3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Läskigt hur snabbt alla kort går åt.

Försökte mig precis på att få ett 3090 från Proshop. Sidan står still 14:00.

Såg aldrig ens en köpknapp, men det var ju bara två stycken på lager också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahmedabdulamir:

2021-03-30 09:11, samma här. Jag tror det finns en lång kö

Står på hemsidan att det är 8 kundbokningar.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Såg aldrig ens en köpknapp, men det var ju bara två stycken på lager också.

Jag kom in i min korg, men då var de slut.
Samma sak med det för 25k som såldes samtidigt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

MSI har dragit tillbaka garanti från 36 månader till 6 månader på sina kort..

Det är bara vissa mining kort och resten av korten är bara för ryska markanden och inte resten av värden (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Läskigt hur snabbt alla kort går åt.

Försökte mig precis på att få ett 3090 från Proshop. Sidan står still 14:00.

Se något av mina inlägg på sidan 572 alt 574 ang Proshop och hur du kan få tag på ett kort där.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Står på hemsidan att det är 8 kundbokningar.

Den har dock inte uppdaterats sedan den 4-e Mars. Stog samma info när kort kom i lager den 30/3.
Oklart varför de inte uppdaterat den infon när de har kommit in kort.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Så jävla skönt att man har ett msi 3080 ventus beställt från elgiganten. Har inte blivid lurad med något nytt leveransdatum på jättelänge 😃

Ja, dom där ventus korten lyser med sin frånvaro. Känns helt stiltje i leveranserna sen länge. 2020-09-17 bokade polaren ett som jag tänkt lösa ut från han, sitter med en nybyggd burk som samlar damm i väntan på kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

MSI har dragit tillbaka garanti från 36 månader till 6 månader på sina kort..

I Ryssland, något annat land har jag inte hört om?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niichlas:

WOOP THERE IT IS

Skrivet av CAD-Slaven:

Ja, dom där ventus korten lyser med sin frånvaro. Känns helt stiltje i leveranserna sen länge. 2020-09-17 bokade polaren ett som jag tänkt lösa ut från han, sitter med en nybyggd burk som samlar damm i väntan på kort.

Skönt man har ett 3070 tills vidare iaf. Tänk att inte ens kunna lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

I Ryssland, något annat land har jag inte hört om?

Stämmer! (jag som missat den detaljen)

Permalänk
Medlem

Jag reagerade på samma sätt, hahahahhaa. Dom är så jääääävla lost, dom vet inte vad dom pratar om. Dom har en liten notis på "3080" så bara säger dom vad som står, pinsa,t.

Permalänk
Medlem

Jag har alla fall fått ett leveransnummer

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag har alla fall fått ett leveransnummer

Det är samma sak som ordernr så det innebär egentligen bara att de tagit emot din order

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det är samma sak som ordernr så det innebär egentligen bara att de tagit emot din order

NEJ DET ÄR LEVERANS DET STÅR SÅ I ORDET. FÖRSTÖR INTE DET HÄR FÖR MIG.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av FBGKimpan:

Jag har alla fall fått ett leveransnummer

från Elgiganten?, När?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

NEJ DET ÄR LEVERANS DET STÅR SÅ I ORDET. FÖRSTÖR INTE DET HÄR FÖR MIG.

HAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskra:

Har återigen grön bock på min beställning gjord 13:34 nu. Vi får se vad som händer med den.

Bara en snabb uppdatering på denna, den har gått tillbaka till gul box idag efter att ha haft en grön bock över helgen. Detta gäller alltså 3080 TUF OC från webhallen beställd 2020-10-15.

Permalänk
Medlem

Jag ringde elgiganten och dom sa att jag hade tur och ska få det eventuellt på fredag eller nästa vecka

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Skrivet av Gallon:

Jag ringde elgiganten och dom sa att jag hade tur och ska få det eventuellt på fredag eller nästa vecka

Vilket tid har du gjort din bestälning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gallon:

Jag ringde elgiganten och dom sa att jag hade tur och ska få det eventuellt på fredag eller nästa vecka

Vill inte förstöra din dag men jag fick samma svar angående mitt 3080 Strix jag beställde på releasedagen. De räknade bara lite mer än 5 månader fel då det kom i februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahmedabdulamir:

Vilket tid har du gjort din bestälning?

ungefär vid 19.00 tiden

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Skrivet av Gallon:

ungefär vid 19.00 tiden

Tack! .Du kan veta tiden från bekreftilse mejlet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gallon:

ungefär vid 19.00 tiden

Hmm.. Vid 19.00 så hade produkten legat tillgänglig för beställning i uppåt 40 minuter redan och de lär ha fått in minst 100 ordrar innan dess, kan de verkligen ha fått 100 kort levererade..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Vill inte förstöra din dag men jag fick samma svar angående mitt 3080 Strix jag beställde på releasedagen. De räknade bara lite mer än 5 månader fel då det kom i februari.

Är väl elgiganten i ett nötskal, stått i 30 minuter för att byta ett tangentbord, världens mest omotiverade personal

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag chattade precis med Elgiganten, och hon sa att min order hade förberetts, och att jag kunde räkna med att ha det på fredag!
Sen hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte, men det låter onekligen bra.

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || ASUS TUF 3060 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk
Medlem

Är det 3090 kort ni har beställt ? @peee @gallon

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Är det 3090 kort ni har beställt ? @peee @gallon

Nej, det är 3080 från Elgiganten.

Visa signatur

Asus Prime AP201 White || AsRock B760 Steel Legend || Intel i5 12600KF || ASUS TUF 3060 Ti || Corsair Vengeance DDR5 32GB || SeaSonic Focus GX 750W

Permalänk
Hedersmedlem

Elgigantens support på fredag:
"Vi har nyss pratat med dem på GeForce och vi hade tyvärr inte fått alla korten vi räknat med."

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Är det 3090 kort ni har beställt ? @peee @gallon

Elgiganten släppte upp Gigabyte RTX 3080 Gaming OC till försäljning i fredags i knappt två timmar för 8990kr, det är det som halva tråden handlar om just nu eftersom det står att de ska levereras den här veckan. När jag pratade med kundtjänst efter att kortet varit uppe till försäljning i en dryg timme så hade de fåt in närmare 200 beställningar så det är nog rätt (läs: helt) osanolikt att vi alla kommer få våra kort den här veckan.

Edit: Jag chattade också med kundtjänst nu, det ända han kunde se var att "inget ser konstigt ut med din order, så jag bör ha det på fredag". Jag frågade om han kunde se hur många kort av den modellen de skulle få in men det gick inte heller att se. Jag tolkar det som att det i nuläget ser ut som att alla som har beställt ett kort ska få det i den här vändan men det kommer såklart inte att hända.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Elgiganten släppte upp Gigabyte RTX 3080 Gaming OC till försäljning i fredags i knappt två timmar för 8990kr, det är det som halva tråden handlar om just nu eftersom det står att de ska levereras den här veckan. När jag pratade med kundtjänst efter att kortet varit uppe till försäljning i en dryg timme så hade de fåt in närmare 200 beställningar så det är nog rätt (läs: helt) osanolikt att vi alla kommer få våra kort den här veckan.

Edit: Jag chattade också med kundtjänst nu, det ända han kunde se var att "inget ser konstigt ut med din order, så jag bör ha det på fredag". Jag frågade om han kunde se hur många kort av den modellen de skulle få in men det gick inte heller att se. Jag tolkar det som att det i nuläget ser ut som att alla som har beställt ett kort ska få det i den här vändan men det kommer såklart inte att hända.

Vilken tid pratade du med kundtjänst om man får fråga?

Visa signatur

e2180 + Tunic tower :: asus commando :: saphire X1900XT 256mb :: GeiL 2x1gb 6400 :: raptor 36gb :: p182 ::