Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Fördelen med den typen av kort är att man sedan längre fram enkelt kan uppgradera till nästa generations WiFi för en hundralapp eller två.

Jag kan mycket väl tänka mig att i ett färdigt instickskort från exempelvis TP-Link sitter det en helt vanligt AX200 i en helt vanlig M.2 E-key-kontakt. Borde vara lika lätt att byta den modulen genom att skruva bort kylflänsen som det är att byta en modul som sitter direkt på en M.2 E-key på moderkortet (dvs som satt förmonterad på moderkortet från början). Borde i slutändan alltså inte spela så stor roll vad man köper, så länge finns en kompatibel M.2-kontakt att byta ut modulen på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

För ett tag sedan ungefär när deras nya modeller precis lanserats hade de ca 50-60% rabatt på vissa av de bättre modellerna från 2020, lägre än andra butiker brukar ha under Black Friday. Tipsade om det när det begav sig.

Ja, 10% är väldigt lite jämfört med deras bättre kampanjer. Jag har dock inte ännu lärt mig mönstret för när de brukar ske men jag har fått för mig att det sker ett antal gånger under året. I början av Juni 2020 vet jag att de hade kampanj för 2019 års modeller i alla fall så kan tänka mig att en ny kampanj inte ligger så många månader bort. Kan därmed absolut vara värt att hålla lite koll.

Tack så mycket för väldigt bra svar. Det var vad jag misstänkte och jag ska försöka ha is i magen

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Det är väl CMR man vill ha. SMR ska man ju sky som pesten. Mina Exos x16 16TB är för intern bruk och därför kvalificerade för 5 års garanti. Schuckade Exos x16 har gått att registrera, men Seagate i efterhand har tagit bort garantin.

Du har rätt att man inte måste utföra 3.3v-modden på WD-diskarna. Ploppar du in de i en Synology/Qnap så behöver du inte utföra modden överhuvudtaget. Dock om man tänker använda disken internt så kan man utgå ifrån att man utför modden, annars dyker ju inte disken upp.

Fast det här är ju inte en WD vs Seagate-tråd. Så jag är glad över att dina WD funkar fint.

Var absolut inte tänkt som något WD vs Seagate. Båda gör grymma diskar (och ”dåliga”).
Ville bara upplysa om skillnaderna om man tänkte plocka diskarna ur skalen.

Skrev fel i sista stycket, menade såklart SMR som jag skrev längre upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yiveynodit:

Var absolut inte tänkt som något WD vs Seagate. Båda gör grymma diskar (och ”dåliga”).
Ville bara upplysa om skillnaderna om man tänkte plocka diskarna ur skalen.

Skrev fel i sista stycket, menade såklart SMR som jag skrev längre upp.

Har ju en 3TB Seagate som är notoriskt känd för att dö. som också dog till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag kan mycket väl tänka mig att i ett färdigt instickskort från exempelvis TP-Link sitter det en helt vanligt AX200 i en helt vanlig M.2 E-key-kontakt. Borde vara lika lätt att byta den modulen genom att skruva bort kylflänsen som det är att byta en modul som sitter direkt på en M.2 E-key på moderkortet (dvs som satt förmonterad på moderkortet från början). Borde i slutändan alltså inte spela så stor roll vad man köper, så länge finns en kompatibel M.2-kontakt att byta ut modulen på.

En del av dem är säkerligen så, medan andra kanske inte är det. Man behöver i så fall kolla upp det innan. Priserna på kompletta instickskort verkar ibland också vara betydligt högre.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maximm:

https://i.imgur.com/np819dy.png

Bra pris på 14TB hos WD med Mecenats studentrabatt. Billigt även utan rabatt för 14TB.

https://shop.westerndigital.com/en-se/products/external-drive...

Är inte på mecenat just nu men det går även att använda sig av mecenat alumni för 10% rabatt och gratis frakt.

Inte lika billigt som med mecenat men kan ändå vara ett tips.

(Själv så behöver jag nog inte mer utrymme för tillfället så skippar)

Tillägg: Kanske INTE fungerar. Läs kommenterarna nedan!, scrolla neråt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Föredetting
Skrivet av maximm:

Thrustmaster T300 RS Racing Wheel
https://www.inet.se/produkt/6607365/thrustmaster-t300-rs-raci...

1 999 kr

Billigast någonsin enligt PJ

Nån edition lite billigare med
https://www.inet.se/produkt/6334839/thrustmaster-t300rs-gt-ed...

Men fan då. Jag som har både T3PA-PRO och TH8A liggande, men ingen basenhet... Eller plats. Nåja, det blev en beställning ändå.

Tack!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Thrustmaster T300 RS Racing Wheel
https://www.inet.se/produkt/6607365/thrustmaster-t300-rs-raci...

1 999 kr

Billigast någonsin enligt PJ

Nån edition lite billigare med
https://www.inet.se/produkt/6334839/thrustmaster-t300rs-gt-ed...

Tack för tips! Slog till på T300 RS GT edition som jag varit sugen på länge. Tycker lätt det är värt att lägga den tusenlappen extra för att få de bättre pedalerna i GT edition.

Blev en Playseat Challenge också som man kan stuva undan från fru och barn. Får hoppas man sitter bra i den bara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Är inte på mecenat just nu men det går även att använda sig av mecenat alumni för 10% rabatt och gratis frakt.

Inte lika billigt som med mecenat men kan ändå vara ett tips.

(Själv så behöver jag nog inte mer utrymme för tillfället så skippar)

Försökte beställa, men fick båda mina beställningar avbrutna. Fattar inte vad som händer. :/ nåja. Det är inte meningen att jag ska ha en WD-disk helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Försökte beställa, men fick båda mina beställningar avbrutna. Fattar inte vad som händer. :/ nåja. Det är inte meningen att jag ska ha en WD-disk helt enkelt.

Samma här, fick 3st ordrar cancelled men när jag bytte betalkort så gick det genom.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Jag beställde en disk från wd inatt. Valde guest check out när jag skulle betala och skrev in min mail. Betalningen gick igenom och den va bekräftad på hemsidan.

Men jag har ännu inte fått någon orderbekräftelse på mail, och glömde ta screenshot på ordern så nu har jag inget ordernummer eller kvitto på att jag beställt något.

Pengarna har dragits från mitt kort och fick ordern bekräftad på hemsidan som sagt så den borde ha gått igenom.

Är det nån som vet hur man kan kontakta wd ang detta?
Hittade ett London-nummer på deras hemsida men kom aldrig fram på det när jag ringde, och nån emailkontakt lyckas jag inte hitta 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Jag beställde en disk från wd inatt. Valde guest check out när jag skulle betala och skrev in min mail. Betalningen gick igenom och den va bekräftad på hemsidan.

Men jag har ännu inte fått någon orderbekräftelse på mail, och glömde ta screenshot på ordern så nu har jag inget ordernummer eller kvitto på att jag beställt något.

Pengarna har dragits från mitt kort och fick ordern bekräftad på hemsidan som sagt så den borde ha gått igenom.

Är det nån som vet hur man kan kontakta wd ang detta?
Hittade ett London-nummer på deras hemsida men kom aldrig fram på det när jag ringde, och nån emailkontakt lyckas jag inte hitta 😐

https://support-eu.wd.com/app/ask

Permalänk
Medlem

Tack!
Kontaktade dom via chatt och fick till svar att ordern inte blev registrerad och jag får kontakta min bank för att få tillbaka pengarna.
Jävligt märkligt då jag såg att ordern blev godkänd 😐
Aja, får hoppas min cryptobank lyckas dra tillbaka mina pengar.

Permalänk
Avstängd

För de som 10% rabatten inte fungerar för (ingen?) kanske bör skriva en rad till mecenat alumnit också?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

För de som 10% rabatten inte fungerar för (ingen?) kanske bör skriva en rad till mecenat alumnit också?

Hmm. Kanske va därför de avslog den. Jag tillämpade 10%-rabatten nämligen.

Permalänk
Skrivet av AndyX:

Hmm. Kanske va därför de avslog den. Jag tillämpade 10%-rabatten nämligen.

Om du signar upp på deras hemsida får du 10% rabatt också.

Längst ner till vänster på hemsidan "Newsletter Signup"

Jag gick den vägen, då får man en rabattkod på mailen direkt.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Jag använde mecenat alumni 10%-koden och min order ligger godkänd iaf.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Tack!
Kontaktade dom via chatt och fick till svar att ordern inte blev registrerad och jag får kontakta min bank för att få tillbaka pengarna.
Jävligt märkligt då jag såg att ordern blev godkänd 😐
Aja, får hoppas min cryptobank lyckas dra tillbaka mina pengar.

Fick det här som svar från min bank
"HI xxx, Thank you for reaching us and apologies for the delayed response!

The amount was locked by the merchant, but it was not claimed by them.

If they have not registered the order as they claim, the funds will automatically return on 05/07/2021.

That is 7 May.

Do let me know if you require additional assistance or have further questions."

Är dem på riktigt? Ska man behöva vänta en hel jävla månad för att få tillbaka sina pengar?
Fattar inte vad problemet är, kan de inte bara behålla pengarna och skicka varan och ett kvitto?

Ska såklart skriva till dom igen och klaga. 7 dagar har man vart med om, men en månad?

Fyfan för wd. Sista gången jag beställer hos dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Fick det här som svar från min bank
"HI xxx, Thank you for reaching us and apologies for the delayed response!

The amount was locked by the merchant, but it was not claimed by them.

If they have not registered the order as they claim, the funds will automatically return on 05/07/2021.

That is 7 May.

Do let me know if you require additional assistance or have further questions."

Är dem på riktigt? Ska man behöva vänta en hel jävla månad för att få tillbaka sina pengar?
Fattar inte vad problemet är, kan de inte bara behålla pengarna och skicka varan och ett kvitto?

Ska såklart skriva till dom igen och klaga. 7 dagar har man vart med om, men en månad?

Fyfan för wd. Sista gången jag beställer hos dem.

Frågan är väl om det är WDs fel, eller din banks. Det kallas väl "reserverat belopp" hos svenska banker, och brukar släppas efter några (bank)dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Produkt: Samsung Odyssey G7 27" 1440p 240hz VA panel
Länk: https://www.komplett.se/product/1154596/gaming/spelutrustning...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107

Lägsta priset på skärmen hittills.
Observera att curven på skärmen är ganska djup.
Jag köpte en själv igår fast på elgiganten (I butik) som prismatchade mot kompletts pris. Då kan man testa den utan att behöva skicka tillbaka och krångla om man inte är nöjd
Riktigt imponerad hittills iallafall!

Jag har samma skärm, finns bättre skärmar för samma prisklass imo. som t.ex. LG ultragear med Nano IPS. Finns även en massa "flicker"-problem med just denna Samung modell. Sägs att senaste FW ska ha löst problemet, vilket detta inte alls har gjort för min del.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Produkt: Samsung Odyssey G7 27" 1440p 240hz VA panel
Länk: https://www.komplett.se/product/1154596/gaming/spelutrustning...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107

Lägsta priset på skärmen hittills.
Observera att curven på skärmen är ganska djup.
Jag köpte en själv igår fast på elgiganten (I butik) som prismatchade mot kompletts pris. Då kan man testa den utan att behöva skicka tillbaka och krångla om man inte är nöjd
Riktigt imponerad hittills iallafall!

Hur upplevs curven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Produkt: Samsung Odyssey G7 27" 1440p 240hz VA panel
Länk: https://www.komplett.se/product/1154596/gaming/spelutrustning...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107

Lägsta priset på skärmen hittills.
Observera att curven på skärmen är ganska djup.
Jag köpte en själv igår fast på elgiganten (I butik) som prismatchade mot kompletts pris. Då kan man testa den utan att behöva skicka tillbaka och krångla om man inte är nöjd
Riktigt imponerad hittills iallafall!

Hur är det att spela på en "curved" skärm - Är det trevligare eller en gimmick?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nucky:

Hur är det att spela på en "curved" skärm - Är det trevligare eller en gimmick?

Gimmick i mitt tycke, även på 21:9. Min Acer X34 har R3000 om jag inte minns helt fel, så relativt plan jämfört med denna snudd på knäckta skärm.

Man bör testa innan köp, speciellt med en sån extrem radie. Hade nog köpt om den inte var curved, vill ha 2560x1440 och 240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Hur upplevs curven?

Skrivet av Nucky:

Hur är det att spela på en "curved" skärm - Är det trevligare eller en gimmick?

Jag har bara hunnit testa i ett par timmar igår, ska lira lite mer idag/ikväll efter jobbet så återkommer jag hur det känns, har inte ägt en curved förut! Men det kändes inte konstigt igår iallafall, sitter rätt nära skärmen.
Därför jag köpte den på elgiganten genom prismatch istället, för att enkelt kunna lämna tillbaka om det inte är något för mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hur är det att spela på en "curved" skärm - Är det trevligare eller en gimmick?

Skulle inte kalla det en gimmick, men däremot finns det liten poäng med det i 16:9. I 21:9 eller ännu bredare aspect ratio kan det vara väldigt trevligt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Jag har bara hunnit testa i ett par timmar igår, ska lira lite mer idag/ikväll efter jobbet så återkommer jag hur det känns, har inte ägt en curved förut! Men det kändes inte konstigt igår iallafall, sitter rätt nära skärmen.
Därför jag köpte den på elgiganten genom prismatch istället, för att enkelt kunna lämna tillbaka om det inte är något för mig

Ska bli intressant att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

PRODUKT: OMEN HP GT12-0065no-RTX3070

Windows 10 Home 64
AMD Ryzen™ 7 -3700X (3,6 GHz basklockfrekvens, upp till 4,4 GHz max. boostklockfrekvens, 32 MB L3-cache, 8 kärnor)
NVIDIA® GeForce RTX™ 3070 (8 GB GDDR6 dedikerat)
512 GB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
HyperX® 16 GB DDR4-3200 XMP RGB SDRAM (2 x 8 GB)
DTS Headphone: X™, (2x2) och Bluetooth® 5, HP OMEN Command Center

Koden "SPRING15" för 15% rabatt.

LÄNK: https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2W6U8E...
PRISJAKT: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5719398
PRIS: 14441,50kr (Med rabattkoden)

13990kr via Benify Dessutom 175kr cashback via refunder.
Riktigt prisvärd dessa tiderl

Permalänk
Medlem

Är det möjligtvis founders edition kort som sitter i dessa HP omen datorer? Det står inget annat än "Nvidia rtx 3080" som grafikkort, inget märke eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Är det möjligtvis founders edition kort som sitter i dessa HP omen datorer? Det står inget annat än "Nvidia rtx 3080" som grafikkort, inget märke eller så.

Är lite olika men gissningsvis en oem version med standardbrädet. Det var iaf så i Dells XPS när de hade 3070/3080.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Western Digital har ju en seniorrabatt för 55+ om man legitimerar sig hos YouthID. Kräver dock att man skriver in siffror från ett pass eller europeiskt ID kort. Hittar inte rätt siffror. Någon som lyckats få 15% rabattkoden så? Vägrar beställa utan 15% koden.