Fold 4 viker inte längre ut platt - har nån erfarenhet av garanti/reklamation?

Permalänk
Lego Master

Fold 4 viker inte längre ut platt - har nån erfarenhet av garanti/reklamation?

Så igår hände det. Min Fold 4 uppvisade lite mer motstånd än vanligt i gångjärnet, och det tar stopp innan 180 grader. Så den viker inte ut helt längre.

Jag och familjen var iväg och käkade, hade mobilen sittande i hållaren i bilen (as usual) i utfällt läge, utan problem. Kom hem igen, fällde ihop mobilen normalt, och när jag tog upp den i köket typ 10 minuter senare gick den inte att fälla upp helt.

Oavsett, har nån annan haft liknande problem med sin Fold, och hur blev det med garanti/reklamationsrätt i det fallet?
Jag har försäkring på den, såklart, men om garantin eller reklamationsrätten kan ta det vore det ju såklart bättre.
Har sökt runt på nätet, men det mesta handlar om USA, där garanti och reklamationsrätt fungerar annorlunda. Jag tänkte att jag ville ha lite svenska perspektiv.

Den är köpt via Telia, så jag kommer rulla in där i helgen förmodligen.

@samsung, vad säger ni?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield