Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Övervakar och ser att moderkort och diskar kommer in löpande och säljer inte slut på timmar. Så där är jag mindre orolig

Ja, du har ju naturligtvis bäst koll på just de specifika delar du övervakar och tänkt köpa.

För 2-3 veckor sedan var det enorm brist på minnen så där var man tvungen att nypa de som fanns innan de försvann, och ifall man är intresserad av hårddisken Samsung 980 Pro 1 TB (vilket väl är en av de enda diskarna med pci4-stöd?) så har det hittills gällt att förhandsboka då de inkommande leveranserna kommer sporadiskt och räcker bara till förhandsbeställningarna.

Permalänk
Webhallen

Nu är förresten 5800X backlog nästan helt borta! ynka 30st på kö där
För övriga CPU, se mitt tidigare inlägg i tråden
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad 😀 Trodde verkligen inte att den skulle hinna komma innan min julledighet

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

15 st 5600x finns att köpa här. Lite högre pris dock. Fri frakt.

https://www.computersalg.se/i/6673582/amd-ryzen-5-5600x-3-7-g...

EDIT: Slutsålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad 😀 Trodde verkligen inte att den skulle hinna komma innan min julledighet

Mvh J

Och jag la min order förra veckan på Non och den är fortfarande inte skickad, behandlad eller liknande 😔

Permalänk
Skrivet av goat:

Det är din kupong på Far Cry 6, den kommer skickas till dig i efterhand efter att din processor skickats, eller kanske att Webhallen inväntar fler koder.

Skrivet av Webhallen:

Koder är påfyllt så ska matas ut tillslut

Jaha på så vis, då vet jag det. CPU:n kommer med hemleverans imorgon för övrigt.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Och jag la min order förra veckan på Non och den är fortfarande inte skickad, behandlad eller liknande 😔

Beställde en 5900x den 20/11 från inet och har fortfarande inte kommit så...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Och jag la min order förra veckan på Non och den är fortfarande inte skickad, behandlad eller liknande 😔

Men vafan.......Det känns ju skit Hur är deras prio system egentligen

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Dom kör med en stor tombola kanske?! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Dom kör med en stor tombola kanske?! 😊

Verkar ju inte bättre. Håller tummarna för att det är "Your luckynumber" snart

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag hann beställ ett 5800x när Netonnet hade dom i lager igår på morgonen. Hörde sedan inget förrän alldeles nyss, leverans på gång.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad 😀 Trodde verkligen inte att den skulle hinna komma innan min julledighet

Mvh J

Märkligt, då en kollega köpte sin 6 november och inte förrän idag verkar den vara på väg.
Det har alltså varit helt dött, helt utan information angående 5600x och om hur det ligger till med inleverans.
Jag har dessutom sett en del nämna i den här tråden "nu har non fått in x antal 5800x"
Enligt kundservice så får de inte veta hur många Amd processor'er de får in eller när. Så man undrar ju hur man kan veta sånt i den här tråden...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

..Så man undrar ju hur man kan veta sånt i den här tråden...

Listat som "i lager" hos Prisjakt.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Finns 1 5600X i lager med "Boka och hämta i butik" endast i:
Malmö, Svågertorp Megastore
Nornegatan 12

Glömde modell
Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Märkligt, då en kollega köpte sin 6 november och inte förrän idag verkar den vara på väg.
Det har alltså varit helt dött, helt utan information angående 5600x och om hur det ligger till med inleverans.
Jag har dessutom sett en del nämna i den här tråden "nu har non fått in x antal 5800x"
Enligt kundservice så får de inte veta hur många Amd processor'er de får in eller när. Så man undrar ju hur man kan veta sånt i den här tråden...

Jag har hängt med i den här tråden ganska väl och det är nog först nu de senaste dagarna som NoN fått in 5600X tror jag, så även om din vän har beställt från dem tidigt så har de fram till nu troligtvis inte haft något att skicka.

Tidigare har de nog endast fått in 5900X några omgångar och sedan 5800X. 5950X har det inte hörts så mycket om från deras sida, och som någon här nämnde så har dessa inleveranser synts på Prisjakt så därför har folk här vetat att NoN fått in fler processorer än de haft förbokningar.

Permalänk
Medlem

Fick min 5600x idag, byggde färdigt min nya dator.. sjukt taggad. Endast för och upptäcka att AsRock B550m Pro4 måste uppdaterad med äldre Ryzen först. Ångest. Får bege mig till Inet och hoppas de kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

skall hämta ut min 5900x imorgon om jag hinner, men vilken version på bioset har ni om ni har moderkort ifrån msi mag b550 tomahawk har jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy2582:

skall hämta ut min 5900x imorgon om jag hinner, men vilken version på bioset har ni om ni har moderkort ifrån msi mag b550 tomahawk har jag

Jag laddade precis ner den senaste (från 16e Nov) som är en Beta. Funkade fint att flasha med flash bios-knappen och den startade sen utan prob.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

Listat som "i lager" hos Prisjakt.

Jag vet inte alls vad jag inbillat mig för jag hittar inte alls inlägget jag "såg" för över en vecka sedan... Jag har nog blandat ihop något av Webhallens inlägg med att någon sade att Netonnet har i lager och skapat ett eget virtuellt inlägg där Netonnet har ett visst antal i lager.

Skrivet av goat:

Jag har hängt med i den här tråden ganska väl och det är nog först nu de senaste dagarna som NoN fått in 5600X tror jag, så även om din vän har beställt från dem tidigt så har de fram till nu troligtvis inte haft något att skicka.

Tidigare har de nog endast fått in 5900X några omgångar och sedan 5800X. 5950X har det inte hörts så mycket om från deras sida, och som någon här nämnde så har dessa inleveranser synts på Prisjakt så därför har folk här vetat att NoN fått in fler processorer än de haft förbokningar.

"Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad"
som skrevs tidigare idag tycker jag är lite märkligt då de inte har i lager eller haft någon gång sedan release, de borde ha en rejäl kö om inget levererats sedan början på november, och sedan beställer en person den här veckan och den är skickad? Tycker bara det var lite märkligt. Fortfarande ingen i lager https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588360

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag vet inte alls vad jag inbillat mig för jag hittar inte alls inlägget jag "såg" för över en vecka sedan... Jag har nog blandat ihop något av Webhallens inlägg med att någon sade att Netonnet har i lager och skapat ett eget virtuellt inlägg där Netonnet har ett visst antal i lager.
"Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad"
som skrevs tidigare idag tycker jag är lite märkligt då de inte har i lager eller haft någon gång sedan release, de borde ha en rejäl kö om inget levererats sedan början på november, och sedan beställer en person den här veckan och den är skickad? Tycker bara det var lite märkligt. Fortfarande ingen i lager https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588360

Jag misstänker att den personen antagligen bara hade enorm tur och råkade slinka med i en säkert ganska liten leverans av 5600X isåfall.

Hos NetOnNet har det gång på gång visat sig att de troligtvis har ett relativt litet antal förbokningar och jag misstänker att orsaken till det kan vara att de saknar någon form av information när de förväntar sig få sina leveranser till skillnad mot Webhallen som är väldigt aktiv här med information, och både Inet och Komplett är noga med att skriva ut när de förväntar sakerna i lager och sånt lockar nog till sig fler förbokningar.
Till skillnad från dessa konkurrenter står det hos NoN endast "förhandsbokning" utan någon ytterligare information, så min teori är att det inte är speciellt lockande för särskilt många kunder att ställa sig i en förbokning helt utan förväntat leveransdatum, och eftersom NoN trots allt är såpass stora som de är så får de antagligen in rätt stora leveranser som ofta blir över till direkt-försäljning.

I de lägen som "I lager" inte dyker upp på prisjakt så är det antagligen så att informationen dit har en viss fördröjning, och om "överflödet" av processorer inte är speciellt stort så hinner nog inte den informationen komma upp på prisjakt före de sålt slut.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av thexps:

Fick min 5600x idag, byggde färdigt min nya dator.. sjukt taggad. Endast för och upptäcka att AsRock B550m Pro4 måste uppdaterad med äldre Ryzen först. Ångest. Får bege mig till Inet och hoppas de kan hjälpa mig

Hoppas att allt löser sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Anländer troligen en 5600x från komplett imorgon. Trodde den var avbeställd men icke.. så den åker tillbaka direkt om ingen i Stockholms trakten väntar på en och vill ta den istället. Sorry att jag tog en plats i kön för er som väntar!

Tar den gärna om du har kvar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag vet inte alls vad jag inbillat mig för jag hittar inte alls inlägget jag "såg" för över en vecka sedan... Jag har nog blandat ihop något av Webhallens inlägg med att någon sade att Netonnet har i lager och skapat ett eget virtuellt inlägg där Netonnet har ett visst antal i lager.
"Jag beställde en Ryzen 5 5600x från Netonnet igår och den är redan skickad"
som skrevs tidigare idag tycker jag är lite märkligt då de inte har i lager eller haft någon gång sedan release, de borde ha en rejäl kö om inget levererats sedan början på november, och sedan beställer en person den här veckan och den är skickad? Tycker bara det var lite märkligt. Fortfarande ingen i lager https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588360

Skrivet av goat:

Jag misstänker att den personen antagligen bara hade enorm tur och råkade slinka med i en säkert ganska liten leverans av 5600X isåfall.

Hos NetOnNet har det gång på gång visat sig att de troligtvis har ett relativt litet antal förbokningar och jag misstänker att orsaken till det kan vara att de saknar någon form av information när de förväntar sig få sina leveranser till skillnad mot Webhallen som är väldigt aktiv här med information, och både Inet och Komplett är noga med att skriva ut när de förväntar sakerna i lager och sånt lockar nog till sig fler förbokningar.
Till skillnad från dessa konkurrenter står det hos NoN endast "förhandsbokning" utan någon ytterligare information, så min teori är att det inte är speciellt lockande för särskilt många kunder att ställa sig i en förbokning helt utan förväntat leveransdatum, och eftersom NoN trots allt är såpass stora som de är så får de antagligen in rätt stora leveranser som ofta blir över till direkt-försäljning.

I de lägen som "I lager" inte dyker upp på prisjakt så är det antagligen så att informationen dit har en viss fördröjning, och om "överflödet" av processorer inte är speciellt stort så hinner nog inte den informationen komma upp på prisjakt före de sålt slut.

Jag tror också på extrem tur eller en miss från Netonnets sida. Något slags kösystem måste dom ju ha. Väldigt dåligt annars. Eller så skickar dom ut på måfå och räknar inte med att det finns trådar som denna. Hoppas att det är en Ryzen 5 5600x jag får i paketet också och inget annat

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Jag tror också på extrem tur eller en miss från Netonnets sida. Något slags kösystem måste dom ju ha. Väldigt dåligt annars. Eller så skickar dom ut på måfå och räknar inte med att det finns trådar som denna. Hoppas att det är en Ryzen 5 5600x jag får i paketet också och inget annat

Ja så är det nog, lite av båda, frågar man om de kan se hur lång kö det är före eller efter ens beställning verkar det inte helt lätt att se det så någon 100% struktur på bristvaror har de inte.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning på 5900x från NetOnNet 26/11 efter tips här i tråden och fick den på två veckor.

Skräcken med nya datorbyggen är att de inte startar och den här gången hände det. Skärmen fick ingen signal och moderkortet Asus B550-F Gaming lyste ilsket att det var fel på minnena och vägrade gå vidare. Jag skyfflade om minnena utan att det hjälpte. Men sen gjorde jag en BIOS-uppdatering via USB och sen rullade allt igång fint!

Jag är nöjd så här långt. Bygget i ett Fractal Design 7 Compact blev det snyggaste hittills. Inte för att det är så jätteviktigt när datorn står undangömd till vardags men ibland är man ju inne i chassit och pillar på något. Videoredigeringen går mycket snabbare än på min gamla i7 6700k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Ja så är det nog, lite av båda, frågar man om de kan se hur lång kö det är före eller efter ens beställning verkar det inte helt lätt att se det så någon 100% struktur på bristvaror har de inte.

Men klart de har en struktur, NetOnNet är näst störst i landet inom hemelektronik med en årlig omsättning på 5 miljarder, bara Elgiganten är större och för att bli ett så stort företag så hänger det naturligtvis mycket på att ha en väl fungerande struktur där effektiviteten i mottagning, logistik, försäljning, packning och utslussning av varor är hela grejen.

Säg att de får in 200 st Ryzen 5900X och 100 av dessa är förbokningar och de övriga 100 hamnar i lagersaldot för direktförsäljning som tack vare att det är en het vara beställs inom några timmar. Från det läget är det inte längre viktigt för dem om Anders i Göteborg la sin beställning 3 dagar före Tomas i Skövde, alla dessa 200 beställningar av 5900X ska bara ut och i vilken ordning dessa skickas är inte längre speciellt viktigt, vilket det individuella kösystemet är dessa ordrar emellan är inte längre en faktor att ens ta hänsyn till.

Hittills har jag inte hört någon som förbokat sin Ryzen processor hos NetOnNet som inte fått sin processor, från vad man kan anta senaste leveransen. Någon har väl haft lite otur att den skickats någon dag efter någon annans order, och någon har haft lite otur med valet av fraktfirma som inte lyckats leverera varan i tid men det måste nog anses ligga utanför NetOnNets kontroll.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 5900x tillsammans med lite annat för en vecka sedan på NoN men avbeställde igår efter att allt tagit slut i webblagret (när jag köpte fanns allt utom CPU i lager eller med ett bekräftat datum att komma in). Frågade supporten om status på samtliga produker men dom kunde inte ge något svar.

Jag beställde 5900x från Dustin i mitten av november men dom sköt upp datumet till den 23/12 från att ha varit omkring 10/12, varav jag beställde även på NoN som en chansning efter att ha läst här. Dustin uppdaterade datumet för ett par dagar sedan till 17/12 (idag) men idag så har dom ändrat till 5/1.... Hade tyvärr fått upp ett starkt hopp om att få den processsorn åtminstånde innan nyår, så nu är ju besvikelsen enorm.
Kanske borde chansköpa på NoN igen? Efter att ha läst runt lite verkar det dock som att alla får in en leverans i början av januari.. @webhallen hur ser det ut för er? Om jag minns/förstått rätt verkar ni ha en batch 5900x på gång i dagarna men alla i den batchen är redan bokade. Eller finns det hopp om att kanske kunna få tag på en innan nyårshelgen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mika3l:

Jag beställde en 5900x tillsammans med lite annat för en vecka sedan på NoN men avbeställde igår efter att allt tagit slut i webblagret (när jag köpte fanns allt utom CPU i lager eller med ett bekräftat datum att komma in). Frågade supporten om status på samtliga produker men dom kunde inte ge något svar.

Jag beställde 5900x från Dustin i mitten av november men dom sköt upp datumet till den 23/12 från att ha varit omkring 10/12, varav jag beställde även på NoN som en chansning efter att ha läst här. Dustin uppdaterade datumet för ett par dagar sedan till 17/12 (idag) men idag så har dom ändrat till 5/1.... Hade tyvärr fått upp ett starkt hopp om att få den processsorn åtminstånde innan nyår, så nu är ju besvikelsen enorm.
Kanske borde chansköpa på NoN igen? Efter att ha läst runt lite verkar det dock som att alla får in en leverans i början av januari.. @webhallen hur ser det ut för er? Om jag minns/förstått rätt verkar ni ha en batch 5900x på gång i dagarna men alla i den batchen är redan bokade. Eller finns det hopp om att kanske kunna få tag på en innan nyårshelgen?

Svårt att svara exakt på, vi har mega-lass som täcker allt med råge på gång men uppdelat som jag har fått reda på efter vi bekräftade leveranserna. Så har vi tur så täcker vi allt och eventuella nya bokare innan året är slut, annars är det tidigt januari som är worst case

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

5600x finns nu på NON i lagershoppen Stockholm, Veddesta om någon har en racerbil och kör dit för den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Svårt att svara exakt på, vi har mega-lass som täcker allt med råge på gång men uppdelat som jag har fått reda på efter vi bekräftade leveranserna. Så har vi tur så täcker vi allt och eventuella nya bokare innan året är slut, annars är det tidigt januari som är worst case

/Patrik

Tack, det kändes positivt nog för att chansa iaf!