Permalänk
Medlem

NUC (i3, i5, i7)

Hej, önskar att köpa en NUC med så bra CPU (i3, i5, i7) som möjligt inom min budget (för hemautomation).

Jag kan troligen sourca minne/hdd, men kan det ingå så är det så klart trevligt.

Tack på förhand

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hallojsan

Jag har en: Dell Optiplex 7040 D10U Micro PC (Fullt fungerande) om detta skulle vara intressant? Kan ta redan på CPU etc om du vill veta mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azathoth:

Hallojsan

Jag har en: Dell Optiplex 7040 D10U Micro PC (Fullt fungerande) om detta skulle vara intressant? Kan ta redan på CPU etc om du vill veta mera.

Hmm, ja det "behöver ju inte" vara just en Intel NUC... utan ngt likvärdigt (icke RPi etc)

Gärna om du kan kolla, och nice om du hade en länk till den/spec? (ej hört talas om innan... i princip bara hört om intel nuc/gigabyte brix)

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en intel nuc med i3-3217U med 4gm ram som har Windows 10 på en 60gb disk.

Modell DC3217IYE, pm vid intresse

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Hejsan

Länk till en review finns här: https://www.youtube.com/watch?v=1kEqZ8rxgFg sök annars på Optiplex 7040 Micro eller (SFF).
Den jag har har Wifi med anten.
CPU :Model name: Intel(R) Core(TM) i5-6500T CPU @ 2.50GHz
Ram: 16gb (2x8)
120 SSD (Vanlig 2.5" sata).

Hdmi och Displayport ut, laddare på 65w är med, ungefär stor som en laptop laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azathoth:

Hejsan

Länk till en review finns här: https://www.youtube.com/watch?v=1kEqZ8rxgFg sök annars på Optiplex 7040 Micro eller (SFF).
Den jag har har Wifi med anten.
CPU :Model name: Intel(R) Core(TM) i5-6500T CPU @ 2.50GHz
Ram: 16gb (2x8)
120 SSD (Vanlig 2.5" sata).

Hdmi och Displayport ut, laddare på 65w är med, ungefär stor som en laptop laddare.

Intressant, vad vill du ha för den isf? med frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

Hej!

Jag har en intel nuc med i3-3217U med 4gm ram som har Windows 10 på en 60gb disk.

Modell DC3217IYE, pm vid intresse

Det kan vara intressant, men så bra CPU (och gärna DDR4) som möjligt är prio just nu - för intresse, vad vill du ha för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alundstroem:

Det kan vara intressant, men så bra CPU (och gärna DDR4) som möjligt är prio just nu - för intresse, vad vill du ha för den?

Vid snabb affär säg 1000kr inkl frakt. Har själv kört hemautomation på den.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av OceanK:

Vid snabb affär säg 1000kr inkl frakt. Har själv kört hemautomation på den.

Alright, tack för det, då har jag ett förslag på bordet ivf - avvaktar @Azathoth och ifall ngt annat (i5/i7, ddr4) kommer fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av alundstroem:

Alright, tack för det, då har jag ett förslag på bordet ivf - avvaktar @Azathoth och ifall ngt annat (i5/i7, ddr4) kommer fram

Kanske lite högre än din post, jag tänkte 1400kr? Kommer också om någon affär att funktionstesta med en förinstallerad Windows 10 (tror PRO kommer med)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azathoth:

Kanske lite högre än din post, jag tänkte 1400kr? Kommer också om någon affär att funktionstesta med en förinstallerad Windows 10 (tror PRO kommer med)

Du spräcker min tänkta budget med 40%, Windows-licens (om det medföljer) är helt ovidkommande då den aldrig kommer se en Windows-installation (: kanske går att använda till ngt annat, ngn gång... kanske

Jag får fundera

Permalänk
Medlem

Ingen som har ngt?