Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin externa hårddisk levererad? (WD SSD Extreme PRO extern SSD 500GB) från Elgiganten.
Har inte fått något utöver bekräftelse på min order. Står "Orderstatus:CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

https://i.imgur.com/np819dy.png

Bra pris på 14TB hos WD med Mecenats studentrabatt. Billigt även utan rabatt för 14TB.

https://shop.westerndigital.com/en-se/products/external-drive...

Tänkte höra ifall någon har fått ett email från WD med frakt-id som bekräftar att hårdiskarna har blivit skickad?

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Tänkte höra ifall någon har fått ett email från WD med frakt-id som bekräftar att hårdiskarna har blivit skickad?

Mvh Paw

Nej.
Beställde 04-05.
Inte fått något annat än bekräftelse på beställning, samt att pengarna dragits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Någon som har fått sin externa hårddisk levererad? (WD SSD Extreme PRO extern SSD 500GB) från Elgiganten.
Har inte fått något utöver bekräftelse på min order. Står "Orderstatus:CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på deras hemsida.

Elgiganten är ökända för att vara skit när man beställer över internet. Det är bara att vänta!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Nej.
Beställde 04-05.
Inte fått något annat än bekräftelse på beställning, samt att pengarna dragits.

Precis samma status här, man kan verkligen fråga sig vad som händer.
Beställde 04-04.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Någon som har fått sin externa hårddisk levererad? (WD SSD Extreme PRO extern SSD 500GB) från Elgiganten.
Har inte fått något utöver bekräftelse på min order. Står "Orderstatus:CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på deras hemsida.

Jag beställde 23-3. Kontaktade dem flera gånger innan de fattade att något var fel, de öppnade ett ärende om det. Fick sms idag om att jag inte skulle få den levererad eftersom den utgått och inga fler fanns i lager. Ringde dom och de sa att jag fick välja mellan likvärdig produkt och pengarna tillbaka.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Jag beställde 23-3. Kontaktade dem flera gånger innan de fattade att något var fel, de öppnade ett ärende om det. Fick sms idag om att jag inte skulle få den levererad eftersom den utgått och inga fler fanns i lager. Ringde dom och de sa att jag fick välja mellan likvärdig produkt och pengarna tillbaka.

Sa de något om vad de ansåg vara en likvärdig produkt? Annars verkar väl:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

ganska lika och den verkar finnas i lager. Eller missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Någon som har fått sin externa hårddisk levererad? (WD SSD Extreme PRO extern SSD 500GB) från Elgiganten.
Har inte fått något utöver bekräftelse på min order. Står "Orderstatus:CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" på deras hemsida.

Har precis samma fel på min beställning, om inget händer inom några dagar får det bli ett samtal till dem

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Sa de något om vad de ansåg vara en likvärdig produkt? Annars verkar väl:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

ganska lika och den verkar finnas i lager. Eller missar jag något?

"Up to 550 MB/s read speed" på den du länkade.
På Pro varianten som beställts var det "upp till 1050 MB/s läshastighet"
Mer har jag inte kollat, ifall det finns skillnad på RAM eller vilket sorts NAND dem använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Sa de något om vad de ansåg vara en likvärdig produkt? Annars verkar väl:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

ganska lika och den verkar finnas i lager. Eller missar jag något?

Skrivet av kniven:

Har precis samma fel på min beställning, om inget händer inom några dagar får det bli ett samtal till dem

Skrivet av SkyThread:

"Up to 550 MB/s read speed" på den du länkade.
På Pro varianten som beställts var det "upp till 1050 MB/s läshastighet"
Mer har jag inte kollat, ifall det finns skillnad på RAM eller vilket sorts NAND dem använder.

De skulle återkomma ikväll eller imorgon, kan uppdatera er då.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

Nej.
Beställde 04-05.
Inte fått något annat än bekräftelse på beställning, samt att pengarna dragits.

Dragits eller reserverats ?

Enligt WD ska pengarna dras först när varorna skickas.

Och lev tiden ser ut att vara 3 - 5 arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Dragits eller reserverats ?

Enligt WD ska pengarna dras först när varorna skickas.

Och lev tiden ser ut att vara 3 - 5 arbetsdagar.

Reserverats ser jag nu...pengarna är i alla fall inte tillgängliga för mig längre

Permalänk
Skrivet av Paw:

Tänkte höra ifall någon har fått ett email från WD med frakt-id som bekräftar att hårdiskarna har blivit skickad?

Mvh Paw

Tyvärr inte, bara "Order Confirmation" email.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Tyvärr inte, bara "Order Confirmation" email.

Samma här.

En lite heads up - Om ni klickar på "Check order status" i Confirmation mailet så hamnar ni på usa sidan och er order finns inte. Skit inte ner er då utan välj Sverige uppe i högra hörnet och kolla sedan er order igen så borde den dyka upp.

Permalänk
Medlem

Vilka moderkort sitter det i HP Omen datorerna?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Vilka moderkort sitter det i HP Omen datorerna?

Hittade inget speciellt när jag letade (i typ 3 minuter), så jag gissar att det är OEM. Dvs inget du kan köpa löst hos återförsäljare oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Western Digital har ju en seniorrabatt för 55+ om man legitimerar sig hos YouthID. Kräver dock att man skriver in siffror från ett pass eller europeiskt ID kort. Hittar inte rätt siffror. Någon som lyckats få 15% rabattkoden så? Vägrar beställa utan 15% koden.

Japp, jag lät farsan beställa. Gick bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hittade inget speciellt när jag letade (i typ 3 minuter), så jag gissar att det är OEM. Dvs inget du kan köpa löst hos återförsäljare oftast.

Hm, svårt. Jag vill ju veta lite hur många SATA-portar det finns mm

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Hm, svårt. Jag vill ju veta lite hur många SATA-portar det finns mm

Kolla med dem i den här tråden. Rubriken, som innehåller 3080, är lite missvisande då den har börjat gälla i princip alla modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Kolla med dem i den här tråden. Rubriken, som innehåller 3080, är lite missvisande då den har börjat gälla i princip alla modeller.

Tack!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Vilka moderkort sitter det i HP Omen datorerna?

Moira mATX B450 moderkort, enligt HP själva, finns information om du söker.
Står även att den har plats för 2xSATA och en till NVMe M Key eller om det var en annan Key.
Som sagt står när du tittar på information om moderkortet hos HP.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag har samma skärm, finns bättre skärmar för samma prisklass imo. som t.ex. LG ultragear med Nano IPS. Finns även en massa "flicker"-problem med just denna Samung modell. Sägs att senaste FW ska ha löst problemet, vilket detta inte alls har gjort för min del.

Jag har inte upplevt något flickerproblem hittills när jag testat på olika sidor och bilder som framkallat flicker för andra hittills iallafall. Min skärm kom med en nyare firmware än den som finns på Samsungs hemsida, kanske kan ha något med det att göra? 1010.3 levererades min med. Har inte haft några problem när jag spelat heller.
Jag fick horisontella linjer när man visade denna gif: GIF
Men har inte lyckats framkalla samma beteende på något annat sätt. Ska kolla upp lite mer vad det beror på. Länken är från rtings.com's test på skärmen.
Har du något annat exempel som jag kan kolla, som din skärm har problem med? riktigt imponerad av skärmen i övrigt.

Skrivet av LulleK:

Ska bli intressant att höra!

Har hunnit spela några timmar nu, och jag är imponerad av flytet och allt än så länge, jag tänker inte alls på att den är såpass curved när jag sitter och spelar iallafall. Jag gick från en vanlig platt 144hz 1080p innan, skillnaden är som natt och dag. Kan ju bero på upplösningen och flytet med, har i samma veva bytt från 1080ti till 3080.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av fretig:

Xiaomi Mi Smart Band 4
99 SEK

Är ändå ett rätt överkomligt pris.

https://www.mistore.se/sv/traning-halsa/aktivitetsarmband/xia...

Grymt tips! Köpte en direkt till svärfar som behöver något lätthanterligt när han är ute och går.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Grymt tips! Köpte en direkt till svärfar som behöver något lätthanterligt när han är ute och går.

Håller med, tack @fretig! Svärfar blev dock utan då det blev en till mig själv 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Är det någon som har erfarenhet av denna soundbar?
Medföljer även en mindre variant LG SN9YG (inga satelliter) till 65-tummaren, någon som testat även denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Är det någon som har erfarenhet av denna soundbar?
Medföljer även en mindre variant LG SN9YG (inga satelliter) till 65-tummaren, någon som testat även denna?

Nej, ingen erfarenhet. Däremot har du möjligheten att köpa TVn för 29 990 på mediamarkt och välja soundbar/högtalare fritt. För resterande 5000 som du sparar in på det lägre priset.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-77-lg-oled-4k-smart-...

Permalänk
Medlem

Såg inte ut att ha funnits så många Xiaomi MI smart band 4, var 8 st när jag la beställning runt 9:50. Bra tips ändå, tackar för det. Tror frugan blir glad, hon tappade sitt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Såg inte ut att ha funnits så många Xiaomi MI smart band 4, var 8 st när jag la beställning runt 9:50. Bra tips ändå, tackar för det. Tror frugan blir glad, hon tappade sitt

Den kostade lika mycket igår så troligtvis har det funnits fler än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Den kostade lika mycket igår så troligtvis har det funnits fler än så.

Aha, det tror jag också i så fall!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nej, ingen erfarenhet. Däremot har du möjligheten att köpa TVn för 29 990 på mediamarkt och välja soundbar/högtalare fritt. För resterande 5000 som du sparar in på det lägre priset.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-77-lg-oled-4k-smart-...

Tack för tipset.

Spanar egentligen mest på 65", och där fick man med den mindre soundbaren (LG SN9YG). Läste en del recensioner och den verkar vara sådär, men förhoppningsvis prisvärd. Jag tänkte inte använda den själv, utan ge bort till föräldrarna (har ett okej 5.1 system hemma redan).

Har kollat på LG:s 65" OLED i typ ett halvår men står i valet och kvalet... Har en fullt fungerande TV på 55", dock från 2010 så även om det var en high-end plasma då är den av förklarliga anledningar inte speciellt vass längre. Läste lite om årets OLED-apparater, men de verkar inte vara någon speciellt stor uppgradering mot förra årets vilket talar för att det mest "ekonomiska" är att byta nu när det ändå är bra pris. Har råd utan problem, men det är fortfarande nästan en månadslön så mycket pengar.

Därav att jag funderade på att ge bort soundbaren till föräldrarna för att lätta på mitt eget samvete hah...