tycker de ska hålla stenhårt på det. För får scalpers nys på det och att det fungerar börjar de då också med historier för att få fler. Jävlarna använder flera olika konton och adresser (vänner, släktingar, osv) och kör då samma historia på flera konton så scalpar dem ännu mer än vad de redan gör.
...

Inte kontroversiellt egentligen.
Jag tycker det är strålande att ambitionen att stoppa scalpers finns.

Jag har väl mer problem med att deras åtgärder stoppar "vanliga" personer mer än vad det stoppar scalpers.
Som du själv skriver så använder de hela familjens, vänners, släktingars konton ändå.
När en åtgärd inte åtgärdar problemet den försöker lösa är det tråkigt.
När åtgärden dessutom orsakar större hinder för andra som den inte är tänkt är det riktigt drygt.

Permalänk

Någon som beställde idag från Netonnet med best express hemleverans?
Jag valde leverans mellan 18-22 idag men ordern står fortfarande bara som mottagen... Kommer jag få det idag tro?

Permalänk

Mediamarkt har Digital edition med extra handkontroll som Ej i lager, ska man chansa där och hamna i kö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Jag sitter med en digital version av PS5an nu. Sämsta beslutet jag gjort. Vill köpa Returnal - 500:- för ett fysiskt exemplar och 850:- för den digitala. Helt sinnes...

Fixa amerikanskt psn 😎

Permalänk
Skrivet av Mattan1999:

Någon som beställde idag från Netonnet med best express hemleverans?
Jag valde leverans mellan 18-22 idag men ordern står fortfarande bara som mottagen... Kommer jag få det idag tro?

Går inte inte slutföra köpet

Permalänk
Skrivet av Sesese123:

Går inte inte slutföra köpet

Jo imorse kl. 09:38 då jag la ordern gick det.
Har fått orderbekräftelse och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattan1999:

Någon som beställde idag från Netonnet med best express hemleverans?
Jag valde leverans mellan 18-22 idag men ordern står fortfarande bara som mottagen... Kommer jag få det idag tro?

Jag valde express men inte hemleverans och fick precis mail om att min order är skickad.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Skrivet av Mrwite:

Jag valde express men inte hemleverans och fick precis mail om att min order är skickad.

Min dyker säkert upp imorgon då

Permalänk
Medlem

Tror ni det blir några drops imorrn?

Missade alla idag. 🤯

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Tror ni det blir några drops imorrn?

Missade alla idag. 🤯

/Homer_S

hoppas att vi får stock på digital edition med ingen bundel 🙂