Permalänk

Beställde en Ryzen 7 5800x den 3 december från Inet. Först stod det ”i laget 9 december” sen uppskjutet till 18 december, sedan ännu mer uppskjutningar från 4 januari ända tills 15 januari. ”Suck” men helt plötsligt går jag in o kollar leveransstatus också står det att processorn är bokad för mig! Älskar inet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Uppdatering.

Nu har någon på webhallen kundtjänst lagt in en ny order för mig på mina delar, men det saknas 3 komponenter så klart.

Är det så illa då att webhallen tjabblar till min beställning, jag beställer hemleverans med budbee men får det till postombud, det returneras på er anmodan och ni lägger in mig sist i kön igen på 5900x? God jul på er också! Jösses...

Permalänk
Medlem

5800x finns nu på NoN i följande städer: Kalmar, Kristanstad, Västerås (hälla), Borås (viared).
Skynda och fynda

Edit: Den i Borås är "Fyndvara" och är nedsatt till 4190kr

Permalänk

De 5800x har jag haft här hemma men lämnade tillbaka då jag fick tilldelning på 5600 från inte istället

Permalänk
Medlem

Tillgänglighet på Netonnet:

5600x - 1st Helsingborg
5800x - 1st Helsingborg, 1st Malmö|Arlöv, 1st Uppsala|Stenhagen
5950x - 1st Uppsala|Fyrislund

För dem som är snabba

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Tillgänglighet på Netonnet:

5600x - 1st Helsingborg
5800x - 1st Helsingborg, 1st Malmö|Arlöv, 1st Uppsala|Stenhagen
5950x - 1st Uppsala|Fyrislund

För dem som är snabba

Lämnade tillbaka en obruten 5800X i en av dessa butiker idag 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Dagens uppdatering!

Tillgänglighet på Netonnet:

5600x - 1st Stockholm|Slagsta
5800x - 1st Malmö|Arlöv, 1st Uppsala|Stenhagen
5900x - 1st Kalmar

uppdaterad status
Permalänk

Några tips på vart jag bör lägga en beställning på en 5900x för att få den fortast möjligt?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Några tips på vart jag bör lägga en beställning på en 5900x för att få den fortast möjligt?

Är nog ett rent lotteri skulle jag tro...

Patrik på Wehallen sa förra veckan att alla som beställt 5900x skulle få tilldelning innan årsskiftet om jag inte minns fel. Så det borde vara ett bra val.

Även Inet verkar ha skickat ut rejält många AMD-5000.

Håll även ett öga på Netonnet. Det ploppar in 5900x där då och då!

Permalänk
Skrivet av Actually_Jonas:

Är nog ett rent lotteri skulle jag tro...

Patrik på Wehallen sa förra veckan att alla som beställt 5900x skulle få tilldelning innan årsskiftet om jag inte minns fel. Så det borde vara ett bra val.

Även Inet verkar ha skickat ut rejält många AMD-5000.

Håll även ett öga på Netonnet. Det ploppar in 5900x där då och då!

Tack så mycket!
La en beställning hos Webhallen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Tack så mycket!
La en beställning hos Webhallen.

Lägg på netonnet och inet också.

Bara ta mot faktura sen så avbokar du bara när du fått tilldelning från första stället.

Permalänk
Skrivet av slusk:

Lägg på netonnet och inet också.

Bara ta mot faktura sen så avbokar du bara när du fått tilldelning från första stället.

Tack för tipset, la en på inet också

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Finns 1 5950x i lager på inet nu

Edit: Gooone

Permalänk
Medlem

5900x bör anlända imorrn enligt NoN, beställde den 8:e dec.
Håller tummarna här.

Permalänk
Webhallen

Hej!

Sticker in huvudet en gång innan jag fortsätter koppla ner ute i Smålands skogar. Fick reda på att vår stora 5900X leverans är försenad och kommer att komma i nästa år, det enda jag vet är att det inte kommer i år och jag fyller på med info här såfort jag får vidare information av AMD kring detta

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Sticker in huvudet en gång innan jag fortsätter koppla ner ute i Smålands skogar. Fick reda på att vår stora 5900X leverans är försenad och kommer att komma i nästa år, det enda jag vet är att det inte kommer i år och jag fyller på med info här såfort jag får vidare information av AMD kring detta

/Patrik

Ser ut att vara detsamma för 5600x, min order gick från beräknad leverans 2020-12-22 till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" Beställde 25/11, någon annan som också fått uppdaterat leveransdatum?

Permalänk
Skrivet av Kultur:

Ser ut att vara detsamma för 5600x, min order gick från beräknad leverans 2020-12-22 till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" Beställde 25/11, någon annan som också fått uppdaterat leveransdatum?

Fick samma uppdatering. Beställd 13 november.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Skrivet av Kultur:

Ser ut att vara detsamma för 5600x, min order gick från beräknad leverans 2020-12-22 till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum" Beställde 25/11, någon annan som också fått uppdaterat leveransdatum?

Skrivet av gamefreak:

Fick samma uppdatering. Beställd 13 november.

Samma här, tyvärr. Beställde 30 november.

Permalänk
Medlem

5600X beställdes 14e november på Komplett. Den 14e december fick jag ett mejl att den skickats till mig. Nu sitter den här i tryggt förvar, äntligen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatisskal:

Samma här, tyvärr. Beställde 30 november.

Samma här. Beställde 17/11. I början av december var jag inne på att beställa från inet med faktura, men jag tänkte "det är säkert för sent för det nu", men folk här som beställde från inet från typ den 7:e december fick en processor redan några dagar senare, så det känns lite surt att ha varit lojal mot Webhallen. Nästa förhoppning är väl att den kommer innan årets slut, men med tanke på alla kommande röda dagar är jag starkt tveksam till det.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vill ha 5600x eller 5900x xD spelar mest orolig dock vad mitt asus b450 -e gaming klarar av lutar mot ett 5900x

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om chanserna att Ryzen 5600 kommer ut i januari? Om Webhallen skickar ut mitt 5600X i januari skulle jag likaväl kunna vänta på 5600 som troligen är mer prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Sticker in huvudet en gång innan jag fortsätter koppla ner ute i Smålands skogar. Fick reda på att vår stora 5900X leverans är försenad och kommer att komma i nästa år, det enda jag vet är att det inte kommer i år och jag fyller på med info här såfort jag får vidare information av AMD kring detta

/Patrik

Hej! Vet du hur det ser ut med Far Cry 6-kampanjen för oss som beställer nu?
Inet och Komplett har kvar om att man får kupong, men jag kan inte se det på er sida. Är koderna slut?

Permalänk
Medlem

När man bestämde sig för att äntligen uppgradera sin dator efter 8 år i Oktober men väntade tålmodigt på AMD's senaste.
Gjorde misstaget att beställa en 5600X den 11/11 av @Webhallen. Hade jag gjort det hos komplett eller Inet en HEL JÄVLA MÅNAD senare hade jag haft den nu.
Hela förra veckan hade man grön bock hos WH tills den ändras på fredagen. Får förväntat 22/12 och nu vet dom inte...

Betald är skiten också även om det är Klarna som sitter på det antar jag. Cash is king tänkte jag men spelar ingen roll då arbetslösa Olle kan beställa på 4 olika sidor i sin mammas källare.

Istället för att spela bort vinterhelvetet med permitteringar/karantän och ensamhet så får man sitta och rulla tummarna och ångra att man köpte hos Webhallen.

La beställning hos Inet mot faktura som alla andra som fått tilldelning. Ska bli kul att se om dom hinner före WH.

Fanns t.om hos närmaste NoN en stund men hade inte möjlighet att åka och köpa där.

Tur man inte är bitter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1989:

När man bestämde sig för att äntligen uppgradera sin dator efter 8 år i Oktober men väntade tålmodigt på AMD's senaste.
Gjorde misstaget att beställa en 5600X den 11/11 av @Webhallen. Hade jag gjort det hos komplett eller Inet en HEL JÄVLA MÅNAD senare hade jag haft den nu.
Hela förra veckan hade man grön bock hos WH tills den ändras på fredagen. Får förväntat 22/12 och nu vet dom inte...

Betald är skiten också även om det är Klarna som sitter på det antar jag. Cash is king tänkte jag men spelar ingen roll då arbetslösa Olle kan beställa på 4 olika sidor i sin mammas källare.

Istället för att spela bort vinterhelvetet med permitteringar/karantän och ensamhet så får man sitta och rulla tummarna och ångra att man köpte hos Webhallen.

La beställning hos Inet mot faktura som alla andra som fått tilldelning. Ska bli kul att se om dom hinner före WH.

Tur man inte är bitter...

Tycker du skall ta och ringa upp distributörerna istället för att skälla på Webhallen.
Det är ju inte direkt WH själva som har bett om att få mindre tilldelning än tex Inet.

Om det är någon som har varit aktiv här och uppdaterat med info så är det just Patrik från WH. Jag ser då ingen annan uppdatera med sina inkommande lagersaldon här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Tycker du skall ta och ringa upp distributörerna istället för att skälla på Webhallen.
Det är ju inte direkt WH själva som har bett om att få mindre tilldelning än tex Inet.

Om det är någon som har varit aktiv här och uppdaterat med info så är det just Patrik från WH. Jag ser då ingen annan uppdatera med sina inkommande lagersaldon här i tråden.

Det hade jag nog inte gjort om det inte varit för att det var just grön bock i över 4 dagar.

Har Patrik på @Webhallen att tacka för ett grafikkort i 3080/3090 tråden.
Men Patrik ÄR inte Webhallen. Han gör ett jätte jobb men ska inköparen på ett företag göra mer support än den faktiska supporten?
Valde att köpa hos Webhallen pga Patrik i detta forum men vad fan gör det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1989:

Det hade jag nog inte gjort om det inte varit för att det var just grön bock i över 4 dagar.

Har Patrik på @Webhallen att tacka för ett grafikkort i 3080/3090 tråden.
Men Patrik ÄR inte Webhallen. Han gör ett jätte jobb men ska inköparen på ett företag göra mer support än den faktiska supporten?
Valde att köpa hos Webhallen pga Patrik i detta forum men vad fan gör det nu.

Men om WH får ett besked att dem skall få leverans 12/12 och uppdaterar lagerstatus därefter och sen bestämmer sig distributör eller speditör att inte så blir fallet.
Det är väl knappast WHs fel eller?

Om du redan har ett 3080/3090 bör du ju vid det här laget veta att det är brist på mer eller mindre alla nya komponenter, och att det således är extremt osäkert med leveransdatum?

Fattar inte riktigt vad du får ut av att gå in här och göra ett nytt konto för att skälla på webhallen när du vet hur det ser ut med brister osv.

Har du så in i helvetes bråttom att få din CPU köp av en scalper på tradera då och betala 10k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Men om WH får ett besked att dem skall få leverans 12/12 och uppdaterar lagerstatus därefter och sen bestämmer sig distributör eller speditör att inte så blir fallet.
Det är väl knappast WHs fel eller?

Om du redan har ett 3080/3090 bör du ju vid det här laget veta att det är brist på mer eller mindre alla nya komponenter, och att det således är extremt osäkert med leveransdatum?

Fattar inte riktigt vad du får ut av att gå in här och göra ett nytt konto för att skälla på webhallen när du vet hur det ser ut med brister osv.

Har du så in i helvetes bråttom att få din CPU köp av en scalper på tradera då och betala 10k.

Som sagt, jag hade inte skrivit som den surk*k jag nu är om dom haft ett mer vettigt system. Varför har man grön bock helt plötsligt om den nu inte finns i lager eller har kommit in? Nu måste det ju blivit ett misstag då det ändrades hos dom men är sjukt frustrerande. Speciellt då WH skriver här i tråden samma dag om att har man grön bock men får inget så skulle de bero på hög belastning vilket är helt förståligt. Tänker på FAQ som han la upp i slutet av förra veckan.

Permalänk
Medlem

Non skickade min 5600X idag som var beställd 17/12.